aA
Paskutines minutes iki birželio 26 d. startuosiančio Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo „Lotos 71st Rally Poland“ skaičiuojantis Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas tikisi patekti tarp trisdešimties geriausių lenktynininkų, padovanoti gerą reginį žiūrovams ir parodyti, jog Lietuvoje yra daug stiprių sportininkų.
© DELFI / Kiril Čachovskij

– Kaip sekasi ruoštis Pasaulio ralio čempionato etapui Lietuvoje?

– Iki Pasaulio ralio čempionato etapo teko įveikti pakankamai ilgą varžybų maratoną. Savaitgalį dalyvavome „Viru Rally“. Tai buvo paskutinė treniruotė ir paskutinis išbandymas. Pagrindinis siekis šiame ralyje buvo pabūti automobilyje prieš lenktynes Lenkijoje, įprasti prie greičio, įgauti gerą sportinę formą, kad Lenkijoje iš karto galėtumėme važiuoti užtikrintai ir taip, kaip norime.

„Viru Rally“ yra Latvijos ir Estijos ralio čempionato etapas, o mes šiemet siekiame nugalėti Latvijos čempionate. Dėl to, antrasis tikslas, galbūt netgi persipinantis su pirmuoju tikslu, buvo pabandyti išsaugoti turimas pozicijas savaitgalio varžybose ir išlaikyti intrigą, kuri leistų pakovoti dėl čempionų titulo. Mes tikrai džiaugiamės užimta antrąja vieta.

Toks pasiruošimo būdas tuo pačiu yra ir tradicinis ir netradicinis. Be abejo, kiekvienas rytas yra skirtas savęs ruošimui, fizinių jėgų patikrinimui. Taip pat jau metus neatsiejama mano sportinės rutinos dalimi yra kardio treniruotės. Tai leidžia būti pakankamai tikram, kad jėgų užteks visam ralio maratonui. Visgi, WRC etapo ilgis pagal kilometražą prilygsta maždaug keturiems Lietuvos čempionato etapams, todėl treniruotės, kurios padeda išlaikyti fizines jėgas, stiprumą, budrumą – būtinos.

– Kokius tikslus keliate sau Lietuvoje vyksiančiame WRC etape?

– Mūsų tikslas – parodyti savo šalies ir kaimyninių valstybių fanams, visiems besidomintiems, kad mes galime būti greiti, galime konkuruoti su pačiais greičiausiais pasaulio čempionato dalyviais, netgi, su, vadinkime, kiek silpnesne, pigesne ir prastesne už kitų dalyvių, technika. Mūsų ekipažas turės pranašumą pažinodamas trasas ir važiuodamas palaikomas savų fanų. Manau, kad turime teorines galimybes dėl aukštų vietų kovoti jau po pirmųjų greičio ruožų. Žinoma, varžysimės su pasaulio lyderiais. Mano nuomone, tikrai įmanoma patekti į geriausiųjų trisdešimtuką, galbūt netgi dvidešimtuką.

Šiemet „Lotos 71st Rally Poland“ lenktyniaus virš 70 tikrai stiprių dalyvių, todėl pakartoti 2009 metų rezultatą, kai absoliučiojoje įskaitoje užėmėme 15–tą vietą, būtų galima pavadinti optimistiniu variantu. Stengsimės parodyti geriausią rezultatą, kokį tik galime.

– Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje bus organizuojamas dar trejus metus. Ar dabar, besiruošdami pirmajam šalyje čempionatui, pagalvojate ir apie tolimesnius startus?

