aA
Vos baigėsi 2019 m. Dakaro ralis, prasidėjo spekuliacijos dėl maratono 2020-aisiais. Kiek valstybių jame bus? Kur startas ir finišas? Kuriame žemyne jis vyks? Šiuo metu sklando trys pagrindinės versijos – viena jų, kad 2020 Dakaro ralis vyks Čilėje, Argentinoje ir Peru, antroji – kad maratonas vyks Ekvadore, Peru ir Čilėje. Trečioji versija bene įdomiausia – manoma, jog organizatoriai veda derybas dėl ralio Pietų Afrikoje, Namibijoje, Angoloje, Botsvanoje ir Lesote.
"iGo2Dakar" komanda kalbina Stephane'ą Peterhanselį. iGo2Dakar nuotr.
"iGo2Dakar" komanda kalbina Stephane'ą Peterhanselį. iGo2Dakar nuotr.

Dar prieš 2019 m. Dakaro ralį buvo pasigirdę nemažai gandų, jog Pietų Amerikos pinigų maišas jau išsemtas ir organizatoriai ieško galimybių dviejų savaičių maratoną daryti kitame žemyne. Vienas jų – Afrika, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Afrikoje daugiau nuotykių

Nepriklausomų žurnalistų komanda „iGo2Dakar“ vyko į Dakaro ralius 2018 ir 2019 m. Jos nariai teigia pastebėję, jog Dakaro ralio dalyviai šiuo klausimu yra pasidaliję į dvi stovyklas – yra manančių, jog ralis Afrikoje buvo įdomesnis, yra nemažai Pietų Amerikos mėgėjų. Pono Dakaro pravardę gavęs labiausiai patyręs ir daugiausia kartų šiame maratone nugalėjęs Stephane‘as Peterhanselis save priskiria prie Afrikos fanų, tačiau ir maratoną Pietų Amerikoje jis vertina kaip kokybišką bei itin sudėtingą. Jis dar būdamas Peru sutiko pasidalinti savo mintimis su „iGo2Dakar“ komanda.

"iGo2Dakar" komanda. iGo2Dakar nuotr.
"iGo2Dakar" komanda. iGo2Dakar nuotr.

„Organizacija čia puiki, nėra paprasta koordinuoti tokio kiekio žmonių darbą. Tikiu, kad sprendimas palikti Afriką ir persikelti į Pietų Ameriką nebuvo lengvas. Šiame maratone man nepatinka dirbtinumas: mes startuojame viename taške, padarome kilpą ir grįžtame į tą pačią vietą. Afrikoje to niekada nebuvo – startavę vienoje vietoje, finišuodavome kitoje. Man toks maratonas patinka daug labiau – dabartinis primena žaidimą vienoje vietoje“, – interviu sakė ponas Dakaras.

Praėjęs maratonas prancūzui buvo jubiliejinis – 30-as. Pirmą kartą startavęs 1988 m. motociklu, jis praleido tik vieną ralį – 1994 m. Šešis kartus triumfavęs su „Yamaha“, 1999 m. jis persėdo prie automobilio vairo ir dar Afrikoje pasiekė 3 pergales su „Mitsubishi“. 2008 m. Dakaro ralis neįvyko, o po metų renginį perkėlus į Pietų Ameriką, iš 11 maratonų Stephane‘as nugalėjo keturiuose.

„Kur galėtų vykti Dakaras? Dabar mes lenktyniaujame Pietų Amerikoje, čia daug civilizacijos. Man asmeniškai geriausia vieta yra Afrika. Kelionė iš Europos į Kiniją, galbūt sostinę Pekiną, būtų labai įdomi, bet ją daryti žiemą nebūtų įmanoma“, – pasakojo lenktynininkas.

„Fesh-fesh“ – loterija

S. Peterhanselis pripažįsta, kad 2019 m. Dakaro ralis buvo labai sudėtingas, tačiau jo pobūdis skiriasi nuo Afrikos. Pietų Amerikoje yra nemažai „fesh-fesh“ tipo smulkių dulkių ir važiavimas jomis padengtu keliu, pasak prancūzo, turi didelį sėkmės faktorių.

„Važiavimas „fesh-fesh“ nėra įdomus – tai loterija. Dulkėse gali būti paslėptas didelis akmuo, kurio pamatyti tu neturi šansų – jeigu pasiseks, į jį nepataikysi. Pasiseks mažiau – pramuši ratą ar kažką sulaužysi pačiame automobilyje. Navigacija ir važiavimas kopose yra labai įdomu, tačiau „fesh-fesh“ loterija man nepatinka. Kita vertus, jeigu kalbame apie vieną šalį, kuri geriausiai tinka Dakaro raliui Pietų Amerikoje, tai yra būtent Peru. Tai valstybė, kurioje daugiausia Afrikos dvasios“, – savo požiūrį „iGo2Dakar“ komandai dėstė 19 ralių Afrikoje ir 11 Pietų Amerikoje dalyvavęs prancūzas.

