Šeštadienį netoli Vievio esančioje kroso trasoje „Crazy Ferma“ pirmą kartą Lietuvoje vyko naujo formato enduro (ištvermės) motociklų ir keturračių varžybos, pavadintos „Enduro sprint“. Varžybose dalyvavo 110 dalyvių, tarp kurių buvo ir dvi merginos. Baltijos ir Lietuvos Enduro sprinto I etape galima buvo išvysti ir garsius Latvijos bei Estijos atstovus, kurie ir triumfavo bendroje įskaitoje.
Enduro varžybos "Enduro sprint"
© DELFI / Tomas Vinickas

Tarp dalyvių viso buvo 30 svečių iš Latvijos ir Estijos. Merginoms atstovavo dvi lietuvės – Kristina Arlauskaitė ir Rima Gaidamovič. Jos turėjo įveikti tris ratus ir tą sėkmingai padarė.

Susirinkę žiūrovai išvydo ne tik įspūdingų šuolių ir greičio ruožų atkarpų, bet ir dalyvių vargus įveikiant upelį ir milžiniškas įkalnes. Kai kuriem lenktynės baigėsi anksčiau nei planuota – pasitaikė gedimų viduryje trasos. Neišvengta ir kritimų, tačiau rimtų traumų nepatirta.
Sportininkai turėjo įveikti po keturis trasos ratus. Ją sudarė 24 km. maršrutas, kuriame buvo du testai – kroso ir enduro. Pirmasis buvo 1,1 km. ilgio ir jame buvo atliekami motokroso elementai, tuo tarpu enduro testo ilgis buvo 4 km.

Sportininkai varžėsi 11-oje skirtingų klasių – devyniose motociklų ir dviejuose keturračių. Klasės suskirstytos pagal profesionalumą, amžių ir variklių galingumą.

Vienintelis lietuvis laimėjęs atskiroje klasėje buvo Domas Grundelė triumfavęs silpniausioje pagal variklio galingumą profesionalų E1 klasėje. Kitose dviejuose klasėse stipriausi buvo svečiai. Enduro sporto žvaigždė, estas Martinas Leokas triumfavo E2 klasėje. Jam garbingai priešinosi antras likęs lietuvis Arūnas Gelažninkas. Tuo tarpu E3 klasėje stipriausias buvo 2007 m. Dakare 14-as finišaęs latvis Einars Vintersas. Tarp dalyvių buvo galima išvysti ir kitą Dakaro dalyvį lietuvį Gintautą Igarį.

Pagrindinis varžybų organizatorius, „Enduro Lithuania“ vadovas Paulius Albertavičius DELFI sakė, kad renginys nustebino dalyvių gausa ir plačiau papasokojo apie vis labiau populiarėjantį sportą.

„Enduro tampa vis prieinamesnis plačiajai visuomenei, žmonės ieško kažko naujo, užsikabina. Yra mėgėjiškų varžybų, yra susidomėjimas apskritai išmokti važiuoti. Yra organizuojamos pirminės pamokos, nereikia net turėti A kategorijos teisių, jos prieinamos kiekvienam. Yra ir vyresnio amžiaus mokinių, norėjusių visą laiką mokėti važiuoti motociklu. Tarp motociklų mūsų auditorija yra sparčiausiai auganti, šie motociklai yra universalūs – tinkami kelionei, pramogai, sportui. Tai yra emocijos, daug emocijų. Mokymai vyksta ne profesionaliose trasose. Netoli Trakų yra „Enduro lithuanian“ trasa. Ji yra lygi, jokių medžių, jokių duobių, akmenų. Kiekvieną šeštadienį ten ruošiami žmonės. 99 proc. išmoksta, vieni mažiau kiti daugiau. Iš 100 išbandžiusių apie 10 domisi toliau, net nusiperka motociklą“, – sakė P. Albertavičius.

Enduro motociklų sportas Lietuvoje vystytis pradėjo apie 2006 m. ir po truputį pasiekė gana aukštą lygį. Enduro – lotynų kalbos žodis reiškiantis ištvermę. Tai iš esmės panašus, bet kartu ir skirtingas sportas nei motokrosas. Čia dalyviai, klasikinėse ir populiariausiose pasaulyje Enduro varžybose, trunkančiose dvi dienas, įveikia 200-300 kilometrų. „Enduro sprint“ – jaunesnysis klasikinių enduro varžybų brolis, kuriose viskas vyksta panašiai, bet dalyviai varžosi tik vieną dieną per pusę mažesniame atstume.

Enduro motociklai dažniausiai skirstomi į tris klases. Pirmoji grupė yra vadinasi „Hard enduro“. Šie agresyvūs aparatai sugeba įsirausti į bet kokią dirvą: purų smėlį, aštrius akmenis ir gilias brastas. Kietieji enduro iš savo raitelio reikalauja sportinio požiūrio į gyvenimą.
Antrosios grupės motociklai yra dvigubos paskirties: gatvės ir bekelės „Soft enduro“ motociklai. Pagal charakterį – įprasta miesto technika, bet su galimybe išvažiuoti į užmiesčio gūdumą.

Trečia grupė - klajūnai. Enduro turistiniai – tai pakankamai dideli ir galingi aparatai pritaikyti ilgiems važiavimams įvairia danga. Be to dideli Enduro stabiliai laikosi keliuose, siūlydami aukštą komforto lygį ir saugumą savo važiuotojams, o taip pat suteikia galimybę vežti patogiai keleivį bei nemažą bagažą.

Gerai pasiruošęs enduristas sugeba įveikti bet kokias kliūtis ir, beje, stengiasi tai padaryti dideliu greičiu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (4)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Dakaro analizė: kas laukia 2018-ųjų maratone

Pasiruošimas Dakaro raliui „ General Financing team Pitlane “ štabe pasiekė finišo tiesiąją....

Antanas Juknevičius užsiminė apie didžiausią Dakaro ralio intrigą (2)

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu...

Antanas Juknevičius: vis daugiau Lietuvos verslų mato automobilių sporte naudą (1)

Jubiliejiniam, 40-ąjam Dakaro ralio maratonui Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis ruošiasi...

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (114)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (15)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (279)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (20)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (605)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (90)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Už ką Valinską išmetė iš universiteto (2)

Arūnas Valinskas Lietuvos NT brokerių forume prisipažino, už ką buvo išmestas iš Vilniaus...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (5)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (257)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (58)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...