Po įtempto ir pergalingo savaitgalio žiedinėse 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas vėl grįžta į Žemaitiją, tik šįkart – į labiau įprastas žvyro trasas. Šeštadienį lenktynininkas startuos ralyje „Žemaitija 2014“ ir mėgins tapti pirmuoju penkis kartus jį laimėjusiu dalyviu.
© E.Kniežausko nuotr.

Iki šiol V. Švedui kartu su šturmanu Žilvinu Sakalausku yra pavykę laimėti „Žemaitijos“ (anksčiau – „Saulės“) ralį 2009, 2010, 2011 ir 2013 metais. Sportininkas viliasi, kad ir šįkart daugiau kaip 120 kilometrų Kelmės apylinkėmis nusidrieksiantys greičio ruožai jam bus svetingi. Bendras trasos ilgis sudarys per 320 km.

„Siekiame aukščiausių tikslų – susigrąžinti Lietuvos ralio čempionų titulą. Kadangi šiemet dėl techninių problemų nepavyko baigti žiemos ralio, vieną minusą savo sąskaitoje jau turime. Antrame etape – Latvijoje vykusiame „Talsi“ ralyje – nugalėjome. Žemaitijoje tiesiog nebegalime sau leisti nefinišuoti. Važiuosime iki galo bet kokia kaina. Pagrindinis prioritetas – pergalė“, – sako sportininkas, pasiryžęs pagerinti rekordą ir penktąkart tapti šių varžybų nugalėtoju.

Iki šiol V. Švedui yra pavykę laimėti du ralius iš trijų Druskininkuose, o „300 ežerų ralyje“ jis nugalėjo tris sykius iš keturių. Tokie pasiekimai, anot lenktynininko, išlaiko tikslų kartelę ypač aukštai – kovoti tik dėl pergalių.

Šiųmetis sezonas V. Švedui – kupinas staigmenų ir neplanuotų amplua. Dalyvavimas Šiaurės Europos zonos (NEZ) šalių ir Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapuose vienam tituluočiausių Lietuvos lenktynininkų tebuvo preliudija naujiems iššūkiams. Balandžio mėnesį vykusiose „Arena Motor Show“ šoninio slydimo varžybose ralio meistras parodė galįs varžytis ir „drifto“ trasoje ant kiek neįprastos betoninės Kauno „Žalgirio“ arenos dangos. Tąkart jis nugalėjo autosporto daugiakovėje.

Praėjusį savaitgalį V. Švedas komandoje su Ramūnu Čapkausku ir Deividu Jociumi 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje, pilotuodamas „formulei“ prilyginamą „Aquila CR1“ automobilį, po bemaž dešimtmečio pertraukos prisiminė įgūdžius žiedinėje asfalto trasoje. Čia garsių Lietuvos ralio atstovų trejetas spėjo įveikti 767 km, kai varžybos neplanuotai buvo nutrauktos dėl apmaudžios varžovų avarijos ir iškilusių trasos saugumo problemų, tačiau to pakako iškovoti pirmą vietą X1 prototipų klasėje.

„Žemaitijos“ ralyje „Juta Racing“ komandos vėliavnešys startuos išbandymų jau patikrintu savuoju „Mistubishi Lancer EVO X“ automobiliu. Ilgametė V. Švedo ir Ž. Sakalausko tandemo patirtis – pagrindinis faktorius, padėsiantis vėl greitai perprasti trasas, kurias šiemet sudarys vien keliai su žvyro danga.

„Tokia atgalinė adaptacija yra nepalyginamai paprastesnė nei toji, kurią patyriau pirmąkart persėdęs iš keturių ratų pavarą turinčio ralio automobilio į galu varomą itin galingą žiedinių lenktynių automobilį. Žinoma, savo paties galimybių išbandymas sėdint prie kitokių automobilių vairo, be jokios abejonės, žavi ir suteikia naujos patirties. Vis dėlto, kad ir ką bemėginčiau, iki šiol neatradau kitos autosporto šakos, kuri labiau trauktų negu mano taip mylimas ralis. Tad jaučiuosi, lyg grįžčiau ten, kur viskas sava ir labai gerai pažįstama“, – apie artėjantį startą kalba V. Švedas.

