aA
„Jei reikės, tai ir keturiom iki finišo atroposiu“, – šypsosi lenktynininkas Vaidotas Žala. Dakaras jau čia pat, tačiau pilotas dar nespėjo visiškai atsigauti po užklupusių sveikatos problemų – vos atvykęs į Peru V. Žala apsinuodijo maistu. Tačiau sportininkas moja ranka į visas problemas – jo tikslas bet kokia kaina būti finiše, o jokių pasiteisinimų negali būti.
Vaidotas Žala
© DELFI / Paulius Garkauskas

Į Peru „Agrorodeo“ komanda atvyko pati pirmoji iš visų penkių Lietuvos ekipų. Deja, aklimatizacija Pietų Amerikoje prasidėjo ne taip sklandžiai, kai norėtųsi.

„Pradžioje viskas vyko pagal planą, kol kažko ne to nesuvalgiau. Kažkokį brudą suvalgiau ar išgėriau ir mane paklojo ant menčių. Paklojo taip, kad galvojau mirsiu. Visą naktį prasikankinau ir supratau, kad čia jau bėda. Teko vykti į ligoninę ir gavau skysčių, mineralų – pastatė mane ant kojų, bet skrandis dar ir dabar sunkiai veikia. Tai pradžia tikrai prasta“, – DELFI Limoje teigė V. Žala.

Iš ligoninės lenktynininkas buvo greitai paleistas, tačiau organizmas dar nespėjo atsigauti.

„Blogiausia, kad dabar reikia pasistiprinti, o skrandis ne viską nori priimti. Tai kažkaip įtariu, kad tas 10 dienų bus nelengva. Po truputį, po truputį – gal išbrisiu“, – šypteli V. Žala.

Testai atskleidė problemą

V. Žala taip pat pirmasis išskubėjo į testus kopose. Vėlgi, viskas vyko ne taip, kaip planuota – nedidelis gedimas kiek sujaukė planus. Kita vertus džiugu, kad gedimas paaiškėjo testuose, o ne greičio ruože.

„Visos bėdos greičio ruože yra nemažos, bet tai buvo testai. Pajutau, kad dingo vairo stiprintuvas ir iškart sustojau. Pažiūrėjome, kad leidžia tepalą, todėl, kad negadintume tepalo siurblio, parsitempėme, nes nėra jokio tikslo užsiimti cirkais. Galvojome, kad sugedo vairo kolonėlė – tai jau būtų rimtesnis gedimas. Pasirodo, trūko žarnelė. Tai lėmė ilgas jos naudojimas, paprastai toks gedimas nėra dažnas, bet gali pasitaikyti. Dabar profilaktiškai pasikeitėme abi žarneles. Pasiėmėme ir atsarginę, jei prireiktų, bet kaip sakoma, žaibas dukart į tą pačią vietą netrenkia“, – pasakojo V. Žala.

Tikslas – finišas

Nepaisant visų nesklandumų, V. Žala aiškiai žino, ko atvyko į Pietų Ameriką.

„Žinote, visi čia atvažiuoja su vienu tikslu – vienai ar kitaip atsidurti finiše. Nesvarbu, kaip: gali eiti keturiom, gali ropoti, bet turi atsidurti finiše. Ir taškas. Visi tai supranta ir aš, ir mechanikai. Kaip tu jautiesi, ką tu galvoji – niekam neįdomu. Turi būti finiše. Net neleidžiu jokios minties į galvą, kad blogai jaučiuosi ar panašiai. Ne, reikia daryti ir darau“, – sakė V. Žala.

Pilotas neslėpė, kad po ligos sėdęs prie „Overdrive“ vairo iš karto pasijuto geriau.

„Adrenalinas, matyt daro savo – tuojau pat atsibundi. Žinoma, testai nėra greičio ruožas – apie valandą pavažinėjome ir tiek“, – sakė sportininkas.

Pirmojo greičio ruožo startas – jau pirmadienį. V. Žala teigė, kad šį kartą pasiruošė geriau nei pernai.

„Nežinau, ar čia laiko skirtumas, ar nerimas, bet nemiga jau po truputį kankina. Visi laukia starto. Gerai, kad pasibandėme testuose, nes pernai testų nebuvo, o jau pirmajame greičio ruože turėjome kopas, tai organizmui buvo krūvis – akyse mirga, nelabai šturmaną girdi. Dabar pavažinėjome ir manau, bus lengviau“, – viliasi V. Žala.

Pernai V. Žala su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu finišavo 18-oje vietoje. Tai antras rezultatas per vis1 Lietuvos Dakaro istoriją. Geresnį rezultatą Dakare pernai pasiekė tik Antanas Juknevičius (12 vieta).

Šiemet net 70 procentų Dakaro trasų drieksis smėlynais. Dakaro distancija Pietų Amerikoje sieks apie 5 tūkst. km – ralį sudarys 10 etapų, per kuriuos dalyviams teks įveikti apie 3 tūkst. km greičio ruožų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Globos namuose augančių vaikų seserys šaukiasi pagalbos: juos nori atskirti ir išvežti į užsienį (3)

„Jie nenori būti įvaikinti į užsienį ir išskaidyti po vieną, po du“, – teigė su DELFI...

Pasiūlymas uždirbti 2 tūkst. eurų atsirūgo: darbdavys nemoka pinigų, grasina susidoroti (2)

Į DELFI redakciją kreipėsi darbuotojas Marius (vardas pakeistas – DELFI), kuriam darbdavys neva...

Lenkijos dovanėlė JAV: „Huawei“ šnipinėjimo byla atveria kelią naujam Varšuvos paktui (2)

Lenkija neseniai įteikė Jungtinėms Valstijoms dovanėlę šalies byloje prieš Kinijos...

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (460)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (480)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (1366)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Orai: savaitės pabaigoje nieko naujo (3)

Penktadienį per Lietuvą slinks dar vienas nedidelis žemo slėgio sūkurys.

Dakare – iškilmingai apdovanoti pasiekę finišą, o lietuviai prieš šventę spėjo nuveikti gerą darbą papildyta 04.38 (6)

Dakaras nėra užbaigtas, kol jo dalyvis nepravažiuoja pro finišo arką. Tokia procedūra...

Įspūdingą Sabonio seriją nutraukę „76ers“ iškovojo triuškinamą pergalę Indianapolyje

NBA pirmenybėse vieną skaudžiausių sezono pralaimėjimų patyrė Indianos „Pacers“ (29-15)...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (216)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...