aA
Lietuvos ralio čempionato senbuviai Kelmės ASK žmones, atsakingus už trasų dėliones, pastaraisiais metais apiberdavo komplimentais po kiekvienų varžybų: žemaitiškos greičio ruožų dėlionės išsiskirdavo itin smagiais labai greitų atkarpų, siaurų ruožų, tramplinų ir posūkių deriniais, kurie leisdavo mėgautis važiavimu. Koks bus penktasis „Viada Rally Žemaitija“? Ką naujo sumąstė ralio architekto Tomo Savicko komanda ir ką reiktų žinoti žiūrovams?
© V.Pilkausko nuotr.

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, bent kartą viešėję ankstesniuose Kelmės ASK ralio varžybose kelius į greičio ruožus ir rekomenduojamas žiūrovų zonas atras be didesnio vargo (detalios rekomendacijos pateikiamos „Viada Rally Žemaitija 2018“ internetiniame puslapyje esančiame „ralio gide 2“: http://rallyzemaitija.lt/wp-content/uploads/Ralio-gidas-2.pdf ). Pagrindinės sportininkų kovos vyks aplink Junkilų, Pagių, Karklėnų, Kražių, Pakėvio, Grinių ir Liolių gyvenvietes.

„Per penketą metų, kai mūsų klubas organizuoja šį ralį, taip pat išanalizavę ankstesniais laikais vykusių varžybų patirtį, mes pasistengėme į sportinę programą įtraukti tuos kelius, kuriuos „įdomiausiais“ ir „geriausiais“ įvardija patys sportininkai. Ko gero, jau esame išbandę didžiąją dalį visų įmanomų trasų, todėl dabar dėliodami greičio ruožus daugiau improvizuojame keisdami važiavimo kryptis ir jungdami atskiras atkarpas, bet nekeisdami ralio charakteristikos radikaliai“, – atvirauja „Viada Rally Žemaitija 2018“ varžybų direktorius T. Savickas.

Ralio komisaras Edvinas Vašteris savo ruožtu pastebi, kad erdvės fantazijai šiek tiek mažėja, dėl kelius prižiūrinčių institucijų nuostatos, kad automobilių sporto renginiai apskritai ir ralis konkrečiai vyktų tik vietinės reikšmės keliuose.

„Norint į greičio ruožą įjungti kad ir nedidelę regioninio kelio atkarpą, tenka ilgai laužyti galvas, kaip suorganizuoti apylankas, pastatyti daugybą atitinkamų ženklų ir t.t. Reikalavimai tokie griežti, kad daugeliu atvejų paprasčiau ieškoti alternatyvių sprendimų“, – sako E. Vašteris.

Dėl pastarųjų priežasčių šiųmetinio ralio vidutiniai greičiai bus kiek mažesni, nes daugiau veiksmo iš regioninių kelių persikėlė į siaurus, vietinės reikšmės keliukus. T. y. greičio ruožai tapo labiau techniški, reikalaujantys didesnio tikslumo.

Visi 10 greičio ruožų (bendras jų ilgis 111,3 km) bus padalinti į tris sekcijas. Į pirmąją jų ralio karavanas pajudės šeštadienį anksti ryte nuo 8:00 val. iš Kelmės centro. Publiką „apšildys“ ralio sprinto čempionato dalyviai, po jų važiuos istoriniai automobiliai, o dar po valandos pro starto arką išvažiuos profesionalai, besivaržantys dėl Lietuvos čempionato įskaitose.

Pirmąją ralio sekciją sudarys trys skirtingi 5-10 km ilgio greičio ruožai, iš kurių LARSČ ir istorinių automobilių įskaitų dalyviai įveiks tik du, o LARČ ekipažai turės pakartoti pailgintą pirmąjį GR.

