aA
Šalia Marijampolės, prie pat automagistralės šiemet pradėjo veikti milžiniška aikštelė tiek lenktynininkų, tiek automobilių sporto mėgėjų treniruotėms „Majami Driftland“. Lietuvoje tokių vietų nedaug, galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti, tad ji sulaukė daug susidomėjimo ir daug norinčių treniruotis. Ją įvertino net užsienio sportininkai. Deja, pradžioje iniciatyvą laiminusi vietos valdžia pakeitė poziciją ir, nesileisdama į kompromisus, pradėjo sportininkus ir automobilių sporto entuziastus guiti lauk.
Treniruotė "Majami Driftland" aikštelėje
Treniruotė "Majami Driftland" aikštelėje
© Asmeninins albumas

Vieta vairuotojams tobulėti

Šalia Marijampolės miesto, prie pat automagistralės, privačioje teritorijoje atidarėme aikštelę pavadinimu „Majami Driftland“, skirtą ,,drifto“ treniruotėms ir varžyboms. Aikštelė yra aptverta, turi įrengtą apšvietimą. Atidarėme su Mero Povilo Isodos palaiminimu ir iniciatyvos palaikymu, turėdami didelių planų ateičiai.

Ją atidarėme tam, kad čia galėtų treniruotis sportininkai, kad čia automobilio valdymo subtilybių saugiai galėtų mokytis visi tobulėti norintys vairuotojai. Kaip žinia, tam skirtų vietų Lietuvoje beveik neturime, tačiau turime garsių sportininkų visame pasaulyje. Mus nuo pirmos dienos surado tokie aukšto lygio čempionai kaip Benediktas Čirba, Andrius Čibirka, Andrius Vasiliauskas, Gediminas Levickas, Aurimas Vaškelis.

Profesionalai parodė norą atvažiuoti pas mus ir patys savo iniciatyva ėmė mokyti jaunus vairuotojus, kad tik lietuviai ir toliau skintų pergales visame pasaulyje. Pasak sportininkų, „Majami Driftland“ aikštelėje galima padaryti itin greitą progresą, nes pagaliau sportininkai turi idealias sąlygas augti ir tobulėti. 3 tūkst. kv. metų saugus gero asfalto plotas – pats tas. Taip pat norime į saugią aikštelę pervilioti azartišką jaunimą iš miesto gatvių. Mūsų veikla domisi ir sportininkai iš Lenkijos.

Vygandas Rimkus (kairėje) ir Antanas Kyguolis, "Majami Driftland" įkūrėjai
Vygandas Rimkus (kairėje) ir Antanas Kyguolis, "Majami Driftland" įkūrėjai
© Asmeninins albumas

Nors pati aikštelė savęs neišlaiko, negalim nuvilti tų sportininkų, kurie mus jau aplankė (o jų yra keli šimtai iš visos Lietuvos!), dėl to veiklos negalime stabdyti. Per mūsų darbo laikotarpį sulaukėme net kelių tūkstančių žiūrovų, kurie atvykdavo tiesiog pasižiūrėti treniruočių. Tokiu būdu visi stipriai prisidedame prie Marijampolės vardo garsinimo ir finansinės gerovės.

Taip pat esame Lietuvos automobilių sporto federacijos nariai ir įgavome preliminarią teisę sekančiais metais organizuoti keletą Lietuvos („Semi-Pro“ ir „Street“ lygos) „drifto“ čempionato etapų.

Trumpino darbo laiką

Nuo pirmos dienos svajojome dirbti kiekvieną savaitės dieną mokydami sportininkus, ir savaitgaliais rengti atviras treniruotes. Bet vos po kelių darbo dienų sulaukėme kaimynės vizito, kuri minėjo, kad gyvena vos už kelių šimtų metrų, todėl ilgi pasivažinėjimai jai trukdo.

Prie to paties sulaukėme ne vieno policijos vizito. Nors draudžiamos veiklos nedarome, bet jie įspėdavo, kad aplinkiniai gyventojai kreipiasi dėl triukšmo į policiją. Mes tikrai suprantame aplinkinius gyventojus, kad kuo mažiau jiems trukdytume, nutarėme dirbti tik keletą kartų per mėnesį, sutrumpinome darbo laiką. Dirbome nuo 10 val. iki 18 val., o žiemos laikotarpiu iki 17 val. (pagal įstatymą Marijampolės savivaldybėje triukšmas galimas iki 19 val.)

Nepaisant to, aplinkiniai gyventojai surinko 328 parašus (kaip jie teigia), kad mūsų veikla būtų nutraukiama. Marijampolės savivaldybėje vyko jau ne vienas posėdis dėl „Majami Driftland“. Priežasties, dėl ko mus uždaryti, dar nerado, nes mes veikiame legaliai, pagal įstatymus, privačioje teritorijoje. Visgi priekabių ieškoma intensyviai.

