aA
„Mūsų tikslas – kuo geriau praleisti laiką“, – tarsi sutarę kartoja komandos „Urta Drift“ šonaslydininkai. Tačiau panašu, kad noras pasilinksminti atneša ir rezultatus. Prieš porą savaičių Klaipėdoje komandos PRO lygos lenktynininkas Giedrius Zabulionis privertė iš susižavėjimo klykti visą minią drifto žiūrovų, stebinčių finalines kovas, o ir artėjantį savaitgalį, rugpjūčio 2-32 dienomis, Kuršėnuose vyksiančiame „Automotive.lt Drift Camp“ renginyje, sako komanda, pasižiūrėti tikrai bus į ką.
"Urta Drift" komanda "Nemuno žiedo" trasoje. Gailute.lt nuotr.

„Urta Drift“ komandos, po kurios vėliava važiuoja ir G. Zabulionis, ir S. Budrys, ir dar keli sportininkai, vadovas – Andrius Čilvinas. Pirmoji jo įkurta įmonė UAB „Urta“, vėliau virtusi VšĮ „Sporto klubas Urta“, ir atsistojo už sportininkų nugaros, tad komandos pavadinimas kilęs būtent iš čia. Tačiau A. Čilvinas pasakoja, kad komanda atsirado gerokai anksčiau nei jo įkurtas verslas.

„Pradžia buvo kone prieš dešimtmetį. Man buvo įdomūs automobiliai ir labai norėjau kažką su jais daryti, tačiau nežinojau, nuo ko pradėti. Tai G. Zabulionis padėjo, prasidėjo judesys, o tik po kelerių metų atsirado verslas ir įmonė“, – pasakoja A. Čilvinas, dabar esantis vienas iš SSF bendrovės bendrasavininkų.

Jis pats pasuko į žiedines lenktynes, tačiau po to, kai atsirado įmonė, o joje pradėjo dirbti ir G. Zabulionis, buvo pagalvota, kad įmonė galėtų pastovėti šonaslydininko užnugaryje. Tad prieš kiek daugiau nei trejus metus, padedamas bendraminčių, G. Zabulionis išvažiavo į „Street“ lygos šonaslydžio varžybas.

„Ir per porą metų driftas tapo mūsų įmonės laisvalaikiu ir kultūros dalimi, mat visi dirbantys yra panašaus amžiaus ir varžybos įdomios visiems, – šypsosi A. Čilvinas. – Be to, į šonaslydį tiesiogiai įsivėlė ir du įmonės bendrasavininkai, vienas nusipirko sau automobilį ir bando važiuoti, o kitam patinka organizacinis darbas komandoje.“

Visgi jis neslėpė, kad įmonė nekelia didelių tikslų savo globojamiems sportininkams. Svarbiausia, pasak A. Čilvino, kad visa veikla generuotų kuo geresnę nuotaiką visiems – ir važiuojantiems, ir varžybas stebintiems.

PRO – gerokai smagiau

G. Zabulionis, Klaipėdoje sugebėjęs užkopti iki TOP 4 kovos, pasakoja, kad šis sezonas – antras, kai jis važiuoja šonaslydžio varžybose. Prieš trejetą metų, aiškino sportininkas, jis dar išbandė savo įgūdžius keliose varžybose, o prieš porą – nusprendė sportuoti rimčiau.

„Dar praėjusiais metais važiavome „Street“, ir „Semi PRO“ lygos varžybose, tačiau pamėginome dalyvauti ir PRO lygos renginiuose. Matyt, tai lėmė, kad pabandę nusprendėme važiuoti tik PRO lygos varžybose, mat tą daryti leidžia ir finansai, ir turima technika, o slysti šonu čia gerokai įdomiau – ir varžovai stipresni, ir trasos įvairesnės“, – aiškino drifteris.

G. Zabulionis šonu slysta su BMW E36 automobiliu, kurio važiuoklė, kaip tikina, kone standartinė. Tačiau po kapotu – 720 AG ir 800 Nm generuojantis variklis.

„Dauguma tą variklį keikia, tačiau mes juo džiaugiamės, nes dalių kainos ir jo remontas – tikrai kišenės neplėšo“, – tikina vaikinas.

"Urta Drift" komanda Palangoje, drifto varžybose. Justo Lengvino nuotr.
"Urta Drift" komanda Palangoje, drifto varžybose. Justo Lengvino nuotr.

Reikėjo „išjungti“ smegenis

Prisiminęs savo važiavimą Klaipėdoje, per 1006 km lenktynes vykusiose „Gera Dovana Drift“ varžybose, G. Zabulionis prisipažįsta, kad važiavo taip, kaip tik galėjo, ir viršijo savo paties lūkesčius. Mat varžybų tvarka lėmė, kad į porinius važiavimus G. Zabulionis iškeliavo drauge su Benediktu Čirba, rungtyniaujančiu Europos drifto čempionate. Pastarasis sportininkas žinomas kaip itin tikslus ir greitas, tad kova su juo niekada nebūna lengva.

„Važiuojant paskui jį reikia visiškai „išjungti“ smegenis. Nelabai suprantu, kaip jis sugeba taip greitai ir taip tiksliai važiuoti, atrodo, kad robotas prie vairo sėdi. Dauguma sako, kad jeigu tenka važiuoti su B. Čirba, tai galima net negadinti padangų ir degalų – tokio lygio žmogus. Man pačiam iki jo yra labai toli“, – prisipažįsta pašnekovas.

Smegenis „išjungti“ šonaslydininkui reikia dėl paprastos priežasties – priešingu atveju važiuoti dideliu greičiu ir dideliu kampu gali būti baisu. Visgi G. Zabulionis sako, kad ne visada jam sekasi tą padaryti, tad tenka perlipti per save.

Vieną iš atvejų, kai teko lipti per save, pasakoja vaikinas, jis atsimins ilgai. Anot jo, tąkart laukė varžybos Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje ir ten, norint teisingai išslysti visą trajektoriją, reikėdavo pasiekti 160-170 km/val. greitį, tuomet traukti rankinį stabdį ir priversti automobilį „atsistoti“ tinkamu kampu.

„O aš, kaip šiandien atsimenu, atvažiuoju 120 km/val. ir bijau traukti „rankinį“. Tai po kokių penkių ratų supratau, kad kitaip nieko nebus, teks pagreitėti ir perlipti per save. Tas pavyko ir šiandien man ten – viena smagiausių trasų“, – sakė G. Zabulionis.

"Urta Drift" komanda "Nemuno žiedo" trasoje. Gailute.lt nuotr.
"Urta Drift" komanda "Nemuno žiedo" trasoje. Gailute.lt nuotr.

Užkniso ir liepė bandyti pačiam

Salvijus Budrys – vienas šviežiausių „Urta Drift“ komandos narių. Tačiau pradžioje, pasakoja „Street“ lygos pilotas, jis kartu su dviem savo bendraminčiais įkūrė atskirą komandą. Visgi ilgainiui suprato, kad varžytis po dviem atskirais vardais – neverta.

„Paskambinau A. Čilvinui, pasakiau, kad reikia pasikalbėti, ir tada sutarėme, kad reikia susivienyti, nes vis tiek viską darome kartu. Tad prie „Urta Drift“ komandos prisijungėme trise“, – pasakojo S. Budrys.

Tačiau šonaslydininko karjerą S. Budrys pradėjo nuo visiško atsitiktinumo. Kaip pasakojo pats, kadangi turi techninės priežiūros mikroautobusą, skirtą žemės ūkio technikos remontui, vienas iš dabartinių komandos narių jo paprašė į šonaslydžio treniruotę nuvežti padangų ir, tuo pačiu, pabūti mechaniku. S. Budrys stebėdamas, kaip bando driftinti jo pažįstamas, negailėjo patarimų, kaip reikėtų važiuoti. Galiausiai bičiuliui trūko kantrybė ir jis liepė S. Budriui pačiam sėsti prie vairo ir pamėginti slysti šonu.

„Aš atsisėdau ir nuslydau šonu du, tobulus kaip pradžiamoksliui, ratus. Ir taip viskas prasidėjo: grįždamas namo net neklausiau, ką žmona pasakoja, galvojau, kaip man gauti automobilį, tinkamą driftui“, – kalbėjo S. Budrys.

Viena treniruotė – ir ant pakylos

Šonaslydžiui skirtą automobilį vaikinas turėjo jau po poros savaičių, tačiau apie tai nei puse lūpų antrajai pusei neprasitarė, mat ši – laukėsi. S. Budrys juokdamasis aiškina, kad tiesiog „nenorėjo kelti įtampos“.

„Žinoma, kai žmona sužinojo, reakcija buvo atitinkama, bet dabar yra didžiausia gerbėja ir važiuoja į visas varžybas“, – pasakoja sportininkas.

Į pirmąsias varžybas S. Budrys taip pat iškeliavo kaip į avantiūrą – po vienintelės treniruotės. Ir pasisekė, mat teko lipti ant apdovanojimų pakylos trečiosios vietos.

„Nežinau, kaip taip pasisekė, nes tada neturėjau jokio supratimo, ką daryti su padangų slėgiu, nei kaip ją sustyguoti. Tada ir automobilis buvo lyg „palaida bala“ palyginus su tuo, kaip jis važiuoja dabar“, – gūžčioja pečiais pašnekovas.

Vaikinas varžosi su geltonu BMW E36 sedanu. Po pastarojo kapotu – 2,8 l darbinio tūrio 153 kW galios ir 280 Nm variklis. Ir šie metai – pirmi, kai sportininkas nori važiuoti visose sezono varžybose, mat praėjusiais metais spėjo pasivaržyti tik pusėje. Tačiau, atvirauja, per tą laiką spėjo į namus parsivežti keturias nugalėtojo taures.

Save pašnekovas vadina pradžiamoksliu, bet varžosi jis ne tik „Street“, bet ir „Semi PRO“ lygos varžybose. Anot jo, nėra geresnių treniruočių nei varžybos. Tiesa, „Semi PRO“ lygoje, prisipažįsta S. Budrys, jo automobilis vienas iš silpniausių.

„Iš tiesų, mano tikslas yra gerai atrodyti absoliučios įskaitos lentelėje, nes ji parodo, ką veikei per visus metus“, – atvirauja pilotas.

Pamatyti visą „Urta Drift“ komandą, o taip pat ir daugelį lietuviškų šonaslydžio žvaigždžių, bus galima rugpjūčio 2-3 dienomis, Kuršėnų autodrome, kur vyks Lietuvos drifto čempionato varžybos „Automotive.lt Drift Camp“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Marijampolėje atidarė mokyklą, kurioje išmokys, kaip svilinti padangas (6)

Tik įvažiavus į Marijampolę nosį ima kutenti svylančių padangų dūmų kvapas, o ausis...

Norbe grįžta į drifto trasas: ir su tris kartus silpnesniu nei kitų automobiliu gali būti smagu (1)

Artėjantį savaitgalį, rugpjūčio 23-24 dieną, Kačerginės „Nemuno žiede“ bus duotas...

Istorinių ralyje dundės ir 8 litrų darbo tūrio varikliai

Nors paraiškų pateikimo terminai į rugpjūčio 31-ąją Vilkaviškyje prasidėsiantį istorinių...

Europos autokroso čempionato lyderis jungiasi prie lietuvių komandos

Lietuviška „ ESmotorsport-LabasGas “ komanda praleidusi Pasaulio ralio kroso čempionato etapą...

„Riga Summer Race“ lenktynėse „Porsche Baltic“ džiaugėsi dar vienu laimėjimu

Savaitgalį Latvija tapo Baltijos šalių žiedinių lenktynių centru. Rygoje esančioje...

Top naujienos

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (72)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (173)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (3)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (11)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (63)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (74)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (78)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...

Atostogos Maltoje prasidėjo sėdint ant akmens: nesitikėjo, kad kelionė taip pabrangs (20)

Mano atostogos prasidėjo nuvykus į Maltą , į mažą miestelį Mgarr, prie užrakintų durų....

„Serie A“ starte – neįskaitytas Ronaldo įvartis, „Bundeslygoje“ – pirmoji „Bayern“ pergalė (1)

Šeštadienio vakarą startavo Italijos futbolo „Serie A“ čempionatas. Pirmąją pergalę...