Automobiliu nuo Lisabonos iki Vladivostoko – per 15 dienų. Tokį iššūkį sau sugalvojo Lietuvos žurnalistas Vitoldas Milius. Apie automobilius rašantis 43-ių vyras tikisi, kad toks žygis bus įvertintas kaip pasaulio rekordas – šio Atlanto ir Ramųjį vandenynus jungiančio kelio oficialiai dar niekas nėra įveikęs važiuodamas vienas.
V. Miliaus kelionės pradžia - Cabo da Roca
© Asmeninio archyvo nuotr.

DELFI skaitytojai galės sekti pasaulio rekordo siekiančio V.Miliaus kelionę – portalo „Autonaujienų“ rubrikoje kasdien bus publikuojamas keliautojo dienoraštis, o jo maršrutą bus galima sekti žemėlapyje.

Maždaug 16 000 km kelionę „Dacia Sandero Stepway“ automobiliu į tolimiausią pietryčių Rusijos tašką – Primorės krašto administracinį centrą Vladivostoką – V.Milius pradės balandžio 15 d., 00.00 val. vietos laiku iš Portugalijos, netoli Lisabonos esančio bei labiausiai į vakarus nutolusio šio žemyno taško Cabo de Roca.

„Jau anksčiau žmonės įvairiais būdais keliavo į Vladivostoką. Žinau, kad Rusijos žurnalistai pernai važiavo į šį miestą iš Maskvos, o iš Lisabonos žmonės yra važiavę ir sunkvežimiais, ir motociklais, taip pat girdėjau, kad kažkas važiavo ir dviračiais. Tačiau aiškiai užfiksuoto ir visiems apie tai pranešto rekordo kaip ir nėra, nes dauguma šiuo simboliniu du vandenynus jungiančiu keliu tiesiog keliavo, o ne stengėsi tai padaryti kuo greičiau“, – DELFI sakė keliautojas.

V.Milius paminėjo vienintelį oficialiai žinomą maršruto Lisabona-Vladivostokas rekordą. „2004 m. grupė žurnalistų ir lenktynininkų šiuo keliu važiavo trimis „Audi“ automobiliais (kiekviename automobilyje buvo po 3 žmones), maršrutą įveikė per 14 dienų ir šį pasiekimą deklaravo kaip rekordą. Šis įvykis buvo paminėtas rusų spaudoje, tačiau jokiose oficialiose rekordų statistikose nebuvo užfiksuotas“, – sakė jis.

Svarbiausia – gerai vairuoti ir orientuotis

Lietuvio keliautojo maršrutas iš Portugalijos į Vladivostoką drieksis per Ispaniją, Prancūziją, Vokietiją, Lenkiją, Lietuvą, Latviją, kur Vitoldas kirs Rusijos sieną ir per šios milžiniškos valstybės miestus Maskvą, Kazanę, Čeliabinską, Omską, Novosibirską, Krasnojarską, Irkutską, Čitą, Chabarovską skinsis kelią iki kelionės galutinio tikslo Vladivostoko.

V.Milius paminėjo, kad Gineso rekordų knygoje nuo 2005 m. nebefiksuojami važiavimo rekordai. Tačiau vilnietis žada, kad jo žygis bus fiksuojamas pagal visus Gineso rekordų knygos reikalavimus, o jo pasiekimą įregistruos Lietuvos rekordų agentūra „Faktum“.

„Tikiuosi kelionę įveikti per 15-16 dienų. Reikia pasistengti, kad šį pasiekimą nebūtų paprasta pagerinti, jeigu kažkada vėliau bus norinčių pakartoti tokį žygį. Kai kas gali pagalvoti, kad kas čia tokio – visi moka važiuoti, visi turi žemėlapius, tad gali imti ir nuvažiuoti tokį atstumą. Tačiau tokiame žygyje yra svarbūs keli aspektai. Vienas jų – gerai orientuotis, o aš esu buvęs orientacininkas. Antra – reikia pakankamai gerai vairuoti. O šiuo atžvilgiu irgi esu dalyvavęs daug varžybų, lenktynių, ralių. Reikia manyti, kad šios savybės man padės sėkmingai įveikti užsibrėžtą maršrutą“, – kalbėjo V.Milius.

Kasmet – po maratoną

Kad Vitoldo sumanymas nėra tik tuščios ilgas kelionės pamėgusio žurnalisto ambicijos, jis sėkmingai įrodė dar pernai, vienas su 1989 metų laidos „VAZ 2109“ automobiliu įveikęs 16304 kilometrų ilgio unikalų žygį po buvusios Sovietų Sąjungos šalis ir kiekvienos jų sostinėje savo kelionės knygą paženklinęs specialiomis atžymomis.

Dėsningas tai ar atsitiktinis sutapimas, tačiau ir pernai, ir šiemet V.Milius kelionę pradeda balandžio 15 dieną. Skiriasi tik maršrutai, ir automobilis, kuriuo žurnalistas leidžiasi į kelionę.

