Po audringų diskusijų pasibaigus 2017-ųjų varžybų sezonui Lietuvos lenktynininkų bendruomenė sutarė dėl keleto svarbių naujienų ralio reglamente. Viena jų – vadinamųjų mono padangų taisyklės įvedimo, t. y. griežto ribojimo, kokios markės ir kokio dydžio kovinių mašinų apavas turi būti bei kiek daugiausia padangų galima sunaudoti per vieną čempionato etapą. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, „Viada Rally Žemaitija“ bus pirmasis šios teorijos, turinčios padidinti sportinę intrigą ir suvienodinti skirtingo dydžio biudžetais disponuojančių ekipažų galimybes, patikrinimas realiomis sąlygomis.
Vytautas Švedas
© Organizatorių nuotr.

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis „Viada Rally Žemaitija“ išvakarėse pripažino, kad mono padangų naudojimą iš tiesų reikia laikyti eksperimentu, nuo kurio baigties priklausys ar ši taisyklė bus koreguojama.

„Be abejonės tokia intervencija į erdvę, lig šiol laikytą komandų vidaus reikalu, yra vertinama nevienareikšmiškai. Vieni sportininkai, turėję savo mėgstamus prekinius ženklus ir galbūt sugebėdavę tų padangų įsigyti palankesnėmis sąlygomis, dabar nėra laimingi. Kiti, gavę konkursą laimėjusias „Pirelli“ padangas už kainą, apie kurią neseniai buvo galima tik svajoti, greičiausiai apsidžiaugė. Galbūt yra dar kitokių interesų turinčių sportininkų, tačiau faktas, kad nuo šiol pergalei daugiau įtakos turės ekipažo meistriškumas, o ne galimybė prieš kiekvieną greičio ruožą perauti automobilį naujais ratais“, – teigia D. Liesis.

Daugiausia kartų Žemaitijos trasose triumfavęs Vytautas Švedas patikino, mono padangos taisyklės įvedimą laikąs žingsniu į priekį.

„Visų pirma, Ralio komitetui sutarus su vienu teikėju, apčiuopiamai – maždaug 100 eurų – atpigo kiekviena padanga. Kadangi priklausomai nuo bendro greičio ruožų ilgio numatomas ir maksimalus padangų kiekis, kurį galima panaudoti vienose lenktynėse (jei bendras GR ilgis neviršija 100 km, leidžiama disponuoti 8 padangomis; jei greitų kilometrų suma siekia 120 – galima naudoti 10, o dar ilgesnėse lenktynėse – 12 padangų), mes kiekviename Lietuvos čempionato etape turėsime galimybę sutaupyti iki 800 eurų. Kadangi taip pat elgsis visos komandos, naudojant „padangų kortą“ niekas neįgis jokio papildomo pranašumo. Visi važiuos vienodomis sąlygomis, o tai neabejotinai yra privalumas“, – samprotavo V. Švedas.

Beje, taisyklės draudžia padangas modifikuoti koreguojant protektoriaus raštą ir pjaustant papildomus griovelius. Padangos visiems automobiliams bus siūlomos tik dviejų dydžių. Šis sprendimas sulaukė bene daugiausia prieštaringų vertinimų, tačiau net ir jo kritikai sutinka, kad leidus rinktis skirtingų išmatavimų ratus tiekėjas iš esmės prarastų galimybę siūlyti tokią patrauklią kainą. Dabar – ne tik visi galės įsigyti sportines padangas maždaug trečdaliu pigiau, bet ir atsiras prizinis fondas, kurį LASF padalins talentingiausiems jauniesiems lenktynininkams.

Vienas geriausių Lietuvos ralio šturmanų Mindaugas Varža pareiškė po visų diskusijų apie mono padangas buvęs šios taisyklės įvedimo priešininkas ar bent jau skeptikas.

„Toks sprendimas gal kažkiek ir sumažins komandos biudžetą, tačiau atsirandantys ribojimai daug kam neparankūs. Tarkim sportininkai iš užsienio vien dėl starto kuriame nors Lietuvos čempionato etape turės koreguoti savo apsirūpinimo padangomis strategiją ir greičiausiai patirs papildomų išlaidų – tai vargu ar pridės papildomos motyvacijos“, – svarsto M. Varža.

