aA
2019 m. pabaigoje gatvėse bus galima išvysti pirmuosius „Porsche Taycan“ elektromobilius. Dar prieš serijinio modelio debiutą „Taycan“ užfiksavo pasaulio rekordą – itin galingą, net 400 kW galios, įkrovimą. Tačiau įdomių su šiuo elektromobiliu susijusių faktų yra gerokai daugiau – jo pavadinimo istorija išskirtinė, techniniai duomenys – įspūdingi, o investicijos į tyrimus ir plėtrą siekia milijardus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Porsche Taycan
Porsche Taycan
© Gamintojo archyvas

Pavadinimo legenda

„Taycan“, kaip ir kitų „Porsche“ modelių pavadinimai, neatsirado iš niekur. Tai – simbolinis pavadinimas, reiškiantis jauną, stiprų žirgą. 1952 m. „Porsche“ pradėjo revoliuciją sportinių automobilių pasaulyje ir įmonės logotipas, kurio centre – šuoliuojantis žirgas – greitai tapo žinomas. Naujasis „Taycan“ įkūnija automobilių ateitį, tai – tarsi naujas puslapis gamintojo istorijoje. Tai – greitas, ištvermingas, aštrus ir didžiausią vairavimo malonumą užtikrinantis automobilis, jo pavadinimas turėtų pabrėžti „Porsche“ tradicijas ir modernumą.

Rinkodaros specialistai pasirinko „Taycan“ – išvertus iš tiurkų kalbos, tai reikštų jauno, dvasingo žirgo sielą. Tai idealiai atspindi pirmąjį „Porsche“ elektromobilį: jis judrus, energingas, modernus, tačiau pavaldus visoms „Porsche“ tradicijoms.

Iki „Taycan“ šis modelis buvo žinomas kodiniu „Mission E“ vardu.

Pradžia – 2015 m.

Prieš ketverius metus elektromobilių infrastruktūra dar buvo menkai išvystyta, o pačios technologijos pažengusios kur kas mažiau. Tačiau „Porsche“ tų metų Frankfurto automobilių parodoje pristatė „Mission E“ koncepcinį modelį – itin greitą ir daug kilometrų viena įkrova galintį įveikti elektromobilį.

2019 m. šis jau „Taycan“ pavadinimu žinomas modelis bus pradėtas gaminti serijiniu būdu – pro gamyklos Cufenhauzene vartus kasmet išvažiuos apie 40 tūkst. elektromobilių.

Rekordininkas

Elektromobilis dar nėra gaminamas serijiniu būdu, tačiau jo vardas jau įrašytas rekordų knygose. Vokietijoje įrengtoje galingoje įkrovimo stotelėje „Porsche Taycan“ baterijos buvo pildomos 400 kW galia, kai daugelis kitų elektromobilių pasiekia 40–80 kW įkrovimo galią. Tokia sparta užtikrina, kad „Taycan“ bateriją per 4 minutes galima įkrauti tiek, kiek užteks 100 kilometrų nuvažiuoti.

Patrauklus darbdavys

Taycan“ gamyba sukurs 1 500 darbo vietų, į kurias jau pretenduoja 160 000 žmonių. Iš jų bus atrinkta vos 0,7 proc. – tai įrodo „Porsche“, kaip įmonės, patrauklumą darbo rinkoje.

„Porsche“ 2018 m. pabaigoje dirbo daugiau nei 32 000 žmonų – 8,5 proc. daugiau nei prieš metus. Lyginant su 2011 m., darbuotojų skaičius gamyklose ir administracijoje išaugo daugiau nei du kartus.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
© Gamintojo archyvas

Nežabota galia

„Taycan“ turi du elektrinius variklius, tačiau jam būdingos tos pačios savybės kaip ir kitiems „Porsche“ automobiliams – greitis, dinamika ir vairavimo aštrumas. Elektromobilis turės kelis galios lygius, o pats galingiausias modelis pasieks daugiau nei 600 AG.

Greičiausia versija iki 100 km/val. įsibėgės per 3,5 sek., iki 200 km/val. – per 12 sek. Techniniai duomenys įspūdingi, kaip ir kitų „Porsche“ automobilių, tačiau „Taycan“ stebina ir elektromobilių mėgėjus. Automobilio elektrinės sistemos įtampa – 800 V, vienu įkrovimu jis gali įveikti 500 km.

Įkrovimo stotelės visoje Europoje

„Porsche“ Lietuvoje derasi su partneriais – sporto klubais, restoranais bei viešbučiais – dėl 22 kW galios įkrovimo stotelių įrengimo. Tos vietos bus įtrauktos į „Porsche“ tinklalapį ir siūlomos planuojant savo maršrutą. Pačias stoteles įvairioms vietoms „Porsche“ suteikia nemokamai, tačiau su viena sąlyga – šio gamintojo elektromobiliai bei „plug-in“ tipo hibridai turės būti kraunami taip pat nemokamai. Visoje Europoje šių įkrovimo stotelių tinklas jau pasiekė 49 tūkst., jis veikia 12-oje valstybių.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
© Gamintojo archyvas

Ankstyvi pirmieji užsakymai

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis yra nepaprastai populiarus. Dar net nepaskelbus galutinio automobilio dizaino, jau buvo daugybė jį įsigyti norinčių žmonių. Lietuvoje išankstinių užsakymų gausa taip pat didelė – jų jau kelios dešimtys.