"Majami Driftland" sulaukė ir policijos vizito
"Majami Driftland" sulaukė ir policijos vizito
© Asmeninins albumas

Lapkričio 15 dieną mes buvome pakviesti į savivaldybę, tačiau pokalbio tik klausėme, nes mūsų argumentų bei norų niekas klausyti nenorėjo. Mes vien dėl to, kad rastume kompromisą su gyventojais, dirbame vis rečiau, ieškome galimybių pastatyti triukšmą aplinkiniams sumažinančias tvoras. Minėto posėdžio metu Marijampolės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis mus įspėjo, kad suorganizuos policijos reidą prie įvažiavimo į aikštelę. Draugiškai sutarėme, kad nevykdysime veiklos keletą savaičių, neskleisime posėdžio informacijos viešojoje erdvėje ir bendrai ieškosime sprendimų.

Bet jau tą pačią dieną V. Tumelis savo feisbuko paskyroje paskelbė mus sutrikdžiusį įrašą, kuriame teigė, kad yra nutraukiamos visos mūsų nelegaliai įrengtoje terasoje vyksiančios varžybos ir treniruotės, o jų dalyviai bus baudžiami už chuliganišką vairavimą.

Išvaikė partnerius ir sportininkus

Tiesos minėtame įraše nedaug. Visų pirma, mes varžybų nerengėme, tik treniruotes. Be to, veikla vykdoma privačioje uždaroje aikštelėje, legaliai, pagal Lietuvoje veikiančius įstatymus, tad dalyviai negali būti nubausti. Šis pareiškimas sukėlė didelį sporto visuomenės pasipiktinimą, dėl to praradome keletą rėmėjų, kurie žadėjo uždengti tvoras dėl triukšmo, tobulinti infrastruktūrą ir prisidėti prie varžybų rengimo ateityje.

Lapkričio 26 dieną vykome pas Marijampolės merą Povilą Isodą į susitikimą ir pasakėme, kad veiklą vykdysime toliau, nes nieko nelegalaus nedarome. Be abejo, dirbsime trumpiau ir rečiau dėl aplinkinių gyventojų, ieškosime būdų dengti tvoras, mažinti triukšmą.

Treniruotė "Majami Driftland" aikštelėje
Treniruotė "Majami Driftland" aikštelėje
© Asmeninins albumas

Sekmadienį, gruodžio 1 dieną vykdėme treniruotę. Dar jai neprasidėjus, atvyko policijos pareigūnų ekipažas (tą dieną jų buvo 3). Jis nerado nieko, dėl ko galėtų bausti mus ar sportininkus, tačiau teigė, kad tikrins visus įvažiuojančius dalyvius, fotografuos jų dokumentus, automobilius, filmuos ir jiems sakys, kad galimai baus už chuliganišką vairavimą, jei savivaldybė kada nors suras priekabių, kaip mūsų veiklą pripažinti nelegalia. O čia kaip? Ar įstatymai mūsų valstybėje galioja atgaline tvarka? Tą policija ir darė: fotografavo įvažiuojančių dalyvių dokumentus, dėl ko dalyviai pradėjo bijoti važiuoti, nes galvoja, kad tie pažadai už chuliganišką vairavimą kažkada ateityje gali išsipildyti. Mūsų žiniomis policija negali privačioje valdoje užkirsti kelią mūsų veiklai ir bausti dalyvius.

Įsitraukė žmonės, kurių nėra matę

Gruodžio 3 dieną Marijampolės savivaldybėje vyko antras susirinkimas, kuriame buvo spendžiama „Majami Driftland“ veikla. Mes į jį nebuvome pakviesti.

Ir čia taip pat yra netikslumų ir kad mes rengiame varžybas, kaltinimų, kad nenorime ieškoti kompromiso. O kaip mes jo galima ieškoti, jei nesame kviečiami į posėdžius ir net nežinome, kad tokie vyksta? Marijampolės savivaldybės puslapyje rašoma, kad neplanuojame imtis triukšmą mažinančių priemonių ar ieškoti kitos vietos, kur galėtume vykdyti savo veiklą. Tai nėra tiesa, nes ieškojome būdų ir triukšmo mažinimui, ir kitos vietos – tiesiog šiuo metu dar nieko neradome.

Gruodžio 4 dieną mūsų veiklos klausimu užsiėmė ir Seimo narys Dainius Gaižauskas, savo feisbuko paskyroje parašęs, kad mes įžūliai nevykdome savivaldybės reikalavimų.

Jis sukvietė į susirinkimą suinteresuotas puses, tačiau apie jį mes nieko nežinojome. Po susitikimo buvo pažerta daug netikslių teiginių. Seimo narys teigė, kad mes įžūliai neatsižvelgėmė į savivaldybės reikalavimus ir atsisakėme geranoriškai spręsti susiklosčiusią situaciją.

Tiesa ta, kad oficialius pirmojo posėdžio nutarimus įvykdėme, jokių kitų oficialių reikalavimų nesame gavę. Tik daug neoficialių, kad nutrauktume veiklą, nors neįsivaizduojame, kuo remiantis to galima reikalauti . Su Dainiumi Gaižausku mes net nesame bendravę, nebuvome pakviesti į susitikimą, kad išdėstytume savo poziciją. Apskritai, apie jį sužinojome tik iš feisbuko įrašų, kuriuose jis kaltina mus įžūlumu.

Šiuo metu mes patiriame milžinišką spaudimą, nes visomis priemonėmis bandoma nutraukti „Majami Driftland“ veiklą. Šiam klausimui spręsti pajungta jau ne viena institucija. Mes geranoriškai viską sprendėme ir spręsime, ieškosime kompromisų. Neieškome įstatymo spragų ir veiklą vykdome legaliai, o jeigu ir bus rasta pažeidimų (įstatymiškų ar dėl triukšmo), mes juos taisysime. Tik norėtume ne gintis nuo puolimo, o problemas spręsti demokratiškai, bendradarbiaujant tiek su Marijampolės savivaldybe, tiek su mūsų kaimynais.

Parengėme peticiją, kurioje žmonės savo parašu gali pareikšti poziciją dėl tokios vietos, kaip „Majami Driftland“ veikimo. Džiaugiamės, kad automobilių sporto bendruomenė tokia aktyvi, ir per kelias dienas surinkome 10 kartų daugiau parašų nei kad aplinkiniai aikštelės gyventojai. Tikime, kad Lietuvoje atsiras vietos ir automobilių sporto entuziastams.

Šis tekstas yra autoriaus nuomonė. DELFI redakcijos nuomonė nebūtinai turi sutapti su šio teksto autorių nuomone.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(58 žmonės įvertino)
4.7414

Po ilgos medikų kovos mirė dar vienas Dakaro lenktynininkas (27)

2020-ųjų Dakaro ralis buvo permainingas, tačiau pasižymėjo gausiu avarijų skaičiumi. Jo metu...

Deividas Jocius apie Monte Karlo WRC: pirmas krikštas įvyko (3)

Sausio 23 dieną startavo 2020 metų Pasaulio ralio čempionatas ( WRC ), tradiciškai prasidėjęs...

Deividas Jocius laukia starto Monte Karlo WRC etape

Pirmojo šių metų Pasaulio ralio čempionato ( WRC ) etapo, Monte Karlo ralio dalyviai sausio 22...

Prasidėjo dalyvių registracija į 1006 km lenktynes

Oficialiai pradėta ir dalyvių į 21-ąsias „Aurum“ 1006 km lenktynes registracija. Didžiausiu...

Oficialu: Dakaro organizatoriai nori plėtros – 2021-aisiais ralis vyks per dvi valstybes (6)

Dakaro ralį organizuojanti ASO kompanija prisipažino, kad deda pastangas, jog išplėstų renginį...

Top naujienos

Privatūs darželiai tėvams kainuoja šimtus, o kiek uždirba pedagogai: sumos tikrai stebina

Nuo kiek daugiau nei 500 iki beveik 3000 eurų – tokius atlyginimus neatskaičius mokesčių gauna...

Infografikas. Kaip jūsų pensijų fondui sekėsi 2019 metais

Praėjusiais metais antros pakopos pensijų fondai uždirbo rekordinę grąžą, visgi vieniems...

Andrius Užkalnis

Kaip ištverti gyvenimą. 19 dalis. Pralaimi tik tada, kai sustoji

Sveiki, aš esu Andrius Užkalnis , ir čia, DELFI Plius , rašau jums apie tai, kaip elgtis, kad...

Daugelį nurausti priverčianti liga: pastebėję nedidelę kietą opelę jau galite registruotis pas gydytoją (6)

Jei pasakyti draugams ar kolegoms, kad susirgau gripu – vieni niekai, tai yra ligų, kurios nurausti...

Vytautas Landsbergis prabilo apie Lietuvos vidaus priešus, su kuriais nekovojama (469)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų garbės pirmininkas Vytautas Landsbergis...

Išgirdusi, ką amerikiečiai kalba apie Lietuvą, klaipėdietė studentė nustebo (200)

Klaipėdietė Neringa Ševeliovaitė svajojo mokytis verslo prestižiniame Norvegijos universitete,...

Padūkęs ir labiausiai taisyklių nepaisantis miestas Europoje: turistus vilioja ne tik pasiūla, bet ir kainos (9)

Orijus Gasanovas apsilankė audringiausiame Hamburgo rajone, kuriame laukiami tik pilnamečiai....

Renginyje pasirodžiusią Indrę Kavaliauskaitę buvo sunku pažinti: televizijos laidų vedėja pakeitė šukuoseną nuotraukų galerijoje – kardinalūs pokyčiai (26)

Neseniai vykusiuose „ Žmonės 2020 “ apdovanojimuose visų akys krypo į raudonuoju kilimu...

Pažiūrėkite, kaip gyvena britų karališkoji šeima: prabanga tviskantys rūmai skendi auksiniame interjere (1)

Dizaineris Ashley Hicksas yra ledi Pamelos Hicks (mergautinė pavardė Mountbatten) ir interjero...