aA
Nardo automobilių testavimo poligone (Italija) šis ateiviškos išvaizdos net 8 varomuosius ratus turintis elektrinis „japonas“ sugebėjo išvystyti 370 km/val. O mašinos kūrėjų tikslas – viršyti 400 km/val. ribą ir greičiu pranokti greičiausius pasaulyje benzininius superautomobilius.
Eliica elektromobilis
© Gamintojo nuotr.

Sunku patikėti, tačiau Keio universiteto (Japonija) inžinierių kolektyvas, vadovaujamas prof. Hiroshio Shimuzu, šią koncepciją pasauliui pristatė net prieš 10 metų, 2004-aisiais. 5,1 metro ilgio automobilis rieda varomas ličio jonų baterijose sukaupta elektros energija, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau už anuometį „Porsche 911 Turbo“ – per 4 sek.

2004 m. Nardo automobilių testavimo poligone (Italija) šis ateiviškos išvaizdos japoniškas aštuonratis sugebėjo išvystyti 370 km/val. O mašinos kūrėjų tikslas – viršyti 400 km/val. ribą ir greičiu pranokti benzininius superautomobilius.

Beje, įdomu tai, kad traukos dvikovoje su „Porsche 911 Turbo“ iki 3,8 sekundės (kai abu automobiliai pasiekia 92 km/val. greitį) pirmavo vokiškas automobilis, tačiau vėliau greičio persvarą demonstruoja japoniškas elektromobilis: po 7,04 sekundės „Eliica“ išvystęs jau 160 km/val., o „poršiukas“ – tik 138 km/val.

Unikalios išvaizdos „Eliica“ (ELectric Lithium-Ion CAr) sveria 2,4 tonos, o jo salone be vairuotojo įrengtos trys sėdynės keleiviams. Į asfaltą šis elektrinis monstras įsikibęs aštuoniais ratais – tokiu sprendimu garantuojamas didesnis ratų sukibimas su kelio danga ir didesnis stabilumas. Vairu sukiojami keturi priekiniai ratai elektromobiliui suteikia daugiau manevringumo.

Beje, ratus suka 60 kW (arba 80 AG) elektriniai varikliai – po vieną kiekvienam iš 8 ratų, iš viso – 640 AG. Didžiulis privalumas – „Eliica“ įsibėgėja vienu ypu, t.y., nėra jokio pavarų perjungimo. Greičių dėžė jam nereikalinga.

Įdomu tai, kad pirmasis „Eliica“ modelis „Acceleration“ buvo kuriamas kaip kasdieniam važinėjimui miesto gatvėmis skirtas vienatūris. Tik vėliau jo pagrindu buvo suprojektuotas ir pasaulį išvydo atletiškoji sportinė versija „Speed“.

Eliica elektromobilis
Eliica elektromobilis
© Gamintojo nuotr.

O ar toli šis monstras rieda? 370 km/val. maksimalų greitį išvystantis sportinis modelis „Speed“ be įkrovimo nuvažiuoja iki 192 km. O 190 km/val. maksimalų greitį išvystantis 6,7 metro ilgio aštuonvietis limuzinas „Acceleration“ nurieda visus 320 km. Abu modeliai 100 km/val pasiekia per tas pačias 4 sek. – beveik taip pat greitai, kaip kitas elektrinės padermės ratuotis „Tesla Roadster“.

Neįtikėtina, tačiau visa tai pasauliui pristatyta prieš 10 metų – 2004-aisais. Deja, rinkoje šis elektros stebuklas, kaip matome, taip ir nepasirodė. Ko gero, dėl nemenkos tokio automobilio savikainos. Tačiau, turint omenyje elektromobilių technologijų progresą, tikėtina, kad kada nors ateityje toks aštuonratis iš Tekančios saulės šalies pirmą kartą nuriedės ir nuo gamyklos konvejerio.

Techninės charakteristikos

Variklis: elektrinis.
Vietų skaičius: 4.
Gamintojas: Keio universitetas (Japonija).
Maksimalus greitis: 190 km/val. ir 370 km/val.
Maksimalus kelionės nuotolis: 320 km ir 190 km.
Baterijos: ličio jonų.
Įkrovimo trukmė: 10 val.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (8)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (3)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Atsakė į amžiną klausimą, kada lietuviai pradės pirkti mažus automobilius (31)

Pasaulio automobilių rinkoje pastebima įvairių tendencijų: populiarėja krosoveriai, menksta...

Rugsėjį vidutinio greičio matuokliai užfiksavo daugiau nei 23 tūkst. pažeidėjų (12)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio,...

Parodė galingiausią pasaulyje SUV – turi net režimą lenktynių trasai (24)

Naujasis „ Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ brėžia naujas ribas visureigių rinkoje – tokias,...

Top naujienos

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (16)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Paskelbtos „iPhone Xs“ kainos lietuviams: nepakaks net dviejų vidutinių atlyginimų (75)

„Telia“ šiandien pradeda naujųjų „Apple“ flagmanų „ iPhone Xs “ ir „ iPhone Xs Max...

Orai: karštis neatslūgs (8)

Aukšta šiluma dar laikysis ir penktadienį, tik nuo šeštadienio į Lietuvą ateis tikrai...

Buvęs Estijos premjeras: apie savo šalį, kaip ir apie šeimą, blogai nekalbame (87)

Estiją krečia vienas didžiausių Europos istorijoje pinigų plovimo skandalų. Kaip galėjo Putino...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (449)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (35)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Gydytoja: mitas, kad yra žmonių, kurie negali numesti svorio (51)

Gyvename keistų paradoksų laikais: kone visi užsikrėtę svorio metimo virusu, bet medikai...

Airijoje tautietės emigrantės nužudymu įtariamas vyras – lietuvis (41)

Ketvirtadienio rytą Dandolko apygardos teisme pasirodė žmogus, kaltinamas Ingridos Maciokaitės...

Sunkią traumą patyręs „Žalgirio“ talentas susitarė su universitetu, kurio garbę gynė Sabonis (2)

Kauno „Žalgirio“ komandos talentas Martynas Arlauskas žengs Domanto Sabonio pėdomis. JAV...

Popiežius kreipėsi į Lietuvos, Latvijos ir Estijos žmones: norėčiau visus apkabinti (183)

Iki Šventojo Tėvo vizito likus porai dienų, popiežius Pranciškus vaizdo įraše kreipėsi į...