Asfaltas

Dar neseniai žinojome, kad Italijoje būna asfaltinis „San Remo“ ralis. Ir galbūt dar kažkokios kitos ralio varžybos. Tarp šių „kažkokių kitų“ buvo ir Europos čempionato etapas Sardinijoje – „Costa Smeralda Rally“. Būtent šis ralis neseniai buvo įtrauktas į Pasaulio čempionato etapų sąrašą ir dabar svarbiausias ralis Italijoje yra „Supermag Rally Italia Sardinia“.

Galima spėti, kad Pasaulio ralio čempionato organizatoriai tokiu būdu pakoregavo asfalto bei žvyro trasų kiekį, tiksliau, santykį, padidindami „žvyrinę“ dalį. Bet jei kas nors paklaustų, ar nevertėtų visas varžybas perkelti „ant žvyro“, tektų atsakyti neigiamai. Taip, valdomi slydimai, kurių ant asfalto yra nepalyginamai mažiau, tikrai labai gražu. Todėl žvyras yra labai gerai. Bet kita puiki ralio pusė yra faktas, jog nugalėtoją drąsiai galima vadinti greičiausiu pasaulio vairuotoju, nes jis yra greičiausias kelyje, bet kokiame kelyje, o ne tik specialiose trasose. Tokiame realiame kelyje, kokiu važiuojame mes visi, tiek žiemą, kai slidu, tiek vasarą, kai karšta arba kai lyja, kai danga purvas ir nukritę medžių lapai, žvyras ar asfaltas. Tai – realaus gyvenimo diktuojamas universalumas. Toks – universalus – yra ir ralis. Todėl jam reikia ir Švedijos žiemos, ir Velso miškų, ir, žinoma, asfalto bei žvyro.

Sardinijos keliai

Kokie Sardinijos ralio keliai? Pakankamai siauri, plačių slydimų čia bus mažai, jiems nėra vietos. Vingiuoti. Smulkus smėlėtas žvyras. Yra akmenų, pasitaiko stambių, ypač pakelėse, todėl „pjauti“ griovių kraštus gali būti pavojinga. Aukštis virš jūros lygio kai kuriuose greičio ruožuose pasiekia 800 m. Šiltas, malonus oras. Tiesa, nemaža ir lietaus tikimybė. Be to, pavasarį lietaus vanduo lėčiau susigeria į kelio dangą, kuri nėra suspėjusi taip išdžiūti, kaip po vasaros, todėl tikėtina, kad keliai bus pastebimai drėgnesni, nei 2004-jų rugsėjį. Dėl tos pačios priežasties stipresnis lietus gali gerokai pakeisti važiavimo sąlygas. Vadinasi - vėl padangų išsirinkimo problemos.

Parengti 17 greičio ruožų, kurių bendras ilgis 350,03 km. Visas ralio kelias – 1192,28 km. Organizatoriai tvirtina, jog, siekdami didesnių greičių ir efektingesnio vairavimo, po praėjusių metų ralio pakeitė 75 proc. trasų, pasistengė, kad greičio ruožai būtų lygesni. Pamatysime, įsitikinsime. Bet Suomijos „skrydžių pažeme“* čia vargu ar bus.

Praėjusiais metais Markko Martinas dar prieš varžybas įvardino liūdnai didelį tikėtinų „iškritimų“ skaičių. Padidėjus greičiams, vargu ar bus lengviau dabar.

* Pasaulio ralio čempionato organizatoriai konkrečių etapų rengėjams rekomenduoja taip rinktis greičio ruožus, kad vidutinis greitis juose (kalbant apie žvyro trasas) neviršytų 130 km/h. Dėl šio apribojimo teko pakeisti vieną iš šių metų Suomijos etapo greičio ruožų. Greitis buvo perdidelis, šis GR bus perskeltas į dvi dalis, iškerpant greičiausią vidurinę dalį.

Lyderiai

Pradėti reikia nuo Petterio Solbergo. Jis čia nugalėjo praėjusiais metais, buvo varžybų lyderis nuo starto iki finišo, jis yra dabartinis čempionato lyderis, jis vakar nugalėjo „Shakedown“. Dar daugiau, „Costa Smeralda Rally“ yra vieta, kur A grupės „Subaru Impreza“ pirmą kartą nugalėjo tarptautinėse varžybose. Tai įvyko 1994 m., o dabar Petterio šansus nugalėti vargu ar galima vertinti daugiau, nei 50 proc., nes jis pirmasis valys trasą. Bet pats P.Solbergas savo šansus vertina geriau. Ką gi, jei beviltiškai nepralaimės „Pirelli“ padangos ir (kaip praėjusios vasaros gale) neperkais variklis, jis kovos iki galo.

Sebastienas Loebas tik vienu tašku atsilieka nuo Petterio Solbergo asmeninėje ralio čempionato įskaitoje ir siekia išlaikyti čempiono titulą. Be to, jis didele persvara nugalėjo Naujojoje Zelandijoje. Jam nereikės važiuoti pirmam. Sebastieno šansai tikrai neblogi, nors jis pats, kaip visada, kalba atsargiai.

Kas kiti? Kaip visada, dukart čempionas Marcusas Gronholmas. Markko Martinas. Jei Markko perkaitins stabdžius, vadinasi intensyviai mokosi vairuoti nauju stiliumi, kai automobilis kelyje stabilizuojamas ne atleidžiant akceleratoriaus pedalą, o nuolat kaire koja spaudant stabdį. Pastebėkime, ne automobilio greičio mažinimo tikslu, o priešingai, kad jis greičiau įsibėgėtų. Markko mano, kad šiuo būdu jis gali važiuoti greičiau.

Be to, prie „potencialiųjų“ priskiriami: F.Duvalis, T.Gardemeisteris, R.Kresta.

Tarp kitko, H.Rovanpera taip pat yra šventęs pergalę šiame ralyje, tai buvo 2003 m. Europos čempionato etapas. Na, o italų kylančiai žvaigždei Gigi Galiui Sardinija būtų „namų“ ralis ir ypatinga proga. Komanda toliau dirba, derindama aktyviuosius „Mitsubishi“ diferencialus, jau „įkrėtė proto“ centrui, dabar priekio ir galo eilė.

Iš viso paraiškas padavė 100 ekipažų, iš jų 28 – grupėjė A, tarp kurių gamyklinėse komandose:

CITROËN
Nr. 1 Sebastienas Loebas (Prancūzija),
Nr. 2 François Duvalis (Belgija);

FORD
Nr. 3 Tonis Gardemeisteris (Suomija),
Nr. 4 Romanas Kresta (Čekija);

MITSUBISHI
Nr. 9 Harri Rovanpera (Suomija),
Nr. 10 Gilles Panizzi (Prancūzija);

PEUGEOT
Nr. 7 Marcusas Gronholmas (Suomija),
Nr. 8 Markko Märtinas (Estija);

ŠKODA
Nr. 11 Arminas Schwarzas (Vokietija),
Nr. 12 Alexandre Bengué (Prancūzija),
Nr. 21 Mathias Ekstromas (Švedija),
Nr. 22 Janne Tuohino (Suomija),
Nr. 23 Jaris Paasonenas (Suomija);

SUBARU
Nr. 5 Petteris Solbergas (Norvegija),
Nr. 6 Stéphane'as Sarrazinas (Prancūzija),
Nr. 24 Chrisas Atkinsonas (Australija)

Kaip matome, „Subaru“ dalyvaus trimis automobiliais, nors Sarrazino tikslas yra tik mokytis „greito žvyro“, o „Škoda“ vėl pajudėjo „plačiu frontu“.

„Shakedown“

Ką šis „pasikratymas“ ar „nusikratymas“ iš tikrųjų reiškia? Tai pirmasis, privalomas, tačiau neįskaitinis greičio ruožas, kurio metu į varžybas susirinkę ekipažai turi galimybę pirmą kartą (oficialiai) visa jėga išbandyti „kovinius“ automobilius, viską „sukratyti“ į savo vietas ir, jei reikia, dar paderinti techniką prieš prasidedant tikrosioms varžyboms. Paprastai šis greičio ruožas rengiamas varžybų išvakarėse, jis būna trumpas, 4–6 km ilgio. Organizatoriai pasistengia, kad jį būtų patogu stebėti žurnalistams ir svečiams, tokiu būdu dar kartą prieš varžybas pareklamuodami savo renginį.

Šiame Sardinijos ralyje „Shakedown“ ilgis buvo 4,31 km, jį nugalėjo P.Solbergas, antras buvo M.Gronholmas, trečias Harri Rovanpera. Įdomu, kad Danielis Carlssonas, vairuojantis privačios komandos „Subaru Impreza WRC“ buvo vienuoliktas ir aplenkė du gamyklinius WRC ekipažus.

Taigi, ralis vėl Europoje, vėl ant žvyro. Bus gražu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją