Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, bent kartą viešėję ankstesniuose Kelmės ASK ralio varžybose kelius į greičio ruožus ir rekomenduojamas žiūrovų zonas atras be didesnio vargo (detalios rekomendacijos pateikiamos „Viada Rally Žemaitija 2018“ internetiniame puslapyje esančiame „ralio gide 2“: http://rallyzemaitija.lt/wp-content/uploads/Ralio-gidas-2.pdf ). Pagrindinės sportininkų kovos vyks aplink Junkilų, Pagių, Karklėnų, Kražių, Pakėvio, Grinių ir Liolių gyvenvietes.

„Per penketą metų, kai mūsų klubas organizuoja šį ralį, taip pat išanalizavę ankstesniais laikais vykusių varžybų patirtį, mes pasistengėme į sportinę programą įtraukti tuos kelius, kuriuos „įdomiausiais“ ir „geriausiais“ įvardija patys sportininkai. Ko gero, jau esame išbandę didžiąją dalį visų įmanomų trasų, todėl dabar dėliodami greičio ruožus daugiau improvizuojame keisdami važiavimo kryptis ir jungdami atskiras atkarpas, bet nekeisdami ralio charakteristikos radikaliai“, – atvirauja „Viada Rally Žemaitija 2018“ varžybų direktorius T. Savickas.

Ralio komisaras Edvinas Vašteris savo ruožtu pastebi, kad erdvės fantazijai šiek tiek mažėja, dėl kelius prižiūrinčių institucijų nuostatos, kad automobilių sporto renginiai apskritai ir ralis konkrečiai vyktų tik vietinės reikšmės keliuose.

„Norint į greičio ruožą įjungti kad ir nedidelę regioninio kelio atkarpą, tenka ilgai laužyti galvas, kaip suorganizuoti apylankas, pastatyti daugybą atitinkamų ženklų ir t.t. Reikalavimai tokie griežti, kad daugeliu atvejų paprasčiau ieškoti alternatyvių sprendimų“, – sako E. Vašteris.

Dėl pastarųjų priežasčių šiųmetinio ralio vidutiniai greičiai bus kiek mažesni, nes daugiau veiksmo iš regioninių kelių persikėlė į siaurus, vietinės reikšmės keliukus. T. y. greičio ruožai tapo labiau techniški, reikalaujantys didesnio tikslumo.

Visi 10 greičio ruožų (bendras jų ilgis 111,3 km) bus padalinti į tris sekcijas. Į pirmąją jų ralio karavanas pajudės šeštadienį anksti ryte nuo 8:00 val. iš Kelmės centro. Publiką „apšildys“ ralio sprinto čempionato dalyviai, po jų važiuos istoriniai automobiliai, o dar po valandos pro starto arką išvažiuos profesionalai, besivaržantys dėl Lietuvos čempionato įskaitose.

Pirmąją ralio sekciją sudarys trys skirtingi 5-10 km ilgio greičio ruožai, iš kurių LARSČ ir istorinių automobilių įskaitų dalyviai įveiks tik du, o LARČ ekipažai turės pakartoti pailgintą pirmąjį GR.

Pirmasis iš šių ruožų – tai vienintelė identiška vieno iš pernykščių Žemaitijos ralio greičio ruožo versija, su puikia prie tramplyno esančia žiūrovų zona, pernai sulaukusia didelio ralio fanų susidomėjimo, todėl rekomenduojame visiems žiūrovams būtent čia ir pradėti ralio stebėjimą. Beje, po to iš čia labai patogu nuvykti į GR 4/6 numatytą žiūrovų zoną.

Starto vieta – žvyras, o ruožo ilgis bus skirtingas – pirmu važiavimu bus trumpesnė, lygiai 7 km versija, o antrąkart sportininkams teks iki finišo nuvažiuoti 10,9 km.

Antrasis greičio ruožas sportininkams yra gerai žinomas, tačiau bus savotiška naujiena, kadangi šiemet jį teks įveikti atvirkštine nei įprasta kryptimi. Starto vieta – asfaltas, ilgis 4,6 km.

Po pirmos sekcijos Kelmėje ralio dalyvių laukia plovykla, 30 min. trukmės servisas ir regrupingas su starto pozicijų perstatymu pagal visų įvykusių greičio ruožų rezultatus.

Antrąją sekciją 12:00 val. vėl pradės „sprinteriai“, po jų „Historic“ klasė, o 12:50 į trasą pajudės ir Lietuvos čempionato dalyviai. Šioje sekcijoje sportininkų laukia trys, tik jau ilgesni, greičio ruožai.

GR 4/6 – tai keleto ilgametes tradicijas Žemaitijoje turinčių greičio ruožų mišinys su reversinėmis ir visiškai naujomis atkarpomis. Organizatorių teigimu, tai pats įdomiausias dėl konfigūracijos ir sudėtingumo egzaminas sportininkams. Jo startas ant asfaltinės dangos, ten pat kur buvo GR 2, o ruožo ilgis – 13,5 km. Šio ruožo viduryje ralio fanų laukia itin populiari ankstesniais metais buvusi žiūrovų zona, iš kurios galima matyti kiekvieną ekipažą po du kartus tame pačiame greičio ruože. Vėliau patogu pervažiuoti į paskutinę, GR 7/9 esančią žiūrovų zoną.

GR 5 – tai dviejų ankstesniais metais vykdytų greičio ruožų junginys su reversine antrąja ruožo dalimi. Starto vieta – žvyras, ilgis – 11,7 km. Tai bus tikrai įdomus greičio ruožas ralio dalyviams, bet, kadangi visi ekipažai čia važiuos tik vienąkart, šiame ruože žiūrovų zonų nenumatyta.

Po antrosios sekcijos visi dalyviai vėl grįš į Kelmę, kur dar kartą suks į plovyklą ir turės 30 min. technikos remontui. Čia taip pat numatytas antrasis „regrupingas“, po kurio pagal „RALLY 2“ taisyklę į trasą vėl galės grįžti iš varžybų pasitraukę ir spėję susitvarkyti savo bolidus ekipažai.

Trečioje – pačioje ilgiausioje – ralio sekcijoje laukia dar keturi 12-13 km ilgio greičio ruožai. Šiuos greičio ruožus LARČ dalyviai važiuos po du kartus, o visi kiti po vienąkart.

Pirmasis iš šių ruožų gerai žinomas lenktynininkams, tačiau jį irgi teks įveikti atvirkštine kryptimi nei buvo įprasta ankstesniais metais, be to, parinkta nauja starto vieta, kuri šįkart bus ant žvyro, o ruožo ilgis 12,5 km.

Ruožo viduryje numatyta gerai žinoma iš ankstesnių metų žiūrovų zona bei atskiras privažiavimo kelias iki jos, tad atvykti ir išvykti galėsite jums patogiu metu.

Finalinį 11,9 km ilgio greičio ruožą, už kurio rezultatus sportininkai gaus papildomus taškus, ralio strategai vadina „senu / nauju“, nes paskutinį kartą Girnių-Liolių apylinkių keliais lenktyniaujama buvo prieš penkerius metus vykusiame ralyje „Saulė 777“. T. y. metu, tad daug kam tai bus naujiena.

Po 8 GR „sprinteriai“ ir „istorikai“ sugrįš Kelmę, kur 18:20 val. numatytas oficialus finišas. Lietuvos ralio čempionato dalyviai įveikę 9 ir 10 GR finišo podiumo pasirodys po 20:00 val. Apdovanojimai numatyti 21:00 val. šalia Kelmės kultūros centro.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją