aA
Winter rally“, tradicinis žiemos ralis, šiemet buvo kaip reta įspūdingas tiek lenktynininkams, tiek žiūrovams. Žiūrovų akis džiugino milžiniškos sniego pusnys, o lenktynininkams teko kaip reikiant paprakaituoti krapštant sniege įstrigusius automobilius. Ne vienas į serviso zoną grįžo pametęs buferius, o kai kuriems ralis apskritai pasibaigė. Tačiau didžiausia intriga tapo į Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso įnirtinga kova dėl pirmos pozicijos su čekais Jaroslavu Orsaku ir Jindriška Žakova.
"Winter Rally 2019": antroji diena. Vytauto Pilkausko, Giedriaus Matulaičio, Jurgos Anusauskienės nuotr.

V. Žala ir A. Malnieksas pirmavo penktadienį, naktiniuose greičio ruožuose. Ekipažas kaip reikiant lėkė ir šeštadienį, pirmąją ralio pusę. Tačiau užteko vienos klaidos ir situacija apsivertė aukštyn kojomis.

Lietuvių ekipažas išlėkė į pusnį. Iš jos išsikrapštė, tačiau pamatė, kad automobilio oro filtre – gausybė sniego. Šį pasikeitė, bet paaiškėjo, kad tuo pačiu nukrito ir žarna nuo turbinos. Tai lėmė, kad lenktynininkams teko vieną greičio ruožą įveikti važiuojant avariniu režimu.

"Winter Rally 2019"
"Winter Rally 2019"
© DELFI / Orestas Gurevičius

Nors serviso zonoje šis gedimas buvo sutvarkytas, visgi ekipažui teko stoti ir dar kartą trasoje. Į ralio pabaigą „Agrorodeo“ komanda įgavo antrą kvėpavimą, tačiau to nebeužteko. Pirmoji pozicija buvo atiduota čekams – J. Orsakui ir J. Žakovai. J. Orsakas – nebe pirmą kartą dalyvauja Lietuvos Žiemos ralyje. 2014-aisiais J. Orsakas, tiesa, su kitu šturmanu, finišavo šiame ralyje 4-oje pozicijoje, o 2017 m. jis šiame ralyje užėmė 6 vietą.

J. Orsakas neslėpė, kad lenktynės šiandien jam buvo labai sunkios, o penktadienio diena, matyt, dar sunkesnė.

„Visgi spaudžiau viską, ką galiu, iš savęs, ir džiaugiuosi, kad man pavyko“, – kalbėjo čekas.

Trečioji vieta atiteko Giedriui Notkui ir Daliui Strižanui. Šiam ekipažui pakilti į trečią poziciją pasisekė pakilti paskutinę akimirką, mat iki pat ralio pabaigos trečioje vietoje tvirtai buvo įsitaisęs Vytauto Švedo ir Mindaugo Čepulio ekipažas. Deja, 12-ame greičio ruože ekipažas išlėkė iš kelio ir prarado turėtą pranašumą.

Kalbėdamas apie savo patirtį pirmajame šių metų Lietuvos ralio čempionato etape, G. Notkus neslėpė – diena nebuvo sėkminga ir maždaug įpusėjus raliui, jis jau buvo praradęs viltį išsikovoti prizinę poziciją.

"Winter Rally 2019"
"Winter Rally 2019"
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Mums nesisekė, bet buvo, kam nesisekė labiau nei mums. Vytautas Švedas ir Mindaugas Čepulis mums padovanojo vietą prie šio stalo“, – sakė lenktynininkas.

Pasakodamas apie vietą, kurioje suklupo kolegos, G. Notkus minėjo, jog kelias toje vietoje buvo ypač slidus, suplūktas, o V. Švedas išlėkė iš kelio taip, kad sugrįžti atgal į trasą nesugebėjo.

„Šiandien mums šypsojosi fortūna“, – sakė praėjusių metų Lietuvos ralio čempionas.

Kitų klasių nugalėtojai

Tradiciškai „Winter rally“ yra pirmasis Lietuvos ralio čempionato etapas. Tačiau drauge su Žiemos raliu, vyksta ir lenktynės kitose įskaitose.

