Autokrosas ir ralio krosas – žiūrovams vienos patraukliausių ir vaizdingiausių sporto šakų, kuriose gausu greitų lenktynininkų, aštrių dvikovų, vykstančių geriausiose trasose. Šiais metais Lietuvos autokroso ir ralio kroso čempionate bus keletas naujovių. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tai – „Junior 1000“ klasė, skirta jaunajai lenktynininkų kartai.
© Organizatorių archyvas

„Junior 1000“ – taip vadinsis ši, jaunimui skirta klasė. Joje varžytis galės vaikai nuo 11 iki 16 metų. Pagrindinis reikalavimas šios klasės dalyvių technikai – automobilis turi būti varomas priekiniais ratais, o variklio darbo tūris negali viršyti 1000 kubinių centimetrų.

Kaip teigia vienas iš šios klasės atsiradimo iniciatorių, autokroso lenktynininkas Ričardas Lepšys, techniniai reikalavimai parengti didžiausią dėmesį skiriant jaunojo vairuotojo saugumui – bus privalomi sertifikuoti saugos lankai ir pilna saugumo ekipuotė.

Užpildė spragą

„Idėja įkurti jaunimo klasę kilo iš asmeninės patirties, kai mano sūnus, nuo 6-ių metų važiavęs „Mini buggy“ klasėje ir sulaukęs 10-ies metų, turėjo šią klasę palikti ir likti tik autokroso žiūrovu, o ne dalyviu. Kita klasė, kurioje gali važiuoti jauni sportininkai, prasideda tik nuo 16 metų. Taigi, tas tarpas tarp 10 iki 16 metų pasirodė labai ilgas būti tik žiūrovu.

Per tokią ilgą pertrauką vaikas užmiršta ne tik susiformavusius vairavimo įgūdžius, bet gali prarasti ir patį norą dalyvauti šiame sporte. Todėl siekdamas, kad ne tik mano vaikas, bet ir visi kiti vaikai, ypač tie, kurie po „Mini Buggy“ klasės „išeina į atsargą“, galėtų toliau dalyvauti autokrose, populiarinti šią sporto šaką ir būti šio sporto dalimi, siekiau naujos autokroso klasės įkūrimo esamam tarpui – amžiaus grupei nuo 11 iki 16 metų užpildyti.

Šią idėją palaikė ir prie jos įgyvendinimo prisidėjo Zenonas Sinkevičius. Išgirdęs mano idėjas ir argumentus dėl minėtos klasės reikalingumo, Z. Sinkevičius pateikė šios jaunimo klasės įgyvendinimo projektą Lietuvos automobilių sporto federacijos kroso komitetui“, – idėjos užuomazgas apibūdino R.Lepšys.

Kroso komitetas šią idėją palaikė, parengė techninius reikalavimus, papildomus nuostatus ir „Junior 1000“ klasę įtraukė į autokroso ir ralio kroso varžybų kalendoriaus etapus.

Kaip teigė R. Lepšys, buvo siekiama, kad „Junior 1000“ klasė finansiniu atžvilgiu būtų prieinama daugumai ir pagrindiniais prioritetais taptų minimalios investicijos, saugumas ir automobilių lygybė.

„Junior 1000“ klasės techniniuose reikalavimuose numatyta daug apribojimų dėl automobilio perdarymo – automobilyje turi būti išsaugotas originalus kėbulas ir bet koks kėbulo perdirbimas, stiprinimas papildomomis pridėtinėmis detalėmis, tobulinimas yra draudžiamas. Turi būti išlaikomi gamykliniai parametrai. Kadangi automobiliai negali būti perdirbami, tai ir investicijos yra mažesnės. Su tėčio ir dėdžių pagalba automobilį galima paruošti iki 4000 Eur. Žinoma, visada galima investuoti ir daugiau. Didžiausias dėmesys ir investicija – į saugumą: FIA homologuotas kombinezonas, šalmas, pirštinės, pošalmis, batai, kaklo apsauga ir „HANS“ antpečiai“, – vardijo R.Lepšys.

Ričardas Lepšys
Ričardas Lepšys
© V.Čičinsko nuotr.

Dviguba nauda – ateities perspektyvos ir taškai komandai

Šios klasės atsiradimo idėjininkas užsiminė, kad kiekvienas automobilių sporto klubas, dalyvaujantis Lietuvos čempionate, turėtų būti suinteresuotas šiai klasei deleguoti po vieną ar kelis jaunuosius sportininkus, kadangi tai ne tik puikus įrankis ugdyti jaunąją kartą, bet ir gera galimybė klubams susikrauti didesnį taškų kraitį komandinėje sezono įskaitoje. „Junior“ klasės dalyviai rinks taškus savo komandai.

