aA
Vienos Vilniaus gatvės gyventojai nustėro: kreipėsi į miesto savivaldybę prašydami eismą draudžiančių ženklų ir tikėjosi, kad šitaip bus pažabotas intensyvus sunkvežimių judėjimas tarp gyvenamųjų namų. Ženklai atsirado, bet su jais – ir leidimai naujus apribojimus gavusioje gatvėje sunkiasvoriams važiuoti net savaitgaliais ir švenčių dienomis. Gyventojai sutrikę ir tokį savaldybės klerkų elgesį vadina arba didele klaida, arba – pasityčiojimu.
Sunkvežimiai Versmių gatvės dangą pavertė klampyne
© DELFI skaitytojas

Pirmą kartą Vilniaus Versmių gatvės gyventojai į savivaldybę kreipėsi gruodžio pradžioje. Surašytame skunde buvo pabrėžta, kad šia gatve, nuo sankryžos su greta esančia Grūdų gatve iki sankryžos su S. Lorozoraičio gatve, ėmė važinėti sunkusis transportas, sparčiai gadinantis žvyrinės gatvės dangą. Gyventojai pabrėžė, kad vos savivaldybė išlygina gatvės dangą, ši netrukus vėl sugadinama, o kai kurios jos atkarpos yra praktiškai nebepravažiuojamos.

Į Vilniaus valdininkus kreipęsi gyventojai prašė apriboti sunkiasvorių eismą Versmių gatvėje ir nukreipti jį tam labiau pritaikytomis kryptimis. Be to, buvo paprašyta įpareigoti bendrovę, kuriai priklauso sunkvežimiai, sutvarkyti sudarkytą gatvę. Visgi savivaldybės reakcija į gyventojų prašymus buvo pribloškianti.

Savivaldybės akibrokštas

„Savivaldybė po gyventojų skundų pastatė ženklą, draudžiantį važiuoti transporto priemonėms, kurių masė didesnė nei 10 tonų, ir tą pačią dieną išdavė leidimą, leidžiantį nepaisyti šio ženklo“, – nuostabos neslėpė redakcijai parašius A. G. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – DELFI).

Gyventojai atviravo, kad iš savivaldybės atsakymo į pirmąjį skundą nesulaukė, tačiau praėjusių metų gruodžio 28-ąją buvo pastatyti sunkiasvorių eismą draudžiantys ženklai.

„Tačiau jie nesumažino sunkvežimių srauto, o pasiteiravus vairuotojų, kodėl jie nesilaiko Kelių eismo taisyklių (KET), buvo pateiktas savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo valdymo poskyrio vedėjo Eduardo Garbovskio tą pačią dieną, kai buvo statomi ženklai, išduodas leidimas“, – stebėjosi Versmių gatvės gyventojai.

Saugojo gretimą gatvę

E. Garbovskis, išdavęs leidimus sunkiasvoriams vežti krovinius Versmių gatve, DELFI komentavo, kad toks sprendimas buvo priimtas prasidėjus statybos darbams Vilniaus rajono teritorijoje.

„Pernai savivaldybė sutvarkė S. Lozoraičio gatvę ir prasidėjus statybos darbams, sunkvežimiai pradėjo vežti krovinius ir važiuoti naujai išasfaltuota gatve. Įvažiuoti į Vilniaus rajone esančią S. Vorotinskio gatvę galima tik iš miesto pusės, per S. Lozoraičio, arba Versmių gatvę. Kitų galimybių nėra“, – akcentavo savivaldybės atstovas.

Tad buvo priimtas sprendimas uždrausti krovininių automobilių eismą S. Lozoraičio gatve, kurioje nutiestas šviežias asfaltas.

„Vežėjams buvo išduoti laikinieji leidimai įvažiuoti į Vilniaus rajono teritoriją su sąlyga, kad vežėjas savo lėšomis sutvarkys Versmių gatvės dangą ir, kol galioja leidimas, gatvė bus nuolat prižiūrima, o kroviniai vežami tik nustatytu laiku ir maršrutu“, – akcentavo E. Garbovskis.

Jis pabrėžė, kad vežėjams nesilaikant įpareigojimų, leidimai, galiojantys iki kovo 1 d., bus panaikinti.

