aA
Praėjusiais metais vairuotojams į savo transporto priemonių bakus pilant iš atliekų pagamintą dyzeliną, visame pasaulyje į aplinką pateko net 6,7 mln. tonų mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, nei būtų patekę naudojant tradicinį, iš naftos gaminamą, dyzeliną. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, pasiekti tokį rezultatą padėjo ir naujos kartos degalus besirenkantys Lietuvos vairuotojai.
Aplinkosaugai neabejingi vairuotojai pernai sutaupė 6,7 mln. tonų CO2
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pernai aplinkai draugiškiems verslams ir gyventojams, renkantis ekologiškus degalus, į orą nepateko toks CO2 kiekis, kurį galima sutaupyti visiems metams iš kelių pašalinus maždaug 2,4 mln. automobilių.

Lietuvos vairuotojams savo automobilių bakus pildant naujos kartos dyzelinu, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. siekianti dalis iš atliekų pagaminto dyzelino, per 2016 metus į aplinką pateko 6,7 tūkst. tonų anglies dvideginio mažiau, nei būtų patekę naudojant tradicinį dyzeliną. Taip pat sumažėjo ir anglies monoksido, azoto oksidų ir angliavandenilių emisijos.

Vairuotojams tausoti aplinką padeda Suomijos korporacijos „Neste“ iš atliekų gaminamas dyzelinas „Neste MY“. Šis dyzelinas gaminamas pagal užpatentuotą NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) technologiją, kuri gali būti naudojama aukščiausios kokybės degalų ir kitų produktų gamybai iš gyvulinės kilmės riebalų ir augalinių aliejų.

Panaudojant šią technologiją, degalai gaminami iš daugiau kaip 10 skirtingų žaliavų. „Neste MY“ leidžia 90 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį, palyginti su tradiciniu dyzelinu.

„Kiekvienas aplinkos apsaugai neabejingas vairuotojas, naudodamas iš atliekų gaminamą „Neste MY“ dyzeliną, gali žymiai sumažinti savo transporto priemonės išmetamų kenksmingų dujų kiekį. Šie degalai tinka visoms dyzelinu varomoms transporto priemonėms, todėl nereikalauja jokių papildomų investicijų. Taip pat juos gali rinktis ir sunkiųjų transporto priemonių, pavyzdžiui, autobusų ar sunkvežimių, vairuotojai“, – sako Kaisa Hietala, „Neste“ vykdomoji viceprezidentė, atsakinga už iš atsinaujinančių išteklių gaminamus produktus.

Pasak jos, vis daugiau didžiųjų kompanijų ekologišką transportą laiko savo prioritetu. Naujos kartos dyzelinu savo transporto priemonių bakus JAV jau pildo tokios kompanijos kaip UPS ar „Google“. Iš atliekų pagaminto dyzelino nauda taip pat įsitikino didieji Kalifornijos miestai. Šiuo dyzelinu lėktuvus aptarnaujančių transporto priemonių bakai pildomi ir Hamburgo (Vokietija) oro uoste.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kodėl „Audi“ stabdė „e-tron“ gamybą: su šia problema susiduria vis daugiau gamintojų (7)

„Audi e-tron“ yra pirmasis Vokietijos gamintojo elektromobilis. Vos tik šis SUV buvo...

Lietuvą pasiekė pirmieji „Porsche Taycan“: sostinės apylinkėmis važinėsis visą savaitę (3)

Vilnių pasiekė pirmasis „Porsche“ istorijoje visiškai elektrinis automobilis „Taycan“....

Pasitikrinkite: žemėlapis, kur Vilniuje atsiras nauji radarai, kurie matuos ne tik greitį (29)

Laikai, kai Vilniuje vairuotojai ranka numoja į „inkilais“ pramintus greičio matuoklius ir...

„Lexus“ seka „Audi“ pėdomis: vietoje įprastų šoninių veidrodėlių nusprendė montuoti kameras (6)

Automobilių gamintojas „ Lexus “ nusprendė pasekti konkurentų pavyzdžiu ir įprastus...

„Continental“ pasistengė: sukūrė garso sistema be garsiakalbių (3)

Technologijų kompanija „ Continental “ ir garso įrangos gamintojas „Sennheiser“ pristatė...

Top naujienos

Kęsto Komskio verslas žlunga nesumokėjęs našlaičiams (136)

Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija,...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (42)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Nuramino dėl Vilniuje įtarto koronaviruso atvejo: visi mėginiai neigiami (123)

Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino...

Italija ištikta šoko, pirminio koronaviruso šaltinio nustatyti nepavyksta šalį krečia ir politikų rietenos (36)

Europoje kilusios koronaviruso bangos paliestoje Italijoje tolydžio plinta panika. Šalies...

Mirė Sausio 13-osios byloje kaltu pripažintas buvęs sovietų gynybos ministras (47)

Maskvoje mirė buvęs Sovietų Sąjungos gynybos ministras Dmitrijus Jazovas , pranešė Rusijos...

Koronavirusui skverbiantis į Europą, prognozuojamos pasekmės: Lietuvos ekonomikai tai atsilieps (24)

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus...

Ant suolo lemiamu metu paliktas Motiejūnas: Kinijoje gynybos principai kitokie (1)

Donato Motiejūno sugrįžimas į Lietuvos rinktinę nebuvo rožėmis klotas. Pasitelkęs savo...

The Economist

Vėl paverskime Europą nuobodžia! (1)

ES ginčijasi dėl smulkmenų ir džiaugiasi grįžusiu nuobodžiu stabilumu.

Bankai nespėja dalyti paskolų, tačiau NT analitikas ragina pradėti galvoti logiškai (49)

Ekonomistai jau kelerius metus viešojoje erdvėje kalba, kad gyvenimas Lietuvoje gerėja. Vienas iš...

Euras reaguoja į pasaulinio finansavimo isteriją: sunku atremti kitų valiutų patrauklumą (29)

Dar per anksti skelbti apie euro traukimąsi, net po prasčiausios jo metų pradžios nuo 2015 metų....

|Maža didelių žinių kaina