Pirmasis iš šių ruožų – tai vienintelė identiška vieno iš pernykščių Žemaitijos ralio greičio ruožo versija, su puikia prie tramplyno esančia žiūrovų zona, pernai sulaukusia didelio ralio fanų susidomėjimo, todėl rekomenduojame visiems žiūrovams būtent čia ir pradėti ralio stebėjimą. Beje, po to iš čia labai patogu nuvykti į GR 4/6 numatytą žiūrovų zoną.

Starto vieta – žvyras, o ruožo ilgis bus skirtingas – pirmu važiavimu bus trumpesnė, lygiai 7 km versija, o antrąkart sportininkams teks iki finišo nuvažiuoti 10,9 km.

Antrasis greičio ruožas sportininkams yra gerai žinomas, tačiau bus savotiška naujiena, kadangi šiemet jį teks įveikti atvirkštine nei įprasta kryptimi. Starto vieta – asfaltas, ilgis 4,6 km.

Po pirmos sekcijos Kelmėje ralio dalyvių laukia plovykla, 30 min. trukmės servisas ir regrupingas su starto pozicijų perstatymu pagal visų įvykusių greičio ruožų rezultatus.

Antrąją sekciją 12:00 val. vėl pradės „sprinteriai“, po jų „Historic“ klasė, o 12:50 į trasą pajudės ir Lietuvos čempionato dalyviai. Šioje sekcijoje sportininkų laukia trys, tik jau ilgesni, greičio ruožai.

GR 4/6 – tai keleto ilgametes tradicijas Žemaitijoje turinčių greičio ruožų mišinys su reversinėmis ir visiškai naujomis atkarpomis. Organizatorių teigimu, tai pats įdomiausias dėl konfigūracijos ir sudėtingumo egzaminas sportininkams. Jo startas ant asfaltinės dangos, ten pat kur buvo GR 2, o ruožo ilgis – 13,5 km. Šio ruožo viduryje ralio fanų laukia itin populiari ankstesniais metais buvusi žiūrovų zona, iš kurios galima matyti kiekvieną ekipažą po du kartus tame pačiame greičio ruože. Vėliau patogu pervažiuoti į paskutinę, GR 7/9 esančią žiūrovų zoną.

GR 5 – tai dviejų ankstesniais metais vykdytų greičio ruožų junginys su reversine antrąja ruožo dalimi. Starto vieta – žvyras, ilgis – 11,7 km. Tai bus tikrai įdomus greičio ruožas ralio dalyviams, bet, kadangi visi ekipažai čia važiuos tik vienąkart, šiame ruože žiūrovų zonų nenumatyta.

Po antrosios sekcijos visi dalyviai vėl grįš į Kelmę, kur dar kartą suks į plovyklą ir turės 30 min. technikos remontui. Čia taip pat numatytas antrasis „regrupingas“, po kurio pagal „RALLY 2“ taisyklę į trasą vėl galės grįžti iš varžybų pasitraukę ir spėję susitvarkyti savo bolidus ekipažai.

Trečioje – pačioje ilgiausioje – ralio sekcijoje laukia dar keturi 12-13 km ilgio greičio ruožai. Šiuos greičio ruožus LARČ dalyviai važiuos po du kartus, o visi kiti po vienąkart.

Pirmasis iš šių ruožų gerai žinomas lenktynininkams, tačiau jį irgi teks įveikti atvirkštine kryptimi nei buvo įprasta ankstesniais metais, be to, parinkta nauja starto vieta, kuri šįkart bus ant žvyro, o ruožo ilgis 12,5 km.

Ruožo viduryje numatyta gerai žinoma iš ankstesnių metų žiūrovų zona bei atskiras privažiavimo kelias iki jos, tad atvykti ir išvykti galėsite jums patogiu metu.

Finalinį 11,9 km ilgio greičio ruožą, už kurio rezultatus sportininkai gaus papildomus taškus, ralio strategai vadina „senu / nauju“, nes paskutinį kartą Girnių-Liolių apylinkių keliais lenktyniaujama buvo prieš penkerius metus vykusiame ralyje „Saulė 777“. T. y. metu, tad daug kam tai bus naujiena.