Vos prieš savaitę 1000 kilometrų lenktynėse V. Švedas vieningai kovojo bendroje komandoje su R. Čapkausku, o ralyje jiems teks rungtis tarpusavyje. Tačiau V. Švedas sako, kad tai tėra sportas: „Pirmiausiai, mudu esame geri draugai, visada palaikome vienas kitą. Ramūnas man padeda perprasti žiedinių lenktynių specifiką, o aš jam atsilyginu savo žiniomis ir patirtimi ralyje. Netgi mūsų serviso zonos varžybose būna greta, kad prireikus pagelbėtume vienas kitam, pasidalintume automobilių detalėmis ar mechanikų pajėgomis. Neabejoju, kad bičiuliška atmosfera lydės ir „Žemaitijos“ ralyje. Dalyvavimas tūkstančio kilometrų lenktynėse tik sustiprino tą pasitikėjimą vienas kitu bei parodė, kad net ir kritinėse situacijose mūsų požiūriai visiškai sutampa.“

Penktadienį ralio dalyvių lauks administracinė ir techninė komisijos bei bandomasis greičio ruožas. Šeštadienį ryte Kelmėje bus duotas varžybų startas. Sportininkai keturis greičio ruožus įveiks po du kartus, o tris – po vieną sykį. Organizatoriai sako lenktynininkams parengę įvairiapusiškus greičio ruožus – nuo plačių greitų tiesiųjų iki labai vingiuotų ir techniškai sudėtingų atkarpų bei miško keliukų su minkšta kelio danga. Dalis trasos daugeliui jau bus pažįstama, bet žadama ir naujų atkarpų, kurios iš dalyvių pareikalaus itin darnaus ekipažo narių darbo, o nemokamai ralį stebėsiantiems žiūrovams nepagailės gerų emocijų.

Prie starto linijos „Žemaitijos“ ralyje išsirikiuos apie pusšimtis ekipažų, tarp kurių – svečiai iš kaimyninės Lenkijos ir Baltarusijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Press ralyje“ – amžinųjų varžovų akistata

Automobilių su varikliais iki 1600 kub. cm klasė „Press ralyje“ tradiciškai yra pati...

Ralis „Kaunas 2018“ mėgėjus perkels į aukštesnį lygį (2)

Šeštadienį Kaune vyks antrasis Lietuvos mini ralio čempionato etapas „ Kaunas 2018“. Ralio...

Lietuvos motokroso čempionas Jasikonis: vien talento nepakanka (10)

Greičiausias Lietuvos motokroso lenktynininkas, daugkartinis šalies čempionas 20-metis Arminas...

Dėl šonaslydžio „atleido“ savo vadovą (2)

Automobilių sportas yra brangi veikla. Dogma, kurią, pasiekus tam tikrą šio sporto lygį, apeiti...

Dėl ko skauda galvas autokroso trasų šeimininkams?

Patarlę – „namuose ir sienos padeda“ – žino ne tik krepšininkai, teisę atkrintamųjų...

Top naujienos

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (105)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Gyvai / Čempionų lygos kulminacija: „Real“ ir „Liverpool“ kaktomuša traumą patyrė Salah (118)

Jau šį šeštadienį paaiškės 2017/2018 metų sezono stipriausia Čempionų lygos ekipa. Trofėjų...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (3)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (83)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (8)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (1)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...

Garsenybės tiesiog apsėstos šios dietos: kodėl neturėtumėte sekti jų pavyzdžiu? (16)

Pastaruoju metu ne viena garsenybė ėmė laikytis vadinamosios ketoninės dietos , kurios pagrindą...

Lietuvoje nauja technologija – mobilios paukštidės (24)

Vienoje iš labiausiai Lietuvoje paplitusių žemės ūkio šakų bręsta permainos. Ilgą laiką...

Kraupi žmogžudystė Tauragės rajone: vyras nušovė du žmones ir nusižudė pats papildyta 22.49 (32)

Taugarės rajone esantį Eidintų kaimą sukrėtė kraupi tragedija. Vyras nužudė du žmones, po to...

Vonios remontas: kaip neišleisti daug pinigų ir mėgautis rezultatu (15)

Atrodytų, visiškai nesudėtinga atlikti remontą vonios kambaryje, bet iš tiesų šios patalpos...