aA
Artėjant paskutiniam, spalio 3 - 4 dienomis vyksiančiam, Lietuvos ralio čempionato (LARČ) etapui „Rally Classic“ Druskininkai 2014, antrą vietą bendrojoje čempionato įskaitoje užimantis Vytautas Švedas žada atiduoti visas jėgas, kad šių metų ralio sezoną baigtų pergalingai.
Vytautas Švedas
© Organizatorių nuotr.

- Paskutinis etapas Druskininkuose – jau už kelių dienų. Kokių nuotaikų apimti laukiate sezono pabaigos? Koks apskritai Jūsų ekipažui buvo šis sezonas?

- Šis sezonas mūsų ekipažui nebuvo toks, kokį šiandien norėtųsi matyti. Pirmos lenktynės, kuriose buvome netoli pergalės, baigėsi šarnyro gedimu. Teko nukristi į tą vietą, už kurią bendrojoje įskaitoje netgi negavome taškų - nebaigėme lenktynių, iki varžybų pabaigos likus vos keliems ruožams. Vėliau laimėjome Lietuvos čempionato etapą Latvijoje, „Žemaitijos ralį“.

„300 ežerų“ ralyje Zarasuose transmisijos gedimas neleido tęsti kovos. Dar kartą turėjome „sudėti ginklus“. Šios dvi nesėkmės, kai nebaigėme lenktynių, užkirto kelią konkurencijoje dėl pačios aukščiausios vietos LARČ. Paskutiniame ralyje - „Kauno ruduo“, atvažiavome antroje vietoje, tačiau mus aplenkė pagrindinis konkurentas Ramūnas Čapkauskas, kuris šiemet visas lenktynes baigė, gaudamas solidžius taškų kiekius. Šiuo metu praktiškai užsitikrinome antrą vietą.

- Kokius tikslus sau keliate Druskininkuose?

- Jau du kartus pavyko tapti Druskininkų ralio nugalėtojais, praėjusiais metais taip pat buvome labai arti pergalės, bet paskutiniame greičio ruože pramušėme ratą, teko jį keisti. Taip sugaišome apie 2,5 min. laiko ir nukritome į trečią vietą. Šiemet čempionate norisi kažkiek „trinktelėti durimis“ – parodyti, kad galime važiuoti greitai, diktuoti tempą, prie kurio taikytųsi konkurentai. Stengsimės važiuoti greitai, stabiliai, nelaužyti technikos, saugoti padangas ir, be abejo, dar kartą laimėti „Rally Classic“.

- Ar ralis Druskininkuose skiriasi nuo kitų LARČ etapų?

- Etapas Druskininkuose – paskutinės sezono lenktynės, kai turime jau daugmaž aiškius rezultatus. Kalbant apie ralį – visada stengiuosi į Druskininkus atvažiuoti su šypsena. Kaip lenktynininkas mėgstu trasų sudėtingumą. Ralis iš kitų čempionato etapų išsiskiria minkštesniu gruntu, todėl greičio ruožus dažniausiai galima įveikti tik po vieną kartą. Šiemet jau važiavome Druskininkuose – pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo metu. Ten, vėlgi, nepasisekė. Mums labiausiai patinkančiame greičio ruože sugedo automobilio galinė pakaba. Taip nutiko dėl itin sudėtingų kelio sąlygų. Kadangi jau žinome, jog bus sudėtinga, šiuo metu stengiamės šimtu procentų paruošti automobilį, kad galėtumėme kovoti dėl pergalės.

- Kaip manote, kokias lenktynes šiemet išvysime Druskininkuose?

- Kadangi, lenktynių Lietuvos čempionate nėra daug, kiekvienas etapas lenktynininkams yra šventė, kiekvienose lenktynėse stengiamės parodyti ką galime. Didžiausias mūsų ekipažo noras – atsirevanšuoti R. Čapkauskui, kurį užleidome į priekį. Jam, tuo pačiu norėsis įrodyti, kad greitas gali būti ne vien „Kauno rudens“ ralyje. Taip pat, girdėjau, jog sulauksime dar nematytų lenktynininkų. Negana to, pats ralis bus iššūkis – turėsime įveikti naktinį ir miesto greičio ruožus, nuvažiuoti per 150 km atstumą. Visa tai leis lenktynėms tapti tikrai įdomiomis ir sudėtingomis.

