Vokietija savo automobilių pramone ir greitkeliais be apribojimų garsėja visame pasaulyje. Vien ko verta prestižinių automobilių rinkoje dominuojanti trijulė BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“, ar įvairias markes sujungęs „Volkswagen“ koncernas.
© DELFI montažas

Skaičiuojama, kad automobilių pramonė maitina apie milijoną vokiečių, o šalyje nuo konvejerių nurieda apie trečdalis visų Europoje pagamintų mašinų. Vis dėlto šalies vairuotojus domina ne tik nauji automobiliai – Vokietijos keliuose galima pamatyti ir daugybę puikiai išlaikytų klasikinių ratuočių.

Per pastarąją savaitę buvo bent pora progų prisiminti Vokietijos automobilių istoriją – „Volkswagen“ paskelbė, kad „Golf“ tiražas pasiekė simbolinę 30 mln. ribą, o „Trabant“ gerbėjai apraudojo Anapilin iškeliavusį populiariausio Rytų Vokietijos automobilio „Trabant 601“ kūrėją Wernerį Langą.

Vokietijos žurnalistai sudarė 10 legendinių Vokietijos automobilių sąrašą:

„Volkswagen Bulli“

Hipių, bangletininkų ir atostogaujančių šeimų garbintas „Volkswagen“ autobusiukas nuo pat sukūrimo 1950 m. įkūnijo nevaržomos laisvės automobilį. Ir nors daugybė kitų autobusiukų turi geresnius variklius ir mažiau genda, tačiau „VW T1“ vis dar išlieka viena didžiausių šio tipo automobilių ikonų kelyje.

Volkswagen Bulli
Volkswagen Bulli
© Gamintojo nuotr.

„Audi Quattro“

Prieš tris dešimtmečius „Audi Quattro“ buvo ralio entuziastų favoritas. Automobilis didžiavosi visų varančiųjų ratų „quattro“ sistema bei sportiško kupė reputacija. „Audi Quattro“ gamintas 1980-1991 m.

Audi sport quattro (1984 m.)
Audi sport quattro (1984 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Volkswagen Beetle“

Nuo 1938 m., kai gimė legendinis „vabalas“, tai buvo ir tebėra vienas populiariausių automobilių pasaulyje. „Liaudies automobilis“ tapo legenda, o per daugiau nei 70 metų trunkančią šio modelio istoriją gamintojai pardavė 22,5 mln. „vabalų“.

Volkswagen Beetle (1938 m.)
Volkswagen Beetle (1938 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Opel Manta“

„Opel Manta“ nuo konvejerių riedėjo 1970-1988 m. Tai buvo galiniais ratais varomas sportiškas automobilis, kuriuo buvo galima naudoti kasdienėms reikmėms. Šis modelis netgi suteikė įkvėpimo filmo „Manta Manta“ kūrėjams.

Opel Manta GT/E (1974 m.)
Opel Manta GT/E (1974 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Trabant“

Vieni iš jo šaipėsi, kiti jį garbino – Rytų Vokietijos gyventojams tai buvo bene vienintelė galimybė turėti automobilį. Dėl ilgo užsakymų laukimo naudoti „Trabant“ net buvo brangesni už naujus. Į pasaulį buvo paleista daugiau nei 3 mln. šios markės automobilių, iš kurių populiariausiu tapo „Trabant 601“ modelis.

Trabant
Trabant
© Reuters/Scanpix

„Porsche 911“

Štutgarte įsikūrusi „Porsche“ kompanija neatsiejama nuo 911 modelio – aptakiomis linijomis pasižyminčio tviskančio sportiško automobilio. Šiemet šis modelis švenčia solidžią 50-ies metų sukaktį. Nuo 1963 m. gaminamas automobilis išlaikė išskirtinį dizainą, pagal kurį yra atpažįstamas visame pasaulyje.

Porsche 911 prieš 50 m. ir dabar
Porsche 911 prieš 50 m. ir dabar
© Gamintojo nuotr.

„Volkswagen Golf“

„Golf“ tiražas pasiekė 30 mln. vnt. Nuo 1974 m. gaminamas modelis iškart sulaukė pripažinimo – kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats „Volkswagen Golf“ greitai tapo naujos – kompaktiškų automobilių – klasės pradininku. Kiekvienos kartos modelis tęsia tradicijas, tačiau kartu ir prideda kažką naujo. Naujausias – 7 kartos atstovas, jau spėjęs tapti tiek Europos, tiek ir pasaulio „Metų automobiliu 2013“.

