aA
Winter rally“, tradicinis žiemos ralis, šiemet buvo kaip reta įspūdingas tiek lenktynininkams, tiek žiūrovams. Žiūrovų akis džiugino milžiniškos sniego pusnys, o lenktynininkams teko kaip reikiant paprakaituoti krapštant sniege įstrigusius automobilius. Ne vienas į serviso zoną grįžo pametęs buferius, o kai kuriems ralis apskritai pasibaigė. Tačiau didžiausia intriga tapo į Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso įnirtinga kova dėl pirmos pozicijos su čekais Jaroslavu Orsaku ir Jindriška Žakova.
"Winter Rally 2019": antroji diena. Vytauto Pilkausko, Giedriaus Matulaičio, Jurgos Anusauskienės nuotr.

V. Žala ir A. Malnieksas pirmavo penktadienį, naktiniuose greičio ruožuose. Ekipažas kaip reikiant lėkė ir šeštadienį, pirmąją ralio pusę. Tačiau užteko vienos klaidos ir situacija apsivertė aukštyn kojomis.

Lietuvių ekipažas išlėkė į pusnį. Iš jos išsikrapštė, tačiau pamatė, kad automobilio oro filtre – gausybė sniego. Šį pasikeitė, bet paaiškėjo, kad tuo pačiu nukrito ir žarna nuo turbinos. Tai lėmė, kad lenktynininkams teko vieną greičio ruožą įveikti važiuojant avariniu režimu.

"Winter Rally 2019"
"Winter Rally 2019"
© DELFI / Orestas Gurevičius

Nors serviso zonoje šis gedimas buvo sutvarkytas, visgi ekipažui teko stoti ir dar kartą trasoje. Į ralio pabaigą „Agrorodeo“ komanda įgavo antrą kvėpavimą, tačiau to nebeužteko. Pirmoji pozicija buvo atiduota čekams – J. Orsakui ir J. Žakovai. J. Orsakas – nebe pirmą kartą dalyvauja Lietuvos Žiemos ralyje. 2014-aisiais J. Orsakas, tiesa, su kitu šturmanu, finišavo šiame ralyje 4-oje pozicijoje, o 2017 m. jis šiame ralyje užėmė 6 vietą.

J. Orsakas neslėpė, kad lenktynės šiandien jam buvo labai sunkios, o penktadienio diena, matyt, dar sunkesnė.

„Visgi spaudžiau viską, ką galiu, iš savęs, ir džiaugiuosi, kad man pavyko“, – kalbėjo čekas.

Trečioji vieta atiteko Giedriui Notkui ir Daliui Strižanui. Šiam ekipažui pakilti į trečią poziciją pasisekė pakilti paskutinę akimirką, mat iki pat ralio pabaigos trečioje vietoje tvirtai buvo įsitaisęs Vytauto Švedo ir Mindaugo Čepulio ekipažas. Deja, 12-ame greičio ruože ekipažas išlėkė iš kelio ir prarado turėtą pranašumą.

Kalbėdamas apie savo patirtį pirmajame šių metų Lietuvos ralio čempionato etape, G. Notkus neslėpė – diena nebuvo sėkminga ir maždaug įpusėjus raliui, jis jau buvo praradęs viltį išsikovoti prizinę poziciją.

"Winter Rally 2019"
"Winter Rally 2019"
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Mums nesisekė, bet buvo, kam nesisekė labiau nei mums. Vytautas Švedas ir Mindaugas Čepulis mums padovanojo vietą prie šio stalo“, – sakė lenktynininkas.

Pasakodamas apie vietą, kurioje suklupo kolegos, G. Notkus minėjo, jog kelias toje vietoje buvo ypač slidus, suplūktas, o V. Švedas išlėkė iš kelio taip, kad sugrįžti atgal į trasą nesugebėjo.

„Šiandien mums šypsojosi fortūna“, – sakė praėjusių metų Lietuvos ralio čempionas.

Kitų klasių nugalėtojai

Tradiciškai „Winter rally“ yra pirmasis Lietuvos ralio čempionato etapas. Tačiau drauge su Žiemos raliu, vyksta ir lenktynės kitose įskaitose.

