aA
Paskutines minutes iki birželio 26 d. startuosiančio Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo „Lotos 71st Rally Poland“ skaičiuojantis Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas tikisi patekti tarp trisdešimties geriausių lenktynininkų, padovanoti gerą reginį žiūrovams ir parodyti, jog Lietuvoje yra daug stiprių sportininkų.
© DELFI / Kiril Čachovskij

– Kaip sekasi ruoštis Pasaulio ralio čempionato etapui Lietuvoje?

– Iki Pasaulio ralio čempionato etapo teko įveikti pakankamai ilgą varžybų maratoną. Savaitgalį dalyvavome „Viru Rally“. Tai buvo paskutinė treniruotė ir paskutinis išbandymas. Pagrindinis siekis šiame ralyje buvo pabūti automobilyje prieš lenktynes Lenkijoje, įprasti prie greičio, įgauti gerą sportinę formą, kad Lenkijoje iš karto galėtumėme važiuoti užtikrintai ir taip, kaip norime.

„Viru Rally“ yra Latvijos ir Estijos ralio čempionato etapas, o mes šiemet siekiame nugalėti Latvijos čempionate. Dėl to, antrasis tikslas, galbūt netgi persipinantis su pirmuoju tikslu, buvo pabandyti išsaugoti turimas pozicijas savaitgalio varžybose ir išlaikyti intrigą, kuri leistų pakovoti dėl čempionų titulo. Mes tikrai džiaugiamės užimta antrąja vieta.

Toks pasiruošimo būdas tuo pačiu yra ir tradicinis ir netradicinis. Be abejo, kiekvienas rytas yra skirtas savęs ruošimui, fizinių jėgų patikrinimui. Taip pat jau metus neatsiejama mano sportinės rutinos dalimi yra kardio treniruotės. Tai leidžia būti pakankamai tikram, kad jėgų užteks visam ralio maratonui. Visgi, WRC etapo ilgis pagal kilometražą prilygsta maždaug keturiems Lietuvos čempionato etapams, todėl treniruotės, kurios padeda išlaikyti fizines jėgas, stiprumą, budrumą – būtinos.

– Kokius tikslus keliate sau Lietuvoje vyksiančiame WRC etape?

– Mūsų tikslas – parodyti savo šalies ir kaimyninių valstybių fanams, visiems besidomintiems, kad mes galime būti greiti, galime konkuruoti su pačiais greičiausiais pasaulio čempionato dalyviais, netgi, su, vadinkime, kiek silpnesne, pigesne ir prastesne už kitų dalyvių, technika. Mūsų ekipažas turės pranašumą pažinodamas trasas ir važiuodamas palaikomas savų fanų. Manau, kad turime teorines galimybes dėl aukštų vietų kovoti jau po pirmųjų greičio ruožų. Žinoma, varžysimės su pasaulio lyderiais. Mano nuomone, tikrai įmanoma patekti į geriausiųjų trisdešimtuką, galbūt netgi dvidešimtuką.

Šiemet „Lotos 71st Rally Poland“ lenktyniaus virš 70 tikrai stiprių dalyvių, todėl pakartoti 2009 metų rezultatą, kai absoliučiojoje įskaitoje užėmėme 15–tą vietą, būtų galima pavadinti optimistiniu variantu. Stengsimės parodyti geriausią rezultatą, kokį tik galime.

– Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje bus organizuojamas dar trejus metus. Ar dabar, besiruošdami pirmajam šalyje čempionatui, pagalvojate ir apie tolimesnius startus?

– Žinoma, neapsiribojame tik etapu Lietuvoje ir Lenkijoje. Bet kuriuo atveju, jau esame iškovoję ir Lietuvos, ir Šiaurės Europos, ir Pabaltijo čempionų titulus, siekiame Latvijos čempionų titulo, todėl planuojame pasirodyti ir kituose Europos čempionatuose bei dalyvauti kituose Pasaulio ralio čempionato etapuose. Viskas didžiąja dalimi priklauso nuo finansinių galimybių. Mūsų gerbėjai ir rėmėjai yra raktas, galintis atverti galimybes varžybose dalyvauti važiuojant pačia galingiausia technika ar net šiais metais vežti Lietuvos vėliavą į tolimesnius kraštus.

– Kokias emocijas jaučiate besiruošdami šiam istoriniam įvykiui? Ar dėl to, jog važiuosite Lietuvoje, nekyla papildoma įtampa?

– Kadangi tai yra ne pirmas kartais, kai dalyvaujame WRC, emocijos yra persipynę. Tai šioks toks grįžimas ir nostalgija. Kelis kartus esame dalyvavę Suomijos ir Švedijos pasaulio ralio čempionato etapuose, 2009–aisiais toje pačioje Lenkijoje. Grįždami tikimės ko nors gera, sava ir pažinta, laukimas yra džiuginantis. Aišku, yra ir nerimas, atsiradęs dėl praėjusio laiko tarpo, kai paskutinį kartą dalyvavome tokiose lenktynėse.

Važiuodami užsienyje ir matydami lietuviškas trispalves, lietuvišką palaikymą, juntame, kad trasose nesame vieni, jaučiamės dar geriau, nei važiuodami namie, todėl manau, kad ir čempionate palaikymas tik padės, suteiks papildomos motyvacijos. Lietuvos ralio fanams per dešimtį metų jau esame puikiai pažįstami, kai kada juos stebiname, kai kada – pralinksminame ar nuliūdiname. Bet kuriuo atveju, tai yra žmonės, kurie visada šalia. Taip pat tikimės ir naujo, didesnio palaikymo, nei paprastai turime važiuodami namuose. Tai yra nauji žmonės trasose, susidomėję dėl didelio renginio masto, kurių simpatijas turime galimybę užkariauti sėkmingu važiavimu.

