Po įtempto ir pergalingo savaitgalio žiedinėse 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas vėl grįžta į Žemaitiją, tik šįkart – į labiau įprastas žvyro trasas. Šeštadienį lenktynininkas startuos ralyje „Žemaitija 2014“ ir mėgins tapti pirmuoju penkis kartus jį laimėjusiu dalyviu.
© E.Kniežausko nuotr.

Iki šiol V. Švedui kartu su šturmanu Žilvinu Sakalausku yra pavykę laimėti „Žemaitijos“ (anksčiau – „Saulės“) ralį 2009, 2010, 2011 ir 2013 metais. Sportininkas viliasi, kad ir šįkart daugiau kaip 120 kilometrų Kelmės apylinkėmis nusidrieksiantys greičio ruožai jam bus svetingi. Bendras trasos ilgis sudarys per 320 km.

„Siekiame aukščiausių tikslų – susigrąžinti Lietuvos ralio čempionų titulą. Kadangi šiemet dėl techninių problemų nepavyko baigti žiemos ralio, vieną minusą savo sąskaitoje jau turime. Antrame etape – Latvijoje vykusiame „Talsi“ ralyje – nugalėjome. Žemaitijoje tiesiog nebegalime sau leisti nefinišuoti. Važiuosime iki galo bet kokia kaina. Pagrindinis prioritetas – pergalė“, – sako sportininkas, pasiryžęs pagerinti rekordą ir penktąkart tapti šių varžybų nugalėtoju.

Iki šiol V. Švedui yra pavykę laimėti du ralius iš trijų Druskininkuose, o „300 ežerų ralyje“ jis nugalėjo tris sykius iš keturių. Tokie pasiekimai, anot lenktynininko, išlaiko tikslų kartelę ypač aukštai – kovoti tik dėl pergalių.

Šiųmetis sezonas V. Švedui – kupinas staigmenų ir neplanuotų amplua. Dalyvavimas Šiaurės Europos zonos (NEZ) šalių ir Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapuose vienam tituluočiausių Lietuvos lenktynininkų tebuvo preliudija naujiems iššūkiams. Balandžio mėnesį vykusiose „Arena Motor Show“ šoninio slydimo varžybose ralio meistras parodė galįs varžytis ir „drifto“ trasoje ant kiek neįprastos betoninės Kauno „Žalgirio“ arenos dangos. Tąkart jis nugalėjo autosporto daugiakovėje.

Praėjusį savaitgalį V. Švedas komandoje su Ramūnu Čapkausku ir Deividu Jociumi 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje, pilotuodamas „formulei“ prilyginamą „Aquila CR1“ automobilį, po bemaž dešimtmečio pertraukos prisiminė įgūdžius žiedinėje asfalto trasoje. Čia garsių Lietuvos ralio atstovų trejetas spėjo įveikti 767 km, kai varžybos neplanuotai buvo nutrauktos dėl apmaudžios varžovų avarijos ir iškilusių trasos saugumo problemų, tačiau to pakako iškovoti pirmą vietą X1 prototipų klasėje.

„Žemaitijos“ ralyje „Juta Racing“ komandos vėliavnešys startuos išbandymų jau patikrintu savuoju „Mistubishi Lancer EVO X“ automobiliu. Ilgametė V. Švedo ir Ž. Sakalausko tandemo patirtis – pagrindinis faktorius, padėsiantis vėl greitai perprasti trasas, kurias šiemet sudarys vien keliai su žvyro danga.

„Tokia atgalinė adaptacija yra nepalyginamai paprastesnė nei toji, kurią patyriau pirmąkart persėdęs iš keturių ratų pavarą turinčio ralio automobilio į galu varomą itin galingą žiedinių lenktynių automobilį. Žinoma, savo paties galimybių išbandymas sėdint prie kitokių automobilių vairo, be jokios abejonės, žavi ir suteikia naujos patirties. Vis dėlto, kad ir ką bemėginčiau, iki šiol neatradau kitos autosporto šakos, kuri labiau trauktų negu mano taip mylimas ralis. Tad jaučiuosi, lyg grįžčiau ten, kur viskas sava ir labai gerai pažįstama“, – apie artėjantį startą kalba V. Švedas.

Vos prieš savaitę 1000 kilometrų lenktynėse V. Švedas vieningai kovojo bendroje komandoje su R. Čapkausku, o ralyje jiems teks rungtis tarpusavyje. Tačiau V. Švedas sako, kad tai tėra sportas: „Pirmiausiai, mudu esame geri draugai, visada palaikome vienas kitą. Ramūnas man padeda perprasti žiedinių lenktynių specifiką, o aš jam atsilyginu savo žiniomis ir patirtimi ralyje. Netgi mūsų serviso zonos varžybose būna greta, kad prireikus pagelbėtume vienas kitam, pasidalintume automobilių detalėmis ar mechanikų pajėgomis. Neabejoju, kad bičiuliška atmosfera lydės ir „Žemaitijos“ ralyje. Dalyvavimas tūkstančio kilometrų lenktynėse tik sustiprino tą pasitikėjimą vienas kitu bei parodė, kad net ir kritinėse situacijose mūsų požiūriai visiškai sutampa.“

Penktadienį ralio dalyvių lauks administracinė ir techninė komisijos bei bandomasis greičio ruožas. Šeštadienį ryte Kelmėje bus duotas varžybų startas. Sportininkai keturis greičio ruožus įveiks po du kartus, o tris – po vieną sykį. Organizatoriai sako lenktynininkams parengę įvairiapusiškus greičio ruožus – nuo plačių greitų tiesiųjų iki labai vingiuotų ir techniškai sudėtingų atkarpų bei miško keliukų su minkšta kelio danga. Dalis trasos daugeliui jau bus pažįstama, bet žadama ir naujų atkarpų, kurios iš dalyvių pareikalaus itin darnaus ekipažo narių darbo, o nemokamai ralį stebėsiantiems žiūrovams nepagailės gerų emocijų.

Prie starto linijos „Žemaitijos“ ralyje išsirikiuos apie pusšimtis ekipažų, tarp kurių – svečiai iš kaimyninės Lenkijos ir Baltarusijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskutiniame Lietuvos šonaslydžio čempionato etape nugalėjo B. Čirba (2)

Praėjusį šeštadienį, spalio 14 dieną, Kačerginės Nemuno žiede vyko paskutinis, šeštasis,...

G. Grinbergas – geriausių pasaulio „Rok Junior“ lenktynininkų septintuke

Pasaulio „ROK Junior“ kartingo kategorijos čempionate Italijoje šį savaitgalį paaiškėjo...

A. Juknevičius – apie lietuvišką biudžetą ir pasaulines ambicijas (4)

Sausį prasidės Dakaro ralis , Lietuva vėl išprotės. Skaičiuosime sekundes, kas, ką ir kaip...

Būna ir taip: šlapia trasa – tik vienam lenktynininkui

„ROK Junior“ kartingo kategorijos pasaulio čempionate Italijoje šią savaitę dalyvaujantis...

Prieš paskutinį Lenkijos ralio čempionato etapą – pokyčiai D. Butvilo ekipaže

Šį savaitgalį, spalio 13-15 dienomis, vienas greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų Dominykas...

Top naujienos

R.I.T.A. Gyvenimą pašventė Lietuvai, o dabar tenka kovoti dėl kompensacijų (67)

Iš Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų į atsargą savo noru išėjo apie 40...

Lietuviškas vanduo brangesnis dėl to, kad yra kietas (39)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

NT rinką gali ištraukti tik vienas dalykas (4)

Oficialiai šiemet užsieniečiams išduoda apie 9 tūkst. leidimų dirbti. Tai vienas didžiausių...

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (155)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (6)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

Gydytojas A. Unikauskas: storėjate ne tada, kai valgote riebiai

„Nuo seno galvojama: valgysiu riebalus – storėsiu. Tai nelogiška. Juk visas maistas, kurį mes...

Ne pats geriausias pasirinkimas: 6 baldai, kurių dizaineriai negali pakęsti

Jaučiatės pasirengę išleisti ganėtinai įspūdingą sumą naujiems baldams įsigyti? Tuomet...

Žymus futurologas atskleidė, kokie iššūkiai mūsų lauks iki 2030-ųjų (1)

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17...

Įvardijo labiausiai tikėtinus princo Williamo ir K. Middleton trečiojo karališkojo kūdikio vardus

Praėjusią savaitę britų karališkosios šeimos gerbėjai džiaugėsi, pagaliau pamatę viešumoje...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (713)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...