aA
Aštuoni šimtai arklio galių, tūkstantis niutonmetrų – tokie skaičiai kalbant apie šoniniam slydimui parengtą automobilį nieko nenustebina. Lietuvos drifto čempionato PRO lygoje su trimis ar keturiais šimtais arklio galių pasiekiantį variklį turinčiu automobiliu svajoti apie aukštas pozicijas yra neįmanoma, tad skaičiai čia mažų mažiausia įspūdingi kitų sporto šakų atstovams. O ir patys lietuviai šiame sporte yra žinomi visame pasaulyje ne tik dėl savo vairavimo, bet ir konstravimo sugebėjimų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Vygandas Rimkus ir jo automobiliai
Vygandas Rimkus ir jo automobiliai
© Vytautas Pilkauskas

Vienas šviežiausių į Lietuvos šoninio slydimo padangę pakilusių sportininkų – iš pajūrio kilęs ir Kaune gyvenantis Vygantas Rimkus. Iki šiol važiavęs BMW 3 automobiliu, trečiame Lietuvos drifto čempionato etape „Gera Dovana Drift“ Palangoje liepos 18-19 dienomis, „Aurum 1006 km lenktynių“ savaitgalio metu, pristatys visiškai naują modelį – „Nissan 350Z“ su „Toyota“ V8 varikliu. Prie jo buvo primontuota turbina ir pasiektas įspūdingas galingumas – 807 AG ir 1041 Nm. To užtenka, kad automobilis būtų galingiausias tarp žiedinių lenktynių dalyvių, tačiau šoninio slydimo lygoje čia – tik statistinis vidurkis.

Geriausias drifterių ir gyventojų santykis

Kintai – miestelis Šilutės rajone ant Kuršių marių kranto, kurį savo atostogų Mažojoje Lietuvoje metu yra aplankęs dažnas lietuvis. Jis garsėja viena aukščiausių Europoje tujų (jos aukštis – 18 metrų) bei tuo, kad miestelyje kurį laiką gyveno ir dirbo Vydūnas. Tačiau šiandien šalyje Kintai garsėja ir dėl kitos priežasties – drifto. Miestelyje yra apie 600 gyventojų, tačiau iš jo kilę du Lietuvos šoninio slydimo PRO lygos sportininkai – tokio gyventojų ir profesionalių drifterių santykio neturi niekas kitas.

„Čia įsikūrusi bene garsiausia Lietuvos komanda „Drift Devil“, iš Kintų yra ir klubo prezidentas Kęstutis Kelpša. Jis nuo paauglystės užsiiminėjo sportu ir tuo domėjosi – tuomet aš buvau tik besivystantis, augantis jaunuolis. Mane tai žavėjo. Aš norėjau prie komandos prisijungti ir, kai man buvo 13 ar 14 metų, pasiūlė būti atsakingu už marketingą, socialinius tinklus, partnerių paiešką. Taip ir atsiradau drifte“, – savo istoriją pasakoja Veega pseudonimu žinomas Vygantas Rimkus.

Kaip jis prisimena, su laiku noras tik augo ir važiuoti norėjosi tik labiau. Sulaukęs paskutinio „niolikto“ gimtadienio, jis prisiruošė ir išvažiavo į pirmąjį „Street“ lygos etapą – tai pradedantiesiems skirtos varžybos, kuriose dalyvauti ir aukštus rezultatus pasiekti galima su standartiniu automobiliu.

„Turėjau paprastą mašiną, mano tikslas buvo tilpti į tūkstantį eurų. Man pavyko išvažiuoti, tačiau pavyko ir kur kas daugiau – užsikabliavau. Supratau, kad noriu sportuoti – nenoriu būti chuliganas, noriu, kad mano automobilis būtų tikras bolidas – ne tas, kuris gatvėje važiuoja“, – prisimena V. Rimkus.

Supratęs, kad anksčiau ar vėliau važiuos PRO lygoje, V. Rimkus iškart pradėjo rengti automobilį pagal jos reglamentą. Tai nebuvo sudėtina – kaip sako pats sportininkas, viską gavo savo kieme, nes tas pats K. Kelpša ruošia automobilius sportui.

Debiutiniame sezone – mokymasis iš klaidų

Visą sezoną V. Rimkus, kaip sako pats, „su gera mašina“, įveikė 2017 m.

„Prasidėjo ilgas darbas – negalėjau kažko pavyti, reikėjo patobulinimų. Nusiperki vieną detalę – o ji daro ne tai, ką tu norėtum. Nusiperki kitą – ji jau veikia tinkamai. Po daugybės tokių atvejų ir mokymųsi iš klaidų atsirado žinios, pradėjau auginti patirtį ir 2018 m. važiavau jau „Semi-Pro“ lygoje – tai tarpinis variantas tarp „Street“ ir „Pro“, – apie savo kelią iki aukščiausios Lietuvos drifto lygos pasakoja Veega.

Gerą rezultatą pasiekti pavyko jau pirmame sezone – 2018 m. sezono įskaitoje V. Rimkaus pavardė buvo įrašyta ties antra vieta. Tad sportininkas suprato, jog atėjo laikas kilti dar aukščiau – į Lietuvos „Pro“ lygą.

Vygandas Rimkus ir jo automobiliai
Vygandas Rimkus ir jo automobiliai
© Vytautas Pilkauskas

2019 m. sezono pradžia neapsiėjo be netikėtumų. V. Rimkus pradėjo gaminti visiškai kitą automobilį – „Nissan 350Z“, tačiau, kaip dažniausiai nutinka, nespėjo jo paruošti laiku ir pirmame etape Rygos „Bikernieki“ trasoje startavo su skolintu „Mazda RX-8“ automobiliu – į jį sumontuotas V8 variklis pasiekia 280 AG.