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato (LARSČ) etapo nugalėtojais tapo Arūnas Černius ir Jolanta Ščiglinskienė. Nuo artimiausių varžovų šis ekipažas atsiplėšė kiek daugiau nei 44 sek.

A. Černius pasakojo, kad ekipažas stipriai nesiruošė, tačiau pabrėžė, kad šeštadienio lenktynėse jiems išties labai sekėsi.

„Pirmas etapas tokioje įskaitoje ir pirma pergalė, tai labai džiaugiamės“, – akcentavo J. Ščiglinskienė.

Antri LARSČ etape liko Marius Dainys ir Tomas Klimašauskas, trečią vietą užėmė Giedrius Šileikis ir Vitalijus Plastininas.

M. Dainys neslėpė, kad jam po pergalės sudėtinga net atsigauti, mat pergalės tikrai nesitikėjo. Jam pritarė ir šturmanas T. Klimašauskas.

„Naujas ekipažas, pirmas ralis, prieš tai buvo tik testai. Turbūt pavyko susikalbėti ir pasisekė“, – spėjo jis.

V. Plastininas pasidžiaugė, kad Žiemos ralis priėmė ir ralio sprinto čempionato etapą, o G. Šileikis akcentavo, kad kartais visiškai nebūtina, jog pergalių siekiantys ekipažai važiuotų drauge daugybę laiko.

„Šiame etape trys nauji ekipažai ir taip susiklostė, kad visi trys ir „sukrito“ į pirmąjį trejetuką“, – sakė lenktynininkas.

„BMW Cup“ įskaitoje pirmieji – Renaldo Šeinausko ir Rūtos Krikščiūnaitės ekipažas. Daugiau nei 10 min. jie aplenkė Dovilą Čiutelę ir Pranciulį Daivaną. Treti šioje klasėje Simono Bieliausko ir Juliaus Vandžio ekipažas.

„Classic Cup“ įskaitoje greičiausi Žiemos ralyje – Drew Hollandas ir Aleksandras Dainys. Jie daugiau nei 2 min. aplenkė antroje vietoje likusius Regimanto ir Žygimanto Raguočio ekipažus. Treti šioje klasėje liko Aurimas Eidžiūnas ir Justas Barysas.

„4x4 Cup“ klasėje pirmieji – Vaidotas Paškevičius ir Gytis Vercinskas. Jie beveik 7 min. aplenkė Latvijos ekipažą – Aldį Vilcansą ir Dairą Vilcansę.

Kaip vyko ralio varžybos, peržiūrėti galite žemiau.

