aA
Alfa Romeo“ šio dešimtmečio pradžioje garsiai paskelbė – laikas grįžti prie prekės ženklo esmės ir šaknų. Sportiški, išvaizdūs automobiliai, naujausios technologijos, puikus svorio balansas ir galinių (arba visų keturių) varančių ratų pavara. Kelis dešimtmečius iki tol „Alfa Romeo“ buvo gaminami tik su priekinių arba visų ratų pavara, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tad kodėl gamintojas nusprendė grįžti prie klasikinės komponuotės ir kokią įtaką tai turi automobiliams?
"Alfa Romeo Giulia"
© Gamintojo archyvas

„Sukurti automobilį, kuris greitas tiesiame kelyje, gali daugelis – tam užtenka galingo variklio. Tačiau padaryti automobilį greitu posūkiuose pavyksta ne visiems – tam reikalingas ilgas inžinerinis darbas modifikuojant pakabos elementus bei skirstant svorio balansą. Efektyviausiai tą padaryti galima automobiliui, kurio varantys ratai yra galiniai – tokį kelią pasirinko „Alfa Romeo“. Tokių pavyzdžių daug lenktynių trasose – juk daugelis sportinių automobilių yra varomi būtent galiniais ratais“, – sakė oficialaus „Alfa Romeo“ atstovo Lietuvoje „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Svorio paskirstymas

Automobilių galia iš variklio į ratus yra perduodama per pavarų dėžę. Ji sveria bent pusšimtį kilogramų – automobiliuose, kurie varomi priekiniais ratais, ji montuojama šalia variklio, praktiškai ant priekinės ašies. Galiniai varantys ratai leidžia pavarų dėžę montuoti arčiau automobilio vidurio, o tai užtikrina geresnį svorio paskirstymą tarp ašių.

Nemažai sveria ir pusašiai bei kitos dalys, kurios perkeliamos iš priekio į galą – ne be reikalo joks priekiniais ratais varomas automobilis neturi idealaus 50:50 svorio balanso tarp ašių. O galiniais (bei visais keturiais) ratais varomi „Alfa Romeo“ modeliai – turi.

Vien galinių ratų pavaros neužtenka – „Alfa Romeo Giulia“ bei „Stelvio“ platformos pagamintos naudojant daug lengvų, bet labai tvirtų medžiagų, o visi sunkiausi elementai patraukti link automobilio vidurio. Net ir variklį italų inžinieriams pavyko sumontuoti prieš priekinę ašį.

"Alfa Romeo Stelvio"
"Alfa Romeo Stelvio"
© Gamintojo archyvas

Geresnės valdymo savybės

Sportiniai automobiliai ne be reikalo dažniausiai varomi galiniais ratais. Tai naudojama ne tik siekiant geresnio svorio paskirstymo, bet ir greitesnio įsibėgėjimo.

Vairuotojui nuspaudus akceleratoriaus pedalą, galinė dalis gauna didelę apkrovą ir yra geriau prispaudžiama prie žemės. Jeigu varantieji ratai – galiniai, jie puikiai sukimba su keliu ir leidžia automobiliui sparčiai šauti į priekį. Jei priekiniai – netekę apkrovos jie prabuksuoja ir automobilis bėgėjasi lėčiau.

Pavyzdžiui, erdvus „Alfa Romeo Giulia“ sedanas su 2.2 JTDM varikliu (190 AG) iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,1 sek., o su 2 litrų benzininiu (200 AG) – per 6,6 sek. Sportinis ir tik galiniais ratais varomas „Giulia Quadrifoglio Verde“ – vos per 3,9 sek.

Galiniais ratais varomas automobilis taip pat neturi vadinamojo torque steer – proceso, kuomet stipriai spaudžiant akceleratorių vairas savaime sukasi į vieną pusę ir norint jį išlaikyti tiesų reikia panaudoti daug jėgos. Tai būdinga būtent priekinius varančius ratus turintiems automobiliams.

Puikias valdymo savybes „Alfa Romeo“ modeliams užtikrina ir jų projektavimas. Pirmiausia buvo sukurtos sportinės „Quadrifoglio“ sedano „Giulia“ ir visureigio „Stelvio“ versijos. Vėliau, remiantis pačiomis galingiausiomis versijomis, buvo papildomai sukurtos ir modifikacijos su silpnesniais varikliais.

"Alfa Romeo Stelvio"
"Alfa Romeo Stelvio"
© Gamintojo archyvas

Tolygiau dyla padangos

Automobilio ratai geriausiai atlieka vieną darbą: priekiniai naudojami atlikti posūkiui, galiniai – įsibėgėjimui. Taip visi ratai gauna panašią apkrovą ir padangos dėvisi tolygiai. Priešinga situacija yra priekinius varančius ratus turinčiuose automobiliuose: jų galiniai ratai neapkraunami ir po sezono padangų nusidėvėjimo skirtumas tarp jų ir priekinių būna akivaizdus.

„Alfa Romeo“ modelių ratai nėra visiškai vertikalūs – jie kiek paversti į kėbulo pusę. Toks sprendimas priimtas dėl stabilumo posūkiuose – sukant vairą, į asfaltą remiasi tik dalis padangos. Kai ratai kiek pasvirę, posūkiuose padanga į asfaltą remiasi visu plotu – taip užtikrinamas greitesnis jo įveikimas ir tolygesnis dilimas.

Didesnė galia

Galingiausi serijinės gamybos priekiniais ratais varomi automobiliai teturi apie 300 AG, tačiau galiniais ratais varomi modeliai kur kas galingesni. Tarp jų daugybė apie tūkstantį arklio galių pasiekiančių modelių – „Koenigsegg One“, „McLaren Senna“, „Ferrari 488 Pista“, „Dodge Challenger SRT Demon“ – automobiliai, šimto km/val. greitį pasiekiantys per mažiau nei 3 sekundes.

Taip yra dėl priežasčių, apie kurias jau užsiminta anksčiau – sportiniams ir galingiems automobiliams svarbus greitas įsibėgėjimas ir geras svorio balansas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.8889

Netikėta problema: autonominiai automobiliai dėl vabzdžių likučių gali „apakti“ (18)

Kiekvienas smagesnis vasaros pasivažinėjimas automobilio stiklą papuošia žuvusių vabzdžių...

„Opel“ prakalbo apie elektrifikacijos pradžią: kitų metų pradžioje žada pirmąjį „Corsa-e“ (7)

Šių metų pradžioje „Opel“ užsiminė apie ketinimus išleisti savo labai populiaraus „Opel...

„Porsche“ paviešino vaizdo įrašą, kaip pagaminamas „Taycan“ – jau žada pigesnę elektromobilio versiją (2)

Nuo pat pirmo žingsnio iki dulkių nušluostymo – „Porsche“ paviešino naują vaizdo...

„Volkswagen“ parodė, kaip atrodys 8 kartos „Golf“ (16)

Nors Vokietijos „Volkswagen“ yra pažadėję savo naujausią „Golf“ modelį parodyti po...

„Audi“ į Lietuvą atvežė „Q3 Sportback“: siūlo norintiems ne tik erdvės, bet ir važiuoti bekele (5)

Lietuvą pasiekė naujasis „ Audi Q3 Sportback“ – pirmasis „Audi“ kompaktinio krosoverio...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (47)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (15)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (39)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (8)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa (4)

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (175)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (151)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (28)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...