aA
Po audringų diskusijų pasibaigus 2017-ųjų varžybų sezonui Lietuvos lenktynininkų bendruomenė sutarė dėl keleto svarbių naujienų ralio reglamente. Viena jų – vadinamųjų mono padangų taisyklės įvedimo, t. y. griežto ribojimo, kokios markės ir kokio dydžio kovinių mašinų apavas turi būti bei kiek daugiausia padangų galima sunaudoti per vieną čempionato etapą. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, „Viada Rally Žemaitija“ bus pirmasis šios teorijos, turinčios padidinti sportinę intrigą ir suvienodinti skirtingo dydžio biudžetais disponuojančių ekipažų galimybes, patikrinimas realiomis sąlygomis.
Vytautas Švedas
© Organizatorių nuotr.

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis „Viada Rally Žemaitija“ išvakarėse pripažino, kad mono padangų naudojimą iš tiesų reikia laikyti eksperimentu, nuo kurio baigties priklausys ar ši taisyklė bus koreguojama.

„Be abejonės tokia intervencija į erdvę, lig šiol laikytą komandų vidaus reikalu, yra vertinama nevienareikšmiškai. Vieni sportininkai, turėję savo mėgstamus prekinius ženklus ir galbūt sugebėdavę tų padangų įsigyti palankesnėmis sąlygomis, dabar nėra laimingi. Kiti, gavę konkursą laimėjusias „Pirelli“ padangas už kainą, apie kurią neseniai buvo galima tik svajoti, greičiausiai apsidžiaugė. Galbūt yra dar kitokių interesų turinčių sportininkų, tačiau faktas, kad nuo šiol pergalei daugiau įtakos turės ekipažo meistriškumas, o ne galimybė prieš kiekvieną greičio ruožą perauti automobilį naujais ratais“, – teigia D. Liesis.

Daugiausia kartų Žemaitijos trasose triumfavęs Vytautas Švedas patikino, mono padangos taisyklės įvedimą laikąs žingsniu į priekį.

„Visų pirma, Ralio komitetui sutarus su vienu teikėju, apčiuopiamai – maždaug 100 eurų – atpigo kiekviena padanga. Kadangi priklausomai nuo bendro greičio ruožų ilgio numatomas ir maksimalus padangų kiekis, kurį galima panaudoti vienose lenktynėse (jei bendras GR ilgis neviršija 100 km, leidžiama disponuoti 8 padangomis; jei greitų kilometrų suma siekia 120 – galima naudoti 10, o dar ilgesnėse lenktynėse – 12 padangų), mes kiekviename Lietuvos čempionato etape turėsime galimybę sutaupyti iki 800 eurų. Kadangi taip pat elgsis visos komandos, naudojant „padangų kortą“ niekas neįgis jokio papildomo pranašumo. Visi važiuos vienodomis sąlygomis, o tai neabejotinai yra privalumas“, – samprotavo V. Švedas.

Beje, taisyklės draudžia padangas modifikuoti koreguojant protektoriaus raštą ir pjaustant papildomus griovelius. Padangos visiems automobiliams bus siūlomos tik dviejų dydžių. Šis sprendimas sulaukė bene daugiausia prieštaringų vertinimų, tačiau net ir jo kritikai sutinka, kad leidus rinktis skirtingų išmatavimų ratus tiekėjas iš esmės prarastų galimybę siūlyti tokią patrauklią kainą. Dabar – ne tik visi galės įsigyti sportines padangas maždaug trečdaliu pigiau, bet ir atsiras prizinis fondas, kurį LASF padalins talentingiausiems jauniesiems lenktynininkams.

Vienas geriausių Lietuvos ralio šturmanų Mindaugas Varža pareiškė po visų diskusijų apie mono padangas buvęs šios taisyklės įvedimo priešininkas ar bent jau skeptikas.

„Toks sprendimas gal kažkiek ir sumažins komandos biudžetą, tačiau atsirandantys ribojimai daug kam neparankūs. Tarkim sportininkai iš užsienio vien dėl starto kuriame nors Lietuvos čempionato etape turės koreguoti savo apsirūpinimo padangomis strategiją ir greičiausiai patirs papildomų išlaidų – tai vargu ar pridės papildomos motyvacijos“, – svarsto M. Varža.