Winter Rally 2019: antra diena
https://www.facebook.com/AgrorodeoDakar/posts/990723241116612&width=500
Preliminarūs lyderiai jau aiškūs.
Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas paskutiniame greičio ruože buvo greičiausi, artimiausi konkurentai - čeko Jaroslavo Orsako ekipažas - atsiliko 15 sek. Tačiau tokio atstumo nepakako tam, kad lietuviai išsiplėštų pirmąją vietą absoliučioje įskaitoje.
Paskutinis greičio ruožas nesėkmingas Vytautui Švedui ir Mindaugui Čepuliui. Ekipažas išskriejo iš trasos.
Giedrius Notkus, praėjusių metų absoliutus Lietuvos ralio čempionato nugalėtojas, demonstravo automobilio kosmetinius apgadinimus, tačiau numojo į juos ranka. Pasak jo, kur kas svarbiau yra techninė automobilio pusė, ne išorė. "Turime šiek tiek rūpesčių dėl turbinos. "Pučia" 1,2 baro slėgį, o variklis programuotas dirbti prie 1,9 baro. Per mažai, neturime galios ir negalime važiuoti taip greitai, kaip norime. Tad bandome neklysti ir važiuoti nestabdydami, bent taip stengiamės neatsilikti", - pasakojo G. Notkus.
Savo automobilį Vaidotas Žala apdaužo nebe pirmą kartą šiame ralyje. Visgi didžiausios problemos, kalbėjo lenktynininkas, prasidėjo būtent po pirmo įskridimo į pusnį. "Privalgėm" sniego, užsikišo oro filtras, nusimovė žarna nuo turbinos. Atrodo, kad tik filtras, pasikeitėme, o pasirodo, kad ir turbina. Tai visą minutę praradome", - kalbėjo Vaidotas Žala. Tačiau širdies dėl lūžusių buferių jam neskauda, pasak jo, čia viso labo smulkmena. Kur kas liūdniau dėl prarastos pozicijos, mat atsikovoti 25 sekundes per vieną greičio ruožą labai sunku. Nepaisant to, pirmoje vietoje esantis čekas Jaroslavas Orsakas į Lietuvos ralio čempionatą nesiregistravo, tad taškų V. Žalai tikrai užteks.
"Pusnys tik atrodo minkštos, iš tiesų, būna, atsiremi, o ten jau sušalę ledo luitai", - sakė Vaidotas Žala, grįžęs į serviso zoną su apdaužytu automobiliu. Ekipažas dėl techninių rūpesčių prarado kone minutę, o iki pirmosios vietos šiame ralyje trūksta vos 25 sekundžių. https://www.facebook.com/DELFIAutoMoto/videos/851838151825207/&show_text=0&width=560
11-ame greičio ruože V. Žala ir A. Malnieksas sugebėjo išsiveržti į priekį. Antroje vietoje - čekas Jaroslavas Orsakas, trečias - Vytautas Švedas.
Organizatoriai praneša, kad kol kas neleidžiama startuoti 11-ame greičio ruože. Teigiama, kad dėl to kalti žiūrovai, nesilaikantys drausmės.
10-ame greičio ruože Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas vėl nusileido čekui Jaroslavui Orsakui. Čekai pirmauja, o V. Žalos ekipažas atsiliko 10,6 sek.
Štai kaip atrodo užblokuotas 9-asis greičio ruožas, kuris buvo atšauktas. Roberto Meilūno nuotr.
https://www.facebook.com/WinterRallyLithuania/posts/10156770543385470&width=500
Organizatoriai praneša, kad visi, finišo 9-ajame ruože nespėję pasiekti ekipažai, bus siunčiami tiesiai į 10-ą greičio ruožą.
9 greičio ruožas atšaukiamas. Kaip skelbia organizatoriai, 24-u numeriu pažymėtas ekipažas, Vytautas Dusevičius ir Egidijus Vaišutis, įstrigo trasoje taip, kad pravažiuoti pro juos neišeina.
19 ekipažas ralį baigė, mat išlėkė į pusnis. Tačiau iki pat šios akimirkos jų automobilis negali išvažiuoti, mat yra užlėkęs ant šakų.
Panašu, kad nesėkmės Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso ekipažui nesibaigia. 8-ame greičio ruože ekipažui teko stoti ir susitvarkyti oro filtro žarną, kuri buvo išsinėrusi.
Techninių problemų neišvengė ne tik V. Žalos ekipažas. Giedrius Notkus įtaria, kad jo automobilis turi problemų su turbina, o Ramūnui Čapkauskui mechanikai keitė reduktorių.
Aštuntame greičio ruože Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas išsiveržė į priekį. Tačiau Jaroslavo Orsako ekipažas atsilieka tik 3,8 sek. Absoliučioje įskaitoje tarp abiejų ekipažų liko 25 sek. skirtumas ir tikimybė, kad lietuviams pavyks susigrąžinti pirmąją vietą, mažėja, mat liko vos 4 greičio ruožai.
Po pertraukos serviso zonoje, į trasą vėl sugrįžo ralio sprinto dalyviai. Greičiausias čia Mariaus Dainio ir Tomo Klimašausko ekipažas, pažymėtas 46 numeriu. Tačiau greičiausi absoliučioje ralio sprinto įskaitoje yra Arūnas Černius ir Jolanta Ščiglinskienė, kurių ekipažas pažymėtas 41 numeriu.
Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso ekipažas pasiekė serviso zoną. "Nušokome į pusnį, bet prisiurbė sniego į oro filtrą ir tiek daug, kad, panašu, pateko į turbiną. Ir visą kitą greičio ruožą važiavome avariniu režimu", - sakė V. Žala. https://www.facebook.com/rallyvideo/videos/1483073018496373/&show_text=0&width=560
Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso komanda paskelbė, kodėl pradingi jų brangios sekundės. Pasirodo, šeštame greičio ruože ekipažo automobilio oro filtras "prigaudė" sniego ir dėl to automobilyje įsijungė avarinis režimas. Spėjama, jog sniegas galėjo patekti iki turbinos ir ją numarinti, tad serviso zonoje technikai šią pakeis. https://www.facebook.com/AgrorodeoDakar/posts/990580554464214:0&width=500
Iš kelio 7-ame greičio ruože išlėkė Linas Vaškys ir Laurynas Paškevičius, 4 numeriu pažymėtas ekipažas. Žiūrovai stengiasi pagelbėti ištraukti automobilį, tačiau šis nejuda nė iš vietos.
7-ame greičio ruože Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas prarado savo turėtą persvarą ir absoliučioje ralio įskaitoje. Į priekį čia išsiveržė čeko Jaroslavo Orsako ekipažas. Kol kas čekai pirmauja 28 sek.
19 ekipažas, panašu, taip pat baigė varžybas. Jonas Pipiras ir Aisvydas Paliukėnas, teigiama, patyrė techninių problemų. Kokių, kol kas neskelbiama.
Dainius Pranys ir Lukas Baltramiejūnas, 44 numeriu pažymėtas ekipažas, šeštajame greičio ruože nestartavo.
Žiūrovai iš trasos dalinasi nuotraukomis, kuriose matyti nuo "Agrorodeo" ekipažo automobilio nulūžusi detalė. Ramūno Burbos nuotr.
Šeštajame greičio ruože pokyčiai išlieka. Čekijos lenktynininkai Jaroslavas Orsakas ir Jindriška Žakova čia kol kas greičiausi. Tačiau iki šiol jiems į nugarą kvėpavęs V. Žala smuko žemyn. Dabar "Agrorodeo" ekipažas yra tik penktoje vietoje preliminariai, nuo lyderio atsilikdamas 16.7 sek.
Remigijus Šapranauskas ir Nerijus Genys, 48 numeriu pažymėtas ekipažas, taip pat patyrė gedimą. Teigiama, kad sugedo jų bolido variklis.
Ramūnas Kliunka, Žiemos ralio direktorius, atskleidė, kad šių metų ralyje yra apie 20 tramplinų, nuo kurių ekipažai turėtų kaip reikiant šoktelėti aukštyn.
Kliūčių kilo Evaldo Joteikos ir Arturo Šabanavičiaus ekipažui. Organizatoriai praneša, kad sugedo jų bolido sankaba.
DELFI komanda iš trasos informuoja, kad nuo kelio nulėkė 01 numeriu pažymėtas ekipažas. Skaičiais, kurie turi priekyje 0, pažymėti vadinamieji nuliniai ekipažai. Tad čia išlėkė Paulius Novakas ir Mykolas Stravinskas. Tai jau ne pirma šio nulinio ekipažo klaida, diena anksčiau jiems taip pat buvo nepasisekę.
Antroji Žiemos ralio diena Vaidoto Žalos ekipažui permaininga. Jis į priekį penktajame greičio ruože išleido Čekijos ekipažą J. Orsaką ir J. Žakovą, o pats atsiliko 40 sek. Trečioje vietoje važiuoja Vytautas Švedas.
Karoliui Kairiui pirmasis išvažiavimas į trasą šiandien buvo lemtingas. Anot lenktynininko, deja, automobilis aukštai skraidyti nemoka. https://www.facebook.com/karrru/posts/10205383631106559&width=500
Teigiama, kad Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato dalyviams pirmasis greičio ruožas šiandien buvo skausmingas. https://www.facebook.com/rallyvideo/videos/228176831462853/&show_text=0&width=560
Trasoje esantys žiūrovai dalinasi įspūdžiais: po penktadienio snygio greičio ruožuose ypatingai daug sniego, todėl važiuoti lenktynininkams tikrai nėra lengva. Bent trys ekipažai, pažymėti 40, 48 ir 17 numeriais išlėkė iš trasos.
Greičiausi ralio sprinto trasoje kol kas yra Egidijus Gelūnas ir Kristupas Adinavičius. Jiems atkarpą pavyko įveikti per 7 min. 49.7 sek.
Panašu, kad brolių Kairių ekipažas turi techninių problemų. Teigiama, kad greičio ruože nukentėjo ekipažo bolido ratas. Igno B. nuotr.
Pirmieji į greičio ruožus išvažiavo Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato dalyviai. Tačiau išsilaikyti trasoje lengva ne visiems. Iš trasos spėjo išlėkti net pora ekipažų, tarp kurių ir Karolis Kairys. Vaido Kerulio, Rally Fanatikai, nuotrauka.
Visų ekipažų antrąją ralio dieną laukia apie 80 km greičio ruožų.
Antrąją dieną Žiemos ralis persikėlė į Utena. Šio miesto apylinkėse lenktynininkų šiandien laukia 8 greičio ruožai, o miestelio centre įsikūrė lenktynių serviso zona. https://www.facebook.com/WinterRallyLithuania/videos/296785781027339/&show_text=0&width=560

