aA
Vos baigėsi 2019 m. Dakaro ralis, prasidėjo spekuliacijos dėl maratono 2020-aisiais. Kiek valstybių jame bus? Kur startas ir finišas? Kuriame žemyne jis vyks? Šiuo metu sklando trys pagrindinės versijos – viena jų, kad 2020 Dakaro ralis vyks Čilėje, Argentinoje ir Peru, antroji – kad maratonas vyks Ekvadore, Peru ir Čilėje. Trečioji versija bene įdomiausia – manoma, jog organizatoriai veda derybas dėl ralio Pietų Afrikoje, Namibijoje, Angoloje, Botsvanoje ir Lesote.
"iGo2Dakar" komanda kalbina Stephane'ą Peterhanselį. iGo2Dakar nuotr.

Dar prieš 2019 m. Dakaro ralį buvo pasigirdę nemažai gandų, jog Pietų Amerikos pinigų maišas jau išsemtas ir organizatoriai ieško galimybių dviejų savaičių maratoną daryti kitame žemyne. Vienas jų – Afrika, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Afrikoje daugiau nuotykių

Nepriklausomų žurnalistų komanda „iGo2Dakar“ vyko į Dakaro ralius 2018 ir 2019 m. Jos nariai teigia pastebėję, jog Dakaro ralio dalyviai šiuo klausimu yra pasidaliję į dvi stovyklas – yra manančių, jog ralis Afrikoje buvo įdomesnis, yra nemažai Pietų Amerikos mėgėjų. Pono Dakaro pravardę gavęs labiausiai patyręs ir daugiausia kartų šiame maratone nugalėjęs Stephane‘as Peterhanselis save priskiria prie Afrikos fanų, tačiau ir maratoną Pietų Amerikoje jis vertina kaip kokybišką bei itin sudėtingą. Jis dar būdamas Peru sutiko pasidalinti savo mintimis su „iGo2Dakar“ komanda.

"iGo2Dakar" komanda. iGo2Dakar nuotr.
"iGo2Dakar" komanda. iGo2Dakar nuotr.

„Organizacija čia puiki, nėra paprasta koordinuoti tokio kiekio žmonių darbą. Tikiu, kad sprendimas palikti Afriką ir persikelti į Pietų Ameriką nebuvo lengvas. Šiame maratone man nepatinka dirbtinumas: mes startuojame viename taške, padarome kilpą ir grįžtame į tą pačią vietą. Afrikoje to niekada nebuvo – startavę vienoje vietoje, finišuodavome kitoje. Man toks maratonas patinka daug labiau – dabartinis primena žaidimą vienoje vietoje“, – interviu sakė ponas Dakaras.

Praėjęs maratonas prancūzui buvo jubiliejinis – 30-as. Pirmą kartą startavęs 1988 m. motociklu, jis praleido tik vieną ralį – 1994 m. Šešis kartus triumfavęs su „Yamaha“, 1999 m. jis persėdo prie automobilio vairo ir dar Afrikoje pasiekė 3 pergales su „Mitsubishi“. 2008 m. Dakaro ralis neįvyko, o po metų renginį perkėlus į Pietų Ameriką, iš 11 maratonų Stephane‘as nugalėjo keturiuose.

„Kur galėtų vykti Dakaras? Dabar mes lenktyniaujame Pietų Amerikoje, čia daug civilizacijos. Man asmeniškai geriausia vieta yra Afrika. Kelionė iš Europos į Kiniją, galbūt sostinę Pekiną, būtų labai įdomi, bet ją daryti žiemą nebūtų įmanoma“, – pasakojo lenktynininkas.

„Fesh-fesh“ – loterija

S. Peterhanselis pripažįsta, kad 2019 m. Dakaro ralis buvo labai sudėtingas, tačiau jo pobūdis skiriasi nuo Afrikos. Pietų Amerikoje yra nemažai „fesh-fesh“ tipo smulkių dulkių ir važiavimas jomis padengtu keliu, pasak prancūzo, turi didelį sėkmės faktorių.

„Važiavimas „fesh-fesh“ nėra įdomus – tai loterija. Dulkėse gali būti paslėptas didelis akmuo, kurio pamatyti tu neturi šansų – jeigu pasiseks, į jį nepataikysi. Pasiseks mažiau – pramuši ratą ar kažką sulaužysi pačiame automobilyje. Navigacija ir važiavimas kopose yra labai įdomu, tačiau „fesh-fesh“ loterija man nepatinka. Kita vertus, jeigu kalbame apie vieną šalį, kuri geriausiai tinka Dakaro raliui Pietų Amerikoje, tai yra būtent Peru. Tai valstybė, kurioje daugiausia Afrikos dvasios“, – savo požiūrį „iGo2Dakar“ komandai dėstė 19 ralių Afrikoje ir 11 Pietų Amerikoje dalyvavęs prancūzas.

