aA
Nusipelniusių žmonių jubiliejai – šventė visai Lietuvai, ypač, jei gimtadienio kaltininkas – pats Arvydas Sabonis. Apvalaus – 50-ies metų – jubiliejaus išvakarėse legendinis šalies krepšininkas papasakojo ne apie mylimą sporto šaką, o apie automobilius savo gyvenime.
Arvydas Sabonis prie Maserati GranTurismo
Arvydas Sabonis prie Maserati GranTurismo
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Naujausiais „Eurostat“ duomenimis, 1 000 Lietuvos gyventojų tenka net 590 automobilių. Kitaip sakant, mašiną turi praktiškai kas antras. Vis dėlto tiek daug keliaujantys ir pasaulio matę žmonės, kaip A. Sabonis, pamena, kad vos prieš keliasdešimt metų mūsų gatvėmis riedėjo tik vienas kitas automobilis. Tuomet spūstys, perpildyti daugiabučių kiemai ir galimybė rinktis iš daugybės automobilių markių buvo protu nesuvokiama. Tad šį kartą interviu apie automobilius A. Sabonio gyvenime.

- Grįžkime į jaunystę. Ar prisimenate pirmąjį kartą prie automobilio vairo?

A. Sabonis: Pirmoji pažintis su automobiliu - prie tėvo „Žigulio" vairo. Jis labai saugojo savo automobilį, vis netikėjo, kad galiu vairuoti, bijojo, kad ko pridarysiu. Vis dėlto vieną dieną radau rakčiukus ir be jo leidimo išvažiavau (šypsosi). Jei atvirai, tarp treniruočių stovyklų mane vairuoti išmokino Valdemaras Chomičius.

- Ar prisimenate savo pirmąjį įsigytą automobilį?

VAZ 2107
VAZ 2107
© Gamintojo nuotr.

A. Sabonis: Taip, jį įsigijau 1982-aisiais, po pasaulio čempionato. Tai buvo „Žigulys" septintukas (VAZ 2107 - red. past.). Iš jo net nereikėjo išlupti priekinės sėdynės!

- Iš tiesų, esate unikalaus ūgio lietuvis. Ar dažnai tekdavo modifikuoti automobilius?

A. Sabonis: Su tarybinėmis mašinomis tikrai buvo sunku. Visas reikėjo perdaryti - ir „Volgą" (GAZ 24 - red. past.), ir „Žigulius". Dar „Volvo" teko pailginti, nors 740 modelis atrodė gana didelė mašina, bet tos vietos viduj... Buvo sunku. Iš užsienietiškų tai buvo vienintelė sėdynė, kurią dar reikėjo tvarkyti, o šiaip, jei tilpdavau - važiuodavau, o jei ne - nevažiuodavau (šypsosi).

- O koks buvo Jūsų pirmasis užsienietiškas automobilis?

A. Sabonis: Ko gero, „Volvo" ir buvo pirmasis. Jį man pasiūlė, kai išvažiavau žaisti į Valjadolidą (Ispanijos miestas - red. past.). Kai rungtyniavau MadridoReal" klube, vairavau „Renault Megane" - labai geri prisiminimai. Grįžus namo buvo tikrai sunku sukioti „Volgos" vairą (juokiasi). Mano draugas tuo metu Briuselyje turėjo „Renault" saloną. Kai važiuodavom iš Ispanijos, jis mane pavežiodavo su visokiais naujais automobiliais. Aišku, po to pirmoji mano asmeninė įsigyta mašina buvo „Renault Espace". Iš tiesų pasakiška mašina kelionėms ir palikusi gerą įspūdį. Ypač ji naudinga buvo, kai atsirado vaikų - tiek Ispanijoje važinėjom, tiek persikėlę čia, į Lietuvą. Ir erdvus, ir patogus automobilis. Tais laikais tai buvo tokia kosminė mašina.

- Pati naujausia žinia - šiandien į Jūsų rankas pateko Sabonio krepšinio centrui skirti pirmojo Lietuvoje naujojo keleivinio furgono „Renault Trafic" rakteliai („Renault" atstovai remia „Žalgirį“, taip pat ir Lietuvos krepšinio federaciją - red. past.). Turbūt nereikia nė klausti, ar esate patenkinti šių gamintojų automobiliais?

A. Sabonis prie Renault Trafic
A. Sabonis prie Renault Trafic
© Bendrovės archyvas

A. Sabonis: Labai džiaugiamės, kad turime ilgalaikius partnerius. Kai bendradarbiaujama daugiau nei 15 metų, tokia draugystė tolygi šeimos santykiams (šypsosi). „Renault" labai padeda ne tik „Žalgirio" klubui. Organizuodami 2011 m. Europos čempionatą Lietuvoje federacijoje dėl transporto neturėjome jokių problemų - kiek reikėjo automobilių, tiek gavome. O ten juk tiek svečių buvo, tiek krovinių reikėjo po visą Lietuvą išskirstyti... Rimtas projektas. Apskritai automobiliai krepšininkams - ne juokas. Šiais laikais tenka daug važinėti, tempas didelis, su traukiniais ir autobusais neprilakstysi, šalis nedidelė, o migruoti reikia. Sunku įsivaizduoti, kaip reikėtų keliauti be automobilių. Tiek „Megane", tiek „Laguna" - pakankamai erdvūs ir patogūs. Su „Megane" mes ir svečius sutinkame, ir tikrai patogiai jaučiamės. Vienus reikia nuvežti iki oro uosto, kitus pasiimti ar pervežti į kitą miestą. Ypač šiemet, kai turėjome tiek daug renginių. Kitais metais vėl laukia jaunimo čempionatas, kuriame dalyvaus ne tik lietuviai, bet ir krepšininkai iš užsienio. Automobiliai tokiais atvejais labai reikalingi.

- Kokias automobilių savybes labiausiai vertinate? Į ką labiausiai atkreipiate dėmesį, kai renkatės automobilį?

A. Sabonis: Žinoma, norisi erdvesnių. Teko vairuoti kelis tikrai erdvius amerikietiškus automobilius, bet čia, Europoje, su jais sunkoka. Mūsų stovėjimo aikštelės, gatvės - viskas kur kas siauriau, nepritaikyta tokiems gabaritams. Nors, iš tiesų, tos erdvės yra. Amerikoje buvau įpratęs - ten atvažiuoji į stovėjimo aikštelę ir gali daryt ką tik nori, o pas mus, galima sakyti, viskas milimetrais.

- Iš tiesų, Europa sunkiai palyginama su Amerika. Kita vertus, Vilniuje gal dar ne taip, bet, pavyzdžiui, Ispanijoje arba Italijoje...

A. Sabonis: Ispanijoje man teko viruoti „Chrysler" autobusiuką. Išsigandau! Galvojau, kaip aš išvažiuosiu?! Ten siaubinga (šypsosi). Ir aš kalbu apie stovėjimo aikštelę prie didžiulio prekybos centro. Dieve, Dieve... Kita vertus, irgi gerai - Ispanija išmokino gerai vairuoti. Turiu omeny, kad ten viskas „britvom", kaip mes vadinam, pritaikyta - statoma milimetrų atstumu, neturi kur veidrodėlių prilenkt, kad pralįstum. Teko įgusti vairuoti ir tokiomis sąlygomis.

- O kiek šiuo metu automobilių priklauso Jūsų šeimai? Kokį automobilį vairuojate pats?

A. Sabonis: Pats vairuoju „Maserati GranTurismo". Apskritai, visi turim asmeninius automobilius. Žmona Ingrida turi savo, vaikai - savo.

- Gal tik jaunesnieji vis dar su jumis keliauja?

A. Sabonis: Jaunesnieji... Aušrinei ką tik sukako 18-ika. Nors jie visi jau nuo 15 metų vairavo transporto priemones, kuriomis leidžiama važinėti su B1 kategorijos teisėmis. Jomis galima važiuoti visur, išskyrus autostradoje. Tad dabar jau sėda prie vairo būdami ne visai naujokai, įgavo įgūdžių.

- Esate viešas ir žinomas asmuo. Kaip policijos pareigūnai reaguoja, kai Jus sustabdo kelyje?

A. Sabonis: Būna kartais užsikalbi... Tiesą pasakius, visais laikais mes su jais gražiai sutarėm. Jaunystėje buvo ir prilakstyta, ir smulkių avarijų, o dabar aš greičio kažin kiek neviršiju, nesąmonių nedarau... Tfu tfu tfu, kaip sakoma (pabeldė į medį ir šypsosi). Kai esi jaunas, atrodo, kad kažkur greičiau nulėksi, bet su laiku viskas keičiasi... Aišku, kai pagalvoji, jaunimas laksto, o automobiliai vis tobulėja - arklio jėgų gi daugėja, o taisyklės net supaprastinamos. Įsivaizduoju, kad jaunam ypač sunku - kai kas ir neišlaiko. Tačiau tai priklauso nuo žmogaus.

