aA
Bendrovė „A123 Systems“ paskelbė apie bankrotą – tai aukštos energijos, ilgam nuotoliui pritaikytų elektromobilių baterijų pionierė. Dėl šio bankroto elektromobilių industrijoje nuvilnijo abejonių šios transporto rūšies perspektyvomis bangos.
© Gamintojo nuotr.

„Besivystančiai elektromobilių pramonei tai yra žingsnis atgal, - pareiškė technologijų išradėjas, Le Mano 24 val. lenktynių pilotas, Jungtinės Karalystės premjero Tony Blairo ministrų kabinete inovacijų ministro postą užėmęs Paulas Draysonas.

Jo bendrovė „Drayson Racing Technologies“ kuria sportinius elektromobilius, kuriuose A123 technologijos vaidino ypatingai svarbų vaidmenį. Tarp daugybės bankrutavusios A123 partnerių – taip pat ir amerikiečių koncernas „General Motors” bei vokiečių BMW.

„Dėl pasakiškos kokybės baterijų „A123 Systems“ buvo vertinama nepaprastai gerai, - tvirtina P. Dreisonas. – Jų fantastišką produkciją savo elektromobiliuose naudojome neatsitiktinai. Šis bankroto atvejis iliustruoja, kaip dabar yra sunku išlikti ir klestėti ekologiškai švarių technologijų pramonėje. Tai – labai neraminantis ženklas. Jei ruošiamės mažinti išmetamųjų dujų emisijas, tokių kompanijų reikia kaip gryno oro.“

„A123 Systems“ produkcijos unikalumas – ličio geležies fosfato baterijų katodai su narvelio tipo nanostruktūromis. Toks molekulinio lygmens origamis sudaro sąlygas ličio atomams įeiti ir išeiti įkraunant ar iškraunant baterijos energiją, nekenkiant plėtimuisi ir traukimuisi, tad, lyginant su įprastinėmis ličio baterijomis, šie akumuliatoriai pajėgdavo atlaikyti 10 kartų daugiau energijos ciklų.

Inovacija sulaukė 249 mln. JAV dolerių injekcijos iš Didžiosios Britanijos Energetikos ministerijos. Deja, apie 132 mln. JAV dolerių bendrovė skyrė bankroto procesams. Įmonė tikisi konkurentams „Johnson Controls“ parduoti savo turtą (dvi gamyklas Mičigano valstijoje ir vieną Kinijoje) už 125 mln. JAV dolerių. Tiesa, kadangi bankroto procedūros dar tik prasidėjo, nuspėti, kas nutiks su bendrovės produkcijos linija kol kas keblu.

Kodėl bendrovė buvo priversta bankrutuoti? Manoma, jog didžioji dalis kaltės gula ant menkų elektromobilių pardavimų JAV: nuo 2011 m. anapus Atlanto parduota tik 50 tūkst. naujų elektromobilių. Tad „A123 Systems“ nepajėgė tenkinti kredito grąžinimo sąlygų. Kiti bendrovės bankroto priežasčių ieško aukštose produkcijos kainose.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (5)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (33)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Kaunas pradžiugino vairuotojus – vienoje pagrindinių gatvių padidino leistiną greitį (2)

Nuo šiol Kaune esančia Jonavos gatve vairuotojai gali važiuoti 60 km/val. greičiu. Toks...

Automobilių saugumo bandymai pribloškė – vienas modelis nesurinko nė vienos žvaigždutės (51)

Automobilių saugumą vertinantys nepriklausomi „ Euro NCAP “ specialistai įvertino net devynis...

Atstumo matavimas tarp automobilių – tik pirmas žingsnis, jei reikės – gali atsirasti ir baudos (63)

A5 kelyje atsiradusi naujovė – sistema, matuojanti atstumą tarp dviejų važiuojančių transporto...

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (1250)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (130)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Sprendžiama, ką daryti dėl plynųjų kirtimų gražiausiose Lietuvos vietose (22)

Vos prieš kelis mėnesius aktyvūs visuomenės nariai, gamtosaugininkai ir miškų gynėjai...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (32)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (123)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Jurga Klimaitė-Riebling nusivylė šventiniu Vilniumi: žinau, kodėl sostinės eglutė gavo į skudurus (16)

Šiemet kalėdinis laikotarpis daugeliui lietuvių sukėlė ne tik džiugias emocijas, bet ir...

Didelė dalis nežino, kad yra alergiški kasdien vartojamiems produktams: Unikauskas siūlo pasitikrinti patiems (8)

Tam tikru momentu savo gyvenime kiekvienas žmogus gali patirti jautrumą maistu, LRT TELEVIZIJOS...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (147)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (23)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (151)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...