Volkswagen Golf I (1976 m.)
Volkswagen Golf I (1976 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Mercedes-Benz“ W114

Automobilių ikona, „Mercedes“ W114, pripažįstamas kaip nesenstantis „Mersas“. Visame pasaulyje jų turėtų būti apie 2 mln. vnt., o automobilių gerbėjai jį laiko geriausiai sąvoką „Klasikinis Mersedesas“ atspindinčiu modeliu.

Mercedes-Benz 250 SE (1966 m.)
Mercedes-Benz 250 SE (1966 m.)
© Gamintojo nuotr.

BMW 02

02 serijos modelis yra vienas geriausiai atpažįstamų BMW. Dėl sportiškos išvaizdos ir lengvo kėbulo, „benzingalviai“ įsimylėjo šį automobilį. 1966-1976 m. buvo pagaminta daugiau nei 800 000 vnt. BMW 02. Šiandien šiuos automobilius itin mėgsta ir kolekcionieriai.

BMW 02 serija (1966 m.)
BMW 02 serija (1966 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Mercedes-Benz 300 SL“

Neįprastos išvaizdos „Mercedes-Benz 300 SL“ geriausiai atpažįstamas dėl į viršų atsidarančių durelių. Jis buvo pristatytas 1954 m. ir tuo metu jam priklausė greičiausio automobilio titulas. Sportinis automobilis išleistas tik 3258 vnt. tiražu, todėl nieko keisto, kad dabar tai yra didžiausia kolekcinė vertybė „Mercedes“ istorijoje.

Mercedes-Benz 300SL (1954 m.)
Mercedes-Benz 300SL (1954 m.)
© Gamintojo nuotr.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį (3)

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (12)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį (1)

Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės...

Top naujienos

Istorija, verta siaubo filmo: patėvis su mergaite darė viską, ką norėjo (20)

Viename Lietuvos mieste nutikusi istorija verta siaubo filmo siužeto. Mažametė penkerius metus...

Spektaklis tęsiasi: į Kauną atskrenda visa „Olympiakos“ sudėtis (25)

Eurolygos ketvirtfinalio serija tarp Kauno „Žalgirio“ ir Pirėjo „Olympiakos“ bus pratęsta...

Žinutė Kremliui: Didžiojo septyneto šalys žada vieningą atkirtį (156)

Didžiojo septyneto (G-7) užsienio reikalų ministrai sekmadienį demonstravo vieningą bendrą...

Kaip gauti gerą švedišką pensiją: sukaupti tokias sumas yra sukurta visa sistema (215)

Jau 12 metų iš pensijos gyvenantis švedas Stigas Wahlstrumas nesiskundžia – pinigų pakanka ir...

Politinės korupcijos byla gali sulaukti ir Europos Tarybos ekspertų dėmesio (251)

Dvejus metus tirta politinės korupcijos byla , galima sakyti, pakeitusi Lietuvos politinį veidą,...

Paviešinta didžėjaus Avicii nuotrauka, įamžinta vos dieną prieš jo mirtį (33)

Prieš kelias dienas muzikos pasaulį sukrėtė netikėta žinia – mirė vienas populiariausių...

Advokatas patarė, kaip elgtis „nusvilus“ nuo nesąžiningų kelionių organizatorių (1)

Patrauklios kainos ir egzotiškos kryptys dažnai vilioja įsigyti užsienio kelionių organizatorių...

Draudžiančiųjų gyvybę laukia pokyčiai: naikina pilkąsias zonas (23)

Seimo priimtame naujos redakcijos Draudimo įstatyme yra kelios naujovės, ypač aktualios gyvybės...

Nauja Ballų šou dalis: tinginys sūnus, trenerio LaVaro fiasko ir siurprizas DELFI redakcijoje (15)

Tradiciškai pirmadienį feisbuke pasirodė nauja „Ball in The Family“ serialo dalis, kurioje...

Mažinamą „Statyk ir važiuok“ kainą vadina absurdu: bilietai turėtų būti piginami visiems (24)

Kiek girdėjau, nuo gegužės mėnesio Vilniuje, aikštelėse „ Statyk ir važiuok “ galima bus...