- Ir paskutinis klausimas. Artėja Kalėdos, tad ko palinkėtumėte ne tik vairuojantiems, bet ir nevairuojantiems?

A. Sabonis: Ramybės, sveikatos... Aišku, kartais tenka skubėti, nieko nepadarysi. Pavyzdžiui, į lėktuvą ar dėl kažkokių rimtų priežasčių, tarkime, gimdo žmona ar pan. Daug ko nutinka. Tad, žinoma, linkėčiau, kad pasisektų laimingai pasiekti tikslą. Sakoma - greit visur nenuskubėsi, bet būna, kad kitąkart tai daryti tenka, tad ir linkiu, kad būtų sveiki ir saugūs kelyje.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kodėl „Audi“ stabdė „e-tron“ gamybą: su šia problema susiduria vis daugiau gamintojų (2)

„Audi e-tron“ yra pirmasis Vokietijos gamintojo elektromobilis. Vos tik šis SUV buvo...

Lietuvą pasiekė pirmieji „Porsche Taycan“: sostinės apylinkėmis važinėsis visą savaitę (3)

Vilnių pasiekė pirmasis „Porsche“ istorijoje visiškai elektrinis automobilis „Taycan“....

Pasitikrinkite: žemėlapis, kur Vilniuje atsiras nauji radarai, kurie matuos ne tik greitį (29)

Laikai, kai Vilniuje vairuotojai ranka numoja į „inkilais“ pramintus greičio matuoklius ir...

„Lexus“ seka „Audi“ pėdomis: vietoje įprastų šoninių veidrodėlių nusprendė montuoti kameras (6)

Automobilių gamintojas „ Lexus “ nusprendė pasekti konkurentų pavyzdžiu ir įprastus...

„Continental“ pasistengė: sukūrė garso sistema be garsiakalbių (2)

Technologijų kompanija „ Continental “ ir garso įrangos gamintojas „Sennheiser“ pristatė...

Top naujienos

Profesorius Čaplinskas perspėja lietuvius dėl koronaviruso: situacija pavojingesnė, nei anksčiau manėme (132)

Laidoje „ Delfi diena “ Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro direktorius prof. dr. Saulius...

Derybos dėl trilijono: nesutarus dėl skaičiaus po kablelio, du Lietuvai skirti saldainiai liko Briuselyje (62)

Koks turėtų būti 2021–2027 metų Europos Sąjungos biudžeto dydis? Nuomonės šiuo klausimu...

Vokietijoje į minią rėžėsi automobilis, sužeista mažiausiai 10 žmonių papildyta 17.37 (108)

Vokietijos Volkmarseno miestelyje per karnavalo paradą į žmonių minią rėžėsi automobilis.

Maldeikienė su bendraminčiais kreipėsi į Vyskupų konferenciją (10)

Europarlamentarė Aušra Maldeikienė kartu su dar dviem bendraminčiais, reikšdami nerimą dėl...

Policija pričiupo „išradingą“ vairuotoją: plėvele apklijuoti automobilio numeriai baigėsi solidžia bauda (22)

Skelbimų, kurių autoriai siūlo įsigyti permatomą, šviesą atspindinčią, plėvelę, skirtą...

Bumelis statys viešbutį su SPA Lietuvos kurorte: orientuojamasi ne į paprastą poilsį (3)

Garsus profesorius biotechnologas, medicinos centrų „Northway“ įsteigėjas Vladas Algirdas...

Mažvydo bibliotekoje diskusija įkaito tiek, kad prireikė apsaugininko (8)

Kai pradedama kalbėti apie valstybės simbolius, deja, vis dar neišvengiama susipriešinimo....

Įvaizdžio ekspertė: tereikia turėti 7 drabužius, kad visada būtų, ką apsirengti

Ar gali būti, kad pakanka spintoje turėti 7 drabužius, kuriuos derinant tarpusavyje galima sukurti...

Taisyklė, kurios norėtų ne vienas: bus galima gauti baudą už tai, kad važiuojama per lėtai (2)

100 eurų – tokios baudos gali sulaukti tie vairuotojai, kurie važiuos lėčiau nei nurodo kelio...

|Maža didelių žinių kaina