aA
„Jei reikės, tai ir keturiom iki finišo atroposiu“, – šypsosi lenktynininkas Vaidotas Žala. Dakaras jau čia pat, tačiau pilotas dar nespėjo visiškai atsigauti po užklupusių sveikatos problemų – vos atvykęs į Peru V. Žala apsinuodijo maistu. Tačiau sportininkas moja ranka į visas problemas – jo tikslas bet kokia kaina būti finiše, o jokių pasiteisinimų negali būti.
Vaidotas Žala
© DELFI / Paulius Garkauskas

Į Peru „Agrorodeo“ komanda atvyko pati pirmoji iš visų penkių Lietuvos ekipų. Deja, aklimatizacija Pietų Amerikoje prasidėjo ne taip sklandžiai, kai norėtųsi.

„Pradžioje viskas vyko pagal planą, kol kažko ne to nesuvalgiau. Kažkokį brudą suvalgiau ar išgėriau ir mane paklojo ant menčių. Paklojo taip, kad galvojau mirsiu. Visą naktį prasikankinau ir supratau, kad čia jau bėda. Teko vykti į ligoninę ir gavau skysčių, mineralų – pastatė mane ant kojų, bet skrandis dar ir dabar sunkiai veikia. Tai pradžia tikrai prasta“, – DELFI Limoje teigė V. Žala.

Iš ligoninės lenktynininkas buvo greitai paleistas, tačiau organizmas dar nespėjo atsigauti.

„Blogiausia, kad dabar reikia pasistiprinti, o skrandis ne viską nori priimti. Tai kažkaip įtariu, kad tas 10 dienų bus nelengva. Po truputį, po truputį – gal išbrisiu“, – šypteli V. Žala.

Testai atskleidė problemą

V. Žala taip pat pirmasis išskubėjo į testus kopose. Vėlgi, viskas vyko ne taip, kaip planuota – nedidelis gedimas kiek sujaukė planus. Kita vertus džiugu, kad gedimas paaiškėjo testuose, o ne greičio ruože.

„Visos bėdos greičio ruože yra nemažos, bet tai buvo testai. Pajutau, kad dingo vairo stiprintuvas ir iškart sustojau. Pažiūrėjome, kad leidžia tepalą, todėl, kad negadintume tepalo siurblio, parsitempėme, nes nėra jokio tikslo užsiimti cirkais. Galvojome, kad sugedo vairo kolonėlė – tai jau būtų rimtesnis gedimas. Pasirodo, trūko žarnelė. Tai lėmė ilgas jos naudojimas, paprastai toks gedimas nėra dažnas, bet gali pasitaikyti. Dabar profilaktiškai pasikeitėme abi žarneles. Pasiėmėme ir atsarginę, jei prireiktų, bet kaip sakoma, žaibas dukart į tą pačią vietą netrenkia“, – pasakojo V. Žala.

Tikslas – finišas

Nepaisant visų nesklandumų, V. Žala aiškiai žino, ko atvyko į Pietų Ameriką.

„Žinote, visi čia atvažiuoja su vienu tikslu – vienai ar kitaip atsidurti finiše. Nesvarbu, kaip: gali eiti keturiom, gali ropoti, bet turi atsidurti finiše. Ir taškas. Visi tai supranta ir aš, ir mechanikai. Kaip tu jautiesi, ką tu galvoji – niekam neįdomu. Turi būti finiše. Net neleidžiu jokios minties į galvą, kad blogai jaučiuosi ar panašiai. Ne, reikia daryti ir darau“, – sakė V. Žala.

Pilotas neslėpė, kad po ligos sėdęs prie „Overdrive“ vairo iš karto pasijuto geriau.

„Adrenalinas, matyt daro savo – tuojau pat atsibundi. Žinoma, testai nėra greičio ruožas – apie valandą pavažinėjome ir tiek“, – sakė sportininkas.

Pirmojo greičio ruožo startas – jau pirmadienį. V. Žala teigė, kad šį kartą pasiruošė geriau nei pernai.

„Nežinau, ar čia laiko skirtumas, ar nerimas, bet nemiga jau po truputį kankina. Visi laukia starto. Gerai, kad pasibandėme testuose, nes pernai testų nebuvo, o jau pirmajame greičio ruože turėjome kopas, tai organizmui buvo krūvis – akyse mirga, nelabai šturmaną girdi. Dabar pavažinėjome ir manau, bus lengviau“, – viliasi V. Žala.

Pernai V. Žala su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu finišavo 18-oje vietoje. Tai antras rezultatas per vis1 Lietuvos Dakaro istoriją. Geresnį rezultatą Dakare pernai pasiekė tik Antanas Juknevičius (12 vieta).

Šiemet net 70 procentų Dakaro trasų drieksis smėlynais. Dakaro distancija Pietų Amerikoje sieks apie 5 tūkst. km – ralį sudarys 10 etapų, per kuriuos dalyviams teks įveikti apie 3 tūkst. km greičio ruožų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Kubilius apie Nausėdos dalyvavimą rinkimuose: Karbauskis buvo teisus papildyta Nausėdos štabo komentaru (230)

Šeštadienį konservatorius Andrius Kubilius savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje...

Gediminas Jaunius. Geresnės „Eurovizijos“ ateities Lietuvos atlikėjams nebus, jei neišsklaidysime TV atrankų praeities šešėlių (30)

„Eurovizijos“ sezonas Lietuvai pasibaigė, deja, šįsyk nesėkmingai, į finalą nepatekome....

Išvykusi į komandiruotę, vilnietė neįtarė, kas dedasi jos bute: dabar sunku pažiūrėti kaimynams į akis (16)

Kartais nelaimės ištinka pačiu netinkamiausiu metu – tai gali įrodyti vilnietės Linos istorija....

Politologas: Zelenskis priėmė vienintelį įmanomą logišką sprendimą (12)

Parlamentą paleidžiantis naujasis Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis siekia jam...

„Valstiečių“ klausimų kandidatams į prezidentus sąrašas - be galimybės išsisukti (22)

„Valstiečiai“ paviešino sąrašą klausimų, į kuriuos laukia atsakymų iš kandidatų į...

Specialistai imasi už galvų: daugelis lietuvių klysta dėl jau šį sekmadienį įvyksiančių rinkimų

Gegužės pabaigoje Europos Sąjungos piliečiai rinks vieną svarbiausių Bendrijos institucijų –...

Niekas statybose nebenori dirbti už 700 eurų: darbo rankų jau ieško visur tik ne Lietuvoje (156)

Jaunimas nenori eiti dirbti į statybas, todėl yra pastebima, kad vis labiau trūksta darbo jėgos,...

Kaunietis užfiksavo nemalonią situaciją: automobilis kliudė žmones ir nė nesustojo (31)

„Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė automobilio vaizdo registratoriumi užfiksuota medžiaga....

Juodos dienos „Huawei“: „Google“ apribojo prieigą prie „Android“ papildyta 11.10 (173)

Užsienio spauda praneša, kad „Google“ sustabdė bendradarbiavimą su Kinijos technologijų...

Gyvai / Netobulos. Monika Marija: koks talentų miksas būtinas scenos žvaigždei? (2)

Monika Marija Paulauskaitė savo išskirtiniu balsu, atviru pasakojimu apie asmeninius išgyvenimus...