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žurnalistų ralyje laukia naujos komandos debiutas: derins grožį su sportu

Pirmąjį birželio savaitgalį vyksiančiose tarptautinėse „Viada Press Rally 2019“...

Latvijos „Audi“ magnatas į „Nemuno žiedą“ pasivaržyti atvyks su BMW

Rinaldsas Rižovsas yra vienas didžiausių naudotų „Audi“ markės automobilių detalių...

Į 1006 km lenktynes viena komanda grįžta su nauju pavadinimu ir didelėmis ambicijomis

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančiose „ Aurum 1006 km lenktynėse “, kurios bus...

Vienintelis lietuvis „Renault Clio Cup“ čempionato etape finišą pasiekė būdamas dešimtas

Praėjusį savaitgalį garsiojoje Austrijos „ Red Bull Ring“ trasoje vyko antrasis šių metų...

Lietuvos drifto diagnozė: meistriškumas auga kaip ant mielių

Po ilgos tarpsezonio pertraukos šonaslydžio gerbėjai turėjo progos iš arti pamatyti visas...

Top naujienos

Užkalnis. Nebesvarbu, kas bus prezidentas (10)

Jau daugiau nei savaitę Lietuva gyvena nuostabiai kaip niekada. Gal kažką gerai darė išeinanti...

Nausėdos susitikimo su Pačėsu paslaptis: pokalbio versijos skiriasi (84)

Ne tik Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdo Sutkaus tarpininkavimo ir paramos prašė...

Audronė Dautartienė – netipinė šeimos gydytoja: taiko specifinius gydymo būdus ir sutaiko šeimas

„Daktarė iš didžiosios raidės. Daktarė, kuri išmano savo darbą. Daktarė, pas kurią norisi...

Dešros nori brangti, bet negali įvardino, kada bus kainų šuolis (67)

Lietuvos mėsos perdirbėjai šoke – kiaulienos kainoms sparčiai kopiant į viršų prekybos...

Beprecedentis įvykis: „Marijos radijuje“ Vytauto Landsbergio interviu buvo cenzūruotas ir užblokuotas (591)

Profesoriaus Vytauto Landsbergio teigimu, jo interviu „Marijos radijui“ buvo cenzūruotas ir...

Gyvai / LKL pusfinalis Klaipėdoje: „Neptūnas“ – „Rytas“ (16)

Trečiadienį 18.50 į pirmąjį „Betsafe-LKL“ pusfinalio serijos mūšį Klaipėdoje kyla vietos...

Amerikiečių analitikai įvertino Kremliaus ginkluotę gegužės 9-osios parade (69)

Nepaisant to, jog technika smarkiai pasenusi, o ir gamybos bazė kaip reikiant šlubuoja, Rusijos...

Visoje Europoje daugybę metų ieškotas žmogžudyste įtariamas lietuvis pagaliau sučiuptas (37)

Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas trečiadienio pavakarę pranešė, kad...

Jei norite gauti darbą, niekada nesakykite šių dalykų (12)

Dauguma žmonių žino, kaip svarbu prieš darbo pokalbį pasiruošti tai, ką reikia kalbėti,...