Norėdamas dar labiau akcentuoti siekiamo pasaulio rekordo išskirtinumą – maršrutą įveikia tik vienas vairuotojas vienu automobiliu ir per įmanomai trumpiausią laiką – Vitoldas rinkosi ne itin patogų prabangios klasės automobilį, o eilinį, daugumai prieinamą „Dacia Sandero Stepway“.

Nuo standartinio jis irgi mažai kuo skiriasi. Automobilio priekinius varančiuosius ratus suka serijinis 1,6 litro darbinio tūrio benzininis variklis, išvystantis 87 AG ir galintis važiuoti maksimaliu 175 km/val. greičiu.

Keliautojo nuomone, automobilio greičio pakaks, nes jis pasiryžęs nelėkti it akis išdegęs, kad kelyje sutaupytų brangių sekundžių paskui netektų iškeisti į valandas, sugaištas besiaiškinant su kelių policija. O ir greičiau paspausti turbūt bus įmanoma tik Europos greitkeliuose, nes Rusijos kelių būklė visiems gerai žinoma.

Vien pažvelgus į apie 16 tūkstančių kilometrų ilgio kelionės maršrutą ir keliamą tikslą jį įveikti per 15-16 dienų, nesunku įsivaizduoti, kiek per dieną teks nuvažiuoti kilometrų. Todėl meistrai, rengdami „Dacia Sandero Stepway“ šiam žygiui, automobilyje esančią standartinę vairuotojo sėdynę pakeitė patogesne „Recaro“. Standartinės padangos irgi pakeistos aukštesnio profilio ir tvirtesnius šonus turinčiomis „Continental Vanco Winter 2“ (195/70R 15RF), taip pat sumontuotos papildomos „BOSH rally“ tolimųjų šviesų lempos.

Be to, „Dacia Sandero Stepway“ automobilyje „Alto“ meistrai sumontavo palydovinę sekimo sistemą ir dvi „Mobotix“ firmos kameras, kurios galės perduoti kelionės vaizdo medžiagą.

Planuose – kelionė aplink pasaulį

- Daug kam gali kilti klausimas – kodėl tau reikia tokio žygio? – prieš kelionę DELFI paklausė V.Miliaus.

- Atsakymas tikrai nevienareikšmis. Visų pirma, norėjau kažkur važiuoti su mašina, kažkur toli ir turėdamas kažkokį tikslą. O kad tai nebūtų tik šiaip pasivažinėjimas, norėjau susikurti sau iššūkį. Pasiruošimas tam važiavimui irgi yra viena iš tikslo siekimo dalių, kuri suteikia gyvumo sau pačiam dar iki važiavimo. Iššūkis buvo ir pernai metų kelionė, bet kasmet tie iššūkiai būna vis kitokie.

- Ar galima sakyti, kad laukianti kelionė Lisabona-Vladivostokas bus didžiausias iššūkis gyvenime?

- Sunku pasakyti, ar važiavimo prasme tai bus didžiausias iššūkis. Pernai kelionė po buvusias Sovietų Sąjungos valstybes taip pat buvo panašaus lygmens, nes kilometrų skaičius buvo panašus, nors ir niekur skubėti nereikėjo. Tačiau teko aplankyti net 19 valstybių su atskirom sienom, kur reikėjo bendrauti su kiekvienos šalies muitininkais, pasieniečiais ir kitokiais pareigūnais, tad man tai buvo ne ką mažesni iššūkiai nei ilgo vairavimo iššūkis. Tad lyginti šias dvi keliones nelengva, nes „sunkiosios“ dalys yra gana skirtingos.

- Ko tikiesi iš kelionės? Ar tikslo siekimas suteiks adrenalino, o gal susitaikei su mintimi, kad tai bus 15 nuovargio dienų prie vairo?

- Adrenalino antplūdis galbūt bus kelionės pradžioje ir pabaigoje. O iš ankstesnių kelionių prisimenu, kad nemiegoti aš negaliu, todėl reikia planuoti kelionę taip, kad miegui reiks skirti visą nevažiavimo laiką. Tikrai bus nuovargio, ir aišku, kažkiek adrenalino. Tačiau jau žinau, kad eilinė kelionės diena nebus kupina emocijų, tiesiog atsikelsiu ryte, priešais bus tik kelias, kurį turiu įveikti. Reikės tiesiog būti susikaupusiam, tiksliai planuoti maršrutą, atsargiai važiuoti, nedaryti klaidų, sekti savo savijautą ir žiūrėti, kiek organizmas gali „ištempti“. Tai bus ištvermės važiavimas, tarsi maratonas.

- Kokie svarbiausi daiktai bus kelionės bagaže?

- Vežuosi ne vieną, o du atsarginius ratus, taip pat papildomą degalų talpyklą. Kai turi bagažinėje 20 l kuro, tuomet lengva rizikuoti ir negaišti laiko pirmoje degalinėje tikintis, kad toliau bus palankesnė vieta sustojimui. Visada šalia turėsiu vandens, tai labai svarbu norint greit nepervargti. O daiktų stengsiuosi turėti kuo mažiau, tad mašina bus apytuštė. Talismanų jokių neturiu.

- Akistatos su kelių policija tokioje kelionėje neišvengiamos. Ar bagaže palikai vietos „lauktuvėms“, kurios galėtų padėti pagerinti santykius su pareigūnais?

- Apie tai jau pagalvota. Su pareigūnais gali tekti turėti reikalų, susijusių ne tik su greičio viršijimu. Pavyzdžiui, Rusijoje vienas didžiausių pažeidimų, dėl kurio baudžiami vairuotojai, yra ištisinės linijos kirtimas. O juk kartais tikrai sunku tvardytis, kai prieš tave važiuoja „Kamazas“ 40 km/val. greičiu, o prieš akis – 13 km laisva, bet negali žinoti, ar 12-ame kilometre tavęs nelaukia policininkai su žiūronais. Panašių akistatų teko turėti anksčiau. Vis dėlto prisimenant ankstesnes keliones, policija dažniausiai yra labai tolerantiška keliautojams. Jiems užtenka parodyti ant mašinos priklijuotą žemėlapį su maršrutu, tuomet jie dažniausiai paklausia „Kodėl tu čia taip važiuoji? Kas tau už tai moka?“ ir pan., o kai sužino, kad niekas man už tai nemoka, dažniausiai palinki laimingo kelio. Nė karto nedaviau pinigų policininkams, nors sustabdytas buvau gal pusšimtį kartų.

- Galbūt jau sau pasižadėjai, ką padarysi grįžęs namo, jeigu pavyks sėkmingai įveikti užsibrėžtą maršrutą?

- Tie, kas mane pažįsta, žino, kad mėgstu sau prisigalvoti visokių tikslų. Pavyzdžiui, pernai grįžęs po kelionės nusprendžiau, kad nevartosiu alkoholio iki gimtadienio. Iki šios datos buvo likę du mėnesiai, tiek ištvėriau ir pagalvojau, kad anoks čia iššūkis ir nusprendžiau metus nevartoti alkoholio. Nuo to pažado praėjo jau daugiau nei 10 mėnesių ir galiu pasakyti, kad nėra čia jokio iššūkio, nieko sunkaus. O šiemet nieko panašaus nesu sugalvojęs, galbūt nelabai ir reikia, nes šiems metams turiu jau sugalvojęs sau kitą iššūkį – nubėgti pilną maratoną. Tam ruošiuosi, dalyvauju pusės maratono bėgimuose, tad rugsėjo mėnesį ruošiuosi bėgti Berlyno maratono varžybose. Iššūkiai sau neleidžia apsnūsti, visą laiką suteikia motyvacijos, juk turi nuolat su kažkuo susitikti, organizuoti ir pan.

- Pernai keliavai po buvusios Sovietų Sąjungos šalis, šiemet laukia žygis Lisabona-Vladivostokas. Kiek metų į priekį esi numatęs įvairių kelionių?

- Žvelgiu į priekį ir jau žinau, kad kitiems metams yra numatyta kelionė po Europos Sąjungos sostines. Tai bus žygis su eko potekste – reikės važiuoti su ekologišku automobiliu siekiant sunaudoti kuo mažiau degalų. O ateities planuose yra ir kelionė aplink pasaulį, tik dar nežinau, kokio pobūdžio ji bus. Galiu užtikrinti, kad Lisabona-Vladivostokas nėra paskutinė kelionė, kai važiuoju vienas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Muskas neims algos tol, kol „Tesla“ nepasieks savo tikslų (5)

Elonas Muskas iš „ Tesla “ neims nė cento atlyginimo ar piniginių išmokų, o jo atlyginimas...

„Continental“ pardavimo augimas viršijo užsibrėžtus tikslus

Tarptautinei technologijų kompanijai „ Continental “ fiskaliniai 2017 metai vėl buvo itin...

„Audi“ nurodyta dėl duomenų klastojimo atšaukti 127 tūkst. dyzelinių automobilių (4)

Vokietijos automobilių gamybos įmonių grupei „ Volkswagen “ priklausančiai bendrovei „ Audi...

Legendinis austrų lenktynininkas Niki Lauda perka savo įkurtos aviakompanijos aktyvus

Legendinis austrų lenktynininkas Niki Lauda buvo pasirinktas aviakompanijos „Niki“, kurią jis...

„Volkswagen“ naujo „Golf“ kūrimui skirs beveik 2 mlrd. eurų (8)

Kompanija „ Volkswagen “ išleis 1,8 mlrd. eurų aštuntos kartos „ Golf “ automobilio...

Top naujienos

Žvalgybos informaciją paviešinęs vokietis: Rusijos reakcija nustebino (36)

Melas, išsigalvojimai, siekis apšmeižti Rusiją. Tokių vertinimų praėjusį gruodį sulaukė...

Didžiausi žemvaldžiai: kas dalinasi Lietuvą (1)

Lietuvos plotas yra 65,3 tūkst. kv. km. (arba 6,53 mln. ha). Daugiau kaip pusė mūsų šalies...

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (315)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (767)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (11)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Faktai, priversiantys suabejoti istorija: princesės Dianos žūtis nebuvo nelaimingas atsitikimas?

Velso princesė Diana buvo mylima milijonų žmonių. Ji skleidė gėrį, grožį, graciją ir...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (153)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (340)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (30)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...