Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Etikos ir drausmės komisijos narys, ralių organizatorius Jonas Balčiūnas teigė, kad toks elgesys nėra priimtinas, nes žmogus sugadina ne tik savo vardą, bet ir visos lenktynininkų bendruomenės vardą.

Už nederamą elgesį lenktynininkui paskirta 1000 eurų bauda, tačiau pašnekovo nuomone pinigine bausme tokių „lenktynininkų“ neišauklėsi. „Tikras lenktynininkas turėtų lenktyniauti trasoje ir rodyti pavyzdį visai visuomenei. Nemanau, kad šioje situacijoje paskirta piniginė bauda padės. Žinoma, reikia imtis priemonių ir tai buvo bene minimaliausia priemonė, kokią federacija galėjo pritaikyti“, - sakė J. Balčiūnas.

Ralių organizatoriaus teigimu, pirmiausia pats lenktynininkas turėtų jausti atsakomybę už savo poelgius.

„Galime tik padėkoti Dievui, kad ši situacija baigėsi laimingai, be skaudesnių pasekmių, bet juk galėjo būti ir kitaip. Automobilis, lekiantis dideliu greičius bendrojo naudojimo keliais yra ginklas, kuris gali pražudyti. Tokio netinkamo elgesio afišavimas gali tapti blogu pavyzdžiu paprastam piliečiui, kuris gali manyti, kad taip elgtis yra normalu ir leistina“, - kalbėjo pašnekovas.

Jo teigimu, visi esame nusižengę, tačiau žinome, kad yra tam tikros taisyklės kurių turime laikytis. Bet jų nesilaikyti ir apie tai viešai skelbti yra nederamas elgesys, o ypač lenktynininkui.

Dažniausiai automobilių sportas suvokiamas kaip itin brangus malonumas, kurį sau gali leisti ne kiekvienas iš mūsų. Lyg ir savaime peršasi prielaida, kad lenktynininkai turintys atitinkamas pajamas leidžia sau elgtis kelyje laisviau nei derėtų, tačiau J. Balčiūnas suskubo paprieštarauti, kad automobilių sportas nėra išskirtinių asmenų sporto šaka.

„Jeigu esi darbštus, pats garaže rengi automobilį, gali patekti į šį sportą. Tokį pavyzdį galime matyti žvelgdami į Dovilą Čiutelę, kuris lenkia ir kitus greitus, brangius automobilius. Tai nėra brangiausia sporto šaka, į ją ateini arba turėdamas pinigų, arba daug dirbi, arba susirandi rėmėjus. O dėl verslo žmonių, taip, jų šiame sporte padaugėjo, bet jie dalyvauja ne todėl, kad pasididžiuotų dideliu greičiu gatvėje. Pirmiausia atėjęs į automobilių sportą sieki pergalių, o jei nepasieki ir bandai gauti dėmesį kitais, kaip šiuo atveju, pavojingais būdais, tai yra baisu“, - sakė J. Balčiūnas.

Pašnekovas pasidžiaugė, kad susikūręs vyrų autoklubas N40 ieško būdų komunikuoti su plačiąja visuomene ir paaiškinti, kad autosportas ir saugaus eismo kultūra yra glaudžiai susiję.