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato (LARSČ) etapo nugalėtojais tapo Arūnas Černius ir Jolanta Ščiglinskienė. Nuo artimiausių varžovų šis ekipažas atsiplėšė kiek daugiau nei 44 sek.

A. Černius pasakojo, kad ekipažas stipriai nesiruošė, tačiau pabrėžė, kad šeštadienio lenktynėse jiems išties labai sekėsi.

„Pirmas etapas tokioje įskaitoje ir pirma pergalė, tai labai džiaugiamės“, – akcentavo J. Ščiglinskienė.

Antri LARSČ etape liko Marius Dainys ir Tomas Klimašauskas, trečią vietą užėmė Giedrius Šileikis ir Vitalijus Plastininas.

M. Dainys neslėpė, kad jam po pergalės sudėtinga net atsigauti, mat pergalės tikrai nesitikėjo. Jam pritarė ir šturmanas T. Klimašauskas.

„Naujas ekipažas, pirmas ralis, prieš tai buvo tik testai. Turbūt pavyko susikalbėti ir pasisekė“, – spėjo jis.

V. Plastininas pasidžiaugė, kad Žiemos ralis priėmė ir ralio sprinto čempionato etapą, o G. Šileikis akcentavo, kad kartais visiškai nebūtina, jog pergalių siekiantys ekipažai važiuotų drauge daugybę laiko.

„Šiame etape trys nauji ekipažai ir taip susiklostė, kad visi trys ir „sukrito“ į pirmąjį trejetuką“, – sakė lenktynininkas.

„BMW Cup“ įskaitoje pirmieji – Renaldo Šeinausko ir Rūtos Krikščiūnaitės ekipažas. Daugiau nei 10 min. jie aplenkė Dovilą Čiutelę ir Pranciulį Daivaną. Treti šioje klasėje Simono Bieliausko ir Juliaus Vandžio ekipažas.

„Classic Cup“ įskaitoje greičiausi Žiemos ralyje – Drew Hollandas ir Aleksandras Dainys. Jie daugiau nei 2 min. aplenkė antroje vietoje likusius Regimanto ir Žygimanto Raguočio ekipažus. Treti šioje klasėje liko Aurimas Eidžiūnas ir Justas Barysas.

„4x4 Cup“ klasėje pirmieji – Vaidotas Paškevičius ir Gytis Vercinskas. Jie beveik 7 min. aplenkė Latvijos ekipažą – Aldį Vilcansą ir Dairą Vilcansę.

Kaip vyko ralio varžybos, peržiūrėti galite žemiau.

Winter Rally 2019: antra diena
https://www.facebook.com/AgrorodeoDakar/posts/990723241116612&width=500
Preliminarūs lyderiai jau aiškūs.
Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas paskutiniame greičio ruože buvo greičiausi, artimiausi konkurentai - čeko Jaroslavo Orsako ekipažas - atsiliko 15 sek. Tačiau tokio atstumo nepakako tam, kad lietuviai išsiplėštų pirmąją vietą absoliučioje įskaitoje.
Paskutinis greičio ruožas nesėkmingas Vytautui Švedui ir Mindaugui Čepuliui. Ekipažas išskriejo iš trasos.
Giedrius Notkus, praėjusių metų absoliutus Lietuvos ralio čempionato nugalėtojas, demonstravo automobilio kosmetinius apgadinimus, tačiau numojo į juos ranka. Pasak jo, kur kas svarbiau yra techninė automobilio pusė, ne išorė. "Turime šiek tiek rūpesčių dėl turbinos. "Pučia" 1,2 baro slėgį, o variklis programuotas dirbti prie 1,9 baro. Per mažai, neturime galios ir negalime važiuoti taip greitai, kaip norime. Tad bandome neklysti ir važiuoti nestabdydami, bent taip stengiamės neatsilikti", - pasakojo G. Notkus.
Savo automobilį Vaidotas Žala apdaužo nebe pirmą kartą šiame ralyje. Visgi didžiausios problemos, kalbėjo lenktynininkas, prasidėjo būtent po pirmo įskridimo į pusnį. "Privalgėm" sniego, užsikišo oro filtras, nusimovė žarna nuo turbinos. Atrodo, kad tik filtras, pasikeitėme, o pasirodo, kad ir turbina. Tai visą minutę praradome", - kalbėjo Vaidotas Žala. Tačiau širdies dėl lūžusių buferių jam neskauda, pasak jo, čia viso labo smulkmena. Kur kas liūdniau dėl prarastos pozicijos, mat atsikovoti 25 sekundes per vieną greičio ruožą labai sunku. Nepaisant to, pirmoje vietoje esantis čekas Jaroslavas Orsakas į Lietuvos ralio čempionatą nesiregistravo, tad taškų V. Žalai tikrai užteks.
"Pusnys tik atrodo minkštos, iš tiesų, būna, atsiremi, o ten jau sušalę ledo luitai", - sakė Vaidotas Žala, grįžęs į serviso zoną su apdaužytu automobiliu. Ekipažas dėl techninių rūpesčių prarado kone minutę, o iki pirmosios vietos šiame ralyje trūksta vos 25 sekundžių. https://www.facebook.com/DELFIAutoMoto/videos/851838151825207/&show_text=0&width=560
11-ame greičio ruože V. Žala ir A. Malnieksas sugebėjo išsiveržti į priekį. Antroje vietoje - čekas Jaroslavas Orsakas, trečias - Vytautas Švedas.
Organizatoriai praneša, kad kol kas neleidžiama startuoti 11-ame greičio ruože. Teigiama, kad dėl to kalti žiūrovai, nesilaikantys drausmės.
10-ame greičio ruože Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas vėl nusileido čekui Jaroslavui Orsakui. Čekai pirmauja, o V. Žalos ekipažas atsiliko 10,6 sek.
Štai kaip atrodo užblokuotas 9-asis greičio ruožas, kuris buvo atšauktas. Roberto Meilūno nuotr.
https://www.facebook.com/WinterRallyLithuania/posts/10156770543385470&width=500
Organizatoriai praneša, kad visi, finišo 9-ajame ruože nespėję pasiekti ekipažai, bus siunčiami tiesiai į 10-ą greičio ruožą.
9 greičio ruožas atšaukiamas. Kaip skelbia organizatoriai, 24-u numeriu pažymėtas ekipažas, Vytautas Dusevičius ir Egidijus Vaišutis, įstrigo trasoje taip, kad pravažiuoti pro juos neišeina.
19 ekipažas ralį baigė, mat išlėkė į pusnis. Tačiau iki pat šios akimirkos jų automobilis negali išvažiuoti, mat yra užlėkęs ant šakų.
Panašu, kad nesėkmės Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso ekipažui nesibaigia. 8-ame greičio ruože ekipažui teko stoti ir susitvarkyti oro filtro žarną, kuri buvo išsinėrusi.
Techninių problemų neišvengė ne tik V. Žalos ekipažas. Giedrius Notkus įtaria, kad jo automobilis turi problemų su turbina, o Ramūnui Čapkauskui mechanikai keitė reduktorių.
Aštuntame greičio ruože Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas išsiveržė į priekį. Tačiau Jaroslavo Orsako ekipažas atsilieka tik 3,8 sek. Absoliučioje įskaitoje tarp abiejų ekipažų liko 25 sek. skirtumas ir tikimybė, kad lietuviams pavyks susigrąžinti pirmąją vietą, mažėja, mat liko vos 4 greičio ruožai.
Po pertraukos serviso zonoje, į trasą vėl sugrįžo ralio sprinto dalyviai. Greičiausias čia Mariaus Dainio ir Tomo Klimašausko ekipažas, pažymėtas 46 numeriu. Tačiau greičiausi absoliučioje ralio sprinto įskaitoje yra Arūnas Černius ir Jolanta Ščiglinskienė, kurių ekipažas pažymėtas 41 numeriu.
Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso ekipažas pasiekė serviso zoną. "Nušokome į pusnį, bet prisiurbė sniego į oro filtrą ir tiek daug, kad, panašu, pateko į turbiną. Ir visą kitą greičio ruožą važiavome avariniu režimu", - sakė V. Žala. https://www.facebook.com/rallyvideo/videos/1483073018496373/&show_text=0&width=560
Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso komanda paskelbė, kodėl pradingi jų brangios sekundės. Pasirodo, šeštame greičio ruože ekipažo automobilio oro filtras "prigaudė" sniego ir dėl to automobilyje įsijungė avarinis režimas. Spėjama, jog sniegas galėjo patekti iki turbinos ir ją numarinti, tad serviso zonoje technikai šią pakeis. https://www.facebook.com/AgrorodeoDakar/posts/990580554464214:0&width=500
Iš kelio 7-ame greičio ruože išlėkė Linas Vaškys ir Laurynas Paškevičius, 4 numeriu pažymėtas ekipažas. Žiūrovai stengiasi pagelbėti ištraukti automobilį, tačiau šis nejuda nė iš vietos.
7-ame greičio ruože Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas prarado savo turėtą persvarą ir absoliučioje ralio įskaitoje. Į priekį čia išsiveržė čeko Jaroslavo Orsako ekipažas. Kol kas čekai pirmauja 28 sek.
19 ekipažas, panašu, taip pat baigė varžybas. Jonas Pipiras ir Aisvydas Paliukėnas, teigiama, patyrė techninių problemų. Kokių, kol kas neskelbiama.
Dainius Pranys ir Lukas Baltramiejūnas, 44 numeriu pažymėtas ekipažas, šeštajame greičio ruože nestartavo.
Žiūrovai iš trasos dalinasi nuotraukomis, kuriose matyti nuo "Agrorodeo" ekipažo automobilio nulūžusi detalė. Ramūno Burbos nuotr.
Šeštajame greičio ruože pokyčiai išlieka. Čekijos lenktynininkai Jaroslavas Orsakas ir Jindriška Žakova čia kol kas greičiausi. Tačiau iki šiol jiems į nugarą kvėpavęs V. Žala smuko žemyn. Dabar "Agrorodeo" ekipažas yra tik penktoje vietoje preliminariai, nuo lyderio atsilikdamas 16.7 sek.
Remigijus Šapranauskas ir Nerijus Genys, 48 numeriu pažymėtas ekipažas, taip pat patyrė gedimą. Teigiama, kad sugedo jų bolido variklis.
Ramūnas Kliunka, Žiemos ralio direktorius, atskleidė, kad šių metų ralyje yra apie 20 tramplinų, nuo kurių ekipažai turėtų kaip reikiant šoktelėti aukštyn.
Kliūčių kilo Evaldo Joteikos ir Arturo Šabanavičiaus ekipažui. Organizatoriai praneša, kad sugedo jų bolido sankaba.
DELFI komanda iš trasos informuoja, kad nuo kelio nulėkė 01 numeriu pažymėtas ekipažas. Skaičiais, kurie turi priekyje 0, pažymėti vadinamieji nuliniai ekipažai. Tad čia išlėkė Paulius Novakas ir Mykolas Stravinskas. Tai jau ne pirma šio nulinio ekipažo klaida, diena anksčiau jiems taip pat buvo nepasisekę.
Antroji Žiemos ralio diena Vaidoto Žalos ekipažui permaininga. Jis į priekį penktajame greičio ruože išleido Čekijos ekipažą J. Orsaką ir J. Žakovą, o pats atsiliko 40 sek. Trečioje vietoje važiuoja Vytautas Švedas.
Karoliui Kairiui pirmasis išvažiavimas į trasą šiandien buvo lemtingas. Anot lenktynininko, deja, automobilis aukštai skraidyti nemoka. https://www.facebook.com/karrru/posts/10205383631106559&width=500
Teigiama, kad Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato dalyviams pirmasis greičio ruožas šiandien buvo skausmingas. https://www.facebook.com/rallyvideo/videos/228176831462853/&show_text=0&width=560
Trasoje esantys žiūrovai dalinasi įspūdžiais: po penktadienio snygio greičio ruožuose ypatingai daug sniego, todėl važiuoti lenktynininkams tikrai nėra lengva. Bent trys ekipažai, pažymėti 40, 48 ir 17 numeriais išlėkė iš trasos.
Greičiausi ralio sprinto trasoje kol kas yra Egidijus Gelūnas ir Kristupas Adinavičius. Jiems atkarpą pavyko įveikti per 7 min. 49.7 sek.
Panašu, kad brolių Kairių ekipažas turi techninių problemų. Teigiama, kad greičio ruože nukentėjo ekipažo bolido ratas. Igno B. nuotr.
Pirmieji į greičio ruožus išvažiavo Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato dalyviai. Tačiau išsilaikyti trasoje lengva ne visiems. Iš trasos spėjo išlėkti net pora ekipažų, tarp kurių ir Karolis Kairys. Vaido Kerulio, Rally Fanatikai, nuotrauka.
Visų ekipažų antrąją ralio dieną laukia apie 80 km greičio ruožų.
Antrąją dieną Žiemos ralis persikėlė į Utena. Šio miesto apylinkėse lenktynininkų šiandien laukia 8 greičio ruožai, o miestelio centre įsikūrė lenktynių serviso zona. https://www.facebook.com/WinterRallyLithuania/videos/296785781027339/&show_text=0&width=560

