aA
Vos baigėsi 2019 m. Dakaro ralis, prasidėjo spekuliacijos dėl maratono 2020-aisiais. Kiek valstybių jame bus? Kur startas ir finišas? Kuriame žemyne jis vyks? Šiuo metu sklando trys pagrindinės versijos – viena jų, kad 2020 Dakaro ralis vyks Čilėje, Argentinoje ir Peru, antroji – kad maratonas vyks Ekvadore, Peru ir Čilėje. Trečioji versija bene įdomiausia – manoma, jog organizatoriai veda derybas dėl ralio Pietų Afrikoje, Namibijoje, Angoloje, Botsvanoje ir Lesote.
"iGo2Dakar" komanda kalbina Stephane'ą Peterhanselį. iGo2Dakar nuotr.
"iGo2Dakar" komanda kalbina Stephane'ą Peterhanselį. iGo2Dakar nuotr.

Dar prieš 2019 m. Dakaro ralį buvo pasigirdę nemažai gandų, jog Pietų Amerikos pinigų maišas jau išsemtas ir organizatoriai ieško galimybių dviejų savaičių maratoną daryti kitame žemyne. Vienas jų – Afrika, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Afrikoje daugiau nuotykių

Nepriklausomų žurnalistų komanda „iGo2Dakar“ vyko į Dakaro ralius 2018 ir 2019 m. Jos nariai teigia pastebėję, jog Dakaro ralio dalyviai šiuo klausimu yra pasidaliję į dvi stovyklas – yra manančių, jog ralis Afrikoje buvo įdomesnis, yra nemažai Pietų Amerikos mėgėjų. Pono Dakaro pravardę gavęs labiausiai patyręs ir daugiausia kartų šiame maratone nugalėjęs Stephane‘as Peterhanselis save priskiria prie Afrikos fanų, tačiau ir maratoną Pietų Amerikoje jis vertina kaip kokybišką bei itin sudėtingą. Jis dar būdamas Peru sutiko pasidalinti savo mintimis su „iGo2Dakar“ komanda.

"iGo2Dakar" komanda. iGo2Dakar nuotr.
"iGo2Dakar" komanda. iGo2Dakar nuotr.

„Organizacija čia puiki, nėra paprasta koordinuoti tokio kiekio žmonių darbą. Tikiu, kad sprendimas palikti Afriką ir persikelti į Pietų Ameriką nebuvo lengvas. Šiame maratone man nepatinka dirbtinumas: mes startuojame viename taške, padarome kilpą ir grįžtame į tą pačią vietą. Afrikoje to niekada nebuvo – startavę vienoje vietoje, finišuodavome kitoje. Man toks maratonas patinka daug labiau – dabartinis primena žaidimą vienoje vietoje“, – interviu sakė ponas Dakaras.

Praėjęs maratonas prancūzui buvo jubiliejinis – 30-as. Pirmą kartą startavęs 1988 m. motociklu, jis praleido tik vieną ralį – 1994 m. Šešis kartus triumfavęs su „Yamaha“, 1999 m. jis persėdo prie automobilio vairo ir dar Afrikoje pasiekė 3 pergales su „Mitsubishi“. 2008 m. Dakaro ralis neįvyko, o po metų renginį perkėlus į Pietų Ameriką, iš 11 maratonų Stephane‘as nugalėjo keturiuose.

„Kur galėtų vykti Dakaras? Dabar mes lenktyniaujame Pietų Amerikoje, čia daug civilizacijos. Man asmeniškai geriausia vieta yra Afrika. Kelionė iš Europos į Kiniją, galbūt sostinę Pekiną, būtų labai įdomi, bet ją daryti žiemą nebūtų įmanoma“, – pasakojo lenktynininkas.

„Fesh-fesh“ – loterija

S. Peterhanselis pripažįsta, kad 2019 m. Dakaro ralis buvo labai sudėtingas, tačiau jo pobūdis skiriasi nuo Afrikos. Pietų Amerikoje yra nemažai „fesh-fesh“ tipo smulkių dulkių ir važiavimas jomis padengtu keliu, pasak prancūzo, turi didelį sėkmės faktorių.

„Važiavimas „fesh-fesh“ nėra įdomus – tai loterija. Dulkėse gali būti paslėptas didelis akmuo, kurio pamatyti tu neturi šansų – jeigu pasiseks, į jį nepataikysi. Pasiseks mažiau – pramuši ratą ar kažką sulaužysi pačiame automobilyje. Navigacija ir važiavimas kopose yra labai įdomu, tačiau „fesh-fesh“ loterija man nepatinka. Kita vertus, jeigu kalbame apie vieną šalį, kuri geriausiai tinka Dakaro raliui Pietų Amerikoje, tai yra būtent Peru. Tai valstybė, kurioje daugiausia Afrikos dvasios“, – savo požiūrį „iGo2Dakar“ komandai dėstė 19 ralių Afrikoje ir 11 Pietų Amerikoje dalyvavęs prancūzas.

Jis prisiminė ir vieną įvykį 2019 m., dėl kurio sugaišo nemažai laiko – įvažiavęs į „fesh-fesh“ dulkėmis nuklotą kelią, automobilis įklimpo. O išlipęs iš automobilio, jo vairuotojas tiesiog įkrito į dulkes.

„Mano kojos trumpos, bet jos visos prasmego „fesh-fesh“ dulkėse. Aš niekada to nebuvau matęs 70 cm gylio dulkių anksčiau. Mes negalėjome pajudinti automobilio ir turėjome laukti, kol privažiuos mūsų komandos draugas Nani Roma ir galės ištempti“, – šypsodamasis nuotykį prisiminė Stephane‘as, „fesh-fesh“ dulkes palyginęs su itin puriu bei minkštu sniegu.

Jam pačiam 2019 m. Dakaro ralis nebuvo sėkmingas. Ilgą laiką važiavęs tarp trijų greičiausiųjų, devintame greičio ruože jis nesėkmingai nušoko nuo kopos – automobilis priekine dalimi rėžėsi į žemę ir šturmanas Davidas Castera dėl nugaros skausmų maratono tęsti nebegalėjo. Tai buvo tik ketvirtas kartas per 30 startų, kai S. Peterhanselis nebaigia Dakaro ralio.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Benediktas Vanagas oficialiai pranešė: į Dakarą vykstančiame kelte jo lenktynių bolido nėra (108)

Lenktynininkas Benediktas Vanagas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbė, kad nors...

Antanas Juknevičius reagavo į Dakaro ralio organizatorių naujienas: smėlis vėl tebuvo pažadai (3)

Meniu – smėlis: su tokiu skambiu šūkiu gegužę buvo pristatytas 2022-ųjų Dakaro maršrutas....

Dakaro ralio organizatoriai pristatė maršrutą, kuriuo važiuoti teks 10 Lietuvos ekipažų (3)

Ateinantį sausį lietuviai prilips prie televizijos ekranų: laukia Dakaro ralis , kuriame kaip...

Vaidotas Žala išlydėjo komandos techniką į Dakaro ralį

Artėjant Dakaro maratonui, viena svarbiausia pasiruošimo dalimi tampa technikos išgabenimas į...

Rokas Baciuška į Dakarą važiuos – biudžeto spragą užpildyti padėjo Vaidoto Žalos partneriai (6)

Rokas Baciuška ir Oriol Mena buvo pasiskelbę, kad norėtų dalyvauti Dakaro ralyje, tačiau visi...

Top naujienos

Seimo nariams sugrįžusios privilegijos kursto nesutarimus: kodėl jiems reikia padėti nuomotis automobilius? (57)

Seimo nariai vėl galės nuomotis automobilius už parlamentines lėšas. Tokią tvarką prieš...

Trečia pergalė Eurolygoje: „Žalgiris“ įveikė lietuviškąjį Vitorijos klubą (189)

Ketvirtadienio vakarą Kauno „Žalgirio“ (3/10) krepšininkai savo arenoje 72:68 (21:19, 19:13,...

Žiema įsitvirtino: artimiausiomis dienomis – sniegas ir šaltis (1)

Darganas atnešęs ciklonas pamažu ims trauktis. Penktadienį dangus jau nebus visiškai apniukęs,...

Lietuviai nustemba, kad ši procedūra atliekama ir Lietuvoje: po jos nebereikia galvoti apie kontracepciją visą likusį gyvenimą (120)

Vazektomija – pasaulyje vienas populiariausių kontracepcijos būdų, be to, savo patikimumu...

Spyruoklės Nebo kojose gelbėjo Lekavičių: kažkas neįtikėtino (2)

Lukas Lekavičius kaip visada santūriais žodžiais įvertino savo paties taškų seriją lemiamu...

Šį spalvos derinį privalote įtraukti į savo garderobą: šaltąjį sezoną jis bus madingiausias (23)

Rudenį ir žiemą esame pratę prie mažiau spalvingų derinių, net ir įvaizdžio detales renkamės...

Pirmąsyk pranašumą prieš savo oponentą pajutęs Zdovcas: apie kokybę kalbėsime laimėję išvykoje (6)

Lukas Lekavičius uždarė rungtynes 8 taškais iš eilės padarydamas tai, kuo kur kas anksčiau...

Nokautas Karbauskiui: Lazdijuose neliko LVŽS skyriaus, partiečiai perbėgo pas Skvernelį (206)

Ketvirtadienio vakarą vykusiame Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) Lazdijų...

D+Vaidas Saldžiūnas

Ko išsigando Putinas ir Lukašenka: bauginantys pareiškimai rodo silpnąsias vietas (5)

Mes nubrėžėme savo raudonąsias linijas, jei jų nesilaikysite, susilauksite atsako. Tokiais...

Gydytojas išskyrė 4 širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius, į kuriuos kiekvienas turėtų atkreipti dėmesį (5)

Kasmet atnaujinamas mirties priežasčių sąrašas rodo, kad Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje,...