– Žinoma, neapsiribojame tik etapu Lietuvoje ir Lenkijoje. Bet kuriuo atveju, jau esame iškovoję ir Lietuvos, ir Šiaurės Europos, ir Pabaltijo čempionų titulus, siekiame Latvijos čempionų titulo, todėl planuojame pasirodyti ir kituose Europos čempionatuose bei dalyvauti kituose Pasaulio ralio čempionato etapuose. Viskas didžiąja dalimi priklauso nuo finansinių galimybių. Mūsų gerbėjai ir rėmėjai yra raktas, galintis atverti galimybes varžybose dalyvauti važiuojant pačia galingiausia technika ar net šiais metais vežti Lietuvos vėliavą į tolimesnius kraštus.

– Kokias emocijas jaučiate besiruošdami šiam istoriniam įvykiui? Ar dėl to, jog važiuosite Lietuvoje, nekyla papildoma įtampa?

– Kadangi tai yra ne pirmas kartais, kai dalyvaujame WRC, emocijos yra persipynę. Tai šioks toks grįžimas ir nostalgija. Kelis kartus esame dalyvavę Suomijos ir Švedijos pasaulio ralio čempionato etapuose, 2009–aisiais toje pačioje Lenkijoje. Grįždami tikimės ko nors gera, sava ir pažinta, laukimas yra džiuginantis. Aišku, yra ir nerimas, atsiradęs dėl praėjusio laiko tarpo, kai paskutinį kartą dalyvavome tokiose lenktynėse.

Važiuodami užsienyje ir matydami lietuviškas trispalves, lietuvišką palaikymą, juntame, kad trasose nesame vieni, jaučiamės dar geriau, nei važiuodami namie, todėl manau, kad ir čempionate palaikymas tik padės, suteiks papildomos motyvacijos. Lietuvos ralio fanams per dešimtį metų jau esame puikiai pažįstami, kai kada juos stebiname, kai kada – pralinksminame ar nuliūdiname. Bet kuriuo atveju, tai yra žmonės, kurie visada šalia. Taip pat tikimės ir naujo, didesnio palaikymo, nei paprastai turime važiuodami namuose. Tai yra nauji žmonės trasose, susidomėję dėl didelio renginio masto, kurių simpatijas turime galimybę užkariauti sėkmingu važiavimu.

– Kaip vertinate faktą, jog Lietuvoje vyks toks svarbus, didžiausias automobilių sporto renginys pasaulyje?

Neprisimenu, kada paskutinį kartą Lietuvoje turėjome panašaus kalibro renginį, kuris galėtų prilygti visame pasaulyje žinomam Pasaulio ralio čempionatui. Išskirti būtų galima tik Europos krepšinio čempionatą. Galbūt kalbu šiek tiek šališkai, tačiau ralio čempionatu domisi dešimtys milijonų gerbėjų visame pasaulyje. Manau, kad etapas Lietuvoje ir Lenkijoje yra šiek tiek neįvertintas mūsų pačių, nes tokios didelės šalys kaip Brazilija, JAV, Kanada, Kinija neturi tokio renginio, o mes turime realią galimybę savo šalyje matyti pačius greičiausius automobilius, geriausius pasaulio vairuotojus – tai yra labai reikšminga. Šis renginys įdomus visiems sporto fanams. Žmonės, norėdami stebėti tokio tipo lenktynes, važiuoja dešimtis tūkstančių kilometrų. Mums pasaulio ralio čempionato etapas yra kaip Mohametas: jeigu Mohametas neina pas kalną, kalnas ateina pas Mohametą.

– Ar domitės čempionato naujienomis? Kuriuos lenktynininkus palaikote?

– Be abejo, esu pakankamai gerai susipažinęs su visomis trasomis, visomis naujienomis ir renginio užkulisiais. Automobilių sportas – viena iš kertinių mano gyvenimo dalių, o čempionate dalyvauja nemažai mano draugų ir pažįstamų. Taip pat, mano, kaip lenktynininko, siekiamybė yra būti tarp tų vairuotojų.

– Mano favoritai – visa „Volkswagen“ komanda. Jeigu būčiau gerbėjas, neabejotinai palaikyčiau Jari-Matti Latvala ir Sebastienas Ogier.

