Kasmet vis geriau vertinamos

„Neatsitiktinai pirmąją lenktynių spaudos konferenciją mes surengėme šiandien. Lieka lygiai 50 dienų iki svarbiausio metų įvykio automobilių sporte, todėl manome dabar pats laikas atskleisti tam tikrą paslapties šydą, gaubusį lenktynes bei pateikti daugiau informacijos apie šiais metais Palangoje tiek sportininkų, tiek žiūrovų laukiančias naujoves“, - pradėdamas spaudos konferenciją pirmadienį kalbėjo lenktynes rengiančios „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.

Lenktynių organizatorius pasidžiaugė, kad palyginti per trumpą laiką, vos daugiau nei per dešimtmetį, automobilių sporto varžybos Palangoje išsikovojo išskirtinę vietą ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.

Lenktynių vardas vis dažniau skamba ir pasaulyje. Pasak D. Jonušio, naujiems užmojams įkvepia ir pernai sporto vadybos asociacijos vienuoliktosios lenktynės vienbalsiai pripažintos geriausia sporto rinkodaros kampanija, o pats renginys tos pačios vertinimo komisijos pavadintos lietuvišku Le Mano atitikmeniu.

„Mūsų požiūris į antrąjį dešimtmetį gyvuojančias maratonines automobilių lenktynes išlieka tas pats. Mus sieja profesionalumas, moderniausios technologijos, atsakomybė veikloje ir trasoje“, - linkėdamas kuo geriausios sėkmės ir sveikindamas visus varžybų dalyvius bei žiūrovus su artėjančiu svarbiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse sakė „Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis.

Važiuos ir trasos rekordininkas

Iki šiol gautos 36 komandų paraiškos dalyvauti lenktynėse, tačiau organizatoriai įsitikinę, jog šiemet į Palangą atvyks apie pusšimtį ekipų, pasiryžusių kautis lietuviškajame automobilių žiedinių lenktynių maratone.

„Tokį skaičių leidžia prognozuoti būtent šiuo metu itin suintensyvėjusios derybos bei pokalbiai su įvairiomis tiek lietuviškomis, tiek užsienio šalių komandomis, - teigia vienas pagrindinių renginio organizatorių, „Promo Events“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. – Tačiau ir dabar ekipų, jau patvirtinusių savo dalyvavimą lenktynėse, sąrašuose turime tokių pavardžių ir tokių automobilių, vien dėl kurių jau verta ruoštis į Palangą stebėti lenktynių.“

Viena didžiausių paskutinių naujienų – „SNORAS Spyker Squadron“ ekipos dalyvavimas lenktynėse.

„Praėjusiais metais SNORO šiame renginyje pasigedo ir klientai, ir sporto aistruoliai, todėl džiaugiuosi galėdamas oficialiai pranešti, kad bankas šiemet vėl startuos ir, kaip ir iki šiol, tikisi nugalėti“, – spaudos konferencijoje kalbėjo banko prezidentas ir valdybos pirmininkas Raimondas Baranauskas.

„Šiemet lenktynėms pristatysime puikiai paruoštą „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobilį, kurį vairuos gerai Jums žinomas profesionalus Lietuvos lenktynininkas Jonas Gelžinis, ir lenktynininkai iš užsienio – trasos greičio rekordininkas škotas Peteris Dumbreckas bei pirmąkart Lietuvoje startuosiantis, ilgametės patirties prestižinėse Le Mano, WTCC (World Touring Car Championship) ir kitose lenktynėse užgrūdintas olandas Tomas Coronelis. Todėl neslėpsiu, kad - kaip ir iki šiol - į „Omnitel 1000 km lenktynes“ grįžtame kovoti tik dėl pergalės“, – komandą pristatė R. Baranauskas.

Trasoje startuos ir SNORO klientų komanda - „SNORAS Clients Team“, kuri šiemet pilotuos du „Ferrari F458 Italia“ automobilius.

„Šiai komandai atstovaus kylanti Lietuvos autosporto žvaigždė Kazimieras Vasiliauskas bei lenktynininkai Aleksejus Vasiljevas ir Aleksandras Skriabinas, o komandai savo patirtimi ir įžvalgomis talkins legendinis lenktynininkas Stasys Brundza.“

Aktyviau domisi užsieniečiai

Didesnį užsieniečių dėmesį 1000 km lenktynėms liudija vien iš Estijos jau pateikusios paraiškas varžytis Palangoje trys komandos – „Kontakt Racing“, „Erki SportRacing“ ir „AAMANN Racing“.

