aA
Jau 24 kartą vyksiantis tarptautinis žurnalistų ralis ilgainiui tapo vien tik asfaltiniu. Per tuos metus jame važiavo daugybė išskirtinių automobilių, tarp kurių ir rimti lenktyniniai ralio bolidai, ir žiedinėms lenktynėms pritaikyti ginklai. Tačiau šiemet bus atverstas naujas istorijos puslapis, kai į trasą išvažiuos aukščiausios klasės gamykloje paruoštas, žiedinėms lenktynėms pritaikytas automobilis. Daugkartinis „Press ralio“ nugalėtojas Renaldas Gabartas kartu su Ramūnu Čapkausku lenktyniaus „Cupra TCR“ automobiliu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Prass ralis" / Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
© Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenė

Tarptautinės TCR klasės automobiliai sukurti vien tik žiedinėms lenktynėms. Nors techniniai duomenys neprilygsta superautomobiliams: tai priekine ašimi varomi hečbekai, turintys 2 litrų variklį, pasiekiantį 350 AG, jie sustyguoti taip, kad greičiu nustebina net ir galingiausiais BMW mūsų trasose važiuoti įpratusius lenktynininkus. R. Čapkauskas 3,35 km ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą „Cupra TCR“ sugebėjo apvažiuoti per 1 min. 14 sek., išlaikydamas beveik 150 km/val. vidutinį greitį.

Net ir Palangoje vykstančiose 1000 km lenktynėse TCR automobilius pralenkti sugeba tik „Porsche 911 GT3“, o pati TCR lenktynių serija nesuvokiamu tempu augina savo populiarumą. Šių lenktyninių automobilių techninis reglamentas itin griežtas, organizatoriai prievarta vienodina mašinų pajėgumą, tad jų lenktynės būna itin artimos. Praėjusį savaitgalį Rygoje startavo „TCR Baltic“ čempionatas, kurio du važiavimus be konkurencijos laimėjo „DHL Racing“ ekipos lenktynininkas R. Čapkauskas.

Vis tik „Viada Press Ralis“ – visiškai kitokios lenktynės. Nes tai ralis. Ir pamatyti čia TCR automobilį – mažų mažiausiai neįprasta.

Idėja gimė balandžio pirmąją

Kad ir kaip nesuderinamai atrodytų C lygos ralio trasos, sudarytos iš įvairiausio plauko slalomų su žiedinėms lenktynėms skirtu TCR modeliu, R. Gabartas sako negalintis praleisti šios progos. O ji išsivystė iš balandžio pirmosios juokų.

„Šis planas sunoko po pasikalbėjimo su organizatoriumi Valdu Valiukevičiumi. Jis klausė, su kuo planuoju lėkti į šias lenktynes. Aš jau daug metų draugauju su „Auto Juta“, tačiau dar nebuvau su jais sutaręs dėl kokio nors automobilio, nes karščiausi buvo užimti. Buvau nusiteikęs kad ir su žoliapjove važiuoti. Tačiau Valdas užsiminė, kad jam teko bendrauti su Ramūnu Čapkausku, o jam šis ralis kelia geras emocijas, pasiūlė ir automobilį vairuotojui. Kadangi pokalbio diena buvo balandžio pirmoji, pajuokaudamas pasiūlė pasiklausti dėl TCR bolido“, – istoriją papasakojo R. Gabartas.

Išvažiuos iš komforto zonos

R. Čapkauskas išgirdęs tokį planą sutiko, kad tokį variantą galima apsvarstyti. Vienintelis klaustukas tokiam lenktyniniam automobiliui – „tušti“ pervažiavimų kilometrai nuo vieno greičio ruožo iki kito viešais keliais.

„TCR automobilis sukurtas vien tik greitam važiavimui trasoje, jis nesutvertas važinėti keliais. Gamintojai yra numatę aptarnavimą kilometrų tikslumu kada kokią detalę reikia pakeisti, tad važinėjant ramiai, leistinu greičiu nuo vieno specialiojo ruožo iki kito bus sukami tušti kilometrai. 200 kilometrų pervažiavimų, tai jau daugiau nei 50 ratų Kačerginės „Nemuno žiede“. Mažiau nuvažiuojame per čempionato lenktynes“, – sakė R. Čapkauskas, šiuo metu sprendžiantis TCR automobilio transportavimo tarp greičio ruožų klausimą.

R. Gabartas taip pat ieško spendimo būdų, tik dėl kitos problemos – kaip reikės prisijaukinti tokį greitoms trasoms skirtą automobilį ir kaip pavyks lėtesnėse trasose išsisukti tarp kūgelių. Žinia, lenktyninių automobilių manevringumas toli gražu nėra toks geras kaip standartinių, tačiau TCR turi rankinį stabdį.