„Taycan“ elektromobilius pirmieji klientai užsisakė jo nematę. Galutinė jo kaina dar nėra skelbiama, tačiau elektromobilis kainuos kiek mažiau nei „Panamera“, mat priklauso mažesnių automobilių segmentui.

Daugiau kėbulo tipų

„Taycan“ debiutuoja kaip ketverių durų kupė, tačiau po metų turėtų prisijungti didesnio pravažumo versija. Pirmą kartą ji buvo parodyta Ženevos automobilių parodoje 2018 m. kaip koncepcinis modelis, tačiau didžiulis klientų susidomėjimas paskatino „Porsche“ pradėti serijinę „Taycan Cross Turismo“ elektromobilio gamybą.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
© Gamintojo archyvas

Ekologiška gamyklos rekonstrukcija

„Porsche“ širdis plaka Cufenhauzene, todėl ir naujajam elektromobiliui buvo pasirinkta būtent ši gamykla. Ji rekonstruota taip, kad galima būtų gaminti elektromobilius ir tą daryti maksimaliai ekologiškai. 42 000 kvadratinių metrų ploto gamyklos stogas bus apsėtas augalais, įvairiose vietose pasodinti medžiai. Tai leis Cufenhauzeno gamyklą paversti anglies dvideginio į aplinką neišmetančiu pastatu – kiek CO2 išmetama, tiek pat čia bus ir sugeriama.

Hibridai – visoje gamoje

Nors „Taycan“ žymį istorinį „Porsche“ lūžį, beveik visa „Porsche“ automobilių gama turi „plug-in“ iš tinklo įkraunamų hibridų versijas. Gali būti, kad ir legendinis 911 modelis bus pasiūlytas kaip „plug-in“ hibridas.

„Porsche“ vadovas Oliveris Blume interviu žurnalui „AutoZeitung“ užsiminė, jog spartus baterijų technologijų tobulėjimas juos nuteikia optimistiškai ir jeigu 911 kada nors turės papildomą elektrinį galios šaltinį, tai bus pats galingiausias ir sportiškiausias kada nors pagamintas 911.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Klaipėdos sankryžose daugėja žaliųjų rodyklių (3)

Klaipėdos miesto sankryžose prie šviesoforų įrengtos 24-ios žalios rodyklės, leidžiančios...

Kokių kriterijų laikosi gamintojai įrengdami automobilių salonus: komfortas – dar ne viskas

Komfortas – tarsi svetainėje, tik norint ką nors pasiekti, nereikia atsistoti, užtenka ištiesti...

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (7)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (7)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (8)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

Top naujienos

Erdoganas įspraudė save į kampą: viskas priklausys nuo sėkmės Libijoje (28)

Pamirškite buvusio JAV prezidento George’o W. Busho formuluotę „blogio ašis“. Turkijos...

Vilniaus darželio direktorė: vaikai po karantino grįžta pasikeitę (30)

Po karantino į darželius pamažu sugrįžta vaikai, tačiau daugiau nei du mėnesiai namuose davė...

Pateikė orų prognozę vasarai: nebuvo tikros žiemos – kitokia bus ir vasara (79)

Nors sinoptikai ir meteorologai pateikti kelių mėnesių į priekį orų prognozes vengia, tačiau...

Molėtų pl. girtas pasienietis sukėlė avariją: rėžėsi į su vaikais važiavusios šeimos automobilį vaikai ligoninėje (59)

Šeštadienio pavakarę Molėtų plente, netoli Visalaukės kaimu, ties posūkio į Paberžę, girtas...

Kardiologė: 3 augalai ir jų deriniai, padedantys širdžiai ką daryti, jei vargina širdies permušimai? (5)

„Neabejoju, kad ateityje gali kilti naujas antplūdis, bet tai bus ne koronavirusu sergantys...

Paulius Jurkevičius. Lietuvos banko sriuba už 0,48 euro nėra blogis. O liūdna pilkuma! (9)

Štai jau beveik mėnuo, kai po truputį verdamas Lietuvos banko darbuotojų mitybos makroskandalas....

Ši naujovė ateina net į mažiausius Lietuvos kaimus: tik retas susimąsto, kad investuotų tūkstančių gali nelikti per akimirką (68)

Keliaujant po Lietuvą akį patraukia ant namų stogų vis augantis saulės elektrinių kiekis....

INVEGA atsako: dažniausiai verslams kylantys klausimai dėl nuomos mokesčio kompensavimo (6)

Įmonėms, kurios dėl pandemijos buvo priverstos stabdyti veiklą, valstybė kompensuoja dalį...

Viskas, ką būtina žinoti apie erkes: norint išvengti ligų, svarbiausia vadovautis pagrindine taisykle (81)

„Atšilo oras ir jos pabudo. Kai kas sako, kad šiemet jos taip ir negulė miegoti. Medžioja mus,...

Operos ir baleto teatro vadovas Jonas Sakalauskas: tikiu, kad šį laikotarpį įveiksime iškėlę galvas (2)

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro ( LNOBT ) vadovas Jonas Sakalauskas primena, kad per...

|Maža didelių žinių kaina