aA
Didžioji dalis automobilių gamintojų tiki, kad kitas žingsnis automobilizacijoje yra autonominis važiavimas, kai į automobilio valdymą žmogui nereikės kištis. Svarbiausias argumentas yra saugumas, nes devynios iš dešimties avarijų nutinka būtent dėl žmogiškojo faktoriaus – žmogaus klaidos.
© Gamintojo nuotr.

Tuo pat metu užduodamas ir kitas klausimas – ar žmonės sutiks perduoti automobilio valdymą kompiuteriui? Juk daugelis vairuotojų patiria nemažai džiaugsmo ne sėdėdami šalia, o būtent valdydami transporto priemonę.

Teoriškai autonominiai automobiliai jau yra, tačiau kiek laiko dar užtruks, kol jie galės tapti visaverčiais eismo dalyviais? „Daimler“ koncerno vadovas Dieteris Zetsche, „Audi“ technikos direktorius Ulrichas Huckenbergas ir „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas mano, kad technologija bus parengta masiniam vartojimui per dešimt metų. Anot jų, praeis dar dešimtmetis ir autonominiai automobiliai užims 25 procentus visų naujų automobilių rinkos pasaulyje.

„Boston Consulting Group“ specialistai prognozuoja, kad 2035 metais pasaulyje bus nupirkta 18 milijonų pusiau autonominių automobilių ir 12 milijonų visiškai autonominių. Specialistai prognozuoja, kad Europa ir Japonija bus tie regionai, kur autonominiai automobiliai išplis pirmiausiai.

D. Zetsche Las Vegase vykusioje elektronikos parodoje teigė, kad netrukus kardinaliai pasikeis ne tik požiūris į automobilius, bet ir jų dizainas. Anot jo, iki 2030 metų automobiliai taps panašūs į komfortiškus kokonus ant ratų. Tuo metu viena „Volvo“ techninio vystymo departamento vadovių Lota Jakobson tam prieštarauja ir sako, kad autonominiai automobiliai neužkariaus pasaulio dar kelis dešimtmečius. Nepaisant to, kad „Volvo“ planuoja siekti, jog nuo 2020 metų šio gamintojo automobiliuose nežūtų nei vienas žmogus, švedų konstruktoriai yra įsitikinę, kad žmogus vis dar bus pagrindinis faktorius, lemiantis automobilio valdymą. Kuriant šią programą, „Volvo“ konstruktoriai visai nesivadovavo autonominio važiavimo idėjomis.

Panašaus požiūrio laikosi ir „Fiat-Chrysler“ vadovas Sergio Marchionne. Pasauliniame „Automotive news“ rengiamame kongrese Detroite jis sakė, kad žmonės ir toliau norės patys vairuoti, o šio koncerno politika nesikeičia. Artimiausiais metais jis nemato jokios autonominių automobilių ateities. Anot jo, kažkokios dalys autonominių sistemų bus plačiau naudojamos, tačiau iš esmės žmogus dar kurį laiką liks visiškai atsakingas už automobilio valdymą.

„IHS Automotive“ analitikas Egilas Juliusenas teigia, kad iki autonominio vairavimo dar toli, mat lieka ne tik technologinės problemos. „Reikia dar išspręsti ir įstatyminę bazę bei tokių automobilių atsakomybės klausimą. Kas atsakys, jeigu nutiks nelaimė?“, – retoriškai klausia jis.

Anot E. Juliuseno, tam, kad autonominiai automobiliai masiškai atsirastų keliuose apie 2025 - 2030 metus reikia didžiulio proveržio kartografijoje ir duomenų apdirbimo technologijose, nes dabartinio ypač intensyvaus eismo sąlygomis autonominiai automobiliai paprasčiausiai nesugebėtų apdirbti tokio milžiniško informacijos kiekio, kokį gautų, tarkim didžiausiuose pasaulio miestuose piko valandų metu. Be to, informacija apie kelių būklę ir jų atnaujinimus turėtų pasiekti visus vartotojus operatyviai, praktiškai realiu laiku, nes įsivaizduokit, kas nutiktų, jeigu po nakties atsirastų naujas kelio ruožas su žiedine sankryža. O kur dar laikini eismo apribojimo ženklai ir panašiai.

Taip pat lieka dar standartų klausimai. Tarkim, kaip susikalbės automobiliai, kuriuose bus įdiegtos iš principo skirtingos, pavyzdžiui, „Apple“ ir „Google“ kurtos technologijos. Tačiau autonominiai automobiliai yra didžiulis ir perspektyvus verslas. „Boston Consulting“ analitikai mano, kad 2025 metais su autonomine mašinų technologija susijęs verslas bus vertas mažiausiai 40 milijardų eurų ir didžiąją dalį šių pinigų gaus tie, kuriems geriausiai pavyks įvaldyti naują technologiją.

Pirkėjui autonominis automobilis, palyginus su paprastu, turėtų būti brangesnis maždaug 10 tūkst. eurų, tačiau ši technologija pamažu pigs, dar po dešimties metų kainuos dešimtadaliu mažiau ir kuo toliau, tuo labiau turėtų pigti.

Laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (125)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (4)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (73)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (14)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (162)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (115)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (16)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (14)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (11)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (88)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule (5)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Garsus Lietuvos modelis prisipažino apie naktimis ištinkantį siaubingą sutrikimą: tai patyrė ir Kendall Jenner (18)

Darbo reikalais po pasaulį dažnai keliaujanti manekenė Radvilė Labutytė pripažįsta, kad...

7 atviri pasakojimai, koks uždegantis seksas gali būti biure (12)

Intymūs santykiai biure nėra oficialiai leistini, sterili ir griežta biuro aplinka nėra pritaikyta...

Grįžęs namo, vyras aptiko netikėtą dovaną: besilaukianti voverė paprašė jo pagalbos (4)

Vieną dieną grįžęs namo vyras pastebėjo, kad atklydusi besilaukianti voverė ant jo lovos...