Didžiąjai Britanijai kol kas atstovauja nuolatinė šių lenktynių dalyvė, tėvo ir sūnų Holandų DFDSDHR komanda, o Latviją – dvi „HGK Motorsport“ ir „Kalkis Motorsport“ ekipos.

Baltos vėliavos prieš užsieniečių desantą nekelia ir lietuviai. Pastaruosius kelis metus tik per plauką nuo aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio likdavusi „Oktanas Racing“ komanda šiemet nusiteikusi itin ryžtingai.

Ambicijų nelinkę slėpti ir „Rimo“ komandos lenktynininkai Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir Vaidas Navickas, į 1000 km trasą išvairuosiantys jau ne kartą šiose maratoninėse batalijose patikrintą ir sėkmingai užsirekomendavusią dyzelinę BMW 330.

Tačiau „Omnitel 1000 km lenktynės“ – ne vien tik monstrų puota. Laukiama labai atkaklios ir įdomios kovos klasėse, kur varžovų galimybės bemaž lygios.

Palanga nemiegos ir naktį

Šilti atsiliepimai apie renginį ir jo pripažinimas verčia organizatorius kasmet papildyti lenktynių tvarkaraštį naujais, patraukliais akcentais. Keletą naujienų, pradžiuginsiančių tiek pačius sportininkus, tiek žiūrovus, galima aptikti pasklaidžius preliminarų lenktynių tvarkaraštį.

Be jau įprastų, savotišku lenktynių uvertiūros simboliu tapusių „Battery Super Sprint“, žvaigždžių ar istorinių automobilių lenktynių, „Volkswagen“ ekonomiškumo važiavimo, tradicinio mechanikų bėgimo ir kitokių rungčių bei atrakcijų į renginio programą įsijungia latviškos „Dzintara Volga“ lenktynės. Pirmą kartą į „Omnitel 1000 km lenktynių“ programą įtrauktos sparčiai populiarėjančios „Fast Lap“ lenktynės. Jų dalyviai pirmiausiai ir pabandys pagerinti lenktynių trasos rekordą.

Renginio pirmosios dienos, liepos 21-osios, programoje bene didžiausią susidomėjimą kelia Lietuvos traukos lenktynių čempionato etapo lenktynės, kurios pirmąkart rengiamos kartu su žvaigždžių lenktynėmis nuo 19 iki 24 val.

Savotiškai žavu, kai pajėgiausieji traukos lenktynių dalyviai su specialiai parengtais bolidais, išvystančiais po kelis šimtus ar net tūkstanties AG pajėgumą, santykius aiškinasi jau sutemus, pilantis iš jų išmetimo sistemų iš toli matomiems ugnies liežuviams ir šviečiant iki raudonumo įkaitusiems stabdžių diskams.

Ne vien greičio ir adrenalino fiesta

Tačiau „Omnitel 1000km lenktynės“ Palangoje – tai ne vien greičio ir adrenalino fiesta. Per visus dvylika metų, kai vyksta šis renginys, organizatoriai nė karto nėra pamiršę pasirūpinti, kad sportininkai, o dar labiau – žiūrovai – saugiai ne tik pasiektų Palangą, bet ir laimingai iš jos parvyktų į namus.

Žinoma, kiekvieno už rankos nesulaikysi, tačiau nuolatiniai priminimai, paskatinimai, skrajutės ir bukletai, raginantys blaiviems ne tik stebėti lenktynes, bet ir po jų sėstis prie savo automobilio vairo, neliko tik balsas tyruose.

Lenktynes rengianti „Promo events“ jau daug metų šioje srityje bendradarbiauja su šalies Susisiekimo ministerija ir kartu yra nemažai nuveikę. Varžybų dienomis Palangoje organizuojamos nemokamos saugaus eismo mokyklos, patrauklios mažiesiems.

Pasak Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, tęsdama gražias tradicijas šiemet ministerija kartu su jai pavaldžiomis organizacijomis lenktynių dienomis ypatingą dėmesį skirs saugaus eismo propagavimui, žiūrovus kvies į saugaus eismo klasę bei išbandyti saugos diržų ir smūgio į nejudančią kliūtį imitatoriaus.

Šiemet saugaus eismo propaguotojų pastangos bus nukreiptos diegti žiūrovams mintį, kad lenktyniauti galima tik specialiai įrengtose trasose, o gatvėse ir užmiesčio keliuose būtina vairuoti saugiai, griežtai laikantis visų kelių eismo taisyklių reikalavimų.

Žiedinių lenktynių fiestą Palangoje vainikuos tradicinis finalinis koncertas ir apdovanojimai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją