aA
Pranešime žiniasklaidoje pristatoma trečioji šių metų „Wolf School“ mokyklos paskaita apie sportinio automobilio pakabos tobulinimus. Prie greičiausių Lietuvos ir užsienio lenktynininkų automobilių tobulinimo prisidėjęs pakabų ekspertas Domas Zinkevičius atskleidžia, kad būtent automobilio valdymas, o ne galia laimi brangias sekundes trasoje.
Trečioji "Wolf Race" paskaita
© Organizatorių archyvas

Savo paskaitoje „Sportinis vairavimas ir lenktynių inžinerija“ amortizatorių ekspertas iškart paneigė mitą, kad trasoje reikalingas itin galingas automobilis. D. Zinkevičiaus teigimu, užtenka šaltu protu pasižiūrėti automobilio dinamikos duomenis trasoje. Tada paaiškėja, kad pilnu pajėgumu automobilis važiuoja tik kelis procentus viso įveikiamo atstumo. Rato įveikimo kontekste šis skaičius dar mažiau reikšmingas.

„Wolf School“ mokyklos lektorius grafiškai pavaizdavo, kad velnias slypi detalėse arba tiesiog posūkiuose. Čia reikalingas maksimalus sukibimas, kurį pirmiausiai užtikrina geros padangos, teisinga jų temperatūra ir slėgis. Jis pataria, kad geriausius parametrus sportininkas turi atrasti pats ir ties jais apsistoti.

„Posūkio įveikimas prasideda nuo stabdymo. Čia labai svarbu stabdyti vėlai ir stipriai. Kai padangos geros ir tinkamai įšilusios, sportininkai pradeda sekundės dalių ieškoti stabdžiuose. Įsideda didesnius stabdžių diskus ir nesupranta, kodėl sulėtėjo rato įveikimo laikas. Juk sunkesni ratai sunkiau įsibėgėja. Dėl to visada sakau – pasidomėk, paskaičiuok, o tada montuok“, - apie techninę kantrybę kalbėjo ekspertas.

Kaip dėstė D. Zinkevičius, į automobilį reikia žiūrėti iš asfalto perspektyvos. Todėl aptarus padangas ir stabdžius, ateina laikas amortizatoriams ir pakabai. Šie elementai padeda ieškoti papildomų sekundžių, kurių padangos ir stabdžiai nebesuteikia.

Jis pataria pradėti bent jau nuo reguliuojamų amortizatorių, kurie leis automobilį pritaikyti ne tik skirtingoms trasoms, bet ir vairuotojo stiliui. Be jokios abejonės dar daugiau sukibimo prideda aerodinaminiai automobilio elementai. Vis dėlto dažnai sportininkai persistengia ir sumontuoti patobulinimai nebeleidžia pasiekti masimalaus greičio.

„Kai pereinama prie aerodinaminių elementų, prasideda mokslas. Inžinieriai investuoja didelius pinigus į vėjo tunelius ir tyrimus. Lenktynininkams rekomenduoju pažiūrėti į gamyklines kėbulinių automobilių komandas, jei važiuojate tokiu pačiu automobiliu. Kopijuokite viską, ką jie sumontavę ant automobilio ir tikrai nesuklysite“, - gudrauja D. Zinkevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau? (1)

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (41)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Dakare – iškilmingai apdovanoti pasiekę finišą, o lietuviai prieš šventę spėjo nuveikti gerą darbą papildyta 04.38 (94)

Dakaras nėra užbaigtas, kol jo dalyvis nepravažiuoja pro finišo arką. Tokia procedūra...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (452)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Top naujienos

Skandalas Žiežmarių gimnazijoje: paviešinti pamokos garso įrašai verčia krūptelėti papildyta direktorės ir švietimo ministro komentaru (988)

Šeštadienio vakarą Žiežmarių gimnaziją apgaubė tamsus šešėlis – mokymo įstaigos...

Feisbuko fenomenas Laurynas Maybach merginos ieško jau 6 metus: lietuvės – barakudos, todėl planuoja emigruoti (163)

Daug lietuvių dėmesio internete sulaukiantis Laurynas Maybach socialiniuose tinkluose kuria vaizdo...

Tragiška avarija Kėdainių rajone: du žmonės žuvo, dar vienas sužalotas papildyta 14.20 (180)

Kėdainių rajone sekmadienį įvyko tragiška avarija .

Aloyzas Sakalas įvardijo pagrindinį „valstiečių“ trūkumą: dėl to jie pralaimės rinkimus (739)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) garbės pirmininkas Aloyzas Sakalas nepripažįsta...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (1)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Galvotrūkčiais prisipirko būstų už juokingas kainas: dabar šis sprendimas atsisuko prieš pačius gyventojus (79)

Rumunija pirmauja pasaulyje privačių namų skaičiumi, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad...

Kavinės darbuotojų kasdienybė: švirkštai, prezervatyvai ir kraujas tualete (14)

Tarptautinio kavinių tinklo „ Starbucks “ vadovybė ketina įgyvendinti gana prieštaringai...

Tiesiogiai iš Marijampolės: Lietuvos kultūrizmo ir kūno rengybos federacijos apdovanojimai (9)

Sekmadienį, 20 d. iš Marijampolės 14:00 transliuosim "Lietuvos kultūrizmo ir kūno rengybos...

Išbandė praktiškai: su kuria lietuviška mokėjimo kortele geriausia atsiskaityti užsienyje? Bankai.lt tyrimas (8)

Mėnesį laiko teko lankytis Filipinuose, skirtingose šios šalies vietovėse. Ir itin aktualus...

Išrinkite įsimintiniausią raudonojo kilimo įvaizdį: kuriai viešniai nebuvo lygių? balsavimas (53)

Penktadienio vakarą sostinėje įvykusi „Žmonės 2019“ apdovanojimų ceremonija suteikė peno...