– Kaip vertinate faktą, jog Lietuvoje vyks toks svarbus, didžiausias automobilių sporto renginys pasaulyje?

Neprisimenu, kada paskutinį kartą Lietuvoje turėjome panašaus kalibro renginį, kuris galėtų prilygti visame pasaulyje žinomam Pasaulio ralio čempionatui. Išskirti būtų galima tik Europos krepšinio čempionatą. Galbūt kalbu šiek tiek šališkai, tačiau ralio čempionatu domisi dešimtys milijonų gerbėjų visame pasaulyje. Manau, kad etapas Lietuvoje ir Lenkijoje yra šiek tiek neįvertintas mūsų pačių, nes tokios didelės šalys kaip Brazilija, JAV, Kanada, Kinija neturi tokio renginio, o mes turime realią galimybę savo šalyje matyti pačius greičiausius automobilius, geriausius pasaulio vairuotojus – tai yra labai reikšminga. Šis renginys įdomus visiems sporto fanams. Žmonės, norėdami stebėti tokio tipo lenktynes, važiuoja dešimtis tūkstančių kilometrų. Mums pasaulio ralio čempionato etapas yra kaip Mohametas: jeigu Mohametas neina pas kalną, kalnas ateina pas Mohametą.

– Ar domitės čempionato naujienomis? Kuriuos lenktynininkus palaikote?

– Be abejo, esu pakankamai gerai susipažinęs su visomis trasomis, visomis naujienomis ir renginio užkulisiais. Automobilių sportas – viena iš kertinių mano gyvenimo dalių, o čempionate dalyvauja nemažai mano draugų ir pažįstamų. Taip pat, mano, kaip lenktynininko, siekiamybė yra būti tarp tų vairuotojų.

– Mano favoritai – visa „Volkswagen“ komanda. Jeigu būčiau gerbėjas, neabejotinai palaikyčiau Jari-Matti Latvala ir Sebastienas Ogier.

Lietuvoje geriausi pasaulio ralio meistrai skries birželio 27 dieną Druskininkų apylinkėse. Bilietus į renginį galima įsigyti www.bilietai.lt arba kasose.

Ir nepamirškite - saugumas prasideda nuo Jūsų!

Apie VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“

VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ rengia Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą Lietuvoje ir Lenkijoje. WRC organizuojamas nuo 1973 metų, o varžybos vyksta 15-oje pasaulio šalių. Šis čempionatas yra laikomas vienu sudėtingiausių ir populiariausių pasaulyje. Lietuvoje WRC etapas rengiamas pirmą kartą ir vyks bent trejus metus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (1)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Automobilių slalomo mėgėjų finalinė kova laukia Plungėje

2018 metų pavasarį startavusi penkių etapų slalomo varžybų serija „Eolto slalomo taurė“,...

Tauragėje – Lietuvos bekelės lenktynių čempionato finalas

Artėjantį savaitgalį Tauragėje vyks Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato...

Čapkauskas su TCR „Fast Lap“ nedalyvaus: lenktynės neturėtų būti tokios (8)

„Blogas tas lenktynininkas, kuris nenori laimėti“, – šyptelėjo Ramūnas Čapkauskas ,...

Paaiškino, kuo skiriasi sportiniai ir kasdienai skirti visureigiai

Lietuvos bekelės lenktynių čempionate visureigiai skirstomi į tris klases: „Tourism“,...

Top naujienos

Pasaulio nepripažintoje Europos „šalyje“ klesti komunizmas: vietiniams negalima išvykti, o turistams – fotografuoti (83)

Yra tokia vieta Europos žemėlapyje, kurioje nesuprantamais būdais klesti komunizmas . Visos...

Tiekėjai kyla prieš vieną didžiausių pirkėjų (35)

Lietuvos daržovių augintojų asociacija planuoja skųstis atsakingoms institucijoms vieno iš...

Putino slaptųjų misijų Ukrainoje ir Sirijoje vado lėktuvas išskrido iš Lietuvos: buvo taisomas Žiemelio įmonėje patikslinta 18:23 (216)

Penktadienį dėl techninių problemų Lietuvoje priverstinai nusileidęs artimo Vladimiro Putino...

Vaida Kurpienė: jokiais laikais nevalgėme tiek daug mėsos

Kad ir kokia aktuali atrodytų aplink vis eskaluojam sveikos mitybos tema, Lietuvoje padėtis ne tik...

Metų seklys: sukčius geriausiai atbaido frazė „Aš neturiu pinigų“ (10)

DELFI, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Varšuvos universiteto profesorė įspėja: po Prezidento rinkimų Lietuvos gali laukti nelinksmas scenarijus (141)

Nerimą turėtų kelti ne tik realios valdžios galimybės čia ir dabar primesti savą valią,...

35 kg antsvorio atsikračiusi Aušra Kilkuvienė renginyje - sunkiai atpažįstama (1)

Pirmą kartą prie vakarienės tamsoje stalo svečiai rinkosi 1999 metais Ciuriche, Šveicarijoje, kai...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (4)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Mišką paskandinęs ežeras spalvą keičia 2 kartus per metus

Pažintį su Tytuvėnų regioniniu parku siūlome pradėti nuo 21 metro aukščio bokšto, kuris...