aA
Artėjantis šaltasis sezonas primena apie vieną svarbiausių automobilio dalių – akumuliatorių. Atsakingas vairuotojas profilaktiškai tikrinantis šio įrenginio įtampą ir besidomintis akumuliatorių kainomis rinkoje akivaizdžiai pastebi, jog šios stiebiasi aukštyn.
Automobilio akumuliatorius
© Organizacijos nuotr.

Ne infliacija, o švinas

Akumuliatorių kaina labai priklauso nuo tarptautinėje rinkoje vyraujančios švino kainos. Priklausomai nuo akumuliatoriaus dydžio, švinas sudaro iki 80 proc. kainos, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nuo praėjusių metų spalio mėnesio švinas pabrango daugiau nei 23 proc., tai ir lemia, pakitusias akumuliatorių kainas.

„Nuspėti kokia bus kainų perspektyva švino rinkoje – sunku, tačiau mažai tikėtina, kad švinas artimiausiu metu pigtų“, – pasakoja didmenine ir mažmenine akumuliatorių prekyba Lietuvoje jau 25 metus užsiimantis prekybininkas Vilius Onaitis.

Populiariausi akumuliatoriai – nuo 60 iki 100 Eur

Kaip teigia pašnekovas, lietuviai itin mėgsta automobilius su dyzeliniais varikliais. Vairuotojų dažniausiai perkamas 75 Ah talpos akumuliatorius. Jis tinkamas 1600cm³-2200cm³ kubatūros variklius turintiems automobiliams. Tokio akumuliatoriaus kaina svyruoja nuo 60 iki 100 Eur. „Priklausomai nuo sezono intensyvumo, vyraujančios minusinės temperatūros, žiemos metu parduodame apie 200-250 tonų akumuliatorių“, – sakė V. Onaitis.

Svarbiausia – priežiūra

Priklausomai nuo eksploatacijos, šių dienų standartiniai akumuliatoriai su skystu elektrolitu tarnauja 4-6 metus, naujesnio modelio AGM (sausi akumuliatoriai) tarnauja 8-10 metų. Naujausių ličio jonų, ličio polimerų akumuliatorių darbo laikas dar ilgesnis, tačiau jų didžiausias trūkumas – aukšta kaina.

Kaip teigia akumuliatorių parduotuvių steigėjas, bateriją labiausiai sekina jos nepriežiūra.

„Kaip ir kiekvieną daiktą, taip ir akumuliatorių, reikia prižiūrėti. Itin svarbu nepalikti iškrauto akumuliatoriaus. Tokiu atveju, reikia kuo greičiau jį įkrauti. Stipriai iškrauto akumuliatoriaus, po mėnesio srovėjimo drėgnoje, vėsioje patalpoje gali nebepavykti atgaivinti. Patikrinti, ar akumuliatorius yra geras, labai paprasta – išjungus automobilio variklį ir visus elektros prietaisus, palaukus daugiau kaip pusvalandį, akumuliatoriaus įtampa turi būti 12,7 V. Jeigu ji mažesnė, būtina akumuliatorių įkrauti.

Dėl fizinių-cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyviosios medžiagos, esančios švino plokštelėse, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl nors ir kiek iškrautas akumuliatorius greitai praranda talpumą ir galią, – aiškino V. Onaitis.

Gerai prižiūrint akumuliatorių, jo tarnavimo laiką galima prailginti daugiau nei trečdaliu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Snygis baigėsi, vairuotojų problemos ne – automobiliu geriau niekur nevažiuoti (166)

Vilniaus vairuotojams prieššventinė savaitė, panašu, taps rimtu išbandymu nervams. Antradienį...

Seimas pasakė „ne“ privalomiems alkoblokams nuomojamuose automobiliuose (4)

Seimas antradienį nepritarė siūlymui nuomojamuose automobiliuose privalomai įrengti vadinamuosius...

ES nurodė – naujų automobilių tarša turės mažėti daugiau nei trečdaliu

Nauji automobiliai Europos Sąjungoje 2030 metais anglies dioksido į aplinką galės išmesti 37,5...

Kas parodo, kad žieminės padangos tiks lietuviškiems keliams (7)

Vairuotojus užklupusi žiema geriausiai parodo, kurie automobiliai yra „apauti“ kokybiškomis...

Kaunas siūlo įteisinti policijos ir vairuotojų išpeiktą naujovišką gatvių ženklinimą (172)

Kauno gatvėse išpiešti rombai sukėlė tikrą diskusijų audrą – vieni palaikė Kauno...

Top naujienos

Įkalintas vilnietis prabilo apie protu sunkiai suvokiamą patirtį: buvau verčiamas miegoti su pareigūnėmis (78)

Ar gali būti, kad kalėjimų sistemos pareigūnai, siekdami sukompromituoti įkalinimo įstaigose...

DELFI tyrimas. Rusijos dujotiekį „Nord Stream 2“ peikianti Lietuva pati atveria duris jo rėmėjams (16)

Svarbius energetikos projektus Lietuvoje vykdanti Suomijos „ Fortum “, netiesiogiai prisideda prie...

Pokyčiai pasaulyje grasina suvalgyti kone visus norvegų sukauptus pinigus Gerovės fonde (13)

Jei pasaulis imtųsi entuziastingiau kovoti su iškastiniu kuru, Norvegijai tai kainuotų daugiau nei...

Ekspertai: kai kurie mokesčių pakeitimai verčia gūžčioti pečiais, bet statistikoje aplenksime estus (163)

Valstybės biudžetą priėmusi valdžia žada, kad 2019–ieji bus dosnūs visiems dirbantiesiems,...

Kalėdų žvaigždės: gražios, bet nuodingos (1)

Nors dauguma puošniausiųjų karpažolių, dar vadinamų puansetijomis ar Kalėdų žvaigžėmis,...

DELFI 2018-ieji: išrinkite įspūdingiausias metų vestuves balsavimas (4)

Šie metai tapo įsimintini toli gražu ne vienai žinomai porai Lietuvoje. Galima suskaičiuoti...

Sulaikytas buvęs prosovietinės organizacijos „Jedinstvo“ lyderis Ivanovas papildyta (614)

Vilniuje antradienį sulaikytas Rusijos pilietis Valerijus Ivanovas, BNS patvirtino Generalinės...

5 populiariausi mitai apie skiepus: profesorius Usonis papasakojo, kaip yra iš tikrųjų (8)

Vakcinos laikomos vienu didžiausių šių dienų medicinos laimėjimų – jos padėjo nuo žemės...

Sabonis buvo rezultatyviausias, bet „Cavaliers“ vienu lietimu nutraukė „Pacers“ pergalių seriją

Domanto Sabonio rezultatyvumo neužteko – Indianos „Pacers“ (20-11) komanda netikėtai suklupo...

Orai bus nenuobodūs (10)

Didžioji sniego banga iš Lietuvos jau pasitraukė. Trečiadienio dieną orai išliks debesuoti,...