Viena kitą vejančias žinias apie trumpinamus arba atšaukiamus Dakaro ralio etapus neigiamai vertina ne tik Antanas Juknevičius. Garsiai apie lenktynininkų nepasitenkinimą prabilo motociklų įskaitos įžymybė Joanas Barreda Bortas, apkaltinęs lietaus į kampą įspraustus varžybų organizatorius einant lengviausiu keliu.
Joanas Barreda Bortas piktinasi Dakaro ralio organizatorių reakcija į stichiją (AP ir Reuters nuotr.)
© DELFI montažas

Trečiadienis buvo tarsi koziris Dakaro ralio rengėjų saujoje.

Devintas etapas turėjo būti ne tik ilgiausias maratone, bet ir vienas labiausiai intriguojančių – beveik visas greičio ruožas driekėsi bekele.

Bet organizatoriai antrą kartą šiame ralyje atšaukė ištisą etapą. Dar trys greičio ruožai dėl nepalankių oro sąlygų buvo sutrumpinti.

„Nežinau, ar tai tinkama išeitis. Tai buvo labai svarbus etapas, svarbiausias visame ralyje. Net jei šiuo metu pirmaučiau bendroje įskaitoje, norėčiau jį įveikti“, – pasipiktinimo organizatoriais neslėpė J. Barreda Bortas.

Ispanas šiemet laimėjo jau du etapus, įskaitant pergalę antradienio greičio ruože. „Honda“ pilotas yra greitas kaip visada, bet ralio pradžioje gauta valandos bauda neleidžia jam žengti koja kojon su lyderiais – J. Barreda Bortas užima devintą vietą.

Paskelbus, kad iš Saltos į Čilesitą ralio karavanas keliaus bendro naudojimo keliais, ispano viltys kautis dėl čempiono titulo susitraukė iki minimumo. Tačiau tvarkaraščio korekcijos liečia ne vien jį: dėl trumpėjančio įskaitinio maršruto intriga slopsta visose įskaitose.

„Etapą buvo galima perkelti į kitą dieną, o ne tiesiog atsisakyti jo. Patinka ar ne, dabar lenktynės darosi praskiestos“, – širdo J. Barreda Bortas.

Nepatenkintas Dakaro ralio rengėjų pasirinkimu buvo ir paskutinis lenktynėse išsilaikęs lietuvis A. Juknevičius.

„Labai norėtųsi atsiimti bent dalį prarasto laiko. Bet kai nebelieka ilgiausių greičių ruožų, nebeturime, kaip tai padaryti.

Afrika tikrai yra daug geresnė vieta Dakaro raliui, o čia – nesąmonė. Pernai lijo, užpernai lijo, dabar – vėl lyja. Dėl to organizatoriai, komandos – visi turi bėdų“, – konstatavo automobilių įskaitos dalyvis.

Panašios nuomonės laikosi daugelis lenktynininkų: trečiadienį socialiniuose tinkluose mirgėjo ironiškos pastabos apie praėjusio etapo trasos būklę, kuri, kaip pastebėjo kol kas greičiausias rikiuotės motociklininkas iš Didžiosios Britanijos Samas Sunderlandas, buvo tinkamesnė antims, o ne ralio maratonų meistrams.

Devintas etapas buvo atšauktas dėl purvo nuošliaužų Argentinos šiaurėje. Viena jų antradienį vakare užkirto kelią lenktynių karavanui į bivaką Saltoje.

Ypač nukentėjo Volkano ir Tumbajos miesteliai. Pranešama, kad du žmonės žuvo, tūkstantis buvo evakuota, nutrūko komunikacijos ir elektros tiekimas.

Dakaro ralio organizatoriai paskelbė pasiūlę savo pagalbą Argentinos tarnyboms likviduojant stichinės nelaimės padarinius.

„Labai gaila stabdyti lenktynes, bet kai matai, kas liko iš tų kaimų, sportinis aspektas nebėra pats svarbiausias“, – savo sprendimą gynė lenktynių direktorius iš Prancūzijos Etienne'as Lavigne.

Tiesa, kokią konkrečiai humanitarinę pagalbą ir kokiu mastu nukentėjusiam regionui suteikė Dakaro ralio organizatoriai, nėra pranešama.

Kalbėdamas apie ralio rengimą Pietų Amerikoje, E. Lavigne tikino, kad oro sąlygos tam kliūčių nesudaro.

„Devynerius metus atvažiuojame į Argentiną. Ir tik šiemet oras toks atšiaurus. Gera yra ta organizacija, kuri moka greitai prisitaikyti. Darysime viską, kad ralis tęstųsi be sutrikimų“, – dėstė lenktynių vadovas.

Primename, kad nuo 1979 metų rengiamas Dakaro ralis iš Afrikos į Pietų Ameriką persikraustė 2009-aisiais. Oficialus motyvas – saugumas, bet užkulisiuose neabejojama, kad organizatorių nenorui grįžti prie ištakų įtakos turi ir partnerių Pietų Amerikoje generuojamos kur kas didesnės pajamos.

Iki šių metų Dakaro ralio pabaigos liko trys etapai. Lenktynių finišas laukia sausio 14 d. Buenos Airėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (242)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (717)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (7)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (142)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (325)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (27)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...

Įvertino situaciją Jasaičių šeimoje: problema gali būti kur kas didesnė (166)

Savaitgalį šalyje nuvilnijo Jasaičių šeimos drama. Nors Lygių galimybių plėtros centro...

Po skandalo Vokietijoje dėl chemikalų iš alaus – Lietuvos ūkininkų sprendimas (143)

Lietuvos ūkininkų sąjungai (LŪS) priklausantys grūdininkai po ilgų diskusijų sutiko prieš...

Nesaugūs maisto produktai, kurie vos nepasiekė Lietuvos parduotuvių lentynų (10)

Pernai Lietuvoje uždrausta prekiauti daugiau kaip 1 900 t nesaugių ar nekokybiškų maisto...