aA
Beveik mėnesį šykštėjęs lietaus dangus virš Žemaitijos prakiuro prieš pat didžiausios šį sezoną ralio fiestos startą. Ketvirtadienio popietę pradėję sudarinėti greičio ruožų stenogramas pilotai dėl kai kurių kelio vietų buvo tikri tik tuo, kad 2016-aisiais dulkių problema „Žemaitijos ralyje“ nebus aktuali.
© N40 vyrų autoklubas

Iš tiesų, per keletą pastarųjų dienų pranašystės apie lenktynių metu vyksiančias ciklonų ir anticiklonų kovas keitėsi radikaliai: iš pradžių kalbėta apie lietingą penktadienį, vėliau apie liūtis šeštadienį. Kad ir kaip bus iš tiesų, jau dabar aišku, kad per miškus vingiuojančiuose greičio ruožo atkarpose greičiausiai bus klampių ir labai slidžių vietų.

Vienas lenktynių favoritų, latvis Janis Vorobjovs, važiuojantis su „N40-Egzotika“ komandos vėliava, po pirmosios akistatos su šiųmetinėmis trasomis patvirtino, kad lietus verčia labai rimtai pasvarstyti, kokį padangų komplektą rinktis ir kaip jį paruošti startui. T. y. kiek platinti protektoriaus griovelius, kad įveikiant pažliugusias kelio atkarpas, padanga spėtų išsivalyti ir užtikrintų optimalų sukibimą.

„Protektoriaus korekcijos atrodo vienas patraukliausių ir efektyviausių būdų susidūrus su itin minkšta ar slidžia kelio danga, tačiau bet kokias intervencijas būtina daryti itin atsargiai: ilgesniame greičio ruože būna atkarpų su kieta danga ar netgi asfalto juostomis, ant kurių išpjaustyta padanga „dirba“ kur kas prasčiau. Neįvertinus šių dalykų galima ne tik pabloginti savo situaciją“, – patirtimi dalinosi ralio veteranas.

Panašiai kalbėjo ir kito „Žemaitijos ralio“ favorito – Martyno Samsono šturmanas Mindaugas Varža. Jo teigimu, egzistuoja keletas protektoriaus platinimo būdų, skirtų slidžiai ar išmirkusiai kelio dangai, todėl solidų lenktyniavimo „stažą“ turintys sportininkai sudėtingomis sąlygomis sugeba įgyti nemažą pranašumą.

Beje, Latvijoje šiais metais kai kuriuose ralio čempionato etapuos, turinčiuose tarptautinių lenktynių statusą, leidžiama važiuoti tik su standartinėmis padangomis.

„Svarbiausia, kad visiems būtų sudaromos vienodos sąlygos: arba leidžiama ruošti automobilio apavą pagal savo poreikius ir supratimą, arba užtikrinama, kad visi naudotų vienodas padangas. Mes už pirmąjį variantą, nes daugeliu atvejų taip važiuoti tikrai saugiau, – tikino M. Varža. – Kita vertus, būsime pasirengę bet kokioms sąlygoms ir stengsimės būti maksimaliai greiti“.

Kad šiais metais konkurencija bus itin aštri, prasitarė ir J. Vorobjovs. Po drauge su svečiais iš Skandinavijos – Kalle Rovanpera bei Pontus Tidemandu – surengtos bendros treniruotės pasirodė, kad visų rezultatai beveik identiški ir „telpa“ į vieną sekundę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (41)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Top naujienos

DELFI eksperimentas Vilniaus gatvėse: kokia transporto priemonė čia greičiausia? (3)

Europos judumo savaitė visus ragina „atkimšti“ gatves nuo automobilių ir prisiminti, kiek daug...

Vilnius prieš popiežiaus vizitą pasikeitė neatpažįstamai: verslininkai įspėja – nemokamų paslaugų nebus (61)

Popiežiaus vizitui besiruošiantis Vilnius keičiasi tiesiog akyse – senamiestyje jau kelias...

Mėnesį dirbau kasininku, dabar tai sapnuoju tik košmaruose (278)

Išaušo rytas, ir pirmieji lankytojai užplūdo kuklią didelio prekybos tinklo parduotuvę netoli...

Buvusi LSMU studentė apkaltino dėstytojus seksualiniu priekabiavimu: ji buvo sulaikyta oro uoste (16)

Penktadienį Kaune šalia Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) susirinko grupelė jaunimo...

Vytautas Landsbergis. Šis tas nauja dėl „Generolo Vėtros“ (271)

Vokiečių žurnale „Der Spiegel“ 1984 m. Nr. 17 paskelbto straipsnio apie Plungės ir apskritai...

Vilnietis apsistojo šiurpą keliančiame bute: tikrai ne kiekvienas išdrįstų tokiame pagyventi (1)

Vienoje iš trumpalaikės nuomos platformų „ Airbnb “ galima rasti išties patrauklių, patogių...

Rusija įspėja JAV: nežaiskite su ugnimi (18)

Maskva penktadienį pareiškė, kad naujausios prieš Rusiją nukreiptos Vašingtono sankcijos...

Žemaitaitis kirto Paksui atgal: išgirdę jo kalbas, įsižeidė visi partijos nariai (93)

Tvarkos ir teisingumo partijos pirmininkui Remigijui Žemaitaičiui europarlamentaro Rolando Pakso...

Papiktino ir nustebino: užsukus į parduotuvę buvo parodytos durys (75)

Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi kauniečiai, kurie mandagiai arba ne taip gražiai buvo...

Lietuvoje gyvenantis perujietis: kai čia nusprendi palikti kompaniją – tai laikoma išdavyste

Lietuvoje gyvenantis perujietis Antonio Bechtle, reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ dėstytojas...