Tiesa, Mindaugas patikino be išlygų pritariąs numatomam maksimaliam padangų skaičiaus panaudojimui vienose lenktynėse.

„Praėjusių metų „Talsi rally“ lenktynėse pagrindinė kova vyko su jaunuoju Suomijos ralio talentu Kale Rovanpera ir kai jo mechanikai kiekvieno vizito į serviso zoną išridendavo naują padangų komplektą, nori nenori mes turėjome daryti tą patį. Galiausiai ralį laimėjom, bet dirstelėjus į tos pergalės finansinę išraišką pasidarydavo rūgštu – sudraskėm 18 naujų ratų, kiekviena kurių kainavo beveik po 300 eurų“, – prisipažino M. Varža.

„Viada Rally Žemaitija“ Egidijui Valeišai asistuosiantis Mindaugas taip pat akcentavo, kad mono padangos įvedimas iš esmės užkerta kelią Lietuvos rinkoje darbuotis kitiems sportinių padangų tiekėjams.

Kaip ralio reglamento naujovės pakoreguos lyderių tempą ir pakurstys sportinę intrigą – bus aišku jau šį savaitgalį Kelmės apylinkėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (1)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Automobilių slalomo mėgėjų finalinė kova laukia Plungėje

2018 metų pavasarį startavusi penkių etapų slalomo varžybų serija „Eolto slalomo taurė“,...

Tauragėje – Lietuvos bekelės lenktynių čempionato finalas

Artėjantį savaitgalį Tauragėje vyks Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato...

Čapkauskas su TCR „Fast Lap“ nedalyvaus: lenktynės neturėtų būti tokios (8)

„Blogas tas lenktynininkas, kuris nenori laimėti“, – šyptelėjo Ramūnas Čapkauskas ,...

Paaiškino, kuo skiriasi sportiniai ir kasdienai skirti visureigiai

Lietuvos bekelės lenktynių čempionate visureigiai skirstomi į tris klases: „Tourism“,...

Top naujienos

Skvernelis: galiu viešai pakartoti kiekvieną žodį, kurį sakiau Vyriausybės pasitarime papildyta (267)

Premjeras Saulius Skvernelis nusprendė paaiškinti skandalingą situaciją, kilusią po jo pasisakymo...

Teismas išteisino krepšinio skandalo veikėjus (18)

Šešerius metus trukusi Panevėžio krepšinio byla baigėsi žymiai ramiau nei prasidėjo. Vilniaus...

Briuselis ruošiasi deryboms su Rusija: nemalonių siurprizų nenori niekas (48)

Europos Komisija ruošiasi dar šiemet pradėti konsultacijas su Rusija dėl Baltijos šalių...

Grybauskaitė pakvietė būti neabejingiems vargstantiesiems: vien valstybės pastangų čia neužtenka (75)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė pirmadienį davė startą 26-ajai „Maisto banko“ akcijai...

Semeška pasirinko: nusprendė nekelti nereikalingų aistrų (1)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų į šias pareigas deleguotas Vilius Semeška...

Šimašius nori vėl tapti meru: pristatė 12 ambicijų Vilniui atnaujinta 13.07 (171)

Pirmadienį Vilniaus meras Remigijus Šimašius pristatė idėjas miestui, kurias politikas siektų...

Bardakas: kas iš tiesų vyksta su Rusijos GRU? (168)

Jei kiekvieną mielą dieną pasaulio žiniasklaidos antraštėse linksniuojama slaptoji agentūra,...

Tokį antausį namie „Žalgiris“ paskutinį kartą buvo gavęs prieš 12 metų: baudė Delininkaitis ir Javtokas (28)

„Betsafe-LKL“ čempionų titulą ginantys žalgiriečiai po pralaimėjimo Eurolygos starte pirmą...

Ar supjaustytas menininko Banksy darbas tebuvo performanso dalis? Įtikinamoje teorijoje pateikiamos naujos detalės

Maištingasis Banksy darbais, kuriuose kritikuoja valdžią ir visuomenę, žinomas visame...

„Investuok Lietuvoje“ pristato naują Lietuvos reklaminį klipą (4)

Šį pirmadienį agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristatė pasauliui naują vaizdo klipą,...