aA
Beveik mėnesį šykštėjęs lietaus dangus virš Žemaitijos prakiuro prieš pat didžiausios šį sezoną ralio fiestos startą. Ketvirtadienio popietę pradėję sudarinėti greičio ruožų stenogramas pilotai dėl kai kurių kelio vietų buvo tikri tik tuo, kad 2016-aisiais dulkių problema „Žemaitijos ralyje“ nebus aktuali.
„Žemaitijos ralio“ dalyviai studijuoja meteorologų prognozes
© N40 vyrų autoklubas

Iš tiesų, per keletą pastarųjų dienų pranašystės apie lenktynių metu vyksiančias ciklonų ir anticiklonų kovas keitėsi radikaliai: iš pradžių kalbėta apie lietingą penktadienį, vėliau apie liūtis šeštadienį. Kad ir kaip bus iš tiesų, jau dabar aišku, kad per miškus vingiuojančiuose greičio ruožo atkarpose greičiausiai bus klampių ir labai slidžių vietų.

Vienas lenktynių favoritų, latvis Janis Vorobjovs, važiuojantis su „N40-Egzotika“ komandos vėliava, po pirmosios akistatos su šiųmetinėmis trasomis patvirtino, kad lietus verčia labai rimtai pasvarstyti, kokį padangų komplektą rinktis ir kaip jį paruošti startui. T. y. kiek platinti protektoriaus griovelius, kad įveikiant pažliugusias kelio atkarpas, padanga spėtų išsivalyti ir užtikrintų optimalų sukibimą.

„Protektoriaus korekcijos atrodo vienas patraukliausių ir efektyviausių būdų susidūrus su itin minkšta ar slidžia kelio danga, tačiau bet kokias intervencijas būtina daryti itin atsargiai: ilgesniame greičio ruože būna atkarpų su kieta danga ar netgi asfalto juostomis, ant kurių išpjaustyta padanga „dirba“ kur kas prasčiau. Neįvertinus šių dalykų galima ne tik pabloginti savo situaciją“, – patirtimi dalinosi ralio veteranas.

Panašiai kalbėjo ir kito „Žemaitijos ralio“ favorito – Martyno Samsono šturmanas Mindaugas Varža. Jo teigimu, egzistuoja keletas protektoriaus platinimo būdų, skirtų slidžiai ar išmirkusiai kelio dangai, todėl solidų lenktyniavimo „stažą“ turintys sportininkai sudėtingomis sąlygomis sugeba įgyti nemažą pranašumą.

Beje, Latvijoje šiais metais kai kuriuose ralio čempionato etapuos, turinčiuose tarptautinių lenktynių statusą, leidžiama važiuoti tik su standartinėmis padangomis.

„Svarbiausia, kad visiems būtų sudaromos vienodos sąlygos: arba leidžiama ruošti automobilio apavą pagal savo poreikius ir supratimą, arba užtikrinama, kad visi naudotų vienodas padangas. Mes už pirmąjį variantą, nes daugeliu atvejų taip važiuoti tikrai saugiau, – tikino M. Varža. – Kita vertus, būsime pasirengę bet kokioms sąlygoms ir stengsimės būti maksimaliai greiti“.

Kad šiais metais konkurencija bus itin aštri, prasitarė ir J. Vorobjovs. Po drauge su svečiais iš Skandinavijos – Kalle Rovanpera bei Pontus Tidemandu – surengtos bendros treniruotės pasirodė, kad visų rezultatai beveik identiški ir „telpa“ į vieną sekundę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mantas Matukaitis „Ring Challenge“ važiuos išskirtiniu dizainu padabinta „Chevrolet Corvette“

Šį sekmadienį, rugsėjo 20 dieną Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje vyks paskutinės šių...

Japonija alsuojanti drifto šventė keliasi į naktį (2)

Daugiau ar mažiau besidomintys driftu bei jo istorija, bent kartą yra girdėję ar matę žodį...

„D 1 Sport“ vairuotojams pasiūlys naują renginių formatą, apjungsiantį tris disciplinas

Renginius vairavimo gerbėjams organizuojanti komanda „D 1 Sport“ sėkmingai įgyvendino tiek...

Vaidotas Žala Elektrėnų ralyje tempo nemažino – finišą pasiekė pirmas (1)

Antrąjį rugsėjo penktadienį Elektrėnų mieste buvo duotas startas 3-ajam įskaitiniam Lietuvos...

Ralio angelai sargai: ką ir kaip greičio ruože veikia SAF komanda?

Dviejų dienų formato klasiniame ralyje, sudėliotame iš 10 – 15 greičio ruožų net ir patiems...

Top naujienos

Lietuvos pramonininkų prezidentas apie Lukašenkos grasinimus: su uždarytomis sienomis Baltarusija neišgyventų nė mėnesio (49)

Po Aliaksandro Lukašenkos grasinimų uždaryti vakarines Baltarusijos sienas pasienyje su Baltarusija...

Šveicarijos kaimo garažo meistrų idėja virto tarptautiniu verslu: pelnė net „Volkswagen“ pasitikėjimą

Automobilių diagnostikai skirtų prietaisų rinka, panašu, jog perpildyta. Visgi, šioje nišoje...

Lukašenka siautėja ne veltui: Putinas ir protestuotojai jau nusprendė jo likimą (312)

Aliaksandro Lukašenkos pasisakymai, matomi viešojoje erdvėje, yra daugiau parodomojo pobūdžio,...

Keliaujantiems svetur lietuviams gresia apribojimai, izoliuotis netektų tik atvykusiems iš 7 šalių (56)

Lietuvos piliečiams ir nuolatiniams gyventojams dėl išaugusio šalyje sergamumo koronavirusu...

Karbauskis konservatoriams skyrė visą leidinį: tai nutaikyta į labai konkrečią auditoriją (43)

Rinkimai į Lietuvos Respublikos Seimą vyks už mažiau nei mėnesio, tad partijų rinkiminės...

Radviliškio ligoninė dėl koronaviruso stabdo veiklą (82)

Po koronaviruso atvejų šuolio Radviliškio rajono savivaldybėje informuoja, kad Radviliškio...

Taurės, garstyčios ir kojos karštame vandenyje: gydytoja bedė pirštu į klaidas, kurių nedaryti, gydantis liaudiškais būdais (34)

Daugelis tėvų vos išgirdę, kad vaikas ima traukčioti nosimi ar krenkšti, imasi senų liaudiškų...

Skrydžių ištroškę keliautojai vos per 10 minučių išpirko kelis šimtus kainavusius lėktuvo bilietus „į niekur“

Australijos oro bendrovė „Qauntas“ vos per dešimt minučių pardavė visus bilietus skrydžiui...

Švedijos finansų priežiūros tarnyba pradėjo tyrimą dėl galimo „Swedbank“ piktnaudžiavimo

Baltijos valstybėse padalinius turintis „Swedbank“ pranešė gavęs Švedijos finansų...

Sparčiai daugėjant hospitalizacijų JK svarsto grąžinti karantiną (10)

Jungtinės Karalystė s vyriausybė penktadienį perspėjo, kad gali vėl paskelbti karantiną visoje...

|Maža didelių žinių kaina