Tiesa, Mindaugas patikino be išlygų pritariąs numatomam maksimaliam padangų skaičiaus panaudojimui vienose lenktynėse.

„Praėjusių metų „Talsi rally“ lenktynėse pagrindinė kova vyko su jaunuoju Suomijos ralio talentu Kale Rovanpera ir kai jo mechanikai kiekvieno vizito į serviso zoną išridendavo naują padangų komplektą, nori nenori mes turėjome daryti tą patį. Galiausiai ralį laimėjom, bet dirstelėjus į tos pergalės finansinę išraišką pasidarydavo rūgštu – sudraskėm 18 naujų ratų, kiekviena kurių kainavo beveik po 300 eurų“, – prisipažino M. Varža.

„Viada Rally Žemaitija“ Egidijui Valeišai asistuosiantis Mindaugas taip pat akcentavo, kad mono padangos įvedimas iš esmės užkerta kelią Lietuvos rinkoje darbuotis kitiems sportinių padangų tiekėjams.

Kaip ralio reglamento naujovės pakoreguos lyderių tempą ir pakurstys sportinę intrigą – bus aišku jau šį savaitgalį Kelmės apylinkėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rygos trasoje laukia vasaros lenktynių festivalis

Savaitgalį Rygos „Bikernieki“ trasoje rinksis patys greičiausi dalyviai ne tik iš Baltijos...

Elektrėnų ralyje naujas formatas, o dėl greičiausio vardo susikaus lietuviai ir lenkai (1)

Rugsėjo 7-8 dienomis Elektrėnų mieste ir apylinkėse vyks ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato...

Po šonaslydžio fiestos „Nemuno žiede“ vėžiu sergantiems mažyliams teks apvali suma

Padangas dėl kilnaus tikslo svilinę šonaslydininkai pasiekė savo – pavyko surinkti nemenką...

Gyvai / Geriausi Lietuvos „drifteriai“ susivienijo – Kačerginėje šonu slysta dėl vėžiu sergančių vaikų (6)

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą visos Lietuvos šonaslydininkai , akrobatinio...

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Top naujienos

Ne tik liūtys skandina Remigijų Šimašių, arba kodėl vilniečiai dabar pavydi Kaunui (197)

Pagal paskutinę „Vilmorus“ apklausą, Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus reitingas yra...

Kurjerių darbo šokiruota aktorė: galvojau, kad dingo visi dukros dokumentai (7)

Didžiulį stresą dėl pasimetusio siuntinio patyrusi Lietuvos rusų dramos teatro aktorė Laima...

Orai: po gaivesnio sekmadienio vėl sulauksime šilumos bangos (5)

Artimiausiu metu laukia permainingi orai – po gaivesnio sekmadienio savaitės pradžioje vėl...

Tamsiausia mados pasaulio istorija: korifėjų Gucci mirčiai pasmerkė pavydi sutuoktinė (1)

Kai Patrizia Reggiani ištekėjo už Maurizio Gucci, jiedu tapo viena įtakingiausių Italijos...

Merkel ir Putino pokalbis truko 3 valandas: apie ką jie kalbėjo? atnaujinta (304)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aptarė būdus, kaip...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (561)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Karolinos Meschino sėkmės istorija: kaip patyčias kentęs vaikas virto „Instagram“ žvaigžde (113)

Dirbti „Instagram“ tinkle. Sakysite, nesąmonė?! Karolina Meschino irgi nedrįsta taip apie...

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (377)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Kas yra perteklinis vandens svoris ir kaip jo atsikratyti? (11)

Nešioti su savimi perteklinį vandenį – nemalonus jausmas: jautiesi išpampęs ir apgailėtinas....

Romantiškos pažintys internete: kodėl moterys elgiasi kitaip negu vyrai (37)

Romantiška pažintis internete nėra blogesnė negu darbe arba bare ir neturi įtakos tolimesniems...