Lietuvoje geriausi pasaulio ralio meistrai skries birželio 27 dieną Druskininkų apylinkėse. Bilietus į renginį galima įsigyti www.bilietai.lt arba kasose.

Ir nepamirškite - saugumas prasideda nuo Jūsų!

Apie VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“

VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ rengia Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą Lietuvoje ir Lenkijoje. WRC organizuojamas nuo 1973 metų, o varžybos vyksta 15-oje pasaulio šalių. Šis čempionatas yra laikomas vienu sudėtingiausių ir populiariausių pasaulyje. Lietuvoje WRC etapas rengiamas pirmą kartą ir vyks bent trejus metus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelažninko gedimas nesustabdė: Alžyre laimėjo penktą etapą

Alžyre tęsiasi „Tuareg Rallye“ , kuriame startavo penki Lietuvos motociklininkai. Sėkmingą...

Motociklų sporto entuziastams naujas sezonas bus karštas – vyks per 50 varžybų (1)

Lietuvos motociklų sporto federacija paskelbė 2019 metų sezono varžybų tvarkaraščius –...

Tragedija Alžyro ralyje: žuvo keturračio vairuotojas (4)

Alžyre tęsiasi „Tuareg Rallye“, kuriame startavo penki Lietuvos motociklininkai. Deja, ralis...

Juknevičius atskleidė, kiek ir kokių patobulinimų prireikė Dakare aplamdytam bolidui (8)

Vasario 18 d. iš Peru grįžusiu automobiliu besidžiaugęs Antanas Juknevičius , bolido...

Arūnas Gelažninkas Alžyro lenktynėse skrieja ant sparnų: pakilo į antrąją vietą (1)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas startavo Alžyro ralyje. Kol kas kauniečiui sekasi puikiai –...

Top naujienos

Šalis, kur prostitucija – tiesiog verslas: kaip tai atrodo iš arti (55)

Na, va jums ir prašome, dar viena spalvinga spalvingos šalies pusė. Aš su prostitucija...

Tobulą atostogų vietą atradę lietuviai įspėja tautiečius: higienos sąskaita taupyti nevalia, todėl nekartokite mūsų klaidos (29)

Laoso Liaudies Demokratinė Respublika – nedidukė Pietryčių Azijos valstybėlė, gyventojų...

Lietuvoje siaučiant tymų protrūkiui Veryga pripažįsta veiksmų plano neturintis (131)

Lietuvoje – tymų proveržis: šiemet jau užfiksuoti 224 atvejai. Pernai tokių buvo 30.

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (7)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

„Žalgirio“ svajonę pasvėręs Kuzminsko brolis: būtų nuostabu, jei tolyn patektų ir Kaunas, ir Milanas laida „Krepšinio zona“ (16)

Dar prieš tris savaites nekantriausi Lietuvos žurnalistai jau skubėjo laidoti Kauno „Žalgirio“...

Ekspertas apie išvadas dėl buvusio Putino bendražygio mirties: nieko panašaus nebuvau matęs (70)

Lūžęs kaklo kaulas, kuris lūžta labai retai, nebent smaugimo ar dusinimo atveju, kraujo...

Netrukus vėl suksime laikrodžius – miegosime trumpiau (212)

Paskutinį kovo sekmadienį vėl teks pasukti laikrodžių rodykles – šį kartą jas suksime pirmyn...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau siūlo atidėjimą iki gegužės 22-osios; papildyta 19.26 (167)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Keletas rimtų priežasčių, kodėl verta miegoti nuogai (7)

Ievos kostiumas miegant šalia išrinktojo teikia neabejotinų pranašumų. Vienas iš jų –...

Prakalbus apie staigų atlyginimų kilimą – Maurico pastaba: deja, yra vienas magiškas žodis (108)

Finansų ministerija blogina ekonomikos augimo prognozes : kaip situacija keičiasi lietuvių...