Nardo automobilių testavimo poligone (Italija) šis ateiviškos išvaizdos net 8 varomuosius ratus turintis elektrinis „japonas“ sugebėjo išvystyti 370 km/val. O mašinos kūrėjų tikslas – viršyti 400 km/val. ribą ir greičiu pranokti greičiausius pasaulyje benzininius superautomobilius.
Eliica elektromobilis
© Gamintojo nuotr.

Sunku patikėti, tačiau Keio universiteto (Japonija) inžinierių kolektyvas, vadovaujamas prof. Hiroshio Shimuzu, šią koncepciją pasauliui pristatė net prieš 10 metų, 2004-aisiais. 5,1 metro ilgio automobilis rieda varomas ličio jonų baterijose sukaupta elektros energija, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau už anuometį „Porsche 911 Turbo“ – per 4 sek.

2004 m. Nardo automobilių testavimo poligone (Italija) šis ateiviškos išvaizdos japoniškas aštuonratis sugebėjo išvystyti 370 km/val. O mašinos kūrėjų tikslas – viršyti 400 km/val. ribą ir greičiu pranokti benzininius superautomobilius.

Beje, įdomu tai, kad traukos dvikovoje su „Porsche 911 Turbo“ iki 3,8 sekundės (kai abu automobiliai pasiekia 92 km/val. greitį) pirmavo vokiškas automobilis, tačiau vėliau greičio persvarą demonstruoja japoniškas elektromobilis: po 7,04 sekundės „Eliica“ išvystęs jau 160 km/val., o „poršiukas“ – tik 138 km/val.

Unikalios išvaizdos „Eliica“ (ELectric Lithium-Ion CAr) sveria 2,4 tonos, o jo salone be vairuotojo įrengtos trys sėdynės keleiviams. Į asfaltą šis elektrinis monstras įsikibęs aštuoniais ratais – tokiu sprendimu garantuojamas didesnis ratų sukibimas su kelio danga ir didesnis stabilumas. Vairu sukiojami keturi priekiniai ratai elektromobiliui suteikia daugiau manevringumo.

Beje, ratus suka 60 kW (arba 80 AG) elektriniai varikliai – po vieną kiekvienam iš 8 ratų, iš viso – 640 AG. Didžiulis privalumas – „Eliica“ įsibėgėja vienu ypu, t.y., nėra jokio pavarų perjungimo. Greičių dėžė jam nereikalinga.

Įdomu tai, kad pirmasis „Eliica“ modelis „Acceleration“ buvo kuriamas kaip kasdieniam važinėjimui miesto gatvėmis skirtas vienatūris. Tik vėliau jo pagrindu buvo suprojektuotas ir pasaulį išvydo atletiškoji sportinė versija „Speed“.

Eliica elektromobilis
Eliica elektromobilis
© Gamintojo nuotr.

O ar toli šis monstras rieda? 370 km/val. maksimalų greitį išvystantis sportinis modelis „Speed“ be įkrovimo nuvažiuoja iki 192 km. O 190 km/val. maksimalų greitį išvystantis 6,7 metro ilgio aštuonvietis limuzinas „Acceleration“ nurieda visus 320 km. Abu modeliai 100 km/val pasiekia per tas pačias 4 sek. – beveik taip pat greitai, kaip kitas elektrinės padermės ratuotis „Tesla Roadster“.

Neįtikėtina, tačiau visa tai pasauliui pristatyta prieš 10 metų – 2004-aisais. Deja, rinkoje šis elektros stebuklas, kaip matome, taip ir nepasirodė. Ko gero, dėl nemenkos tokio automobilio savikainos. Tačiau, turint omenyje elektromobilių technologijų progresą, tikėtina, kad kada nors ateityje toks aštuonratis iš Tekančios saulės šalies pirmą kartą nuriedės ir nuo gamyklos konvejerio.

Techninės charakteristikos

Variklis: elektrinis.
Vietų skaičius: 4.
Gamintojas: Keio universitetas (Japonija).
Maksimalus greitis: 190 km/val. ir 370 km/val.
Maksimalus kelionės nuotolis: 320 km ir 190 km.
Baterijos: ličio jonų.
Įkrovimo trukmė: 10 val.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įsigalioja naujovės techninėje apžiūroje ir „Regitroje“: kas laukia automobilių savininkų (169)

Gegužės dvidešimtąją įsigalioja nauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcija....

Naudoti automobiliai iš JAV: ar užims „vokiečių“ vietą Lietuvoje? (234)

Automobiliai iš JAV skinasi kelią į Lietuvą, tačiau čia neužsibūna. Kiekvieną mėnesį...

„Volvo“ atstovai: Kinijoje pagaminto automobilio kokybė geresnė nei Europoje (36)

Kaip jau greičiausiai žinote, „ Volvo “ kontroliuoja automobilių gamintojas iš Kinijos „...

Vokietija nurodė „Porsche“ atšaukti 19 tūkst. visureigių dėl emisijų duomenų klastojimo (5)

Vokietijos valdžia penktadienį nurodė atšaukti 19 tūkst. „ Porsche “ visureigių dėl...

„Komercinio automobilio 2018“ titulą iškovojo du modeliai (7)

Penktadienį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ įvyko „Komercinio automobilio...

Top naujienos

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (217)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Orai: po lietaus plūstels vasariškas karštis (1)

Šią savaitę šalyje ir toliau išsilaikys maloniai šilti orai. Savaitei įpusėjus pradžiugs tie,...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (63)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Trileris Eurolygos finale: „Real“ nukarūnavo Eurolygos čempionus MVP – Dončičius (107)

Sekmadienio vakarą Belgrado „Štark“ arenoje vykusiame didžiajame Eurolygos finale stipriausio...

Miestiečiai brandžiame amžiuje nėrė į kaimo verslą ir nepasigailėjo (19)

Kada nors nusibelsti iš savosios Dzūkijos į kitame Lietuvos pakraštyje, Molėtų rajono Medeikių...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (696)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Baltos vestuvių ceremonijos varnos: parodė, kaip nereikėtų rengtis į karališką puotą (53)

Kvietimai į karališkas vestuves buvo išsiųsti dar kovo mėnesį, tačiau kai kurie svečiai vis...

„Žalgirį“ geresniu už CSKA pavadinęs Jasikevičius: šitie vyrai – daugiau nei fantastiški (197)

Kauno „Žalgiris“ išgyveno Maskvos CSKA šturmą ir pirmą kartą Eurolygos istorijoje iškovojo...

Stančikas: pati opozicija nenorėjo komisijos (5)

Neįveikę valdančiųjų pasipriešinimo sudaryti žemės ūkio komisiją, konservatoriai paskelbė...

Gailius: Šimašiaus nuomonė man nesvarbi (37)

Liberalų sąjūdis, Valstybės saugumo departamento pateiktoje informacijoje Seimo Nacionalinio...