aA
BMW komandos vyriausiojo aerodinamikos specialisto Williamo Toet nuomone, „Formulės-1“ taisyklės, apibrėžiančios bolidų aerodinamiką, ir taip turėsiančios paskatinti lenkimus, turi būti apibrėžtos ir priimtos dalyvaujant ekipoms.
"Formulė-1"
© Reuters/Scanpix
Specialisto nuomone, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) siūlomi taisyklių apibrėžimai yra pernelyg bendriniai, ir komandos ras būdų, kaip išnaudoti reglamento spragas, taip sužlugdydamos pradinę taisyklių keitimo paskritį.

„Už paprastų taisyklių, priimtų be nuodugnių tyrimų, slypi pavojus, kad jas įgyvendinti ėmusios komandos, siekdamos sau naudingų tikslų, iškreips pradinę jų paskirtį“, - pareiškė W.Toet.

„Man svarbiausia – mano komanda. Turiu didinti savo komandos pajėgumą. Taigi, jei galėsiu pagreitinti savo bolidą, nors taip sugadinsiu visą CDG koncepcijos (dviejų dalių galinių sparno, žr. nuotrauką – red. past.) potencialą, neturėsiu kitos išeities. Turėsiu taip ir pasielgti“, - aiškino aerodinamikos specialistas.

„Todėl taisykles būtina aptarti su tokiais žmonėmis kaip aš ar Willi Rampfas (BMW komandos technikos direktorius – red. past.) ir tokiu būdu apibrėžti reglamentą, kuris būtų protingas ir neleistų komandoms sužlugdyti pradinės idėjų paskirties išnaudojant spragas taisyklėse“, - pažymėjo jis.

W.Toet nuomone, būtina suderinti FIA siūlomą CDG koncepciją bei komandų proteguojamą sprendimą didinti mechaninį bolidų sukibimą su trasa. Tačiau viskas, pasak šio specialisto, turi būti apibrėžta tik atlikus nuodugnius tyrimus.

„Visi žino, kad FIA reikia tyrimų, kurie leistų geriau perprasti lenkimus. FIA ištyrė šią problemą matematiškai, o automobilių gamintojai susidėję tarpusavyje atliko keletą studijų vėjo tunelyje. Abi pusės turi svarių argumentų, o FIA per Techninę darbo grupę kalba apie galimybes suderinti šias dvi nuomones ir suorganizuoti nuodugnų tyrimą, kas yra sveikintina“, - teigė W.Toet.

„Jei „Formulės-1“ populiarumas kris, mes visi neteksime darbo ir nebegalėsime toliau žaisti su savo mielaisiais žaisliukais. Mes visi norime, kad „Formulė-1“ būtų geros būklės, o ji bus geresnė, jei lenktynės taps geresnėmis“, - pridūrė jis.

„Formulės-1“ komandos rugsėjį FIA pateikė jungtinį alternatyvų pasiūlymą, kaip išspręsti lenkimų trūkumų lenktynėse. Ekipos, kaip jau teigta, siūlo vietoje radikalių aerodinamikos permainų, padidinti mechaninį bolidų sukibimą su trasa.

„Vizualiai bolidai atrodys visiškai kitaip. Jie bus visiškai atnaujinti ir lenkimų požiūriu veiks kiek geriau nei CDG sparnai, tačiau, tuo pačiu, neatrodys taip radikaliai. Išvaizdos skirtumas bus toks, kad po kelių lenktynių visi lengvai pripras ir pamirš, kad jie prieš tai atrodė kitaip“, – taip komandų pasiūlymą komentavo „Renault“ inžinerijos direktorius Patas Symondsas.

