Artėjantis šaltasis sezonas primena apie vieną svarbiausių automobilio dalių – akumuliatorių. Atsakingas vairuotojas profilaktiškai tikrinantis šio įrenginio įtampą ir besidomintis akumuliatorių kainomis rinkoje akivaizdžiai pastebi, jog šios stiebiasi aukštyn.
Automobilio akumuliatorius
© Organizacijos nuotr.

Ne infliacija, o švinas

Akumuliatorių kaina labai priklauso nuo tarptautinėje rinkoje vyraujančios švino kainos. Priklausomai nuo akumuliatoriaus dydžio, švinas sudaro iki 80 proc. kainos, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nuo praėjusių metų spalio mėnesio švinas pabrango daugiau nei 23 proc., tai ir lemia, pakitusias akumuliatorių kainas.

„Nuspėti kokia bus kainų perspektyva švino rinkoje – sunku, tačiau mažai tikėtina, kad švinas artimiausiu metu pigtų“, – pasakoja didmenine ir mažmenine akumuliatorių prekyba Lietuvoje jau 25 metus užsiimantis prekybininkas Vilius Onaitis.

Populiariausi akumuliatoriai – nuo 60 iki 100 Eur

Kaip teigia pašnekovas, lietuviai itin mėgsta automobilius su dyzeliniais varikliais. Vairuotojų dažniausiai perkamas 75 Ah talpos akumuliatorius. Jis tinkamas 1600cm³-2200cm³ kubatūros variklius turintiems automobiliams. Tokio akumuliatoriaus kaina svyruoja nuo 60 iki 100 Eur. „Priklausomai nuo sezono intensyvumo, vyraujančios minusinės temperatūros, žiemos metu parduodame apie 200-250 tonų akumuliatorių“, – sakė V. Onaitis.

Svarbiausia – priežiūra

Priklausomai nuo eksploatacijos, šių dienų standartiniai akumuliatoriai su skystu elektrolitu tarnauja 4-6 metus, naujesnio modelio AGM (sausi akumuliatoriai) tarnauja 8-10 metų. Naujausių ličio jonų, ličio polimerų akumuliatorių darbo laikas dar ilgesnis, tačiau jų didžiausias trūkumas – aukšta kaina.

Kaip teigia akumuliatorių parduotuvių steigėjas, bateriją labiausiai sekina jos nepriežiūra.

„Kaip ir kiekvieną daiktą, taip ir akumuliatorių, reikia prižiūrėti. Itin svarbu nepalikti iškrauto akumuliatoriaus. Tokiu atveju, reikia kuo greičiau jį įkrauti. Stipriai iškrauto akumuliatoriaus, po mėnesio srovėjimo drėgnoje, vėsioje patalpoje gali nebepavykti atgaivinti. Patikrinti, ar akumuliatorius yra geras, labai paprasta – išjungus automobilio variklį ir visus elektros prietaisus, palaukus daugiau kaip pusvalandį, akumuliatoriaus įtampa turi būti 12,7 V. Jeigu ji mažesnė, būtina akumuliatorių įkrauti.

Dėl fizinių-cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyviosios medžiagos, esančios švino plokštelėse, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl nors ir kiek iškrautas akumuliatorius greitai praranda talpumą ir galią, – aiškino V. Onaitis.

Gerai prižiūrint akumuliatorių, jo tarnavimo laiką galima prailginti daugiau nei trečdaliu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (5)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Kaip ir kodėl „Volkswagen“ reklamoje atsirado „Chevrolet“?

Ar kada nors matėte automobilių reklama, kurioje vienas gamintojas reklamuotų kito gamintojo...

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (450)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Naudotų automobilių rinka auga: į Lietuvą vežami 11 metų amžiaus dyzeliai (10)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, nutatė, kad liepą...

Top naujienos

Tėvų pasirinkimas lemia visos žmonijos ateitį: kuo tikėti – žmonių pasakojimais ar moksliniais tyrimais (76)

Vilnietis Algirdas savo antrojo sūnaus nusprendė visai neskiepyti , nes pirmajam po vakcinos neva...

Iš LFF stadiono išsišaipęs ispanas: yra ir kitas, garsesnis „Žalgiris“ (82)

Ispanijos futbolo grandų gretoms priskiriama „Sevilla“ komanda santykius su Vilniaus...

Neįvertinta Balkanų šalis, kurioje nėra turistų: paplūdimiai nuostabūs, o kainos juokingos (89)

Atsidūręs Albanijoje pasijunti tarsi patekęs ne į kitą šalį, o į kitą žemyną. Didingi...

Policija tiria Eugenijaus Ostapenko veiksmus feisbuke: tiesioginėje transliacijoje – nuoga moteris (47)

Skandalingai pagarsėjęs dainininkas Eugenijus Ostapenko (41) pastaruoju metu garsėja ne savo...

Skandalingo tyrimo duomenys: ką perkame brangiau nei vidutiniai europiečiai (423)

Daugelio ne maisto prekių kainos Lietuvoje yra didesnės nei kitose Europos Sąjungos valstybėse.

Vienintelis suknelės siluetas, kuris padailins bet kokią figūrą

Rasti tobulą suknelės formą, kuri papildytų ir padailintų jūsų figūros tipą, atrodo sunki...

Karbauskis įtaria, kad Grybauskaitė turėjo planą jį pakeisti: žinau, kas buvo daroma (661)

Valstiečių – žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad rinkimus laimėjus jo partijai...

JAV: Kinija apmoko karo pilotus pavojingoms misijoms (52)

Kinija aktyviai stiprina savo karines oro pajėgas, kurias siekia papildyti naujais ilgo nuotolio...

Vasara baigtis neketina: po trumpos pertraukos vėl grįš +28 (20)

Šeštadienį sulauksime labai šiltų orų, bet popiet aplankysiančios liūtys atneš atvėsimą,...

Jankevičius VRK nariu siūlo skirti teisininką Taurą Rutkūną

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pasiūlė skirti teisininką Taurą Rutkūną...