aA
Techninėmis sporto šakomis besidomintys žmonės puikiai žino, kad koviniai ralio aparatai su standartiniais automobiliais dažniausiai turi tik identišką kėbulo siluetą. Tačiau tai, kad skirtinguose grynakraujės lenktyninės technikos parko pakraščiuose rikiuojasi sunkiai sulyginamos mašinos, dažnai pamirštama. Likus vos savaitei iki Lietuvos ralio sprinto čempionato II etapo „Užventis 2016“ kovų, „N40-Egzotika“ ralio komanda sutiko atskleisti esminius skirtumus, lemiančius greitį trasoje.
Ralio technika
© N40 vyrų autoklubas

Kad ir kaip žiauriai tai skambėtų: vienas iš trijų banginių, ant kurio laikosi visas ralio pasaulis, yra pinigai. Kiti du – piloto talentas ir komandos darbas – svarbūs, tačiau tik turėdamas solidų biudžetą sportininkas gali suburti profesionalų kolektyvą, tinkamai paruošti „geležį“ ir pakankamai laiko praleisti treniruočių trasose.

Pagal tai, kaip sėkmingai susiklosto derybos su rėmėjais, dėl ralio pamišę automanai pasidalina į tris stovyklas.

Pati žemiausia ralio pasaulio piramidės pakopa, tuo pat metu didžiausia sportinio vairavimo malonumais besimėgaujančiųjų bendruomenė yra susibūrusi į vadinamąją C lygą ir pastaraisiais metais kovoja populiariame mėgėjiškų lenktynių seriale dėl LAS taurės. Norint išbandyti jėgas šioje lygoje, reikia vienintelio dalyko – noro.

Iš esmės bet kokiu automobiliu stoti į starto liniją gali kiekvienas, turintis galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Jokių antgamtinių gebėjimų nereikia turėti, nes „kovinių“ užduočių turinys dažniausiai neperkopia slalomo aikštelių ar kartingo trasų ribų.

Tiesa, vienas neseniai atsiradusių papildomų reikalavimų, specialiąsias rungtis įveikti mūvint šalmą. Starto mokestis čia simbolinis – parastai atsieina mažiau nei pora kilogramų kalafiorų, todėl didžiausios C lygos dalyvių išlaidos susijusios su degalų bako tuštėjimu ir šiek tiek spartesniu padangų dėvėjimusi.

Antroji pakopa ralio Olimpo viršūnės link – B lyga arba vadinamosios ralio sprinto lenktynės. Čia reikalavimai pastebimai griežtesni, čia jau prasideda sportas. Automobilyje turi būti sumontuoti saugos lankai, daugiataškio tvirtinimo saugos diržai, pilotas ir šturmanas privalo vilkėti ugniai atsparius kombinezonus, pirštines ir mūvėti šalmus.

Tačiau skirtingai nuo profesionalaus ralio, visų šių daiktų homologacijos terminai (t. y. sportinį inventorių gaminančių kompanijų suteikiamos garantijos) gali būti pasibaigę. Tai automatiškai reiškia, kad visą reikiamą ekipiruotę galima įsigyti keliskart pigiau, nei reiktų mokėti perkant naują.

Tarkim jei naujas žinomo gamintojo kombinezonas kainuoja nuo 500 iki 1300 eurų, tai pasibaigusios homologacijos – iki 200 eurų.

Dar vienas esminis ralio sprinto bruožas – sąlyginai nedidelis bendras greičio ruožų ilgis. Paprastai per vieną dieną B lygoje startuojantiems ekipažams tenka įveikti apie 50–60 kilometrų, padalintų į 6–8 atkarpas. Šie skaičiai reiškia, kad dalyvavimo kaštai ir laiko sąnaudos yra didesni nei startuojant mėgėjiškose C lygos varžybose, tačiau patiriamų emocijų kiekis nedaug nusileidžia tam, kurį patiria ralio profesionalai: dažnai važiuojama tais pačiais keliais, kaip ir didžiojo čempionato etapų metu.

Tarkim Lietuvos ralio sprinto čempionato II etapo „Užventis 2016“ veiksmas vyks iš esmės ten pat, kur ir tarptautinės ralio varžybos „Žemaitijos ralis 2016“, todėl jau dabar aišku, kad į „generalinę repeticiją“ Kelmės krašte kitą savaitgalį atvyks tuzinas pačių greičiausių mūsų šalies ralio meistrų.

Dabar keletas skaičių, kurie nedideli atrodo su sąlyga, jei perkasdamas lysves savo sode netyčia aptinkate naftos telkinį ar bent jau dalį Gintaro kambario. Didžiajame ralio čempionate startuojančių pačių greičiausių automobilių kainos nesunkiai perkopia 200 tūkst. eurų ribą (tiek reiktų pakloti už R5 klasės bolidą).

Homologuotos pirštinės kainuoja apie 70-160 eurų, batai – iki 240 eurų, šalmas nuo 600 iki 4700 eurų. Sportinių padangų komplekto greičiausiai niekur negausite pigiau, kaip už 300 eurų, per vienas lenktynes – priklausomai nuo kelio specifikos – kartais sunaudojama net iki 12 padangų.

Atstumas, kurį „koviniu“ tempu tenka įveikti profesionalams paprastai būna bent du kartus didesnis nei B lygoje ir siekia 100–120 kilometrų. Sportinio automobilio apetitas degalams gali siekti 70 l/ 100 km, o litras specialių degalų atsieina nei daug nei mažai – 4,85 euro už litrą (ralio sprinte startuojanti technika paprastai tenkinasi standartiniu E98 benzinu).

Dėl šių priežasčių ambicijų tapti Lietuvos čempionais turinčių profesionalų lenktynių savaitgalio „pasivažinėjimas“ retai kada kainuoja mažiau nei 10–12 tūkst. eurų.

Tiesa, ir A lygoje įmanoma važiuoti gerokai pigiau. Tačiau tam reikia pasirinkti kuklesnių techninių charakteristikų automobilius. Antai L8 klasės „aparatą“ galima įsigyti maždaug už 45 tūkst. eurų, o SG2 klasės mašiną už 8-10 tūkst. eurų. Pastarosios nuo standartinių dažniausiai skiriasi tik sumontuota saugos įranga ir mažesniu svoriu.

Mažesni netgi startiniai mokesčiai (etapui – 170 eurų; R5 klasės ekipažo startinis mokestis – 500 eurų), todėl vienų lenktynių biudžetas gali „tilpti“ į 800 eurų biudžetą.

Na, o visų, tiek brangių, tiek pigesnių ralio bolidų „paradą“ greičio ruožuose galėsime išvysti jau birželio 17–18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.

Beje, bilietas kainuoja panašiai kaip 1,5 kg kalafiorų, t.y. 5 EUR, ir ši suma nenusės niekieno kišenėje: visi surinkti pinigai bus panaudoti žiūrovų zonų įrengimui ir automobilių sporto populiarinimui.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Juknevičius palygino savo ir Vanago techniką: geriausia, ką Dakare turės lietuviai (100)

Naują „Juodąjį vanagą“, skirtą ateinančių metų Dakaro raliui, pristatęs Benediktas...

Top naujienos

Arūnas Milašius. Jau aiški geriausia ateities profesija

Nelengvai, žingsnis po žingsnio, rinkimai po rinkimų, tačiau Lietuva tampa civilizuota valstybe....

Lietuvos bankas: Lietuvos skola toliau auga (10)

Ketvirtadienį Lietuvos bankas paskelbė 2018 m. antrojo ketvirčio mokėjimų balanso duomenis. Jie...

JAV planuose – grandioziniai pokyčiai: tik tada šalis galėtų dalyvauti didelio masto kare (7)

Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos suskaičiavo, kad joms reikia beveik 25 proc. padidinti...

Į darbą Kauno tardymo izoliatoriuje grįžusi Kazėnienė pakliuvo į spąstus (258)

Korupciją ir nepotizmą Kalėjimų departamente demaskavusi Rasa Kazėnienė , grįžusi į darbą,...

„Kauno energija“ vartotojams grąžins 15 mln. eurų (22)

Centralizuotai šilumą Kaune tiekiančios bendrovės „ Kauno energija “ nepagrįstai gautas 14,6...

Tūkstančiai gyventojų sulaukė „Sodros“ priminimo: laikas susimokėti (5)

12 000 šalies gyventojų, kuriems rugsėjį pirmą kartą atsirado pareiga patiems sumokėti...

Tiesiogiai iš moderniųjų technologijų ir verslumo renginio #SWITCH!: Idėja Lietuvai studija

Didžiausiame Baltijos regione moderniųjų technologijų ir verslumo renginyje „#SWITCH!“...

„Alfa vyras“ laiške iš Lukiškių skundžiasi bado sąlygomis: atrodau kaip pažemintas kalinys (327)

Išžaginimu ir santykiavimu su jaunesniu nei šešiolikos metų asmeniu kaltinamas „ Alfa vyras “...

Nauja tyrimų komisija skinasi kelią Seime: liko paskutinis išbandymas (121)

Seimas po svarstymo pritarė siūlymui sudaryti komisiją politikų ir verslo ryšiams tirti.

Uždrausta prekiauti šokoladų „Kinder“ partija: skonis ir kvapas priminė muilą (44)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad iš rinkos surenkama šokoladų...