Pranešime žiniasklaidoje pristatoma trečioji šių metų „Wolf School“ mokyklos paskaita apie sportinio automobilio pakabos tobulinimus. Prie greičiausių Lietuvos ir užsienio lenktynininkų automobilių tobulinimo prisidėjęs pakabų ekspertas Domas Zinkevičius atskleidžia, kad būtent automobilio valdymas, o ne galia laimi brangias sekundes trasoje.
Trečioji "Wolf Race" paskaita
© Organizatorių archyvas

Savo paskaitoje „Sportinis vairavimas ir lenktynių inžinerija“ amortizatorių ekspertas iškart paneigė mitą, kad trasoje reikalingas itin galingas automobilis. D. Zinkevičiaus teigimu, užtenka šaltu protu pasižiūrėti automobilio dinamikos duomenis trasoje. Tada paaiškėja, kad pilnu pajėgumu automobilis važiuoja tik kelis procentus viso įveikiamo atstumo. Rato įveikimo kontekste šis skaičius dar mažiau reikšmingas.

„Wolf School“ mokyklos lektorius grafiškai pavaizdavo, kad velnias slypi detalėse arba tiesiog posūkiuose. Čia reikalingas maksimalus sukibimas, kurį pirmiausiai užtikrina geros padangos, teisinga jų temperatūra ir slėgis. Jis pataria, kad geriausius parametrus sportininkas turi atrasti pats ir ties jais apsistoti.

„Posūkio įveikimas prasideda nuo stabdymo. Čia labai svarbu stabdyti vėlai ir stipriai. Kai padangos geros ir tinkamai įšilusios, sportininkai pradeda sekundės dalių ieškoti stabdžiuose. Įsideda didesnius stabdžių diskus ir nesupranta, kodėl sulėtėjo rato įveikimo laikas. Juk sunkesni ratai sunkiau įsibėgėja. Dėl to visada sakau – pasidomėk, paskaičiuok, o tada montuok“, - apie techninę kantrybę kalbėjo ekspertas.

Kaip dėstė D. Zinkevičius, į automobilį reikia žiūrėti iš asfalto perspektyvos. Todėl aptarus padangas ir stabdžius, ateina laikas amortizatoriams ir pakabai. Šie elementai padeda ieškoti papildomų sekundžių, kurių padangos ir stabdžiai nebesuteikia.

Jis pataria pradėti bent jau nuo reguliuojamų amortizatorių, kurie leis automobilį pritaikyti ne tik skirtingoms trasoms, bet ir vairuotojo stiliui. Be jokios abejonės dar daugiau sukibimo prideda aerodinaminiai automobilio elementai. Vis dėlto dažnai sportininkai persistengia ir sumontuoti patobulinimai nebeleidžia pasiekti masimalaus greičio.

„Kai pereinama prie aerodinaminių elementų, prasideda mokslas. Inžinieriai investuoja didelius pinigus į vėjo tunelius ir tyrimus. Lenktynininkams rekomenduoju pažiūrėti į gamyklines kėbulinių automobilių komandas, jei važiuojate tokiu pačiu automobiliu. Kopijuokite viską, ką jie sumontavę ant automobilio ir tikrai nesuklysite“, - gudrauja D. Zinkevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro šturmanas S. Jurgelėnas: pirmos penkios dienos bus labai „galingos“

2018-ų metų Dakaro ralis švęs du jubiliejus: geriausiai pasaulyje žinomos maratoninės...

„MotoGP“: Australijos trileris baigėsi M. Marquezo pergale

Atkaklios kovos nestokojusiose pasaulio motociklų čempionato „MotoGP“ lenktynėse Australijoje...

G. Grinbergas kuria savo kartingo komandą

Lietuvos, Lenkijos ir Italijos ROK kategorijų kartingo čempionas Gustas Grinbergas nuo 2018 metų...

Ralio šturmanas – apie sėkmės receptą: svarbu susidėlioti griežtą darbotvarkę

Dažnas lenktynių šturmaną apibūdina kaip rimtą ir susikaupusį žmogų. Ir ne veltui –...

Estas O. Tanakas taps „Toyota“ WRC komandos pilotu

„ Toyota Gazoo Racing World Rally“ komanda oficialiai paskelbė, kad estas Ottas Tanakas...

Top naujienos

Orai: vairuotojų laukia iššūkiai (3)

Antradienis bus sausesnis, debesų gretos praretės. Trečiadienį šalį pasieks krituliai, vietomis...

Lietuvė apsilankė Š. Korėjos restorane: net ir valgant skanų maistą sunku negalvoti apie režimą (110)

Žinau, kad rašydama šį straipsnį ir prisipažindama, kad sąmoningai nusprendžiau apsilankyti...

R. Vanagaitė išklojo, ką patyrė su politikais Maskvoje matė palūžusį V. Uspaskichą (229)

Autobiografinę knygą „Višta strimelės galva“ pristatanti rašytoja, viešųjų ryšių...

Kita A. ir M. Šedžių santuokos griūties pusė: ji jau kovą man pasakė, kad turi kitą (9)

Prieš kelias savaites viešumoje nuskambėjo žinia, jog griūva Andriaus ir Monikos Šedžių...

Latvių pasiekimas išjudino lietuvius: už mane daugiau uždirba net Panevėžio duobkasys feisbuke plinta kvietimas streikuoti (230)

Latvijos sveikatos apsaugos ministerija pranešė, kad Latvij os ligoninė se dirbančių gydytojų...

Naudinga žinoti perkantiems NT: praktiniai patarimai (21)

Šiame straipsnyje kalbėsime apie pasirengimo nuomai etapą nuo objekto paieškos iki įsigijimo...

Tragiška avarija Vilkaviškio rajone: vairuotojas žuvo, keleivis sužalotas (11)

Vėlų pirmadienio vakarą, apie 22.20 val., Vilkaviškio r., kelio Vilkaviškis-Gražiškiai...

Išskirtiniai sostinės butikai: kokių vienetinių prekių ten galima rasti? (10)

Jaukiose sostinės senamiesčio gatvelėse yra įsikūrę daugybė butikų, kuriuose galima atrasti...

Ar gali būti, kad nuo sekso senstama? (29)

Panašu, kad taip. Išvadą, jog seksualinis aktyvumas turi įtakos senėjimo procesui, padarė...

Policininkai talkino slaptam detektyvui: klientus domino ne tik meilužių gyvenimas (18)

Dabar jau į pensiją pasitraukę du Vilniaus policininkai ne vienus metus galėjo talkinti...