aA
Gyvename istoriniu laikotarpiu, kai automobilių pramonė patiria milžiniško masto perėjimą elektra varomų transporto priemonių link ir visuotinį skaitmenizavimąsi. Specialistai neabejoja, kad šios dvi kryptys kartu su dalijimosi paslaugomis ir autonomiškumo sprendimais miestuose artimiausiu metu turės didžiausią poveikį mūsų supratimui apie automobilius ir naudojimąsi jais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Mini Cooper SE"
"Mini Cooper SE"
© Gamintojo archyvas

Vis dėlto, britų gamintojos „Mini“ eksterjero dizaino padalinio vadovu šią vasarą tapęs Thomas Sycha įsitikinęs, kad 60-metį istorijos šiemet švenčiančios markės kultiniai automobiliai išsaugos savo pamatines vertybes nepaisant visų permainų vėjų.

Nemažą indėlį į naujausių BMW automobilių dizaino kalbą įnešęs 55-erių specialistas ką tik praūžusioje tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje atviravo, jog „Mini“ ne tik visuomet išliks emocijas keliančių automobilių gamintoja, bet ir išnaudos savo identiteto stiprybes pokyčių kelyje.

„Pagrindinis mūsų iššūkis išsaugoti ikoniškuosius „Mini“ charakterio bruožus ir juos integruoti į naująjį technologinį pasaulį, kad ateityje automobiliai netaptų bedvasėmis transporto kapsulėmis. Tiesą sakant, aš tikiu, kad „Mini“ tikrai liks emocijas keliantis automobilis, nepaisant įsigalinčio skaitmeninimo proceso ar gal iš tikrųjų būtent dėl jo. Galbūt „Mini“ ateityje pasitiks savo vairuotoją jau išorėje, per aktyvius projekcinius paviršius. Ateities interjerai taip pat suteiks visiškai naujų galimybių personalizuoti automobilį per skaitmeninius sprendimus“, – tikino Th. Sycha.

Dabarties iššūkiai virs ateities galimybėmis

Specialisto teigimu, skaitmeninio pasaulio iššūkiai ne tik kelia galvosūkių, bet ir skatina juos išnaudoti. Asmeniško santykio ir simpatijos su vairuotoju paieška bei ryšys su istorija visuomet buvo vizitinė gamintojo kortelė, o technologinės galimybės leidžia šiuos potyrius dar labiau sustiprinti.

„Šie automobiliai turi stiprų ryšį su savo istorija ir britiška kilme. Kita vertus, jis labai modernus ir inovatyvus. Šie du aspektai yra būtent tai, kas man daro „Mini“ identitetą tokį žavų. Tačiau mes turime nuolat auganti reiklumą asmeninio mobilumo srityje: mūsų kasdienį darbą supa tokie iššūkiai, kaip teisiniai reikalavimai ir naujųjų technologijų suteikiamos galimybės. Tai yra autonomiškas vairavimas, jutiklių integracija ir ryšio paslaugos. Be to, mes taip pat turime atsižvelgti į ekologinius ir socialinius pokyčius, turinčius įtakos ateities dizainui ir užtikrinti, kad „Mini“ ir toliau būtų atpažįstamas kaip išskirtinis, tačiau atitinkantis šiuolaikinį stilių automobilis“, – sakė Th. Sycha.

Thomas Sycha
Thomas Sycha
© Gamintojo archyvas

Anot jo, dizaineriai tiesiog priversti nujausti ateitį, mat jų projektuojami kūriniai realų pavidalą gali įgauti tik po kelerių metų.

„Automobilių dizaineris visada turi gyventi kelerių metų ateitimi, nes mes dabar kuriame modelius, kurie dar tik bus išleisti į kelius. Tad mes klausiame savęs: kokio charakterio jie turėtų būti? Kaip mums sukurti „vau“ efektą? Ir kas yra estetiška? Teisingi atsakymai viešumoje vadinami šviežumu, inovatyvumu, naujumu. Sugebėjimas pagauti šiuos dalykus reikalauja tiek talento, tiek patirties – būtent to ir siekiama kompanijoje“, – sakė Th. Sycha.

Mini Cooper SE“ – pirmųjų permainų šauklys

Th. Sycha atskleidė, jog gamintojų perėjimas prie elektromobilių, o ateityje – ir prie autonomiškų transporto priemonių reiškia ne tik technologinį šuolį, bet ir visiškai naujus techninius iššūkius kuriant automobilių vidaus ir išorės dizainą.

"Mini Cooper SE"
"Mini Cooper SE"
© Gamintojo archyvas

„Elektromobilių pavara yra palyginti maža, tačiau atsiranda didelės baterijos. Tai reiškia, kad mes turime galimybę pergalvoti automobilio proporcijas, tačiau, žinoma, mes norime išsaugoti atpažįstamą stilių. Elektrinis „Mini Cooper SE“ rodo mūsų pirmąjį žingsnį šia kryptimi. Jis suderina atpažįstamą modelių veidą ir atnaujintą jo estetiką, kuri tapo ramesnė ir švaresnė. Jo priekis tapo beveik visiškai uždaras, nes nebėra komponentų, kuriuos reikėtų aušinti. Aiškūs, platūs paviršiai suteikia šiuolaikišką vaizdą. Tuo pat metu jie pagerina aerodinamiką, padidindami viena įkrova įveikiamą nuotolį“, – pasakojo dizaino vadovas.

Th. Sychos įsitikinimu, autonomiškų transporto priemonių poveikis dizaino sprendimams bus daug ryškesnis. Specialisto teigimu, ypatingai keisis automobilių interjeras, kuris turės užtikrinti platesnį su vairavimu nesusijusių veiklų spektrą, tačiau pokyčių bus ir automobilių išorėje. Pavyzdžiui, „Mini“ gali netekti vienos ryškiausių detalių.

"Mini Cooper SE"
"Mini Cooper SE"
© Gamintojo archyvas

„Šiandien viena svarbiausių „Mini“ išorės detalių yra du apvalūs priekiniai žibintai. Tačiau jų poreikis ateityje gali tapti diskusija, nes autonomiškoms transporto priemonėms tokių žibintų nebereikės. Vietoje žibintų bus naudojama daugybė jutiklių, kuriuos reikės integruoti. Taip pat galime pergalvoti ir langų paviršių išnaudojimą – ką ir kada mes per juos norėsime matyti, kai nebereikės patiems vairuoti“, – retoriškai klausė specialistas.

Th. Sychos teigimu, šiuolaikiniuose automobiliuose vis plačiau naudojamas dirbtinis intelektas turės poveikį ir automobilių išvaizdai.

„Mes kalbame apie aktyvius paviršius: tai, kas šiandien yra dažytas lakštinis plienas, ateities automobiliuose galėtų būti aktyvus duomenų įvesties paviršius, atspindintis nuotaikas ar perteikiantis konkrečius pranešimus, taip pat leidžiantis automobilį suasmeninti“, – futuristines galimybes atskleidė specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai: dėl snygio visoje Lietuvoje eismo sąlygos sudėtingos (16)

Penktadienio rytą visoje Lietuvoje dėl buvusio arba dėl besitęsiančio snygio eismo sąlygos yra...

Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

Praėjusiais metais Lietuvoje buvo fiksuojama mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei...

Automobilių nuvertėjimas 2020 metais: kurių kainos krito, o kurių net augo? apžvalga (43)

Pagaliau baigėsi daugelio žmonių neigiamais epitetais linksniuojami 2020 metai. Nemažai daliai...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir pustymas (4)

Sudėtingesnės eismo sąlygos dėl snygio ir pustymo antradienio rytą susidarė Vakarų Lietuvoje,...

Keliuose yra slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Šeštadienio pavakarę dėl buvusio ar tebesitęsiančio silpno snygio, vietomis pereinančio į...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau  (2)

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

Policija įspėja apie sugriežtintą kontrolę: šį kartą kontroliuos ne tik judėjimą tarp savivaldybių (205)

Policija savaitgalį žada intensyviau vykdyti judėjimo kontrolę tarp savivaldybių ir didesnį...

Partijų lyderiai įvertino VRK pirmininkę Matijošaitytę: toliau dirbti galimybės jai nemato (21)

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) kadencijai einant į pabaigą, daugelis Seimo politinių...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (31)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Mirusiųjų tyrimai parodė, kaip COVID-19 paveikia smegenis: pažeidimai siaubingi (19)

Naujajam koronavirusui negailestingai užkrečiant vis daugiau žmonių, mokslininkams pavyko...

Lošimo nelegalai nesnaudžia: štai kokių priemonių kasdien Lietuvoje tenka imtis (27)

Nuotoliniai azartiniai lošimai – sparčiausiai auganti lošimų verslo šaka, kurioje kasmet...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (85)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Dainų autorius piktinasi dėl subsidijų Kirkorovo koncerto organizatoriams: situacija nesuvokiama (65)

Paaiškėjus, kad buvusios Lietuvos kultūros tarybos sprendimu subsidijos už neįvykusius ar...

Trumpas Baltuosius rūmus ketina palikti dar iki Bideno priesaikos

Kai trečiadienį Joe Bidenas po priesaikos davimo taps 46-uoju Jungtinių Valstijų prezidentu, jo...