Po 8 GR „sprinteriai“ ir „istorikai“ sugrįš Kelmę, kur 18:20 val. numatytas oficialus finišas. Lietuvos ralio čempionato dalyviai įveikę 9 ir 10 GR finišo podiumo pasirodys po 20:00 val. Apdovanojimai numatyti 21:00 val. šalia Kelmės kultūros centro.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasižiūrėjo į Lietuvos drifterius atidžiau: gyvename pačiais geriausiais laikais

Lietuvos drifto čempionato sezonas artėja į pabaigą. Rugpjūčio 24 d. laukia „Smagresta Drift...

Laukia 28-asis ralio maratonas „Aplink Lietuvą“

Tik mėnuo beliko iki rugsėjo 13-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, prasidės tradicinis ralis...

Trečiasis „Ring Challenge“ etapas sumaišė „žiedininkų“ čempionato rezultatus

Šeštadienį, rugpjūčio 10 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“ vyko trečiosios „ Ring...

Plytinės kartodrome atgimė legendinės kartingo lenktynės „GO-1“

Sekmadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome , trumpam atgimė pirmasis Lietuvoje mėgėjų kartingo...

Rokiškyje „Agrorodeo“ duetas varžovus paliko toli už nugarų (1)

Šeštadienio vakarą Rokiškio apylinkėse baigėsi dvi dienas trukusi ralio fiesta „ Samsonas...

Top naujienos

Lietuvis pavėžėjas pasidalijo įsimintiniausiomis kelionėmis: nuo išgėrusių mamyčių, merginų pasiūlymų iki studentų be drabužių (43)

„Kiekviena kelionė yra individuali ir savotiškai smagi: būna, žmonės nori pasidalinti savo...

Beprotiškiausias Pirmojo Pasaulinio karo frontas: tai, ką kariai iškentė, neturi precedento (9)

Nors purvinas ir siaubingas apkasų karas Vakarų fronte tapo bene populiariausiu Pirmojo pasaulinio...

Gidė Gruzijoje: tik atvykusiems į šalį rusams daug kas paaiškėja turistų srautas iš Lietuvos auga (336)

Šią vasarą, po dar vieno Rusijos-Gruzijos santykių paaštrėjimo buvo prognozuojama, kad Gruzijos...

Rinktinės lyderiai norėjo kitokios pergalės prieš Rusiją: turėjome laimėti 30 taškų specialiai Krepšinis.lt iš Espo (53)

Domantas Sabonis ir Marius Grigonis dviese surinko 59 naudingumo balus – tik dešimčia mažiau...

Savaitę užbaigsime gražiais, vasariškais orais (1)

Sekmadienio dieną debesų padangėje sukiosis nemažai, tačiau saulės spindulių taip pat netrūks....

Klaidos iš ritmo neišmušė: Sabonio ir Grigonio duetas nutildė Rusijos rinktinę (509)

Šeštadienio vakarą Espo „Metro“ arenoje, Suomijoje, vykusiose kontrolinėse rungtynėse savo...

Nesisklaidantis klaidų spiečius verčia Adomaitį griebtis pokyčių treniruotėse specialiai Krepšinis.lt iš Espo (15)

Ar laimi, ar pralaimi, Lietuvos rinktinė nekeičia savo blogo įpročio. Po pergalės prieš Rusiją...

„Karklėje“ šėlstančius festivaliautojus labiausiai nustebino kainos: galėtume čia ir gyventi (28)

Į „Karklės“ festivalį atvykę festivaliautojai įvertino ne tik muziką, tačiau ir kainas,...

Tokių žmonių Lietuvoje – vos keturi: vyras savo darbu dalina laimę kitiems (6)

Pakalbinti Virginijų Baltrušaitį pasiūlė žurnalistas Edmundas Jakilaitis. Jis prasitarė...