Vėlų pirmadienio vakarą automobilių temomis rašantys ir televizijos laidas kuriantys Lietuvos žurnalistai susirinko visiškai naujame uždarų patalpų kartodrome Vilniuje – „Kartlande“. Jis toks naujas, kad dar visas pulkas darbininkų triūsė šluostydami po statybų likusias dulkes, montuodami didžiulius, daugiau nei metro įstrižainės televizorius, kurie gyvai rezultatus rodys, krapštė paskutines smulkmenas.
Sostinės "Kartlandą" lenktynėmis atidarė žurnalistai
© Egidijaus Babelio nuotr.

Juk oficialus kartodromo atidarymas vyks tik antradienį vakare, o lankytojus pasivažinėti kartais kvies trečiadienį. Taigi Lietuvos Žurnalistų autoklubo nariai buvo pirmieji „Kartlando“ Vilniuje svečiai. Juk svarbiausia – kad trasa, kartai ir laiko matavimo įranga būtų.

Antras „Kartlandas“

Vilniuje atsidarė jau antrasis „Kartlandas“. Pirmasis antrąjį gimtadienį švenčia Kaune. Ten jis ypatingas tuo, kad yra ketvirtame aukšte, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šis, įsikūręs buvusioje „Elektromarkt“ bazėje Parodų gatvėje, pasižymės dydžiu: daugiau nei 2 tūkst. kvadratinių metrų plote išraizgyta beveik 350 metrų ilgį siekianti 5-6 metrų pločio trasa.

Įspūdingi skaičiai vidaus patalpų kartodromui. Be to, čia yra 1,2 metro aukščio rampa su posūkiu.

„Tai išskirtinai pramoginiams pasivažinėjimams pritaikytas kartodromas, kuriame vyks tik mėgėjams skirtos varžybos. Lauko kartodromai yra pritaikyti sportiniams kartams, taigi su tais, kuriuos nuomoja, būna gana nuobodu važiuoti. Uždarose patalpose tinkamai sureguliavus karto pavaros perdavimą, kad jis būtų greitesnis startuojant iš vietos ir saugus tiesiosiose, bei tinkamai sustačius trasą, galima gauti daug daugiau veiksmo ir adrenalino, nei lauko kartodrome.

Panaudoję visas žinias eksploatuojant uždarų patalpų kartodromą Kaune, dar labiau išbaigtą ir patobulintą produktą pasiūlysime ir vilniečiams“, – papasakojo „Kartlando“ įkūrėjas ir vadovas Mantas Krivickas.

Eksploatuojant Kaune esantį kartodromą sukaupta patirtis leido išbaigti produktą Vilniuje ir nedaryti klaidų: čia įrengta plati trijų juostų serviso zona ir takelis komandų, lenktynininkų pagalbininkams vaikščioti, atskiras tylus kambarėlis instruktažui, galinga vėdinimo sistema, didelis priimamasis su daug televizorių.

Greita ir klastinga trasa

Bet gana pasakojimų. Automobilių žurnalistai čia susirinko ne tik naujų patalpų, trasos schemos, dangos ar minkštos padangų sienelės apžiūrėti. Jie čia atvyko viso to išbandyti.

Ir pirmasis po treniruotės iš gokarto išlipęs „Formulės-1“ lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius negailėjo teigiamų atsiliepimų technikai.

„Tokių tikslų gokartų dar nesu vairavęs, - daniškais „Dino“ bolidais žavėjosi Arūnas, - Vairas itin tikslus, jautrūs pedalai labai tiksliai leidžia dozuoti tiek akceleratorių, tiek stabdį. Vienas malonumas juos valdyti.“

Lietuvos žurnalistų autoklubo kartingo turnyro lyderis, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis trasą apibūdino kaip darbinę. Daug posūkių, daug reikia dirbti vairu, nėra kada atsipalaiduoti, veiksmas vyksta visą važiavimo laiką, o ir greičio – daugiau nei pakanka.

„Trasos konfigūracija taip pat labai įdomi. Čia yra labai daug vietų, kur galima nemažai išlošti ir tokių, kur galima daug pralošti. Posūkiai sudaryti taip, kad važiavimo trajektoriją turi pasirinkti dar prieš kelis vingius. Meistriškumo reikalauja ir besikeičiančios dangos“, – po lenktynių kalbėjo Ramūnas.

Beje, Vilniaus „Kartlande“ – bent dvi skirtingos dangos. Viena – visiškai naujas paklotas, lygus ir puikų sukibimą užtikrinantis betonas, išsidėstęs didžiojoje trasos dalyje. Kita – buvusio prekybos centro sandėlio palikimas: pramoninis linoleumas, kuris, kol trasa nauja, dar nepasidengusi guma, slidus kaip ledas.

