Beveik mėnesį šykštėjęs lietaus dangus virš Žemaitijos prakiuro prieš pat didžiausios šį sezoną ralio fiestos startą. Ketvirtadienio popietę pradėję sudarinėti greičio ruožų stenogramas pilotai dėl kai kurių kelio vietų buvo tikri tik tuo, kad 2016-aisiais dulkių problema „Žemaitijos ralyje“ nebus aktuali.
© N40 vyrų autoklubas

Iš tiesų, per keletą pastarųjų dienų pranašystės apie lenktynių metu vyksiančias ciklonų ir anticiklonų kovas keitėsi radikaliai: iš pradžių kalbėta apie lietingą penktadienį, vėliau apie liūtis šeštadienį. Kad ir kaip bus iš tiesų, jau dabar aišku, kad per miškus vingiuojančiuose greičio ruožo atkarpose greičiausiai bus klampių ir labai slidžių vietų.

Vienas lenktynių favoritų, latvis Janis Vorobjovs, važiuojantis su „N40-Egzotika“ komandos vėliava, po pirmosios akistatos su šiųmetinėmis trasomis patvirtino, kad lietus verčia labai rimtai pasvarstyti, kokį padangų komplektą rinktis ir kaip jį paruošti startui. T. y. kiek platinti protektoriaus griovelius, kad įveikiant pažliugusias kelio atkarpas, padanga spėtų išsivalyti ir užtikrintų optimalų sukibimą.

„Protektoriaus korekcijos atrodo vienas patraukliausių ir efektyviausių būdų susidūrus su itin minkšta ar slidžia kelio danga, tačiau bet kokias intervencijas būtina daryti itin atsargiai: ilgesniame greičio ruože būna atkarpų su kieta danga ar netgi asfalto juostomis, ant kurių išpjaustyta padanga „dirba“ kur kas prasčiau. Neįvertinus šių dalykų galima ne tik pabloginti savo situaciją“, – patirtimi dalinosi ralio veteranas.

Panašiai kalbėjo ir kito „Žemaitijos ralio“ favorito – Martyno Samsono šturmanas Mindaugas Varža. Jo teigimu, egzistuoja keletas protektoriaus platinimo būdų, skirtų slidžiai ar išmirkusiai kelio dangai, todėl solidų lenktyniavimo „stažą“ turintys sportininkai sudėtingomis sąlygomis sugeba įgyti nemažą pranašumą.

Beje, Latvijoje šiais metais kai kuriuose ralio čempionato etapuos, turinčiuose tarptautinių lenktynių statusą, leidžiama važiuoti tik su standartinėmis padangomis.

„Svarbiausia, kad visiems būtų sudaromos vienodos sąlygos: arba leidžiama ruošti automobilio apavą pagal savo poreikius ir supratimą, arba užtikrinama, kad visi naudotų vienodas padangas. Mes už pirmąjį variantą, nes daugeliu atvejų taip važiuoti tikrai saugiau, – tikino M. Varža. – Kita vertus, būsime pasirengę bet kokioms sąlygoms ir stengsimės būti maksimaliai greiti“.

Kad šiais metais konkurencija bus itin aštri, prasitarė ir J. Vorobjovs. Po drauge su svečiais iš Skandinavijos – Kalle Rovanpera bei Pontus Tidemandu – surengtos bendros treniruotės pasirodė, kad visų rezultatai beveik identiški ir „telpa“ į vieną sekundę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mažas kartingas – didelės pastangos: kaip Lietuvoje auga čempionai

Bene didžiausiai Lietuvos kartingo komandai „Lenktynių linija“ praėjusį savaitgalį...

Vytautas Švedas apsisprendė dalyvauti visame Latvijos čempionate (2)

Savaitgalį Latvijoje vykusiame Talsio ralyje dešimtadalį visų dalyvių sudarė mūsų šalies...

Pirmasis AFL etapas: naktinė premjera, nauji „Race“ lyderiai ir „Time Attack“ rekordo paieškos

Jubiliejinis „Autoplius.lt Fast Lap “ sezonas prasidėjo įvairių lenktynių gausa. Pats laikas...

Estijoje startavo Lietuvos plento motociklų žiedinių lenktynių čempionatas

Šeštadienį Estijos „auto24ring“ žiede įvyko pirmasis šių metų Lietuvos plento motociklų...

MotoGP: Prancūzijoje – trečioji iš eilės Marquezo pergalė

„Honda“ lenktynininkas Marcas Marquezas triumfavo sekmadienį Prancūzijoje vykusiose...

Top naujienos

Tūpsnis žemvaldžiams: paprasti mirtingieji apie tai galėtų nebent pasvajoti (63)

Publikavus DELFI tyrimą apie gyventojų interesus pažeidžiančias statybas Kėdainių rajono...

Ukrainietis kreipėsi į Trumpą ir lietuvius: ar jūs žinojote apie šiuos nusikaltimus? (255)

Gerbiamas JAV prezidente, ar amerikiečių ir lietuvių kariniai patarėjai žinojo apie Ukrainos...

Skvernelis įvardijo, kas jam kiša koją pildoma (41)

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad didžiausią grėsmę jo vyriausybės planuojamoms...

Moterį pašiurpino kelionė traukiniu į Kauną: esu nusivylusi, bet tylėti nebegaliu (108)

Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja...

Per karališkąsias vestuves – netikėtas vaizdas: operatorius vos negavo širdies smūgio (2)

Lėktuvas, skridęs į Hitrou oro uostą, pateko į objektyvą, bandžiusį įamžinti į...

CSKA akys krypsta į Davidą Blattą, tačiau maskviečiai nepamiršta ir Šaro (24)

Toli nuo prieš sezoną keltų tikslų likęs Maskvos CSKA klubas žvalgosi, kas galėtų pakeisti...

Per savaitę Vilniuje – 240 pažeidimų dėl neišvežtų atliekų, skiriamos baudos (7)

Per savaitę Vilniuje užfiksuota beveik 240 pažeidimų tvarkant atliekas, daugiausia – dėl laiku...

Prieš pat svarbiausią abiturientų egzaminą – nerimą pasėjęs NEC akibrokštas (13)

Valstybinį lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą vertinsiantys mokytojai sukilo prieš naują...

Pagaliau tai įvyko: iš žemgrobių atimtoje Neries pakrantėje atidarytas dviračių takas (75)

Vilniaus Neries pakrantėje vyko ilga kova su žemgrobiais, kad būtų išvaduota aukso vertės žemė...