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antrąją „Baja Russia“ dieną Vanagas stabiliai laikosi tarp lyderių

Ramiai, bet užtikrintai – tokios strategijos laikosi „ General Financing team Pitlane “...

Po pirmos dienos Karelijos sniegynuose, Vanagas džiaugiasi įspūdingu rezultatu (3)

Šiandien startavo pirmasis „World Cup for Cross Country Bajas“ etapas Karelijoje „Baja Russia...

Vanago komanda pasidalino į dvi dalis: vieni į Kareliją, kiti – į Prancūziją

Ką daryti, kai vienu metu reikia būti dvejose vietose? Lenktynininkas Benediktas Vanagas , rodos,...

„Winter Rally“ nugalėtojai: tai buvo neįtikėtinai sudėtingos lenktynės

Neseniai praėjęs pirmasis metų festivalis „ Winter Rally 2019“ leido prisiminti tikrą...

Pirmi kilometrai ant ledo Vanago neišgąsdino – laukia įtemptos varžybos (1)

520 specialių, 6 mm ilgio spyglių ant kiekvienos padangos – vienas iš daugelio svarbių...

Top naujienos

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (36)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Globos namų darbuotoja nusprendė prabilti apie tai, kas vyksta už uždarų durų: situacija kelia nerimą (44)

Kylantys incidentai, psichologinės pagalbos trūkumas ir nekompetetingi darbuotojai – tokias...

Kramerio šou įkvėptas „Rytas“ pakeliui į finalą parbloškė „Neptūną“ (215)

Kaip ir pirmajame, taip ir antrajame „Kiddy Tour“ Karaliaus Mindaugo taurės pusfinalyje sirgaliai...

Paltanavičius: sniegas sugrįš (4)

Lietuvoje jau persiritome antron vasario pusėn. Vis drąsiau žvelgiame į horizontą, iš už kurio...

Miunchene – vienas už kitą įžūlesni Lavrovo pareiškimai papildyta (602)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel gynė Vokietijos prekybos ryšius su Rusija ir ragino pasaulio...

Pasauliui einant iš proto dėl sveikos mitybos, investuotojai nusitaikė į lašišą (20)

Pasauliui siekiant vis sveikesnės mitybos, vienas rizikos draudimo fondas Australijoje energingai...

Avite šiuos batus kasdien, tačiau neįtariate, kaip tai atsiliepia sveikatai

Žmogus vidutiniškai per metus nueina 245-292 km. Štai todėl labai svarbu rasti tobulus batus,...

Vilniaus Gedimino prospekte suliepsnojo 70 laužų (16)

Vasario 16 -ąją Vilniaus Gedimino prospekte suliepsnojo 70 laisvės laužų. Vilnius...

Šią ligą anksčiau vadindavo baisesne už raupus: šiuo metu ji plinta Lietuvoje, o vaistų nėra medikės įspėja apie didėjančią grėsmę (202)

Susirgimų tymais skaičius kopia į seniai regėtas aukštumas. Per pastaruosius 2 metus tymais...

Verslininkas apie tai, kaip išgyventi, kai tenka išmesti tūkstančius tonų produkcijos (11)

Jau trisdešimt metų ūkininkaujantis Edas Sasnauskas savo veiklą pradėjo nuo nedidelio 15...