Taigi, kol kas pora posūkių teisingai įveikiami kontroliuojant šoninį slydimą. Žurnalistai dėl to tik džiūgavo. Važiuoti šiame kartodrome įdomu.

Bus galima keisti konfigūraciją

Visiškai naujoje, dar neišvažinėtoje trasoje geriausią rato įveikimo laiką parodė „Keturių Ratų“ žurnalistas Egidijus Babelis - 30 sekundžių ir 327 tūkstantosios. Tai bus pirmasis atskaitos taškas nuo trečiadienio „Kartlandą“ Vilniuje užplūsiantiems kartingo mėgėjams.

O kaip trasa tinkama lenktynėms kuriose kovojama dėl pozicijų? Puikiai. Vietų apgalvotiems lenkimams pakanka, 6 metrų plotis leidžia artimas dvikovas. Štai, tiek treniruotėje, tiek kvalifikacijoje dominavęs E. Babelis lenktynėse nesugebėjo atsilaikyti prieš patyrusius vilkus ir bent po kelių incidentų liko penktas.

Žurnalistų autoklubo narių lenktynes užtikrintai laimėjo Renaldas Gabartas, antras finišo liniją kirto R. Fetingis, trečias – Dainius Leonavičius.

„Kartlando“ šeimininkai žada rengti lenktynes ir kartingo mėgėjams. Tą gana dažnai daro Kaune. Ir kiekvieną kartą jos būna įdomios, mat iš padangų ryšulių sukonstruota trasa leidžia lengvai pakeisti jos konfigūraciją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Palangos „Gera Dovana Drift“ varžybų trasa – viena sudėtingiausių čempionate

Liepos 20 dieną, penktadienio vakarą, iš karto po „ Aurum 1006 km lenktynių “ kvalifikacijos,...

Antras „Naktininės Lenktynės 420“ etapas: dvigubai daugiau distancijos ir azarto (2)

Pirmosios Lietuvoje ištvermės „Naktinės Lenktynės“ startavo gegužę. Rugpjūčio 11 dieną...

Estijos ralyje lietuviai patyrė avariją (13)

Šį savaitgalį vykstančiame „Shell Helix Rally Estonia“ startavę du ekipažai iš Lietuvos...

„Bracket drag“ lenktynėse Palangoje sunkiausia bus profesionalams (2)

„Aurum 1006 km lenktynių“ metu ketvirtadienio vakarą pirmą kartą Lietuvoje vyks „Bracket“...

Pasaulio čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ varžysis Lietuvoje (1)

Ką tik iš gamyklos Alzenau (Vokietija), dar kvepiantis dažais, toks pats, kaip pasaulio čempionate...

Top naujienos

Trumpo pasisakymas su Putinu pribloškė net jo sąjungininkus: tai tragiška klaida (1)

Pirmadienį, stovėdamas šalia Vladimiro Putino, JAV prezidentas Donaldas Trumpas atsisakė...

Artėja rizikingiausias Ignalinos AE uždarymo etapas: nežino, ką ras atidarę reaktorius (70)

2023 metams suplanuotas Ignalinos atominės elektrinės reaktorių išmontavimas iššūkiu bus ne...

Baltarusiai svaigo nuo Maradonos: pilnos tribūnos, šluojami marškinėliai ir karti realybė specialiai DELFI iš Bresto

Vyresnės kartos Bresto futbolo gerbėjams reikėjo ilgėliau pagalvoti bandant prisiminimuose...

Jau rugsėjį Lietuva gali turėt naują koaliciją paviešintas „tvarkiečių“ siūlymų sąrašas  (54)

Jau rugsėjį Lietuva gali turėti naują frakcijinę koaliciją – tai DELFI patvirtino „Tvarkos...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (138)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...

Beata Nicholson su vyru laukiasi ketvirtojo vaikelio: geriausias laikas yra dabar (35)

Kulinarinių knygų autorė, TV laidų vedėja Beata Nicholson ir jos vyras, verslininkas Tomas...

Toupane'as palieka „Žalgirį“: karjerą tęs Graikijoje (4)

Kitą savaitę 26-ąjį gimtadienį švęsiantis puolėjas Axelis Toupane'as į Kauno „Žalgirį“...

Seimo automobilių aukcionas: kiek ir už kiek parduoti tarnybiniai automobiliai? (7)

Seimas viešame aukcione iš 17 naudotų transporto priemonių pardavė 8 automobilius ir vieną...

Karių pasilinksminimas baigėsi mįslinga jauno vyro mirtimi (70)

Praėjusį savaitgalį sodyboje vykusios karių linksmybės baigėsi netikėta ir paslaptinga vieno...

Mokslininkai ištyrė, ką prieš mirtį valgė Ledo žmogus (14)

1991 metais Italijos Alpėse aptikti 5300 metų amžiaus lede sušalę ir idealiai išsilaikę Ötzio...