Jis prisiminė ir vieną įvykį 2019 m., dėl kurio sugaišo nemažai laiko – įvažiavęs į „fesh-fesh“ dulkėmis nuklotą kelią, automobilis įklimpo. O išlipęs iš automobilio, jo vairuotojas tiesiog įkrito į dulkes.

„Mano kojos trumpos, bet jos visos prasmego „fesh-fesh“ dulkėse. Aš niekada to nebuvau matęs 70 cm gylio dulkių anksčiau. Mes negalėjome pajudinti automobilio ir turėjome laukti, kol privažiuos mūsų komandos draugas Nani Roma ir galės ištempti“, – šypsodamasis nuotykį prisiminė Stephane‘as, „fesh-fesh“ dulkes palyginęs su itin puriu bei minkštu sniegu.

Jam pačiam 2019 m. Dakaro ralis nebuvo sėkmingas. Ilgą laiką važiavęs tarp trijų greičiausiųjų, devintame greičio ruože jis nesėkmingai nušoko nuo kopos – automobilis priekine dalimi rėžėsi į žemę ir šturmanas Davidas Castera dėl nugaros skausmų maratono tęsti nebegalėjo. Tai buvo tik ketvirtas kartas per 30 startų, kai S. Peterhanselis nebaigia Dakaro ralio.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Paaiškino, kas iš tiesų neša sėkmę lenktynėse: 300 AG „bomba“ ar mažalitražis „kibiriukas“

Dažnai manoma, kad norint lenktynių trasoje gero rezultato, labai svarbu turėti galingą, sportui...

Į „Samsonas Rally Rokiškis“ atvažiuoti nori Ukrainos ekipažas su WRC kalibro „Mini“

Nors dalyvių registracija į „ Samsonas Rally Rokiškis “ varžybas dar neprasidėjo, tačiau...

Pirmąkart virtualaus ralio čempionato istorijoje etapo nugalėtoju tapo lietuvis

Deividas Navickas sudrebino virtualių lenktynių pasaulį, pelnydamas pirmąją pergalę mūsų...

Keičiasi mini ralio etapo „Samsonas Rally Juodupė 2020“ data

„ Samsonas Rally Rokiškis “ organizatoriai imasi dar vieno projekto – rengs mini ralio etapą....

Įamžino pasivažinėjimus Niurburgringe, per plauką nesibaigusius rimtomis avarijomis (5)

Tikriausiai būtų sunku rasti žmogų, kuris yra nematęs vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuotos...

Top naujienos

Amerikos lietuvė – apie tai, kaip vos kelios savaitės jos nuomonę apie Trumpą pakeitė iš esmės: kažkada buvau didžiausia jo skeptikė (145)

Į Jungtines Valstijas emigravusi aktyvi moteris, buvusi liberalė Renata Underis sako, kad pastarasis...

Išdrįsus kalbėti vienai, apie Kėdainių priėmimo skyrių prabilo ir kiti: ten yra baisu (23)

Kėdainiuose įvyko grandininė reakcija: vienam žmogui socialiniame tinkle papasakojus nemalonią...

Valdžiai ruošiantis mažinti mokesčius, verslininkai ženklių pokyčių nesitiki: daugiau išlaidauti gyventojų tai nepaskatins (11)

Valdžia šiuo metu svarsto, ar mažinti darbo apmokestinimą. Verslininkų ir ekonomisto nuomone,...

Kraupi pramoga – žmonių zoologijos sodai – buvo viena pelningiausių XX a. pradžios šou verslo krypčių (193)

XX amžiaus pradžioje atėję į zoologijos sodą Europoje ar Jungtinėse Valstijose, narvuose...

Savaitgalį į Lietuvą plūstels šiluma: sušils iki 26 laipsnių (1)

Nors šeštadienį ir sekmadienį sinoptikai prognozuoja trumpalaikį lietų, į šalį plūstels ir...

Vitalija Guobė

Vyresnioji karta ir jos beprotiškas lytinis gyvenimas: tik neapsimeskit, kad nežinojot N-18 (5)

Gera dalis Lietuvos senjorų išmuštruoti sovietinės tradicijos „seksas ne senukams“, todėl...

2 kartą ištekėjusi moteris: santykiuose svarbiausia ne meilė – įsitikinau (127)

Santuoka – dviejų žmonių susiėjimas, tikėtina, ilgam. Kai kurie išsiskiria po 2 mėnesių, o...

Emigrantus įdarbinantis ūkininkas: gaudami apie 800 eurų, į užsienį jie nebevažiuoja (406)

Karantinui sustabdžius keliones, keičiasi ir sezoninių darbuotojų darbo rinka. Nors atlyginimus...

PSO atnaujino siūlymus dėl apsauginių kaukių: kam ir kur patartina jas dėvėti (19)

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) penktadienį atnaujino apsauginių kaukių dėvėjimo gaires,...

Naujus santykius kurianti Monika Kvietkutė apie vestuves negalvoja: kai vieną kartą atsikandi, tai antrą nelabai ir norisi (99)

Monika Kvietukutė išgarsėjo dar visai jaunutė, dainuodama merginų grupėje „Pop ladies“....

|Maža didelių žinių kaina