Beveik mėnesį šykštėjęs lietaus dangus virš Žemaitijos prakiuro prieš pat didžiausios šį sezoną ralio fiestos startą. Ketvirtadienio popietę pradėję sudarinėti greičio ruožų stenogramas pilotai dėl kai kurių kelio vietų buvo tikri tik tuo, kad 2016-aisiais dulkių problema „Žemaitijos ralyje“ nebus aktuali.
© N40 vyrų autoklubas

Iš tiesų, per keletą pastarųjų dienų pranašystės apie lenktynių metu vyksiančias ciklonų ir anticiklonų kovas keitėsi radikaliai: iš pradžių kalbėta apie lietingą penktadienį, vėliau apie liūtis šeštadienį. Kad ir kaip bus iš tiesų, jau dabar aišku, kad per miškus vingiuojančiuose greičio ruožo atkarpose greičiausiai bus klampių ir labai slidžių vietų.

Vienas lenktynių favoritų, latvis Janis Vorobjovs, važiuojantis su „N40-Egzotika“ komandos vėliava, po pirmosios akistatos su šiųmetinėmis trasomis patvirtino, kad lietus verčia labai rimtai pasvarstyti, kokį padangų komplektą rinktis ir kaip jį paruošti startui. T. y. kiek platinti protektoriaus griovelius, kad įveikiant pažliugusias kelio atkarpas, padanga spėtų išsivalyti ir užtikrintų optimalų sukibimą.

„Protektoriaus korekcijos atrodo vienas patraukliausių ir efektyviausių būdų susidūrus su itin minkšta ar slidžia kelio danga, tačiau bet kokias intervencijas būtina daryti itin atsargiai: ilgesniame greičio ruože būna atkarpų su kieta danga ar netgi asfalto juostomis, ant kurių išpjaustyta padanga „dirba“ kur kas prasčiau. Neįvertinus šių dalykų galima ne tik pabloginti savo situaciją“, – patirtimi dalinosi ralio veteranas.

Panašiai kalbėjo ir kito „Žemaitijos ralio“ favorito – Martyno Samsono šturmanas Mindaugas Varža. Jo teigimu, egzistuoja keletas protektoriaus platinimo būdų, skirtų slidžiai ar išmirkusiai kelio dangai, todėl solidų lenktyniavimo „stažą“ turintys sportininkai sudėtingomis sąlygomis sugeba įgyti nemažą pranašumą.

Beje, Latvijoje šiais metais kai kuriuose ralio čempionato etapuos, turinčiuose tarptautinių lenktynių statusą, leidžiama važiuoti tik su standartinėmis padangomis.

„Svarbiausia, kad visiems būtų sudaromos vienodos sąlygos: arba leidžiama ruošti automobilio apavą pagal savo poreikius ir supratimą, arba užtikrinama, kad visi naudotų vienodas padangas. Mes už pirmąjį variantą, nes daugeliu atvejų taip važiuoti tikrai saugiau, – tikino M. Varža. – Kita vertus, būsime pasirengę bet kokioms sąlygoms ir stengsimės būti maksimaliai greiti“.

Kad šiais metais konkurencija bus itin aštri, prasitarė ir J. Vorobjovs. Po drauge su svečiais iš Skandinavijos – Kalle Rovanpera bei Pontus Tidemandu – surengtos bendros treniruotės pasirodė, kad visų rezultatai beveik identiški ir „telpa“ į vieną sekundę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Penktąjį Dakaro ralį įveikęs Vanagas: paskutiniame greičio ruože viskas galėjo baigtis liūdnai (24)

Pakilimus ir nuosmukius 40-ajame Dakaro ralyje išgyvenęs Benedikto Vanago ir Sebastiano...

Pirmą kartą Dakare finišavęs Žala: negaliu suprasti, kad jau baigėsi (123)

Trečias kartas nemelavo. Po dviejų nesėkmių Dakaro ralyje trečiąkart dalyvavęs Vaidoto Žalos...

Lietuvai Dakaro rekordą padovanojęs Juknevičius: turime didžiuotis visais lietuvių ekipažais (104)

Ponas Dakaras – tokią pravardę ant pečių nešioja net 13-a kartų sunkiausią pasaulio...

Vanagą priešpaskutiniame etape stabdė technika (27)

Priešpaskutiniame Dakaro ralio etape penktadienį Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio...

Bardauskas važiuoja rekordo ritmu (11)

Vienintelis Dakaro ralyje lenktyniaujantis motociklininkas iš Lietuvos Balys Bardauskas sėkmingai...

Top naujienos

Pigu-brangu eksperimentas: drabužiai beveik identiški, o kainos skiriasi daugiau nei 10 kartų (30)

DELFI Stilius nutarė atlikti „pigu-brangu“ eksperimentą paieškoti drabužių, kurie atrodo...

Šiaurės Korėjos piliečiai dirba Rusijoje – juos lygina su vergais (39)

Šalia dumblėto kelio viename iš Sankt Peterburgo rajonų iškilo visas palaikių gyvenamųjų...

Šalys, kuriose už 800 eurų per mėnesį gyvensite kaip karaliai (88)

Pasaulyje yra bent 27 šalys, kuriose galima iš tikrųjų karališkai gyventi už mažesnę nei 1 000...

Ginekologai apie populiarią higienos priemonę: mirtinas sindromas progresuoja labai greitai (22)

Šįkart te suklūsta moterys ir merginos, kurios naudoja tamponus . Ši moterų higienos priemonė...

Rimtas perspėjimas Europos gyventojams: jūsų naivumas – labai pavojingas (365)

Pastaraisiais metais Europoje ne sykį skambėjo krikščionybę priėmusių eksmusulmonų...

Penktąjį Dakaro ralį įveikęs Vanagas: paskutiniame greičio ruože viskas galėjo baigtis liūdnai (24)

Pakilimus ir nuosmukius 40-ajame Dakaro ralyje išgyvenęs Benedikto Vanago ir Sebastiano...

Prieš mačą su „Lietuvos rytu“ rimtų nuostolių patyręs Butautas: apie tai sužinojau paskutinę dieną (2)

Ketvirtadienį su Adu Juškevičiumi atsisveikinęs „Lietkabelio“ strategas Ramūnas Butautas...

Eurovizinė karštinė tęsiasi: ar scenos vilkai nurungs naujokus? (12)

Šeštadienio vakarą LRT eteryje jau antroji eurovizinių atrankų laida. Laikas tiksi – iki...

Svajonių telefonų kopijas siūlo įsigyti atvirai ir pigiai (94)

Telefonai „ iPhone X “ ir „Samsung Galaxy S7“ už 140 eurų? Kas gi nesusiviliotų tokia...

Pirmą kartą Dakare finišavęs Žala: negaliu suprasti, kad jau baigėsi (123)

Trečias kartas nemelavo. Po dviejų nesėkmių Dakaro ralyje trečiąkart dalyvavęs Vaidoto Žalos...