„Junior 1000“- tai perspektyvi jaunoji karta, kuri atjaunins šį sportą, populiarins jį tarp bendraamžių, vaikai kalbės apie tai mokykloje, būreliuose, kieme su draugais, pakvies į varžybas, o taip tik daugės žiūrovų ir besidominčių šiuo sportu. Svarbi yra ir šios sporto šakos nauda kasdieniniame gyvenime, nes šie jaunuoliai įgytas žinias ateityje galės pritaikyti kasdieninėse vairavimo situacijose: manevravimas, vairavimas slidžiu keliu, automobilio parkavimas, stabdymo kelias, teisinga padėtis prie vairo ir daugelis kitų įgūdžių ne tik malonumui, bet saugumui ir kultūrai. Tikimės, kad užauginsime kultūringą ir saugią kartą“, – pasakojo R.Lepšys.

Kadangi „Junior 1000“ yra oficiali Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionato klasė, startinis mokestis kiekvienam etapui gali siekti iki 80 eurų. Idėjos autorius R. Lepšys pasidžiaugė, kad šiemet „Junior 1000“ klasėje startuos jau 6 dalyviai.

Taip pat yra ir daugiau susidomėjusių šia klase vaikų, kuriems iki tinkamo amžiaus ribos dar teks palaukti kitų metų, tačiau komandų garažuose jau verda jų būsimų automobilių konstravimo darbai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įveikė trečdalį ralio distancijos neviršydami 5 litrų 100 kilometrų ribos (5)

Ankstų balandžio 24-osios rytą Vilniuje, Molėtų plente esančioje degalinėje duotas startas...

Pirmajame „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ etape pasiektas pasaulinis lygis

Ryškiausia Lietuvos motociklų sporto žvaigždė Arminas Jasikonis įrodė, kad Lietuvoje jam...

Jurbarko automobilių slalome niekas nepavijo ryškaus „Toyota MR2“ (1)

Balandžio 22 dieną Jurbarke finišavo antrasis automobilių slalomo varžybų serijos „Eolto...

Enduro motociklininkas: ruošdami trasą joje gyvenome savaitę (2)

Šiemet po pertraukos į „Nemuno žiedą“ grįžta enduro motociklų komandinės varžybos,...

Dakaro ralyje bus vienu lietuviu daugiau: Arūnas Gelažninkas pasiekė savo tikslą specialiai DELFI iš Maroko, atnaujinta 18.20 val. (4)

Paskutinius 40 kilometrų penktadienį įveikęs Arūnas Gelažninkas pasiekė išsvajotą tikslą...

Top naujienos

Skvernelio žodis dėl Markausko: ministras traukiasi nuolat pildoma (90)

Premjeras Saulius Skvernelis pranešė, kad kaltinimų dėl šeimos ūkininkavimo aplinkybių...

Įspėja, kad naujas NT mokestis – tik pradžia: prisidengiant juo, siekiama visai kito tikslo (181)

Naujas mokestis turintiems daugiau nei vieną būstą gali išauginti nuomos kainas, sako...

Netrukus į Lietuvą sugrįš tikra kaitra: kokios tikėtis vasaros?  birželį ir rugpjūtį turėtų būti daugiau kritulių (25)

Klimatologai skaičiuoja, kad šis balandis lepino rekordiškai šiltomis dienomis. Ir nors pastaruoju...

„Olympiakos“ – ant prarajos krašto, bet ginklų nesudeda: tiki Spanouliu ir žada grąžinti seriją į Pirėjų (20)

Pirėjo „Olympiakos“ per pastaruosius šešerius metus keturis kartus žaidė Eurolygos finale ir...

Rudos laikai baigėsi: lietuviai tiesiog pamišo dėl kitos spalvos (9)

Lietuviai – pamišę dėl pilkos spalvos. Pasirodo, pilka spalva dominuoja tiek vidaus, tiek...

Mokslininkai nustatė, kad Uranas siaubingai dvokia

Uranas dvokia supuvusiais kiaušiniais. Taip juokauja mokslininkai ir perspėja, kad smarvė nėra...

Lietuvė tapo karališkojo kūdikio sutiktuvių liudininke: juokavome, kad gal jau galiu pretenduoti į krikšto mamas (6)

Pirmadienį, balandžio 23 d., visą pasaulį apskriejo džiugi žinia – princas Williamas ir jo...

Paaiškino planus dėl mokesčių dirbantiesiems trejiems metams į priekį jau dabar galima paskaičiuoti, kaip keisis atlyginimas (84)

Finansų ministerija planuoja užtikrinti, kad mokestiniai pakeitimai būtų aiškūs trejiems...

Lietuvos trispalvei – 100: kodėl geltona, žalia ir raudona? (7)

1918 m. vasario 16 d. Nepriklausomybės aktas iššaukė centrinės Vokietijos valdžios...

Dalinkitės savo namų nuotraukomis ir laimėkite „Ikea“ čekius (1)

Namai – vieta, kur net po pačios blogiausios dienos gera sugrįžti. Kiekvienas žmogus trokšta...