Edukacinis projektas

R. Gabartas praėjusiais metais tapo „Press Ralio“ nugalėtoju. Iš viso jo kolekcijoje 8 nugalėtojo titulai ir jis kartu su Dainiumi Leonavičiumi dalinasi šio ralio asų titulą. Nors šių metų „Viada Press Ralyje“ jis planuoja važiuoti su greičiausiu automobiliu iš visų, apie lūkesčius vėl lipti ant nugalėtojų pakylos kalba nedrąsiai.

„Aš puikiai suvokiu, kad automobilis nebus savo stichijoje. Jo pasukamumas ir kitos charakteristikos nepritaikytos slalomo trasoms. Vis tik pasiūlymas vairuoti raketą yra neatremiamas ir jį ištaškyti būtų neapdairu. Apie jokį rezultatą šiemet negalvoju. Man čia edukacinis projektas. Svarbu, kad automobilis po lenktynių būtų sveikas,“ – aiškino R. Gabartas.

Ar tikrai jis važiuos su „Cupra TCR“, paaiškės po gegužės 18 d. Tądien R. Čapkauskas dalyvaus „Ring Challenge“ renginyje, varžysis „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate Kačerginės „Nemuno Žiede“. Jei mašina po lenktynių liks sveika, ji važiuos „Viada Press Ralyje“. Tuo atveju R. Gabartui teks išsiskirti su ilgamečiu savo šturmanu Vincu Gerdžiūnu, mat dešinėje „Cupra TCR“ sėdynėje jam kelią rodys pats R. Čapkauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Švedas Europos ralio čempionate Latvijoje atsisveikina su senuoju bolidu

Tryliktus metus skaičiuojantis „Mitsubishi Lancer EVO IX“ bolidas lenktynininką Vytautą Švedą...

Legendinėje britų Silverstono trasoje plevėsuos Lietuvos trispalvė

Milžinišką susidomėjimo bangą sukėlęs lietuviškos komandos „ ESmotorsport-LabasGas “...

Savaitgalį vyks atkakli kartingo lenktynininkų kova

Ateinantį šeštadienį Smalininkų kartodrome įvyks tarptautinės kartingo varžybos. Čia...

„Dream 2 Drive“ pusfinalio dalyviai turės įrodyti savo sportinį pasiruošimą ne tik trasoje

Trečiasis Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių čempionato „Dream 2 Drive“ sezonas...

Mini ralio dalyviai sezoną atidarys varžydamiesi Kauno gatvėmis

Jau šį šeštadienį, gegužės 25 dieną Kaune prasidės Lietuvos mini ralio čempionatas . Po...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente rinkimuose balsavęs Skvernelis: turiu savo planų; nuolat atnaujinama (1153)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Užkalnio nuosprendis Panevėžiui: gyventojai bus priblokšti (21)

Man atrodo, aš labai gerai mokausi rašyti antraštes. Ryški pažanga. Šiandienai, rinkimų dienai,...

Sukrečiantys Černobylio apylinkių tyrimai: be žmonių likusi gamta tiesiog suklestėjo (28)

1986 metų balandžio 26 dieną per techninį bandymą Černobylio atominės elektrinės ketvirtame...

Savi tik dėl kvapo: Eurolygos grandai išsigimė, o ar atsilaikys „Žalgiris“? tik kas penktas taškas – vietinio

„Retas atvejis, kad rusai taip džiaugtųsi amerikiečių sėkme“, – Maskvos CSKA triumfą...

Turistų rojus Šiaurės Europoje slepia augančią grėsmę: turime priešą (188)

Šio ledinio turistų rojaus fasadas slepia augančią grėsmę, apie kurią dauguma turistų net...

Abejingų nepalikusios daininkės Alizee gyvenimo vingiai: suklastotos nuotraukos, iširusi santuoka bei turtai (1)

Alizee Jacotey, vadinama tiesiog Alizee, yra prancūzų dainininkė, šokėja ir balso aktorė. Ji...

Ateitis jau čia – robotai, purškiantys kiekvieną piktžolę ir savarankiškai dirbantys traktoriai (5)

Robotai įsigali žemės ūkyje sparčiau nei kas galėjo įsivaizduoti. Pirmosios visiškai...

Lietuvės planuotos ir vos 6 tūkst. eurų kainavusios vestuvės sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio (99)

Sandros Dainaravičienės planuotos vestuvės pateko į įžymaus užsienio naujienų portalo...

Tokia vasara pajūryje bus paskutinė: apie naują draudimą daugelis jau buvo pamiršę (190)

Seimo narės Aušrinės Armonaitės socialiniuose tinkluose paskelbtas priminimas, kad kitais metais...