FIA kiek anksčiau atsisakė planų jau 2008 metų sezone įvesti CDG sparno naudojimą ir šios idėjos įgyvendinimą preliminariai atidėjo iki 2009 metų sezono. Beje, pastarajam numatyti pakeitimai turėtų padidinti ir mechaninį bolidų sukibimą su trasa, nes padidės mašinų plotis bei jų ratai, ypač galiniai.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje atidaryta pirmoji vidaus patalpų arena radijo bangomis valdomiems modeliams (3)

Kaune nuo gruodžio pradžios pradėjo veikti „RC Arena Lithuania“ – pirmoji specialiai radijo...

Dakaras 2020: kur geriau – Peru ar Saudo Arabijoje?

Artėjantis Dakaro ralis jaudina vaizduotę vien savo geografija. Nuo 2009 metų vykęs Pietų...

„Mercedes-Benz“ terpė tyrimams ir eksperimentams – automobilių sportas

Automobilių gamintojai kiekvienais metais skiria šimtus milijonų eurų sportui. Dažnai šios...

Paskelbė, kada įvyks pirmasis metų festivalis – „Winter Rally 2020“

Pirmojo metų festivalio „ Winter Rally “ organizatoriai paskelbė automobilių sporto gerbėjams...

FIA sezono pabaigos šventėje – apdovanojimas keturiolikmečiui lietuviui

Šiais metais oficialiai automobilių sporto sezoną Tarptautinė Automobilių Sporto Federacija ( FIA...

Top naujienos

Naujasis siūlymas dėl bankų apmokestinimo kelia klausimų: ne tik padidins kainas, bet ir prieštarauja Konstitucijai (109)

„Mes turime vieną milijardą eurų, kurių kažkas tiesiog nemoka. Tol, kol šie mokesčiai nėra...

Laikai, kai alkoholis liejosi laisvai: tarsi tradicija girtuoklystė ėjo iš kartos į kartą

„Kaip upė prasideda nuo upokšnio, taip ir girtavimas prasideda nuo taurelės. Žmogus pasidaro...

Nužudyto centrinio banko pareigūno perspėjimas buvo lemtingas SEB (20)

Ne visi pinigų plovimo skandalai vienodi. Kai pasaulis sužinojo, kad milijardai nešvarių pinigų...

Jurgita Barišauskienė

Kai žiemos šventės tampa beskonės, o masinis kalėdinis šurmulys tik erzina

Žiemos švenčių laikotarpis dažnam žmogui tampa ne tik linksmybių, bet ir įvairių išbandymų...

Kurtinaičio kariauna nutraukė pralaimėjimų seriją – nuskriaudė Giedraičio ALBA komandą

Rimo Kurtinaičio treniruojami krepšininkai lipa iš nesėkmių liūno. Maskvos srities „Chimki“...

Verslininko atsakas besiskundžiantiems pinigų stygiumi: tikriausiai jūsų abi rankos kairios „Atsakingas požiūris“ su Rimvydas Valatka (26)

Šios savaitės DELFI TV laidoje „ Atsakingas požiūris “ žurnalistas Rimvydas Valatka kalbina...

Naujausios ir ilgiausiai rašytos Andriaus Užkalnio knygos pristatymo nepraleido ir žinomi bičiuliai (6)

Ketvirtadienio pavakarę žinomas publicistas ir žurnalistas Andrius Užkalnis kviestinei publikai...

Sunku patikėti: vaikinas neprisimena, kur prieš savaitę pastatė savo automobilį (2)

Ko gero, visiems bent kartą teko ieškoti savo mašinos prekybos centro ar oro uosto automobilių...

Lietuviams siūlo pasinaudoti šeichams skirta prabanga ir malonumais: visa tai nemokamai (39)

Prabangiausi pasaulyje viešieji tualetai, švariausi pasaulyje paplūdimiai, gatves puošiantys super...

Nepailstantis Leonavičius – apie 30 metų treniruojant vaikus ir sprendimą, kurio iki šiol nepamiršta Marčiulionis (7)

„Neseniai skridau į Romą ir taip išėjo, kad susėdome šalia su Šarūnu Marčiulioniu, kuris...