aA
Dakaro dalyviams Saudo Arabijoje teks įveikti net 7500 kilometrų, o net 5 greičio ruožai bus ilgesni nei 450 kilometrų. Sudėtingiausiose maratoninėse lenktynėse bus svarbu ne tik spausti akceleratorių, bet ir pasirinkti tinkamą strategiją, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Vanagas sėkmingai įveikė Dakaro formalumų labirintus
Vanagas sėkmingai įveikė Dakaro formalumų labirintus
© Rytis Šeškaitis

„Inbank team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas pažymėjo, kad poreikis viską atidžiau planuoti atsiranda įpusėjus ralio maratonui. Anot lenktynininko, Dakaro ralio pradžioje strategija yra labai aiški ir paprasta – privalai būti greitas. Pernelyg skubėti neverta, nes ekipažas privalo išvengti klaidų.

„Sieki rezultato ir jis yra tavo, bet neturi įtakos kitoms komandos, su kuriomis varžaisi. Turi būti kovingas, darbingas ir tausoti techniką“, – dėstė B. Vanagas.

Strategijos prasideda vėliau

Įpusėjus ralio maratonui dalyviai pradeda aiškiai matyti vieni kitų pozicijas, nuo tada komandos pradeda dėlioti strategijas. Lenktynininkas teigė, kad šiais metais komanda gali sau leisti dar mažiau nei praėjusiais. Visgi, anot jo, „Inbank team Pitlane“ strategija iš esmės nesikeis, o esminis principas išliks toks pats – 80 proc. greičio ir 130 proc. koncentracijos.

B. Vanagas pažymėjo, kad važiuodamas greičio ruože jis nežino, koks yra artimiausių varžovų tempas. Gali suprasti, kad kažkas lėtesnis tik tuomet, kai aplenki trasoje. Tačiau greičiausiai ekipažai leidžiami 3 minučių intervalais, todėl varžovą trasoje gali sutikti tik tuo atveju, jei jam arba pačiam ekipažui kažkurioje atkarpoje labai nepasiseka.

„Visi važiuojame greitai ir tolygiu tempu, todėl sudėtinga trasoje pamatyti kitą dalyvį. Sunku būna įvertinti, koks yra tavo paties greitis“, – komentavo lenktynininkas.

Vanagas sėkmingai įveikė Dakaro formalumų labirintus
Vanagas sėkmingai įveikė Dakaro formalumų labirintus
© Rytis Šeškaitis

Finišuos vienas po kito

B. Vanagas pridūrė, kad net ir žinant varžovų tempą, klaidinga būtų važiuoti ritmu, kuris tau pačiam neįprastas. „Greičio ruože esi maksimaliai susikaupęs, jauti, koks greitis tau yra tinkamas. Tuomet gali ir siekti rezultato, ir jaustis saugiai“, – kalbėjo jis.

Pilotas pastebėjo, kad Saudo Arabijoje rengiamų lenktynių metu teks įveikti daug kilometrų greičio ruožų. Tai reiškia, kad vidutinis greitis bus didesnis, o skirtumai tarp dalyvių rezultatų – mažesni. „Tokiu atveju klaida gali lemti gerokai daugiau nei važiuojant mažesniu tempu.

Peru smėlynuose skirtumai tarp dalyvių rezultatų galėjo siekti ir valandas, bet Saudo Arabijoje, išskyrus kelis sudėtingesnius ruožus, greitis bus didesnis, todėl sportininkai finišuos vienas po kito“ , – dėstė B. Vanagas.

Pranašumas – ekipažo patirtis

Dakaro trasos su akmenimis bus negailestingos padangoms, todėl komanda planuoja į greičio ruožus vežtis visas tris atsarginius ratus. Kiekvienas iš jų prideda papildomą svorį „Toyota Hilux“, tačiau lenktynininkas nenusiteikęs rizikuoti.

Benediktas Vanagas atsiimdamas techniką Saudo Arabijoje rado nemalonią staigmeną
Benediktas Vanagas atsiimdamas techniką Saudo Arabijoje rado nemalonią staigmeną
© Rytis Šeškaitis

Ekipažo pranašumas siekiant rezultatų Saudo Arabijoje vyksiančiose lenktynėse bus sukaupta patirtis. B. Vanagas jau aštuntąjį kartą Dakare dalyvaus kaip vairuotojas – daugiausiai iš visų lietuvių.

„Didesnė nei 20 metų patirtis automobilių sporte leidžia man pakankamai greitai važiuoti bet kokia danga. Klasikinio ralio įgūdžiai įgalina išvystyti didelį greitį, ko kartais kitiems maratonų lenktynių specialistams to trūksta“, – dėstė B. Vanagas.

Dakaro ralyje B. Vanagas šiemet dalyvauja su naujuoju šturmanu Filipe Palmeiro. Iš Pietų Amerikos į Saudo Arabiją persikėlęs Dakaras startuoja sausio 5 d. Džedos mieste. Dalyvių lauks 12 lenktynių dienų ir, kaip įprasta, viena poilsio diena. Ekipažams reiks įveikti 7,5 tūkst. kilometrų, iš kurių 5 tūkst. kilometrų – lenktyniniu tempu. Dakaro ralis finišuos sausio 17 d.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Top naujienos

Vytautė Merkytė | D+

Pragaras po vandeniu, kurio nesuvaldė Putinas: tyrimas parodė, kokios buvo paskutinės „Kursk“ jūreivių gyvenimo minutės

2000 m. rugpjūčio 12 d. 11 val. 20 min. vietos laiku Barenco jūrą sudrebino du tokie galingi...

Po visą Lietuvą sukrėtusios istorijos – skandalingos prokurorų išvados (63)

Jeigu jau sakai, kad patyrei seksualinę prievartą, tai būk malonus ir ant padėklo pateik...

Net neprasidėjusi kelionė į Egiptą sukėlė poilsiautojų pyktį: tai – pasityčiojimas (42)

Dar net neprasidėjusi poilsinė kelionė į saulėtąjį Egiptą kaip reikiant sukėlė...

Už pasodintą medį panevėžiečiui skirta solidi bauda: vyras nesiruošia nei pinigų mokėti, nei medžio išrauti (221)

Prieš du dešimtmečius nelegaliai Panevėžyje pastatęs šuns pakelta koja medinę skulptūrą ir...

Toma Miknevičienė | D+

Gimdymas vyro akimis: buvo vienas momentas, kuris gal ne kiekvienam būtų patikęs

Dalyvauti vyrui gimdyme ar ne? Kokios pasekmės gali užgriūti? Gal pamatęs, kaip jo moteris...

Į ankstyvas išgertuves socialiniame būste policijos niekas neįleido: teko išsikviesti merę (68)

Antradienį nuo ryto vykstančių išgertuvių kaimynystėje esančiame socialiniame būste...

„Žalgiris“ garą nuleido pergale Alytuje, Schilleris – technine pražanga (34)

Kauno „Žalgiris“ susigrąžino trumpam prarastą Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) lyderio...

Transliacija / Orijaus kelionės: populiariausias lietuvių viešbutis Hurgadoje (2)

Šį kartą Orijus lankysis lietuvių itin pamėgtame Hurgados viešbutyje su „viskas...

Per spaudos konferenciją Danijoje – visus išgąsdinęs incidentas (12)

Danijos vaistų agentūros vadovė Tanja Erichsen per spaudos konferenciją, kurioje buvo pristatomi...

Mano vyras turi meilužę: skirtis ar atleisti? (25)

Neištikimybė yra ne tik vienas sunkiausių iššūkių santykiuose, bet ir vienas dažniausių. Ką...