aA
Jau ne pirmus metus „Aurum 1006 km lenktynėse“ Palangoje vieną sparčiausių tempų diktuoja „Skubos“ komandos „BMW M3“ (E92) automobilis, pavadintas „Big Daddy“ vardu. Daug kas mano, kad jis – gamyklinis automobilis: atrodo kaip tarptautinės GT3 serijos bolidas ir netgi atitinka šios klasės reikalavimus. Tačiau tai – visiškai lietuviškas produktas, savotiškas lenktynių inžinerijos dirbtuvių „RaceTech“ bandymų poligonas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tarp kandidatų į pergalę Palangoje – visiškai lietuviškas produktas
© Egidijus Babelis

Aukščiausios prabos kovinis ginklas

„BMW M3 V8 Big Daddy“ – vienas greičiausių žiedinėms lenktynėms sukurtų automobilių Lietuvoje. Jis tai kasmet įrodo Palangoje, neįtikėtinai greitai sukdamas ratus ir nusileidžiantis vos vienam kitam dalyviui.

Praėjusiais metais „Skuba Racing Team“ komanda išplėšė antrą vietą, bendroje įskaitoje nusileisdama tik kolegų „Skuba Dream“ komandai, važiavusiai „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu. „Big Daddy“ kūrę inžinieriai sako, kad nuo „Porsche“ modelių jiems neleidžia atsiplėšti Palangos trasos konfigūracija, kurioje dominuoja ilgos tiesiosios ir siauri, lėti posūkiai. Lenktynių trasose, kurių posūkiai – ilgi ir greiti, atsiskleistų aerodinaminis prispaudimas ir gero balanso suteikiamas stabilumas.

„Tai – labai greitas automobilis. Jį galima lyginti su tarptautiniais GT3 klasės bolidais. Mūsų „Porsche“ iš tiesų yra kiek paprastesni, žemesnės kategorijos, tačiau puikiai tinka Palangos trasai. Jos konfigūracija neleidžia mums išnaudoti aerodinaminio prispaudimo ir greičio ilguose posūkiuose. Ilgos tiesiosios ir staigūs apsisukimai skirtingų klasių automobilių pajėgumą suvienodina“, – lygina „Skuba Racing Team“ komandos pilotas Džiugas Tovilavičius.

Vis dėlto lenktynėse, kurių dalyviams tenka įveikti tūkstantį kilometrų, vien greičio pergalei nepakanka. „RaceTech“ įmonė, ne kartą nudegusi dėl patikimumo, tai puikiai supranta ir automobilį tobulina ištisus metus.

Lietuviškų technologijų bandymų poligonas

„Šio automobilio mintis, idėja ir filosofija yra tokia, kad bandome įvairias technologijas, gaminius ir kitus elementus, kuriuos tiekiame kitoms komandoms. Šis automobilis tapo mūsų bandymų poligonu“, – aiškina komandos vadovas Tadas Ivanauskas.

Automobilio bazė – E92 kėbulą turintis „BMW M3“ automobilis. Tačiau standartinių mazgų čia liko nedaug. Nepaliestas tik kėbulo karkasas.

Kai kuriems labiau su lenktynių technika susipažinusiems aistruoliams sunku patikėti, tačiau „BMW M3“ konstrukcija šiame projekte išliko originali – ji nepjaustyta, nepakeistas nė vienas komponento tvirtinimo taškas: tiek važiuoklės, tiek pavaros elementai pritvirtinti prie standartinių kėbulo vietų, todėl „Big Daddy“ nėra joks prototipas, jis gali būti vadinamas standartiniu automobiliu.

Greičio paslaptis – „RaceTech“ inžinierių žinios. Šie nuėjo sunkiuoju keliu ir pakabos kinematiką puikiam balansui tiek greitėjant, tiek stabdant, tiek važiuojant posūkiuose kūrė pagal gamykloje numatytus mazgų tvirtinimo taškus.

Variklio blokas taip pat standartinis – 4 litrų darbo tūrio V8 formos, tačiau jis turi vadinamąją sauso karterio sistemą, kad esant itin didelėms apkrovoms būtų kuo mažiau tepimo problemų. Anglies pluošto kėbulo detalės taip pat išlietos komandos dirbtuvėse. Šiemet „RaceTech“ pagamino netgi anglies pluošto puošybines juosteles (vadinamuosius moldingus).

Bene didžiausia šių metų naujovė, leidžianti „Big Daddy“ vadinti visiškai lietuvišku automobiliu, – variklio valdymo blokas ir visa elektros pynė.

„Anksčiau naudojomės olandų gamybos detalėmis, šiemet įdiegėme lietuviškus „Xtra motorsport“ komponentus, kurie tikrai nėra prastesni. Dabar tetrūksta Lietuvoje pagaminto kėbulo, ir turėsime visiškai lietuvišką lenktyninį automobilį“, – juokauja T. Ivanauskas.

Šiemet „RaceTech“ inžinieriai į „Aurum“ lenktynes „BMW M3 V8 Big Daddy“ bolidą išleis jau ketvirtą kartą. Du kartus jam bendroje įskaitoje nepavyko parodyti savo potencialo dėl techninių nesklandumų ir avarijos 2015 metais. Pernai komanda stojo ant antrojo podiumo laiptelio. Šiemet jos tikslas lieka toks pat, kaip ir kiekvienais metais, – laimėti.

Automobilis tik išoriškai prarado ryškią spalvą, tapo pilkas, o variklis pradėjo skleisti mažiau garso decibelų. Nuo pat metų pradžios atnaujinamas ir peržiūrimas automobilis taps dar greitesnis. O jį vairuos patyrę robotai prie vairo, pasiryžę vienas po kito štampuoti geriausiai įveiktus trasos laikus: Džiugas Tovilavičius, Marius Slaboševičius, Karolis Šikšnelis ir į lenktynių areną grįžtantis Rokas Kvaraciejus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Iš virtualių lenktynių į tikrą trasą išvažiavęs Domantas Ladauskas: apie tai nedrįsdavau svajoti

Jau trečius metus lenktynininko Tauro Tunylos išvystytas „Dream2Drive“ projektas suteikia viltį...

Penktosiose elektromobilių lenktynėse laukiama naujų rekordų (2)

2015-ųjų gegužės 8-ąją startavusios pirmosios Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse,...

Ko bijo bendrą komandą sukūrusios Indrė Senkutė-Gedgaudienė ir Ernesta Globytė

Nors Lietuvos lenktynių trasose lenktyniaujančias moteris galima suskaičiuoti ant vienos rankos...

Jubiliejinėse 1006 km lenktynėse tokią pat sukaktį minės ir lenktynių komentatorius

Liepos 17-20 dienomis Palangoje vyks jubiliejinės, 20-osios „ Aurum 1006 km lenktynės “....

Lenktynių sezono įdomybės – „Auto Bazar“ parodoje

Lenktynių sezonas pamažu įsibėgėja – automobilių ir motociklų sporto renginiai jau kiekvieną...

Top naujienos

„Vilmorus“: pasikeitė prezidentinių lenktynių lyderis (170)

Konservatorių kandidatė prezidento rinkimuose Ingrida Šimonytė pakilo į pirmąją reitingų...

Prezidento rinkimai. Tie metai pakeitė Lietuvą (28)

Dalia Grybauskaitė į Lietuvos politikos olimpą prieš dešimtmetį įsiveržė tarsi šviežio...

Emigrantai išsakė, kas Lietuvoje blogai ir kodėl paliko tėvynę (274)

Žmonės iš Lietuvos emigruoja ne tik dėl ekonominių priežasčių. Jie, kaip parodė Vytauto...

Orai: užklups staigūs ir nemalonūs pokyčiai (21)

Šeštadienio nakties orai išliks ramūs, mažai debesuoti ir sausi. Nedideles orų permainas...

Gerklės skausmas – ne tik peršalimo simptomas: Edvinui tai buvo pirmas vėžio įspėjimas (1)

Balandžio 21 d. yra minima pasaulinė ūminės mieloleukemijos diena. Lietuvoje ši kraujo vėžio...

Prieš „Panathinaikos“ dominavęs „Real“ – jau per žingsnį nuo Eurolygos finalo ketverto (6)

Eurolygos atkrintamosiose antrą pergalę iškovojo čempionų titulą ginanti Madrido „Real“...

Taupykite laiką ir pinigus: šių dalykų namuose nereikia valyti dažnai

Dauguma žmonių nori žinoti, kaip galima sutrumpinti tvarkymosi laiką, bet tuo pačiu palaikyti...

Tragiškas įvykis Panevėžyje: žuvo motociklo vairuotojas papildyta (276)

Policijos departamentas informavo, kad penktadienio vakarą Panevėžyje įvyko nelaimė....

Mirtinai užšalo, bet išgyveno: slidininkės išgyvenimo istoriją sunku paaiškinti net medikams (67)

Kai Anna Bagenholm slidinėdama nusirito nuo kalno tiesiai į ledinį vandenį, jos kūno temperatūra...

Arši Zelenskio ir Porošenkos akistata: po rankos paspaudimo tučtuojau perėjo į puolimą žiūrovai elgėsi lyg koncerte; atnaujinta 21.55  (583)

Penktadienį nacionaliniame sporto komplekse „Olimpijskij“ Kijeve vyko aršūs kandidatų į...