Pateikiame 10 įdomių faktų apie „Porsche“ automobilius:

1. „Porsche 356“ oficialiai žymi „Porsche“ markės pradžią. Tai yra pirmasis modelis, kurį kompanija pradėjo pardavinėti. Ferry Porsche šį „Porsche“ automobilį nusprendė sukurti dėl to, jog niekur negalėjo rasti jo poreikius atitinkančio automobilio. Iki pat septintojo dešimtmečio „Porsche 356“ buvo surenkamas rankomis.
Porsche 356
2. „Porsche“ logotipas 1952 m. pirmą kartą buvo sukurtas ant servetėlės. F. Porsche dabar visiems žinomo logotipo eskizą nupaišė sėdėdamas Niujorko restorane su JAV importuotoju Maxu Hoffmanu. Austrų kilmės M. Hoffmanas buvo tas žmogus, kuris pristatė „Porsche“ Amerikos rinkai. Logotipe galima pamatyti Štutgarto ir Viurtembergo herbus, o viduryje esantis žirgas simbolizuoja žirgyną, aplink kurį viduramžiais buvo pastatytas Štutgarto miestas.
3. 1963 m. buvo išleistas sportinis „Porsche 911“. Iš pradžių šiam modeliui buvo skirtas 901 numeris, tačiau tokia skaičiuotė prieštaravo „Peugeot“, kuris turėjo autorines teises visiems „x0x“ automobilių pavadinimams, todėl naujasis „Porsche“ buvo pervadintas į 911. Greitai „Porsche 911“ tapo žinomiausiu „Porsche“ modeliu ir tikru šio prekės ženklo simboliu.
1963 m., Porsche 911 (Type 901)
4. „Porsche“ yra sėkmingiausias tarptautinių Daytona 24 valandų lenktynių dalyvis - jo sąskaitoje 22 laimėjimai. Tai yra prestižinis ir vienas žinomiausių automobilių sporto renginių, kiekvienais metais suburiantis geriausius lenktynininkus ir tūkstančius gerbėjų. Pirmoji „Porsche“ pergalė buvo iškovota 1968 m. su „Porsche 907“. „Porsche“ taip pat gali pasigirti ilgiausia pergalių serija – nuo 1977 iki 1987 m. iškovota 11 pergalių. Šiuo metu „Porsche“ yra stambiausias lenktyninių automobilių gamintojas pasaulyje.
Porsche 911 GT3 Cup
5. Europoje „Metų automobilio“ apdovanojimai, kuriuos teikia automobilių žurnalistai, vyksta nuo 1964 m. Iki 2005 m. „Porsche“ buvo vienintelis sportinis automobilis, kuriam buvo suteiktas šis titulas: tą 1978 m. pavyko pasiekti „Porsche 928“.
Ferry Porsche prie Porsche 928 (1979 m.)
6. 1982 m. „Porsche“ pradėjo teikti unikalią automobilio pristatymo paslaugą: užsisakius naują „Porsche“ automobilį JAV, jį galima pasiimti Europoje, keliauti automobiliu po šį žemyną, vėliau jį pristatyti į gamyklą, iš kurios pasirūpinama, jog automobilis pasiektų pirkėjo namus JAV. Ši paslauga, dabar vadinama „Porsche“ Europos pristatymo programa („Porsche European Delivery Program“), kelionių entuziastams suteikia nuostabių atostogų galimybę su tiesiai iš gamyklos pasiimtu „Porsche“ automobiliu. Atvažiavus į Vokietiją, šios paslaugos užsakovas tampa specialiu „Porsche“ svečiu – jam dovanojamas apsilankymas „Porsche“ muziejuje, prabangūs prietūs ir, žinoma, jo naujutėlaičio „Porsche“ rakteliai.
Porsche Boxster
7. Tai, jog „Porsche“ automobiliai yra mėgiami ir gerbiami dėl savo aukštos kokybės, patikimumo ir galingumo įrodo faktas, jog daugiau nei 70 proc. visų kada nors pagamintų „Porsche“ automobilių vis dar rieda keliais visame pasaulyje.
Porsche 911 Carrera S Cabriolet (1983 m.)
8. Dauguma šiandieninių „Porsche“ modelių turi jau visiems įprastu tapusį „Carrera“ pavadinimą, tačiau ne visi žino, jog jis kilo iš „Porsche“ meilės lenktynėms. 1950 m. „Porsche“ dalyvavo meksikietiškose „The Carrera-Panamericana” lenktynėse, kuriose laimėjo I-ąją vietą. Laimėjimai kartojosi ir 1952, 1953 bei 1954 m. Nuo to laiko „Porsche“ prie geriausių savo modelių pridėjo „Carrera“ pavadinimą, kuris simbolizuoja aukščiausią kokybę ir ištvermę.
Porsche 911 Carrera 4S
9. „Porsche“ vairuotojai gerai žino, jog šių sportinių automobilių užvedimo raktelis yra kairėje vairo pusėje. Dauguma mano, jog tai tebuvo kūrėjo užgaida, kuri ilgainiui tiesiog prigijo. Tačiau sprendimas padaryti užvedimo raktelį šioje pusėje buvo priimtas apgalvotai – Le Mano lenktynėse po starto paskelbimo lentynininkai bėgdavo link automobilio ir šokdami į automobilį kaire ranka jau sukdavo raktelį. Tačiau vėliau, apie 1970 m., šio sumanymo buvo atsisakyta dėl saugumo, nes lenktynininkai saugos diržus užsisegdavo tik tiesiojoje.
10. 2009 m. Štutgarte buvo atidarytas „Porsche“ muziejus. Jo ekspozicijoje yra daugiau nei 80 automobilių, tarp jų – ir 911 modelio „senelis” „Porsche 356“ bei McLaren TAG MP4/2C Formulės bolidas, taip pat daug kitų mažų eksponatų, pasakojančių apie du „Porsche“ istorijos periodus – iki ir po 1948 metų. Čia eksponuojami ir pirmieji laiką aplenkusio inžinieriaus Ferdinando Porsche bei jo sūnaus Ferry kūriniai. Muziejuje taip pat įrengtos dirbtuvės, kuriose restauruojami klasikiniai automobiliai. Pro stiklines dirbtuvių sienas muziejaus lankytojai gali stebėti kaip remontuojami patys garsiausi klasikiniai automobiliai pasaulyje. Pats pastatas taip pat vertinamas kaip architektūrinis šedevras, nes „kabo” ore į žemę remdamasis tik keturiomis atramomis.
Porsche muziejus

„Porsche“ gerbėjai Lietuvoje šiuos legendinius automobilius apžiūrėti ir užsisakyti galės jau šį rudenį naujajame „Porsche“ salone Vilniuje, kurį atidarys oficiali „Porsche“ atstovė Lietuvoje UAB „Prime Auto“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)