aA
Autokrosas ir ralio krosas – žiūrovams vienos patraukliausių ir vaizdingiausių sporto šakų, kuriose gausu greitų lenktynininkų, aštrių dvikovų, vykstančių geriausiose trasose. Šiais metais Lietuvos autokroso ir ralio kroso čempionate bus keletas naujovių. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tai – „Junior 1000“ klasė, skirta jaunajai lenktynininkų kartai.
Sportininkai susirūpino Lietuvos autokroso ir ralio kroso ateitimi
© Organizatorių archyvas

„Junior 1000“ – taip vadinsis ši, jaunimui skirta klasė. Joje varžytis galės vaikai nuo 11 iki 16 metų. Pagrindinis reikalavimas šios klasės dalyvių technikai – automobilis turi būti varomas priekiniais ratais, o variklio darbo tūris negali viršyti 1000 kubinių centimetrų.

Kaip teigia vienas iš šios klasės atsiradimo iniciatorių, autokroso lenktynininkas Ričardas Lepšys, techniniai reikalavimai parengti didžiausią dėmesį skiriant jaunojo vairuotojo saugumui – bus privalomi sertifikuoti saugos lankai ir pilna saugumo ekipuotė.

Užpildė spragą

„Idėja įkurti jaunimo klasę kilo iš asmeninės patirties, kai mano sūnus, nuo 6-ių metų važiavęs „Mini buggy“ klasėje ir sulaukęs 10-ies metų, turėjo šią klasę palikti ir likti tik autokroso žiūrovu, o ne dalyviu. Kita klasė, kurioje gali važiuoti jauni sportininkai, prasideda tik nuo 16 metų. Taigi, tas tarpas tarp 10 iki 16 metų pasirodė labai ilgas būti tik žiūrovu.

Per tokią ilgą pertrauką vaikas užmiršta ne tik susiformavusius vairavimo įgūdžius, bet gali prarasti ir patį norą dalyvauti šiame sporte. Todėl siekdamas, kad ne tik mano vaikas, bet ir visi kiti vaikai, ypač tie, kurie po „Mini Buggy“ klasės „išeina į atsargą“, galėtų toliau dalyvauti autokrose, populiarinti šią sporto šaką ir būti šio sporto dalimi, siekiau naujos autokroso klasės įkūrimo esamam tarpui – amžiaus grupei nuo 11 iki 16 metų užpildyti.

Šią idėją palaikė ir prie jos įgyvendinimo prisidėjo Zenonas Sinkevičius. Išgirdęs mano idėjas ir argumentus dėl minėtos klasės reikalingumo, Z. Sinkevičius pateikė šios jaunimo klasės įgyvendinimo projektą Lietuvos automobilių sporto federacijos kroso komitetui“, – idėjos užuomazgas apibūdino R.Lepšys.

Kroso komitetas šią idėją palaikė, parengė techninius reikalavimus, papildomus nuostatus ir „Junior 1000“ klasę įtraukė į autokroso ir ralio kroso varžybų kalendoriaus etapus.

Kaip teigė R. Lepšys, buvo siekiama, kad „Junior 1000“ klasė finansiniu atžvilgiu būtų prieinama daugumai ir pagrindiniais prioritetais taptų minimalios investicijos, saugumas ir automobilių lygybė.

„Junior 1000“ klasės techniniuose reikalavimuose numatyta daug apribojimų dėl automobilio perdarymo – automobilyje turi būti išsaugotas originalus kėbulas ir bet koks kėbulo perdirbimas, stiprinimas papildomomis pridėtinėmis detalėmis, tobulinimas yra draudžiamas. Turi būti išlaikomi gamykliniai parametrai. Kadangi automobiliai negali būti perdirbami, tai ir investicijos yra mažesnės. Su tėčio ir dėdžių pagalba automobilį galima paruošti iki 4000 Eur. Žinoma, visada galima investuoti ir daugiau. Didžiausias dėmesys ir investicija – į saugumą: FIA homologuotas kombinezonas, šalmas, pirštinės, pošalmis, batai, kaklo apsauga ir „HANS“ antpečiai“, – vardijo R.Lepšys.

Ričardas Lepšys
Ričardas Lepšys
© V.Čičinsko nuotr.

Dviguba nauda – ateities perspektyvos ir taškai komandai

Šios klasės atsiradimo idėjininkas užsiminė, kad kiekvienas automobilių sporto klubas, dalyvaujantis Lietuvos čempionate, turėtų būti suinteresuotas šiai klasei deleguoti po vieną ar kelis jaunuosius sportininkus, kadangi tai ne tik puikus įrankis ugdyti jaunąją kartą, bet ir gera galimybė klubams susikrauti didesnį taškų kraitį komandinėje sezono įskaitoje. „Junior“ klasės dalyviai rinks taškus savo komandai.

„Junior 1000“- tai perspektyvi jaunoji karta, kuri atjaunins šį sportą, populiarins jį tarp bendraamžių, vaikai kalbės apie tai mokykloje, būreliuose, kieme su draugais, pakvies į varžybas, o taip tik daugės žiūrovų ir besidominčių šiuo sportu. Svarbi yra ir šios sporto šakos nauda kasdieniniame gyvenime, nes šie jaunuoliai įgytas žinias ateityje galės pritaikyti kasdieninėse vairavimo situacijose: manevravimas, vairavimas slidžiu keliu, automobilio parkavimas, stabdymo kelias, teisinga padėtis prie vairo ir daugelis kitų įgūdžių ne tik malonumui, bet saugumui ir kultūrai. Tikimės, kad užauginsime kultūringą ir saugią kartą“, – pasakojo R.Lepšys.

Kadangi „Junior 1000“ yra oficiali Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionato klasė, startinis mokestis kiekvienam etapui gali siekti iki 80 eurų. Idėjos autorius R. Lepšys pasidžiaugė, kad šiemet „Junior 1000“ klasėje startuos jau 6 dalyviai.

Taip pat yra ir daugiau susidomėjusių šia klase vaikų, kuriems iki tinkamo amžiaus ribos dar teks palaukti kitų metų, tačiau komandų garažuose jau verda jų būsimų automobilių konstravimo darbai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gustui Grinbergui – dar vienas titulas Azijos Le Mans čempionate

Sausio pradžioje netikėtai į Azijos Le Mans čempionato (AsLMS) etapą Australijoje...

Paskelbė, kas pasikeitė šių metų 1006 km lenktynių taisyklėse – griežtėjo ne tik baudos

Paskelbus registraciją į didžiausiu automobilių sporto festivaliu Baltijos šalyse vadinamas...

Gusto Grinbergo Tailande nesustabdė net gendantis automobilis, o komanda tapo čempione (1)

Azijos Le Mans Serijos etape Tailande, Buriram trasoje šventė nugalėtojai, o po dviejų iš...

Kas yra Azijos ir Europos „Le Mans“ serijos ir ką ten veikia lietuvis? (1)

Kai vilnietis šešiolikmetis Gustas Grinbergas pernai pradėjo dalyvauti Europos „Le Mans“...

Juknevičius į varžybas Abu Dabyje gali vykti be Vaičiulio: šturmanui lenktyniauti draudžia medikai (1)

Dar vienam dykumų maratonui besirengęs neišskiriamasis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio...

Top naujienos

Gauti koronavirusu užsikrėtusios moters šeimos narių tyrimų rezultatai: visi ėminiai neigiami atnaujinta 22.56 (195)

Praėjusią naktį pranešus, kad iš Italijos sugrįžusi 39 metų moteris yra užsikrėtusi...

Atrodė, karjera bus trumpa, bet viską pakeitė Landsbergio skambutis: kaip jauna provincijos gydytoja tapo įtakinga politike (84)

Kitą rytą po laimėtų rinkimų į Aukščiausiąją Tarybą-Atkuriamąjį Seimą Rasa Rastauskienė...

Rizikingą žingsnį ir lūžusią derinių lentą aptaręs Jasikevičius galiausiai pasisakė ir apie virusą (208)

Krepšinis „Žalgirio“ arenoje penktadienį turėjo padėti pamiršti tiek Italijoje, tiek...

Į infekcines ligonines vežami žmonės iš visos Lietuvos, kol kas naujų susirgimų nenustatyta (42)

Į penkias šalies ligonines, kuriose yra specialiai pritaikyta infrastruktūra ir infekcinių ligų...

Svarbi pergalė lenktynėse dėl TOP-8: prireikė pratęsimo, bet „Žalgiris“ patiesė Milano ekipą (685)

Penktadienio vakarą Nemuno saloje vykusiose Eurolygos 26-ojo turo rungtynėse Kauno „Žalgiris“...

Visockas apie koronaviruso identifikavimą: tai sėkmės atvejis (32)

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas po miesto savivaldybėje surengto ekstremalių situacijų...

Užsienietis nesitikėjo tokio akibrokšto gydymo klinikoje: moka visus mokesčius, bet paslauga – neprieinama (55)

Lietuvoje jau kelerius metus gyvenantis ir dirbantis užsienietis labai nustebo, kai jam prireikus...

Po sauso penktadienio laukia nauja kritulių banga (8)

Šeštadienio naktį orus lems tolstančio ciklono pietvakarinis pakraštys. Šlapdriba ir sniegas...

Žaidimas degtukais virš parako statinės: ar Turkija įtrauks NATO į Trečiąjį pasaulinį karą su Rusija? (686)

Jungtinių Valstijų kariuomenė atsargiai vertina savo vaidmenį Sirijoje . Tačiau Jungtinių...

Vitalija Guobė

Karas šeimoje: kodėl geria garsių vyrų žmonos? N-18

Kai eilinį kartą pro langą kieme pamačiau kelis prabangius automobilius su man nelauktais...

|Maža didelių žinių kaina