„Volvo Car Corporation“ jį pristatė 1983 metų pavasario pabaigoje ir gamyba tikėjosi pradėti 2000 m.

Modelio idėja gimė dar 1979 m. Iš dalies to imtis paskatino 1976 m. puikaus kompanijos inžinieriaus Rolfo Mellde parengta elektrifikacijos sistemų studija bei pavykęs bandymas sukurti itin kompaktišką modelį „Ellen“.

Pagrindinis projekto tikslas buvo sukurti automobilį be vairuotojo, naudojantį mažai degalų, tačiau ne mažiau praktišką ar saugų. Modelis turėjo vežti bent 2 žmones, sverti iki 700 kilogramų, o 100 km įveikti „išsiurbiant“ tik 4 litrus degalų. 1979 m. tai padaryti atrodo buvo tiesiog neįmanoma.

Iš viso pagaminti keturi modeliai su tam tikrais techniniais skirtumais. Šie automobiliai pirmą kartą pristatyti tų metų pavasarį Stokholme vykusiame aplinkosaugos seminare. LCP-2000 kiek priminė tų metų modelius, tačiau buvo kitoks dviejų durų hečbekas. Jo „bagažinės“ durys buvo pagamintos iš plastiko ir buvo skirtos ne tik daiktams susidėti, bet ir keleiviams patekti į automobilio salono galą, kur sėdynės buvo atsuktos priešinga priekinėms kryptimi.

Modeliams specialiai sukurti du turbodyzeliniai trijų cilindrų varikliai. Pirmasis – 1.3 litro, 50 AG agregatas iš lengvojo magnio, antrasis – 1.4 litro, 90 AG variklis su ketaus bloku ir šilumine izoliacija. Pastarasis agregatas turėjo atvėsti naudojant variklio alyvą. Šis variklis galėjo būti varomas bet kokiu kuru, net ir rapsų aliejumi. Išmetamųjų dujų kvapas primindavo žuvies arba keptų bulvyčių.

Visi bandomieji modeliai buvo varomi priekiniais ratais, juose buvo įmontuota penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė arba „automatinis“ variantas.

Įvairių rūšių plastiko, magnio ir aliuminio panaudojimas modeliuose leido ne tik sumažinti automobilio svorį, bet ir kuo optimaliau suderinti jo parametrus bei svarstyti apie „nekenksmingą“ transporto priemonės utilizaciją.

Durų gamyboje buvo panaudotas anglies pluoštas, o tai buvo didžiulė to meto sensacija. Tai buvo visiškai nauja ir nepatikrinta medžiaga.

Tačiau 1983 metais automobilių rinka dar nebuvo pasirengusi ekologiškam transportui. Tuo metu dominavo tradiciniai automobiliai, kurių pagrindiniais privalumais įvardinta galia ir įsibėgėjimas. Po kurio laiko pristatytame „Volvo 480“ tikrai nesunku pastebėti „dutūkstantuko“ elementų.