aA
Ateinančių metų Dakaro raliui „Agrorodeo“ ekipažas – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas – jaučiasi pasirengę kaip reikiant ir į lėktuvą paskutinę šių metų dieną sės ramia širdimi. Ekipažas ne tik spėjo iš pagrindų atsinaujinti lenktynėms skirtą automobilį, bet ir prisikrauti užtektinai kokybiško maisto. Beliko, kaip juokiasi patys, susitarti, kaip 10 kilogramų lašinių išsidalinti į bagažą lėktuve.

Lenktynininkai neslepia, kad ramybės prideda ir tai, kad į Dakarą iškeliauja turėdami susitarimų tiek su lietuviškomis komandomis, tiek su užsienio. Pavyzdžiui, su Antano Juknevičiaus komanda „Agrorodeo“ ekipažas pasidalijo filmavimo licencijos išlaidas, mat anksčiau, juokavo V. Žala, komandai vis sekdavosi „praslysti“.

Lengviau ir dėl to, kad, pasakojo V. Žala, jau pavasarį buvo aišku, jog ekipažas dalyvaus Dakaro ralyje, o vasarą pavyko iš pagrindų susiremontuoti automobilį. Lenktynininkas išdavė, kad, pavyzdžiui, variklyje liko žymių, jog praėjusiame ralyje ekipažui teko įsipilti ne itin kokybiškų degalų. Tačiau, pasak jo, investicijos į automobilį buvo menkesnės nei tada, kai „Toyota Hilux“ pasiekė jų komandą pirmąjį kartą.

Prisikrovė maisto

Į Dakarą išsiųstame techniniame sunkvežimyje – ne tik atsarginės dalys, reikalingos automobiliui, bet ir 30 artėjančiam raliui skirtų padangų. V. Žala sako, kad tai – su šokia tokia atsarga, mat Peru smėlynai padangoms kenkia mažiau, tačiau numontavus padangą ar ją prakiurdžius, ši iš karto bus išmetama.

„Prisiminkime praėjusį ralį ir tai, kaip Antanas Juknevičius prakiurdė septynis ratus. Visa tai nutiko būtent Peru“, – antrino jam S. Jurgelėnas.

Tačiau be atsarginių dalių vietos liko ir nemažam maisto daviniui. Jei, juokauja V. Žala, S. Jurgelėnas galėtų valgyti smėlį, ekipažo pilotui mityba itin svarbi.

„Buvo kažkada taip, kad visi suvalgė vakare pusžalių argentinietiškų kepsnių, tai visą naktį praleidau už pilvo susiėmęs. Jeigu kitą dieną nebūtų atšaukę greičio ruožo, nežinau, kaip būtų tekę važiuoti. Stengiuosi mitybą susidėlioti kuo tobuliau, ypač svarbu gerai pavalgyti ryte, nes tai, ką įsimeti į skrandį, po to vežiesi 6-7 valandas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Pasak jo, kalbant apie maitinimą bivake, kas kartą loterija – vieną dieną gali sočiai ir gerai pavalgyti, bet kitą dieną nieko negali į burną paimti. Tad drauge su technika į Pietų Ameriką iškeliavo sausi kariniai daviniai, įvairūs milteliai, kitokio maisto. O dabar, juokauja sportininkai, reikia dar sugalvoti, kaip 10 kilogramų lašinių į lėktuvo bagažą susidėti.

Be to, kalbėdamas apie pasiruošimą Dakarui, V. Žala minėjo ir tai, kad drauge su S. Jurgelėnu įvykdė planą ir iškeliavo porai savaičių pailsėti nuo visų darbų, išnaudojo progą geriau maitintis ir sustiprėti.

„Net svorio priaugau – penkis kilogramus per paskutinį mėnesį“, – juokėsi V. Žala.

Kova nuo pat pradžių

Kalbant apie ateinančių metų Dakaro ralį pabrėžiama, kad šis, kadangi 70 proc. trasų sudarys smėlynai, bus itin nelengvas šturmanams. Bet S. Jurgelėnas akcentuoja, kad gerokai vargo bus visiems – kopos plačios, čia daug vietos lenkimui ir, tikėtina, kad nuo pat pirmųjų kilometrų bus daug įtampos ir tarpusavio kovų.

„Ypač tarp lyderių. Tempas bus tikrai didelis ir, tikėtina, kad dėl tokio tempo nepavyks išvengti klaidų. Laukia 10 greičio ruožų ir jie tikrai bus tokie, kokie priklauso Dakarui“, – sakė S. Jurgelėnas.

