Motociklininkams šiemet tai buvo antrojo, o automobilininkams – ketvirtojo etapų lenktynės.

Idėja kartu surengti motociklininkų bei automobilistų varžytuves kilo šių varžybų vyriausiajam komisarui ir “Nemuno žiedo” trasos direktoriui Eduardui Jakui. Naujovę padiktavo daug mažesnis nei, pavyzdžiui ralio, žiedinių lenktynių dalyvių skaičius.

Dėl įvairių priežasčių negalėjo startuoti ir visi pajėgiausieji šalies motociklininkai.

“Galima drąsiai tvirtinti, kad idėja pasiteisino, - įpusėjus varžyboms teigė Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas. – Žiūrovai, kurių sekmadienį “Nemuno žiede” nestigo, susidomėjo dinamišku renginiu, o ir patiems dalyviams jis neprailgo”.

Lenktynių puošmena

Žiūrovai ko gero labiausiai laukė galingiausius motociklus (Super Bike) vairuojančių sportininkų finalinio važiavimo, kuris paprastai labiausiai kaitina jų kraują. Tačiau lenktynių kulminacija jis netapo. To priežastis labai proziška – neginčyjamas šios klasės lyderio vilniečio “Unlimited” komandos nario Šarūno Plado, nuo “Ducati” motociklo šiemet persėdusio ant “Suzuki” pranašumas.

16 “Nemuno žiedo” trasos ratų, kurių vieno ilgis – 3,300 kilometro, vilnietis įveikė per 20 minučių 32,913 sekundės, važiuodamas vidutiniu 160,810 kilometro per valandą greičiu.

Jis beveik 12 sekundžių pranoko antrąjį prizininką Giedrių Rimkų, važiavusį “Ducati” motociklu, o trečiąją vietą pelniusį Redą Petkevičių su “Aprilia” – aplenkė ratu. Abu šie sportininkai atstovavo Lietuvos “Porsche” klubo komandai.

Beje, R.Petkevičius prieš lenktynes nesitreniravo, o varžybas pradėjo vos pakilęs iš ligos patalo. Tai be abejo turėjo nemenkos įtakos ir lenktynininko rezultatams.

Atkakliausia kova, tapusi tikra varžybų puošmena, virė “Super Sport 600” motociklų klasėje, kur nugalėtoją ir du prizininkus skyrė net ne sekundės, o dešimtosios jų dalys.

Čia pergalę šventė “Gintas Racing Team” komandos narys Gintautas Cirtautas, tik 0,604 sekundės dalimis pranokęs jauną lenktynininką Igną Krasauską iš “Unlimited”.

Dar trapesnė 0,275 sekundės dalių persvara skyrė antrąjį prizininką nuo trečiojo, kuriuo tapo atvirame šalies čempionate dalyvavęs suomis Markkus Kahkonenas. Tik kelių dešimtųjų sekundės dalių persvara prieš artimiausią varžovą bene iškalbingiausiai byloja apie atkaklią ir nenuspėjamą iki pat finišo kovą šioje motociklų klasėje, kurią susižavėję sekė ne tik į Kačerginės “Nemuno žiedą” susirinkę žiūrovai, bet ir kolegos sportininkai.

Pagrindiniai pretendentai į prizininkų trejetą net kelis kartus keitėsi pozicijomis, o lyderio vaidmenyje teko pabūti visiems trims varžovams.

Motociklininkams, kurie varžėsi silpniausių motociklų, kurių variklių darbinis tūris - tik 125 kubiniai centimetrai, klasėje teko įveikti 10 ratų. Šios klasės nugalėtojo laurus paveržė suomis Jaris Laahanenas.

250/400 kubinių centimetrų darbo tūrio variklius turinčių motociklų klasėje pirmavo irgi svečias iš Suomijos, vyriausiasis šių varžybų dalyvis Aimo Heinonenas. Jam gruodį sukaks jau 63 metai. Svečias yra pamėgęs “Nemuno žiedo” trasą bei ant jos nugalėtojų pakylos kopęs jau ne vieną kartą.

“Rookie 1200” motociklų klasėje net du aukščiausius nugalėtojų pakylos laiptelius okupavo Lietuvos “Porsche” klubo nariai – nugalėtoju tapęs Giedrius Rimkus ir antrasis prizininkas Gediminas Majauskas. Abu šie sportininkai važiavo “Ducati” motociklais.

Beje, kvalifikacinių varžybų laimėtojas G.Majauskas varžybų išvakarėse neišvengė kritimo. Sportininkas itin gyrė “Nemuno žiedo” trasos šeimininkų pastangas gerinant varžybų dalyvių bei žiūrovų saugumą. Prieš pat lenktynes buvo žymiai išplėstos ir praplatintos saugos zonos, atitverti teisėjų postai.

"Jei toje vietoje būčiau griuvęs pernai, po nesekmės net negalvočiau apie rytdienos varžybas, o šįkart, pagerinus trasos saugumo sąlygas, visiškai nenukentėjau ir rytoj tikrai startuosiu”, - kalbėjo G.Majauskas.

Jis ne tik dalyvavo varžybose, bet ir tapo antruoju prizininku, o trečioji šios įskaitos vieta atiteko “Suzuki” vairuojančiam Ruslanui Mikelevičiui.

Retos automobilistų gretos

Žiūrovai Kačerginėje tikėjosi išvysti visus pajėgiausius šalies automobilių žiedo meistrus. Tačiau prieš dvi savaites rimtą avariją Estijoje patyręs Alfredas Kudla bei Klaudijus Jurkša dar nespėjo parengti technikos, o Mindaugas Dainauskas, Edvinas Filipavičius ir Darius Vasiliauskas šįsyk nestartavo, nors dalyvauti varžybose buvo pateikę paraiškas.

Tad varžybų organizatoriai atskirų klasių dalyviams leido varžytis vienoje grupėje, išskirdami tik kėbulinius automobilius bei formules.

“Formulių Baltic” grupėje kvalifikacines varžybas pradėjo tik keturi sportininkai, o sekmadienį finišo liniją kirto perpus mažiau.

Jau tampa beveik tradicija, kad Sergejus Mironenka nepasiekia finišo dėl techninių gedimų. Taip atsitiko ir šįkart. Netikusiu Sergejaus pavyzdžiu pasekė ir Egidijus Gutaravičius, kurio sugedusią “Reynard 893” teko partempti iš trasos.

Dviejų likusių sportininkų ginčą laimėjo “Adampolis-Mobil RT” komandos narys Ramūnas Čapkauskas su “Dallara F3/94”, pranokęs “Jonusis Racing” ekipos narį Janį Tammį, vairavusį analogišką formulę.

R.Čapkauskui atiteko ir specialus prizas už greičiausiai – per 1 minutę 13, 610 sekundės nuvažiuotą vieną trasos ratą.

Sensacijos nesulaukta

“Baltic GT” automobilių klasėje pasibaigusios kvalifikacinės varžybos pakvipo sensacija. Čia “Adampolis-Mobil RT” komandos atstovas Vidas Čebatavičius su “AGM Kit Car” pranoko “Oktanas-Snaigė” komandos lyderį Nemuną Dagilį, vairavusį galingą “Porsche 996 GT3” automobilį.

Tačiau abiejuose finaliniuose važiavimuose pranašesnis (antrajame – gana ryškiai) buvo N.Dagilis, tapęs šios klasės nugalėtoju ir pranokęs pagrindinį varžovą V.Čebatavičių.

Trečiąją prizinę vietą su BMW 320 iškovojo Lietuvos BMW klubo komandos narys Donatas Jovarauskas, pranokęs “KSK Akstė” komandos atstovą Marių Milevskį su “Volkswagen Golf IV”.

B2000 klasės lyderio Egidijaus Dapšo pranašumas abiejuose važiavimuose irgi buvo gana ryškus prieš tos pačios komandos “Oktanas-Snaigė” narį ir varžovą Nerijų Dagilį. Nugalėtojas vairavo “Honda Civic”, o antrasis prizininkas - “Ford Focus” automobilius.

“Super 1600” klasės nugalėtoju tapo “KSK Akstė” ekipos narys Mindaugas Neliubšys, aplenkęs pagrindinį savo varžovą, “Jonusis Racing” komandos atstovą Paulių Macevičių.

“Porsche” klubo taurė – “Oktanui-Snaigei”

“Lietuvos ryto” komandų įskaitos turnyrą, surinkę 100 taškų, laimėjo “Oktanas-Snaigė” ekipos nariai, kuriems ir atiteko šių varžybų rengėjo – Lietuvos “Porsche” automobilių klubo taurė.

Antrąją vietą šioje įskaitoje laimėjo “Adampolis-Mobil Racing Team” ekipa, pelniusi 90 taškų. Ji aplenkė trečiuosius prizininkus “Jonusis Racing” komandos narius, Kačerginėje iškovojusius 80 taškų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją