aA
Per 15 d. 16 tūkst. km atstumą nuo Lisabonos iki Vladivostoko užsibrėžęs automobiliu nuvažiuoti Lietuvos žurnalistas Vitoldas Milius septintą kelionės dieną įpusėja savo kelionę. Tačiau pasaulio rekordo siekiantis vilnietis džiaugtis neskuba, nes priešaky – pati sudėtingiausia kelionės dalis. DELFI skaitytojams – V.Miliaus pasakojimas apie praėjusios dienos įspūdžius.
V.Milius važiuoja automobiliu Dacia Sandero Stepway
V.Milius važiuoja automobiliu Dacia Sandero Stepway
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Šiuo metu esu Omske ir nuo kelionės pradžios esu įveikęs daugiau nei 7500 km (iki 11 val. Lietuvos laiku – red. past.). Iki vakaro planuoju pasiekti Novosibirską. Ir nors jau nuvažiuota beveik pusė maršruto, tačiau iki dabar buvo daugiau miestelių, gyvenviečių, o priešaky yra liūdnas vaizdelis – tik kelias ir laukas, tad turi planuoti kelionę taip, kad nuvažiuotum iki kažkokios gyvenvietės. Labai padeda turima racija, sunkvežimių vairuotojai pateikia vertingos informacijos apie kelius ir policijos postus.

O vakar per Uralo kalnus buvo sunku važiuoti, prastas oras, visą laiką lijo, kelias irgi nekoks buvo – duobėtas bei „apkrautas“ sunkvežimiais, automobiliais. Lėtesnes mašinas sunku lenkti, aplink daug policijos, tačiau vakar man pavyko išvengti bendravimo su policininkais.

Be to, vietiniai žmonės pasakojo, o ir anksčiau teko apie tai girdėti, kad kelias per kalnus į Čeliabinską yra pamėgtas įvairaus plauko nusikaltėlių, tačiau kad ir kaip dairiausi tų banditų, niekur jų nemačiau. Sunku ir įsivaizduoti, kad tokio intensyvumo kelyje, kur mašina važiuoja paskui mašiną, tie banditai galėtų kažką tokio padaryti.

Kelias vietomis labai duobėtas. Pavyzdžiui, važiuoji 70 km atkarpą ir viskas gerai, tačiau paskui patenki į 20 km ruožą, kuris itin duobėtas. Tačiau viskas gerai, automobiliu esu patenkintas, ypač pakaba ir padangomis. Nors duobių daug, bet jų nelabai jaučiu.

Oras irgi įdomus. Dieną temperatūra pakyla iki 20 laipsnių, tačiau ežerai vis dar užšalę. Dėl to vakarais ir naktimis susidaro toks žiaurus rūkas, kokio dar gyvenime nesu matęs. Važiuoti tiesiog neįmanoma, toliau automobilio priekio nieko nematai. Panašu, kad ir vietiniai vairuotojai prie to nepratę, nes grioviuose pilna nuo kelio nudardėjusių sunkvežimių. Tiesa, tokių avarijų pavojingomis nepavadinsi, nes dauguma važiuoja 10-20 km/val. greičiu, tačiau dėl prasto matomumo net ir toks atsargumas nepadeda pataikyti į kelią. Vairuotojai vieni kitiems padeda – vieną „fūrą“ ištraukinėja kitos penkios, iš kurių dvi irgi įlekia į griovį. Taip ir vaduoja vieni kitus. Pamačius tokius vaizdus, važiavimas tamsiu paros metus tokiomis sąlygomis netenka prasmės.

Kaip jau vakar minėjau, dabar labai greit temsta, tad „persijungiau“ į tą laiko juostą, kurioje esu dabar. Važiuoju nebe pagal Lietuvos laiką, o pagal vietos, kad galėčiau nuvažiuoti kuo daugiau šviesiu paros metu. Įprastai pradedu važiuoti, kai Lietuvoje yra 3 val. naktį. O organizmui dėl to jokių problemų nekyla.

Žinoma, norint gerai jaustis, reikia pailsėti. Kiekvieną vakarą laukia iššūkis surasti padorią ir nebrangią nakvynės vietą. Vietiniai nedideli miesteliai, kurie gyventojus skaičiuoja milijonais, turi pakankamai gerų viešbučių, tačiau nakvynė juose kainuoja apie 300 Lt, o aš stengiuosi sutilpti į 100 Lt sumą. Dažniausiai vos įvažiavęs į miestą klausiu vietinių taksistų, kur galėčiau rasti geresnį, bet nebrangų viešbutį. Tokia taktika dažniausiai pasiteisina.

