Lenktynėms – Lietuvos tūkstantmečio vardas

„2000-aisiais, susirinkę į pirmąsias „Promo Sporto“ surengtas maratoninio nuotolio automobilių žiedines lenktynes, nesitikėjome, kad joms bus lemta įgauti tokį stulbinantį pagreitį, - teigia vienas iš labiausiai tituluotų šalies automobilių sporto meistrų Eugenijus Tumalevičius, kartu su komandos nariais Vytautu Venskūnu ir Vladu Laurinavičiumi laimėjęs pirmąsias 1000 km lenktynes Palangoje. – Džiugu, kad dalyvauti jose tapo prestižo reikalas ne tik pajėgiausiems šalies lenktynininkams, bet ir jų kolegoms iš daugelio užsienio šalių.“

Šiemet liepos viduryje Palangoje vyksiančios lenktynės bus jubiliejinės, jau dešimtosios jų istorijoje. Natūralu, kad graži dešimtmečio sukaktis bei kasmet vis didėjantis lenktynių populiarumas kelia atsakomybės kartelę aukštyn ne tik varžybų rengėjams, rėmėjams, bet ir jų dalyviams.

„Šių metų lenktynės bus paženklintos ne tik prasmingu jų dešimtmečio jubiliejumi. Mums, renginio organizatoriams, malonu, kad jos vyks būtent tais metais, kai Lietuva plačiai minės savo vardo tūkstantmetį, o lenktynės ras vietos ir šiai garbingai datai skirtų renginių sąraše, – sako nuo pat pirmųjų varžybas Palangoje rengiančios bendrovės „Promo Sportas“ direktorius Darius Jonušis. – Suprantama, tai mus ne tik džiugina, bet ir įpareigoja padaryti viską, kad iš jų kuo puikiausius įspūdžius išsivežtų visi, apsilankę renginyje.

Tikiu, kad sukaupta patirtis ir jau dabar beveik atlikti visi pasirengimo svarbiausiajam metų egzaminui darbai pateisins sportininkų ir sporto gerbėjų lūkesčius, o dešimtosios lenktynės savo organizacija ir kovos azartu pranoks visas iki šiol čia vykusias. Lenktynių organizatoriai kartu su Susisiekimo ministerija šiemet ypač daug dėmesio skirs eismo saugumo gerinimo akcijoms, kurių pagrindinis tikslas bus nuo mažų dienų ugdyti atsakingą ir gerą vairuotoją.“

Daugiau dalyvių iš užsienio

Pasaulį, ne išimtis ir Lietuvą bei automobilių sportą, apėmusi krizė galbūt neleidžia tikėtis pagerinti pernykštį rekordą, kai šiose varžybose startavo beveik 90 komandų, o rengėjai buvo priversti vietoje vienų žadėtų lenktynių surengti dvejas.

Tačiau jei paraiškų skaičius viršys trasos pralaidumo galimybes (50 automobilių), kaip ir pernai bus rengiamos kvalifikacinės varžybos. Po jų 47 greičiausieji sportininkai iškart pateks į pagrindines lenktynes, o kiti, neperžengę atrankos varžybų barjero, dalyvaus 100 ratų lenktynėse, kurios, kaip ir pernai, vyks pagrindinių lenktynių išvakarėse.

Pagal patvirtintą varžybų reglamentą paskutiniai trys kelialapiai į 1000 km lenktynes kaip paskatinamieji prizai atiteks trims pirmiesiems 100 ratų lenktynių prizininkams, o tai dar labiau didins šių, tik 2008-aisias debiutavusių varžybų intrigą.

Paraiškas dalyvauti varžybose „Promo Sportas“ pradėjo registruoti jau sausio viduryje, o šiai dienai visus juridinius dokumentų pateikimo formalumus pilnai yra užbaigusios per 20 komandų. Antra tiek baigia visų būtinų dokumentų tvarkymą.

Pirmoji paraišką dalyvauti varžybose užregistravo „Padvaiskas ir Ko“ komanda, į lenktynių trasą išvairuosianti „Toyota Supra“ automobilį. Įkandin jos savo ketinimus varžytis Palangoje patvirtino šių lenktynių 2005 metais laimėtoja „Oktanas Racing“ ekipa, kurios sportininkai broliai Nerijus ir Nemunas Dagiliai tramdys greitąjį „Porsche 997 GT3“.

Iš užsieniečių pirmieji paraišką pateikė kaimyninio Kaliningrado „AST Racing“ komandos lenktynininkai. Didžiosios Britanijos „Brunswick Automotive“ ekipos keturi lenktynininkai į Palangos trasą išvairuos specialiai parengtą „BMW 130“ automobilį. Lenkijai atstovaus 2007 metų šios šalies ilgų distancijų lenktynių čempionas Maciejus Marcinkiewiczius, lenktyniausiantis „Porsche 997“ automobiliu.

Dalyvavimo detales su varžybų organizatoriais baigia derinti ir Ispanijos komanda. Tai dar viena lenktynių naujovė, nes šių šalių sportininkai iki šiol Palangoje dar nėra varžęsi.

Lenktynėmis susidomėjo Italijos bei Vokietijos komandos. Į Palangą pasisemti patirties atvyks ilgų nuotolių lenktynių organizatoriai iš Rusijos ir Portugalijos.

Galimybė išbandyti trasą - visiems

Šiemet virtualią Palangos žiedinių lenktynių trasą galės išbandyti visi norintys. Ne tik išbandyti, bet ir pasijusti lenktynininko rolėje įveikdami visus trasos viražus, lenkdami priešininkus ir kovodami dėl sekundžių dalių. O kartu ir mokydamiesi saugiai vairuoti greitą sportinį automobilį.

Ne paslaptis, kad tokiais simuliatoriais naudojasi net „Formulės-1“ pilotai besirengdami varžyboms jiems nepažįstamose arba menkai težinomose trasose.

„Kompiuterinio „rfactor“ lenktynių simuliatoriaus Palangos lenktynių trasos programos kūrimas pareikalavo nemažai pastangų, - teigia 2006 m. lenktynių nugalėtojas Aurelijus Rusteika. – Naudojant itin tikslius GPS prietaisus buvo kruopščiai išmatuota ir sumodeliuota trasa, visi jos nuolydžiai, posūkių kampai, todėl drąsiai galima teigti, kad simuliatoriaus pagalba kiekvienas jį išbandęs galės didžiuotis įveikęs šią neilgą, tačiau gana klastingą trasą.“

„rfactor“ kūrėjai – „Image Space Incorporated“ (ISI), dirbanti komercinei rinkai ir karinei pramonei bei kurianti lenktynių simuliatorius nuo praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio.

Palangos lenktynių trasos kompiuterinę versiją gali išbandyti kiekvienas, įsigijęs „rfactor“ žaidimą. Šią trasą simuliatoriaus pagalba bus galima įveikti lenktynių partnerio „Topo centras“ salonuose, o lenktynių dienomis – ir trasos prieigose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją