Prie starto linijos – pusšimtis ekipažų

Dalyvio paraiškas organizatoriams iki šiol pateikė 52 ekipažai, tarp kurių bus Dominykas Butvilas, Vytautas Švedas, Deivydas Jocius, Benediktas Vanagas, Rokas Kvaraciejus, Ramūnas Čapkauskas, Dovilas Čiutelė.

Trečiame Lietuvos ralio čempionato etape startuos ir pilotai iš Lenkijos, Suomijos, Rusijos, Baltarusijos.

Ralio automobilių parke dominuoja įvairių modifikacijų „Mitsubishi Lancer Evo“, kurių bus net 16-a. Perpus mažiau sportininkų – 8 ekipažai – išvairuos įvairių modifikacijų „Subaru Impreza“ automobilius. 7-i pasirinko BMW, po 5-is – „Honda“, „Opel“ ir „Renault“, 3-ys - „Volkswagen Golf“, po vieną ekipažą – „Ford“, „Peugeot“ ir Lada.

Organizacijos ėmėsi naujas prezidentas

Vilniaus ralį tradiciškai rengia seniausia šalies automobilių sporto entuziastų organizacija Lietuvos automobilių klubas (LAK), kurio prezidentu prieš du mėnesius buvo išrinktas Kauno verslininkas, ilgametis automobilių sporto rėmėjas Rolandas Dovidaitis.

Naujas vadovas aktyviai ėmėsi organizacinių darbų ir ateityje planuoja sugrąžinti Vilniaus raliui kai kuriuos jo tradicinius atributus, kurių buvo atsisakyta taupumo sumetimais – iškilmingą startą sostinėje ir dviejų dienų lenktynių formatą.

„Teko įsigilinti į tai, kaip daug reikia padaryti, kad ralis būtų greitas ir saugus. Problemų iškilo aibės, bet jas visas išspręsime“, – patikino R. Dovidaitis, kuris yra ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) viceprezidentas bei Lietuvos golfo federacijos (LGF) prezidentas.

Per dieną – 300 kilometrų

Ralis „Vilnius 2013“ vyks tik vieną dieną, gegužės 25-ą, per kurią sportininkams teks įveikti 302,75 kilometro maršrutą, iš kurių 117,15 kilometro – greičio ruožai. Ralio išvakarėse sportininkams bus suteikta galimybė susipažinti su trasa.

Ralyje – devyni greičio ruožai. Tris pirmus iš jų sportininkai važiuos po du kartus, o likusius tris, pabuvoję Molėtų sporto centre įrengtoje serviso zonoje – po vieną.

„Trasa ne vieną kartą buvo perbraižoma dėl įvairių sunkumų, bet greičio ruožai išliko pakankamai ilgi, vengta tiesiųjų“, – sakė LAK viceprezidentas Aleksandras Remiševskis.

Varžybos Videniškių 1-KIA greičio ruože prasidės lygiai 8 val. ryto. Baigę kovas greičio ruožuose ralio dalyviai 16.45 val. finišuos Vilniuje, aikštėje šalia miesto savivaldybės. Planuojama 17.45 val. ralio nugalėtojams įteikti pagrindinį lenktynių trofėjų – Vilniaus miesto mero taurę.

Penkiasdešimtmetį perkopęs ralis

Vilniaus ralių ištakos siekia dar 1961 metus, kai neįprastai anksti, vasario 4 dieną, 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į ilgą, net 1300 kilometrų kelionę pirmo ralio „Vilnius 1961” maršrutais.

Pirmame Vilniaus ralyje sėkmė lydėjo kauniečius, kurie šventė dvi pergales. „Pobedų” klasėje ralį „Vilnius 1961“ laimėjo Kauno sporto klubo „Banga” nariai Anatolijus Kurdzikauskas ir Anatolijus Riabčinskis, o „Volgų” klasėje greičiausi buvo Kauno taksi parko atstovai Povilas Štaras su Vytautu Lapėnu.

Vilniaus lenktynininkų garbę gynę Levas Šuvalovas su Vaclovu Survila nugalėjo „Moskvičių” klasėje.

Prieš porą metų buvo paminėtas garbingas „Vilniaus“ ralių penkiasdešimtmetis. Ta proga prisiminti visi Vilniaus raliuose savo meistriškumu žiūrovus žavėję garsiausi šalies automobilių sporto meistrai – Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, tėvas ir sūnus Vidmantas ir Dovilas Čiutelės, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis, Vytautas Švedas ir daugelis kitų.

Saugumas – pirmaeilis uždavinys

Vienas didžiausių ralio rengėjų, teisėjų bei jo saugos tarnybų rūpestis – varžybų, o kartu ir jose dalyvaujančių sportininkų bei lenktynes stebinčių žiūrovų saugumas.

Todėl organizatoriai primena žiūrovams: rinkdamiesi patogesnes vietas varžybų stebėjimui, atminkite, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto, tad į tas vietas būtina atvykti anksčiau. Atvykę apsižvalgykite ir numatykite vietą, į kurią būtų galima greitai ir saugiai pasitraukti. Nesirinkite vietų, esančių žemiau važiuojamosios kelio dalies ir jokių būdu nevaikščiokite trasa, kol saugos tarnybos vėl jos neatidarys bendram eismui.

Ralio rengėjai prašo atvykusius stebėti varžybų su vaikais jiems rodyti išskirtinį dėmesį, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių – lenktynių dieną atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.