- Paminėjote naktinį ir miesto greičio ruožus. Kokiomis ypatybėmis jie pasižymi? Ar norint greitai juos įveikti reikalingas specialus pasiruošimas?

- Naktiniam greičio ruožui reikalingi papildomi, nepriekaištingai veikiantys, žibintai, kurie leistų jaustis stabiliai ir užtikrintai. Naktį, 160 km/val. greičiu važiuojant Druskininkų šilu, pasižyminčiu minkšto smėlio danga ir neypatingai matant kelią, būtų sudėtinga gerai jaustis. Lenktynininkas gali būti labai greitas, stabilus ir talentingas, tačiau, jeigu jis nematys trasos, negalės išnaudoti nei savo, nei automobilio potencialo. Praeitais metais susidūrėme su šia problema. Mūsų žibintai nebuvo pakankamai geri, todėl naktiniame greičio ruože negalėjome užimti aukštų pozicijų ir praradome nemažai laiko. Antrą dieną teko kovoti, kad atgautumėme prarastą laiką. Greičio ruožas mieste yra šventė ralio žiūrovams, kurie pakankamai nedidelėje kelio atkarpoje gali pamatyti labai daug.

- Pradėjome kalbėtis apie trasas. Kokiomis trasomis labiausiai mėgstate lenktyniauti?

- Trasų neskirstau. Man patinka žvyro trasos, naktiniai ruožai, asfaltas. Iš principo, du kartus nugalėjome Druskininkuose, trečią taip pat buvome ištiestos rankos atstumu nuo pergalės, todėl galima galvoti, jog tokios sąlygos, kokios laukia Druskininkuose, puikiai tinka mūsų greito važiavimo suvokimui. Manau, kad turime sukaupę pakankamai patirties, kuri leis važiuoti konkurencingai.

Apie „Rally Classic“ Druskininkai

„Rally Classic“ Druskininkai 2014 – tai visą sezoną vainikuojantis įspūdingiausias visų metų ralio renginys Druskininkuose, garantuojantis bekompromisę kovą dėl čempiono titulo ir kasmet sulaukiantis vis daugiau automobilių sporto gerbėjų dėmesio iš Lietuvos, Baltarusijos, Lenkijos, Suomijos ir kitų šalių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (554)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Neįgali moteris šaukiasi pagalbos: eglutei 150 tūkst. eurų randa, o neįgalus žmogus neįdomus (5)

„Man ranka nekyla „palaikinti“ šiemetinės Panevėžio kalėdinės eglės. Jos puošybai...

Po Naujųjų laukiama chaoso: ne visi supranta mokestinius pasikeitimus, kamuojasi net buhalteriai (1)

Buhalteriai iki šiol nesupranta visų nuo Naujųjų įsigaliosiančių mokestinių pakeitimų,...

Peršalus neskubėkite gerti vaistų: įvardijo 5 žoleles, galinčias efektyviai pagydyti receptai (12)

Vos pajutę pirmuosius peršalimo simptomus – perštinčią gerklę, kimimą, nemalonų kosulį...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnių (144)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (250)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (30)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Dermatologė Jurgita Stoškienė: jei egzistuotų jaunystės eliksyras, jį sudarytų keturi dalykai (5)

Kas nenorėtų išlikti amžinai jaunas? Toks troškimas žmoniją, ypač moteriškąją jos pusę,...

Šalies rekordą pagerinusi Lietuvos rinktinė plauks pasaulio čempionato finale (26)

Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo čempionato trumpajame (25 m) baseine vyrų kombinuotos...

Kalėdų stalas. Šventinė atgaiva, kurią verta išbandyti: pieno kisielius su aguonomis (6)

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant šventėms,...