Tiesa, yra vienas greičio ruožas, į kurį žiūrėdamas patyręs šturmanas taip pat krapšto galvą. 400 km ilgio trasoje – vien smėlis. S. Jurgelėnas išdavė, jog tikisi, kad šį greičio ruožą organizatoriai padalys į dvi dalis.

„Nes smėlis yra varginantis, ypatingai vairuotoją, bet ir šturmanui nelengva. Ir jeigu reikės važiuoti visus 400 kilometrų, tai įskaitant visus užklimpimus, sugedimus ir kitką, iki pat ryto organizatoriai rankiotų po kopas dalyvius“, – neslepia S. Jurgelėnas.

Saulius Jurgelėnas
Saulius Jurgelėnas
© DELFI / Karolina Pansevič

Greitesnio automobilio nereikia

Nepaisant to, kad Dakaras – pavojingas ir vadinamas sunkiausiu raliu pasaulyje, tiek S. Jurgelėnas, tiek V. Žala neslepia, kad į ralį šeimos išleidžia lydėdamos sėkmės ir palaikydamos.

„Jei anksčiau bijodavo, tai dabar pasikeitė viskas – velnių gaučiau, jei nevažiuočiau, matyt“, – juokėsi V. Žala kalbėdamas apie artimųjų palaikymą.

Tačiau apie tikslus ateinantiems metams ekipažas kol kas nekalba. Anot vyrų, svarbiausia yra finišas, o pasiekus šį bus galima pasižiūrėti, kaip sekėsi. Negana to, „Agrorodeo“ ekipažas pabrėžia, kad jiems reikia ne greitesnio automobilio, o nedaryti klaidų.

„Greitesnis automobilis gali nepadėti, nes nuo kopų sėkmingai nusiverčia ir „Peugeot“, ir „Mini“, ir „Toyota“, ir kiti automobiliai. Reikia išsigaudyti klaidas, o ne greitesnės mašinos“, – akcentavo komandos pilotas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po Žiežmarių gimnazijoje kilusio skandalo mokytojai sušlubavo sveikata – tėvai sustoti nežada (375)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose itin greitai išplito mamos paviešintas garso įrašas, kuriame...

Krizę neigiantis Adomaitis tikisi mobilizacijos Suttonas – suspenduotas (1)

Veikiausiai ne išvyka į Berlyną Vilniaus „Rytui“ bus lemtinga kovojant dėl kelialapio į...

Irano aviacijos pajėgų vadas: esame pasiruošę karui žada Izraelį nušluoti nuo žemės paviršiaus (330)

Irano aviacijos pajėgų vadas pirmadienį pareiškė, kad jo šalis pasirengusi karui su Izraeliu...

Iš pareigų pasitraukė 2 DELFI tyrimo centre atsidūrę įtakingi medžiotojai (27)

DELFI tyrimo centre atsidūrusio elitinio medžiotojų klubo „Girios” medžiotojai, regis,...

Vladimiras Laučius. Naujasis Nausėda: Grybauskaitės pamokos, Butkevičiaus komplimentai (224)

Baigia užaugti jauna lietuvių karta, kuri nuo gimimo klausosi svarstymų apie tai, ar Gitanas...

Į laisvę išleistas Airinas ėmėsi naujos veiklos – moko, kaip tapti „bebaimiu kalėjimui“ (241)

Praėjusių metų gruodžio viduryje iš Lukiškių tardymo izoliatoriaus-kalėjimo išleistas...

Kurtinaitis netrukus turėtų sugrįžti į „Chimki“ treneris – jau Maskvoje (29)

Šį sezoną be darbo buvęs Rimas Kurtinaitis netrukus vėl turėtų pradėti dirbti Eurolygoje –...

Monkevičius įvertino Žiežmarių mokytojos elgesį: reikia pasigilinti į elgesio priežastis (27)

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius sako, kad vaikus per pamoką plūdusios...

Saulės trūkumą kompensuoti gali keli maisto produktai: į lėkštes įsileiskite spalvotą maistą (2)

Būna dienų lyg tyčia: slogi nuotaika, stingdantis šaltis, apatija aplinkai. Šiuos kriterijus...

Pensijų fondų priežiūra ir pasirinkimas: atsakymai kaupiantiesiems (11)

Nuo šių metų įsigaliojus pensijų kaupimo sistemos pertvarkai, per pusmetį gyventojai turi...