Įpareigojimai juokina

Išgirdę apie savivaldybės įpareigojimus sunkvežimius valdančiai įmonei, Versmių gatve kasdien važiuojantys vilniečiai tik juokiasi. Esą dėl dabartinių oro sąlygų, gatvės sutvarkyti neįmanoma, ir kelio dangos kokybė yra tiesiog tragiška, o gyventojai namus turi pasiekti dabar, ne tada, kai įmonė ar savivaldybė ryšis gatvę sutvarkyti.

„Vakar važiuodamas net priekinį buferį nusiplėšiau – duobės tokios, kad pirma pavara važiuodamas pavargsti, nes nuolat sankaba dirba“, – DELFI sakė A. G.

Leidimą panaikino

Sulaukusi papildomų DELFI klausimų, kaip vykdoma sunkvežimių eismo kontrolė bei kas stebi, ar gatvės danga yra tvarkoma, Vilniaus miesto savivaldybė raštu patikslino, kad išduodant leidimą buvo numatyta, kad krovinius vežti galima darbo dienomis nuo 9 val. ryto iki 15 val.

„Savaitgaliais ribojimas nenumatytas, bet įmonė pažymėjo, kad savaitgaliais ir naktimis nedirba ir statybinių medžiagų, žemės grunto neveža“, – teigė E. Garbovskis atsiųstame atsakyme.

Pasak jo, vežėjams buvo nustatyta sąlyga ir įpareigojimas numatyti Versmių gatvės kelio dangos tvarkymą leidimo galiojimo metu, o eismo priežiūrą ir kontrolę turi vykdyti kelių policija.

„Atsižvelgiant į surinktus duomenis ir tai, kad vežėjai neužtikrino ir netinkamai vykdė išduoto leidimo sąlygas, leidimas panaikintas“, – teigiama DELFI atsiųstame atsakyme.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aplinkos tvarkytojai sunerimę – 4 iš 5 automobilių išardomi nelegaliai (3)

Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei...

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (68)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (15)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (336)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (98)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Top naujienos

Giminaitį laidoję plungiškiai sukrėsti pareigūnų elgesio: vietoje užuojautos sulaukė piniginių baudų (72)

Policijos pareigūnų elgesys mums visiems turėtų būti sektinas pavyzdys. Gaila, bet kartais...

Ekspertai: atėjo palankiausias metas parduoti turtą (70)

Po rekordinių 2018-ųjų, kuomet komercinio nekilnojamojo turto investicinių sandorių apimtys...

Pensijas pristatančios bendrovės vadovas tvirtai žada: iki kada visi pensininkai sulauks savo pinigų (100)

Šiuo metu senatvės pensijas jau gavo daugiau nei 70 proc. žmonių, kurioms jos priklauso, visoje...

Churchillio anūkas: esame visiškai paralyžiuoti (28)

„Brexito“ terminui nesulaikomai artėjant, europiečiai vis labiau nerimauja. Didžiosios...

Nuo gripo neapsaugos nei česnakas, nei vitaminai: specialistai pabrėžia tik kelias priemones, kurios dabar gali išgelbėti (23)

Penkiose Lietuvos – Alytaus, Vilniaus, Panevėžio, Kauno ir Klaipėdos – apskrityse sergamumas...

Švietimo ministras įvardino tiksliai, kokios algos turi būti mokamos mokytojams (49)

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius sako, kad mokytojų atlyginimai turi...

„Revolut“ istorijoje įžvelgia grėsmes: keliamas nepasitikėjimas Lietuvos finansine sistema (18)

Žiniasklaidai pranešus, kad Lietuvoje specializuoto banko licenciją gavusio Jungtinės Karalystės...

Siūlo naują prievolę darbdaviams: darbo skelbime turėtų nurodyti algos dydį (103)

Siūloma papildyti Darbo kodeksą nauja nuostata apie privalomą pareigą darbo skelbimuose nurodyti...

Rezga planus, kaip sugriauti ES: šį kartą jie kaip niekad vieningi (224)

Jei tikėtume išskirtinai teorija, artėjantys Europos Parlamento rinkimai turėtų būti patys...

„Žalgiris“ su Jankūnu prisiminė Beardo šou Italijoje: rekordui jau 15 metų (2)

2004-ųjų sausio 22 dieną Eurolygos turnyro metraščiuose, kaip vėliau parodė laikas, ilgam...