Antrajam etapui Kačerginės „Nemuno žiede“ naudojo jau savo BMW M3 su V8 varikliu bei turbokompresoriumi – 720 AG ir turbininis variklis buvo visiškai nauja patirtis V. Rimkui.

Trečiajame etape Palangoje – „Gera Dovana drift“ varžybose – jau pasirodys su „zetke“. Tai bus visiškai unikalus automobilis – kito tokio Lietuvos drifto „Pro“ lygoje nėra, nors toks modelis dėl gero svorio balanso ir kompaktiško kėbulo gana populiarus Japonijoje bei JAV.

Nepaisant patirtų nesklandumų, rezultatu V. Rimkus nesidžiaugti negali – debiutiniame sezone jis po dviejų etapų „Pro“ lygoje užima trečią vietą ir sieks ją išsaugoti po varžybų Palangoje. O gal ir pakilti dar aukščiau.

„Trasa 1006 km lenktynėse yra labai beprotiška – daug vairuotojų jos bijo, varžybos ankstesniais metais dėl įvairių incidentų net buvo nutrauktos. Tačiau aš tą trasą prisipratinau ir man ji patinka“, – kaip visada ramiai, bet užtikrintai sako V. Rimkus.

Kaip seksis jam ir kitiems Lietuvos drifto profesionalams unikalioje Palangos „Aurum 1006 km lenktynių“ teritorijoje suformuotoje trasoje, pamatyti bus galima liepos 18-19 dienomis. Tai bus trečias iš penkių 2019 m. Lietuvos drifto „Pro“ lygos čempionato etapų. Po dviejų etapų lyderio poziciją užima Benediktas Čirba, antras – Linas Klevinskas, trečias – V. Rimkus.

„Gera Dovana drift“ varžybos bus ir Baltijos šalių drifto čempionato etapas, tad Palangoje laukiama stipriausių šoninio slydimo meistrų iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mantas Matukaitis grįžta į Baltijos šalių čempionatą vienas: su išlaisvintais „Lamborghini“ arkliais sieks pergalės sprinte

„Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda šį savaitgalį išvyksta į Estiją, kur dalyvaus...

Praėjęs savaitgalis Lietuvos automobilių sporto meistrams – pergalingas

Pirmąjį rugpjūčio savaitgalį Lietuvos automobilių sporto atstovai varžėsi Baja, žiedo, ralio...

Per plauką nuo pergalės: Jonas Karklys Vokietijos žiedinėse lenktynėse iškovojo antrąją vietą

Šeštadienį Vokietijos žiedinių lenktynių „ ADAC TCR Germany“ pirmenybėse vyko ketvirtasis...

Benedikto Vanago ir Kuldaru Sikko ekipažas tapo „Hungarian Baja“ nugalėtojais

Sekmadienį ant pirmojo Europos bajų taurės etapo „Hungarian Baja“ podiumo laiptelio...

D.Butvilas apie Rokiškio ralio greičio ruožų ilgį ir varžovus: atsipalaiduoti negalėsime

Jau kitą savaitgalį, rugpjūčio 12–14 dienomis Rokiškyje ir jo apylinkėse įvyks ketvirtasis...

Top naujienos

Karo ekspertai: rusai atkeršijo taip, kaip moka

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, Ukrainos...

Verslas PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“

Iš ekspertų – perspėjimas dėl kilusio „Perlo energijos“ skandalo: dabar kitos išeities nebėra

Skandalingas „Perlo energijos“ sprendimas kelia aistras. Nukentėję klientai liko nežinioje,...

Generalinis štabas: apie 13 tūkst. baltarusių sutiko dalyvauti kare prieš Ukrainą (1)

Apie 13 tūkst. dabar tarnaujančių ir buvusių Baltarusijos kariškių sutiko dalyvauti Rusijos...

Vilniečiai susirūpino, ką reiškia ant stulpų atsiradusios mėlynos rodyklės: ar tikrai jas reikia ignoruoti?

Kintantys kelio ženklai vairuotojų jau nestebina, tačiau nedidelėse švieslentėse atsiradusios...

Pajūryje laisvų vietų beveik neliko: kambarių kaina gali atimti žadą

Geriems orams viliojant į pajūrį poilsiautojus, rasti laisvą kambarį beveik neįmanoma, savo...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariai jau žino, kas nutiko Krymo bazėje, Maskva – sutrikusi (2)

Amerikos Karinių tyrimų instituto (ISW) apžvalgoje šį kartą didžiausias dėmesys skiriamas...

M360 PremiumDovilė Jablonskaitė

Įkvėptas Bransono skėlė repliką ir apie etikos mokytojo duoną teko pamiršti – mokamus patarimus žeria ne vaikams, o verslo lyderiams

„Turiu papildomų darbo rankų, padedančių rašyti tekstus, tačiau idėjas generuoju vienas“,...

Transliacija / Į pasaulio kraštą. Karamelė juda vaizdingais Graikijos maršrutais ir pirmieji nuotykiai Albanijoje

Jei Karamelėje būtų dušas ir skalbimo mašina, Graikijoje viešbučiai nebūtų reikalingi. Čia...

Vilnietė per porą valandų susigadino visas likusias atostogas: medikė – apie saulės vonias ir kefyro purslus po jų

Vasarai besiritant link pabaigos, mėginame susirinkti visus paskutinius spindulėlius ir kas nespėjo...

Tomas Janonis. Lozungų ministerija ir popierinių prioritetų ministras (7)

Tuo metu, kai Aplinkos ministerija viešai ir garsiai deklaruoja uoliai beigi įnirtingai sauganti...