Jis prisiminė ir vieną įvykį 2019 m., dėl kurio sugaišo nemažai laiko – įvažiavęs į „fesh-fesh“ dulkėmis nuklotą kelią, automobilis įklimpo. O išlipęs iš automobilio, jo vairuotojas tiesiog įkrito į dulkes.

„Mano kojos trumpos, bet jos visos prasmego „fesh-fesh“ dulkėse. Aš niekada to nebuvau matęs 70 cm gylio dulkių anksčiau. Mes negalėjome pajudinti automobilio ir turėjome laukti, kol privažiuos mūsų komandos draugas Nani Roma ir galės ištempti“, – šypsodamasis nuotykį prisiminė Stephane‘as, „fesh-fesh“ dulkes palyginęs su itin puriu bei minkštu sniegu.

Jam pačiam 2019 m. Dakaro ralis nebuvo sėkmingas. Ilgą laiką važiavęs tarp trijų greičiausiųjų, devintame greičio ruože jis nesėkmingai nušoko nuo kopos – automobilis priekine dalimi rėžėsi į žemę ir šturmanas Davidas Castera dėl nugaros skausmų maratono tęsti nebegalėjo. Tai buvo tik ketvirtas kartas per 30 startų, kai S. Peterhanselis nebaigia Dakaro ralio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(1 žmogus įvertino)
5.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antrąją „Baja Russia“ dieną Vanagas stabiliai laikosi tarp lyderių (2)

Ramiai, bet užtikrintai – tokios strategijos laikosi „ General Financing team Pitlane “...

Po pirmos dienos Karelijos sniegynuose, Vanagas džiaugiasi įspūdingu rezultatu (3)

Šiandien startavo pirmasis „World Cup for Cross Country Bajas“ etapas Karelijoje „Baja Russia...

Vanago komanda pasidalino į dvi dalis: vieni į Kareliją, kiti – į Prancūziją

Ką daryti, kai vienu metu reikia būti dvejose vietose? Lenktynininkas Benediktas Vanagas , rodos,...

„Winter Rally“ nugalėtojai: tai buvo neįtikėtinai sudėtingos lenktynės

Neseniai praėjęs pirmasis metų festivalis „ Winter Rally 2019“ leido prisiminti tikrą...

Pirmi kilometrai ant ledo Vanago neišgąsdino – laukia įtemptos varžybos (1)

520 specialių, 6 mm ilgio spyglių ant kiekvienos padangos – vienas iš daugelio svarbių...

Top naujienos

Sovietų valdžios įslaptintas incidentas: Uralo kalnuose rasti septyni kūnai, mįslingos detalės šiurpą kelia iki šiol (234)

Rusijos generalinės prokuratūros atstovas Aleksandras Kurenojus vasario 1 d. pranešė, kad tyrėjai...

Nekilnojamojo turto kainos: problemos Švedijoje galėtų persikelti į Lietuvą (54)

Nekilnojamojo turto rinkos burbului Švedijoje artėjant pabaigos link, „Swedbank“ ekonomistas...

Lietuviai aplankė išskirtinę Indijos vietą, kurioje streikai – kasdienybė: viskas dėl moterų (18)

Praleidę keturias dienas Alapuroje, pasidžiaugę „Backwaters“ ir pliažais, atšventę...

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (424)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Antrajame „Eurovizijos“ pusfinalyje džiaugėsi tik 4 dalyviai: paaiškėjo visi finalistai rezultatai sutapo su DELFI skaitytojų nuomone (478)

Vasario 16-osios vakarą suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ pusfinalis. Ši...

Sveiki užkandžiai, kuriais tikrai gali mėgautis net metantys svorį (2)

Net tada, kai svarbu nepriaugti papildomų kilogramų ar net sumažinti kūno apimtis, galima valgyti...

Nutylėta tiesa apie superžvaigždę Bruce'ą Willisą: kaip mikčiojantis berniukas virto „kietu riešutėliu“

Sunku įsivaizduoti šiuolaikinį Holivudo veiksmo filmą be Bruce'o Williso įtakos. Eilinį veiksmo...

Baiminantis skyrybų, į vilkikus jau sėda šeimos (2)

Tarp tolimųjų reisų vairuotojų sklando oficialiai nepatvirtinta statistika, kad dėl ilgų reisų...

3 Zodiako ženklai, kurie yra pamišę dėl savo vaikų

Žvaigždės veikia visas gyvenimo sferas, taip pat ir elgesį su vaikais. Vienų Zodiako ženklų...

Ivaškevičius: daug kartų norėjau atsisakyti šitos premijos (606)

Teikiant nacionalines kultūros ir meno premijas, prezidentė Dalia Grybauskaitė šeštadienį...