Čeliabinske buvau sustojęs ir naujoje „Renault“ atstovybėje, kuri turi europinio lygio įrangą. Pakalbėjau su salono vadovais, vietiniais žurnalistais. Panašu, kad krizės Rusijoje nebėra. Norint dabar nusipirkti tokią pat mašiną, kuria važiuoju (Rusijoje ji vadinasi „Renault Sandero“), eilėje reikės laukti iki rugsėjo. Vietiniai pastebi, kad automobilių rinkoje prasidėjo augimas, tačiau vis mažiau nuperkama brangių mašinų, dauguma renkasi pigesnes.“

V.Miliaus buvimo vieta (2010-04-21, 11 val.). Duomenis pateikia „Altas“
V.Miliaus buvimo vieta (2010-04-21, 11 val.). Duomenis pateikia „Altas“
© DELFI
Įvažiuojant į Čeliabinską
Įvažiuojant į Čeliabinską
© Asmeninio archyvo nuotr.
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tokio dalyko dar nematėte: nufilmavo važiuojantį 15 metrų aukščio sunkvežimių bokštą (2)

Įspūdingais, milijonus peržiūrų pritraukusiais filmais garsėjanti „ Volvo Trucks “...

„Toyota“ statys pažangų technologijų miestą – laboratoriją

„ Toyota “ pranešė apie planus pastatyti ateities miestą 175 akrų (virš 70 hektarų) plote...

„Volkswagen“ pristatė naują „Caddy“: naujienų tiek, kad labiau primena asmeninį, ne komercinį automobilį

„Volkswagen“ Diuseldorfe pristatė naująjį „Caddy“. Tai jau penktoji modelio, kuris pirmą...

Dėl koronaviruso daugumos gamyklų darbą Kinijoje stabdęs „Volkswagen“ vėl ėmėsi gaminti automobilius

Automobilių gamintoja „ Volkswagen “ atnaujino veiklą daugumoje savo gamyklų Kinijoje, darbą...

„Mercedes-AMG“ papasakojo apie naujo segmento pradininką – „GLS 63 4MATIC+“ visureigį (2)

„ Mercedes-AMG “ vardas yra gerai žinomas pasaulyje. AMG – tai sportinius automobilius kurianti...

Top naujienos

Po visą Lietuvą sukrėtusio nužudymo Vilniaus gimnazijoje – šoką sukėlusi teisėjos dovana žudikui (84)

Kodėl Temidei yra užrištos akys? Ne, ne todėl, kad nebūtų daromas poveikis, o greičiausiai tik...

Atvykę į Santaros klinikas grūdasi ant žvyro, o naujos stovėjimo aikštelės stovi pustuštės (97)

Šiemet prie Santaros klinikų atidaryta dar viena nauja daugiaaukštė automobilių stovėjimo...

Koronavirusas skverbiasi į Europą: dar dvi valstybės paskelbė apie užsikrėtimo atvejus Kinijoje atvejų mažėja (26)

Rumunija ir Norvegija trečiadienį pranešė apie pirmuosius užsikrėtimo naujuoju...

Pandemijos scenarijus ECB gali reikšti grįžimą prie jau išsemtų priemonių (3)

Jeigu koronaviruso protrūkis peraugs į regioninę ekonominę krizę, Europos centrinis bankas ( ECB...

The Economist

Kinija nepamiršo imperinės praeities – siekia tapti pasaulio centru

„Juostos ir kelio“ iniciatyva primena Kinijos imperinę prekybinių ryšių sistemą, teigia...

Šių metų žiema negailestingai kėsinasi į Lietuvos miškus: miškininkai net bijo pagalvoti, kas laukia pavasarį (13)

Žiemos pokštai ir šilumos rekordai neigiamai veikia Lietuvos miškus. Ir nors dabartiniu metu...

Valančiūnas buvo naudingas, bet „grizlius“ taškais užvertė Hardenas su Westbrooku (3)

Po „Visų žvaigždžių“ savaitgalio pertraukos NBA čempionate į duobę įkritusi Memfio...

Pavasarine saule besidžiaugiantys vairuotojai pamiršta vieną pavojų

Pakankamai šilti orai šalies gyventojus lepino visą žiemą, o artėjant kalendoriniam pavasariui...

Po šiltos žiemos prognozuojamas milžiniškas derlius, tik nereikia susigundyti pigiomis trąšomis

Jei gamta neiškrės netikėtumų, šiųmetis derlius iš tiesų gali būti rekordiškai didelis –...