aA
Tyrėjai iš Stokholmo aplinkos instituto (Stockholm Environment Institute) paskelbė tyrimą, kuriame nustatė, kad elektromobilių akumuliatorių kainos mažėja sparčiau, nei praneša gamintojų ir rinkos tyrimų įmonės.
© Gamintojo nuotr.

Björno Nykvisto ir Månso Nilssono tyrime, paskelbtame žurnale „Nature Climate Change“ teigiama, kad šią informaciją apie elektromobilių akumuliatorių kainas buvo sunku surinkti ir sistematizuoti, kadangi dauguma gamintojų tai laiko komercine paslaptimi ir viešai neskelbia.

Kol kas elektromobiliai dar nėra pajėgūs konkuruoti su įprastiniais automobiliais, varomais benzinu ar dyzelinu, ir tai lemia iš esmės tik vienas faktorius - elektros akumuliatoriaus kaina ir jo talpa.

Todėl kol kas elektromobiliai yra nustumti į išskirtinių automobilių, kuriuos sau gali leisti tik nedaugelis, segmentą.

Vis dėlto autoriai teigia, kad akumuliatorių kainų tyrimui atlikti panaudoję 80 skirtingų šaltinių, nustatė, kad vidutinė ličio jonų akumuliatorių kaina 2007 metais buvo 1000 JAV dolerių vienai kilovatvalandei (kWh) kaupiamos elektros energijos.

O naujausi, 2015 metų, duomenys rodo, kad kaina sumažėjo iki 300 JAV dolerių vienai kilovatvalandei, o tai jau pakankamai, kad būtų palyginama su benzinu varomos transporto priemonės išlaidomis.

Tyrimas parodė, kad jei kainos ir toliau mažės panašiu greičiu, apie 8 procentų per metus, jos per ateinantį dešimtmetį gali pasiekti 150 JAV dolerių 1 kWh ribą. Laikoma, kad ši vertė būtų elektromobilių rinkos persilaužimo taškas, nes elektromobilių su tokiais akumuliatoriais kaina jau būtų konkurencinga, lyginant su dyzeliniais ir benzininiais automobiliais. Žinoma, laikant kad naftos kaina per šį laikotarpį smarkiai nekistų.

Dar viena problema išliktų nuvažiuojamas atstumas, tačiau net jei jis didėtų ne taip sparčiai, elektromobiliai turėtų didelį pranašumą miestuose, nes padėtų gerokai sumažinti taršą.

Ataskaitoje autoriai pabrėžia, jog vos prieš keliolika metų ekspertai prognozavo, kad dabartinis elektromobilių akumuliatorių kainų lygis bus pasiektas tik apie 2020 metus. Taigi, jų prognozės pasirodė pernelyg pesimistiškos.

Prie greitesnio kainų kritimo prisidėjo ir tai, kad bent pora elektromobilių gamintojų - „Tesla“ ir „Nissan“ - jau pradėjo pramoninę gamybą, o tai sukėlė masto ekonomijos efektą ir konkurencijos užuomazgas.

Savo darbe autoriai pateikia ir išsamius duomenis apie naudotos informacijos šaltinius – tai pačių gamintojų pranešimai, naujienos, mokslinių tyrimų straipsniai bei vyriausybių tyrimai ir ataskaitos, įvairūs verslo dokumentai.

Išvada – elektromobiliai taps konkurencingi kur kas greičiau, nei šiuo metu prognozuojama.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Sugalvojo, kaip važiuoti saugiau: leis automobiliams iš anksto žinoti, kokia kelio danga priekyje

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios...

„Audi“ pristatė naujos kartos „RS6 Avant“: žada nustebinti vairuotojus (8)

Pristatęs naują „ Audi RS 6“, „ Audi Sport “ padalinys verčia naują galingų „Avant“...

Piktinasi: lietuviai išardė 130 tūkst. automobilių, bet tik kas penktą – legaliai (38)

Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi...

„Porsche“ pristatė dvi naujas „911 Carrera“ versijas

911 serija į šeimą priima naują narį – aštuntos kartos „ Porsche 911 Carrera“ šeima...

Top naujienos

Skandalų purtomų Žiežmarių gyventojai išplatino viešą laišką: vis dėlto šie žmonės yra ne tokie kaip mes (109)

Po sprendimo į naujus namus Žiežmariuose perkelti 10 protinę negalią turinčių asmenų...

Pradėjus aiškintis, kaip prie Matijošaičio įmonės sklypų ežeras virto sausuma, savivaldybė patyrė tikrą nesėkmių ruožą (278)

DELFI paskelbus publikaciją apie galimai nukasinėtą Lampėdžio ežero pakrantę šalia Kauno mero...

Skvernelis išsižada plano grąžinti senąją ilgųjų savaitgalių tvarką (4)

Seimui lapkričio 2-ąją – Vėlines paskelbus nedarbo diena , premjeras Saulius Skvernelis...

Automobilių mokestis daugeliui bus siurprizas: kiek turės mokėti, sužinos tik paskutinę minutę (339)

Planuojamas taršos mokestis kelia karštas diskusijas. Nors šį mokestį turėtų mokėti daugelis,...

Sandoris milžinas baigtas: Lietuvos skelbimų portalai parduoti už šimtamilijoninę sumą (13)

Skelbimų svetainės „ Autoplius.lt “, „Aruodas.lt“ ir „Skelbiu.lt“ turi naują savininką...

Dvyliktuką Pietų Korėjoje pasirinksiantis Adomaitis ėmė taikyti bausmes dėl klaidų (35)

Lietuvos krepšinio rinktinė trečiadienio vakarą išvyksta į paskutinį kontrolinį turnyrą...

Trumpo sūnus Barronas – sunkiai atpažįstamas (5)

Savaitgalį Barronas Trumpas atrodė neatpažįstamas, išlipęs iš prezidentą gabenusio lėktuvo...

Apie automobilių ir NT mokesčius – daugiau žinių rudenį

Vyriausybė galvoja apie pokyčius nekilnojamojo turto ir taršių automobilių apmokestinime, o...

Kodėl keliuose žūva vaikai: pirmiausia reikia pradėti nuo tėvų klaidų (2)

Apie artėjantį rugsėjį gatvėse primena išaugęs vaikų skaičius. Po ilgų atostogų...

Seime – siūlymas leisti sekmadieniais ilgiau prekiauti alkoholiu (103)

Nuo 2020 metų sausio siūloma ilginti prekybos alkoholiniais gėrimais sekmadieniais laiką.