aA
Treniruotis, treniruotis ir dar kartą treniruotis – tokie žodžiai tikriausiai itin dažnai skamba daugelio lenktynininkų galvose. Automobilių sporte treniruotės būtinos, kaip ir krepšinyje, golfe, plaukime ar smiginyje. Juk be pasiruošimo – nebus ir gero rezultato.
Komandos "Mazda RX-8"
© Komandos archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, treniruotės – tai labai rimti namų darbai prieš varžybas. Tai puikiai žino ir supranta automobilių sporte besisukanti „Promaksa by 50garage“ komanda, kuri prieš savaitgalio „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynes Estijoje surengė net trijų dienų treniruotes ir testus savo pačių sukurtam automobiliui. Skamba panašiai, kaip iš kokios nors gamyklinės komandos savaitės darbų plano.

Nors komandos vyrukai savęs ir negali priskirti jokiai gamyklinei komandai, tačiau būtent patys jie suprojektavo ir patys savo rankomis surinko lenktynėms skirtą, įspūdingą „Mazda RX-8“ automobilį, kurį pernai visus metus testavo, o šiemet pradėjo jau rimtai dalyvauti žiedinėse lenktynėse.

Komandos vadovas ir automobilio kūrėjas Antanas Vėbra prieš prasidedant „Fast Lap“ sezonui jau žinojo, kad į antrąjį etapą, vyksiantį „Auto24ring“ trasoje, Pernu mieste, vyks treniruotis kelioms dienoms.

„Mano tikslas yra vieningos ir itin stiprios komandos sukūrimas, kuri būtų pasiruošusi reaguoti į bet kokią situaciją. Todėl kiekviename šio sezono etape stengiamės tam skirti itin daug dėmesio ir viską darome pagal iš anksto paruoštą scenarijų. Tokie pasiruošimai prieš kiekvienas rimtas varžybas yra būtini, dėl būsimų ateities startų, link kurių einame žingsnis po žingsnio. Taigi stengiamės viską daryti aukščiausiame lygyje“, – sakė A. Vėbra.

Tiesa, komanda į Estiją atvyko mintyse turėdama ne vieną planą ir ne vienas varžybas. Glaustai – tai dvejos šonaslydžio varžybos, žiedinės lenktynės, treniruotės ir rimti automobilio testai. Todėl reikalų čia buvo daugybė.

Pirmas planas – „driftas“

Komandos narys, šonaslydininkas Mantas Kulvinskas buvo pateikęs paraišką dalyvauti birželio 9-10 dienomis Taline vykusiame antrajame Baltijos šalių „drifto“ čempionato etape. Taigi susirinkusi visus reikmenis, pasikrovusi du lenktyninius automobilius – „driftui“ skirtą „BMW E30“ bei žiedinėms lenktynėms ruoštą „Mazda RX-8“ – iš dvylikos žmonių sudaryta komanda patraukė Estijos link.

Kelionė iš Vilniaus prasidėjo ankstų penktadienio rytą (birželio 9 d.). Pirmoji stotelė buvo „Auto24ring“ trasa, Pernu mieste, Estijoje. Čia buvo paliktas „Mazda“ automobilis, atsarginės jo detalės, o visa komanda patraukė į Taliną, kur 6 valandą vakaro M. Kulvinsko jau laukė treniruotės.

„Atvažiavę 600 km atstumą iškart patyrėme didelę nuostabą, nes serviso zona buvo itin ankšta, o dalyvių skaičius didelis. Daugiau nei 30 „pro“ lygos ir dar 25 „semi pro“ lygos dalyviai. Taigi teko pasukti galvą, kur įsikurti. Varžybose dalyvavę Lietuvos „drifteriai“ organizatoriams pažėrė kritikos dėl trasos teisėjų bei visos infrastruktūros“, – pirmais įspūdžiais dalinosi A. Vėbra.

Treniruotės praėjo su sulaužytu BMW pusašiu. Komanda juokavo, kad treniravosi ne tik Mantas, bet ir mechanikai. Pusašis lūžo dar ir per šeštadienio kvalifikaciją, kurioje sportininkas buvo 14-as. Tačiau pirmąją TOP32 kovą jis laimėjo, o TOP16 kova buvo itin įspūdinga, kuomet sportiniu žargonu tariant – Mantas „užrėmė“ latvį Ingemarą Jekabsoną (2016 metų Latvijos „drifto“ čempionas), tačiau pastarasis nepasidavė ir teisėjai skyrė „One more time“, t. y. pakartojimą.

Gaila, bet pakartojimo metu sugedo Manto technika – generatorius ėmė nebekrauti, todėl dingo elektrinis vairo stiprintuvas. Viskas vyko važiavimo metu, taigi lietuvis slysdamas šonu išsitiesino ir pralošė lemiamą kovą.

Treniruotės ir testai su „Mazda RX-8“

Po šių varžybų komanda turėjo trijų dienų poilsį, o antradienį vakare, birželio 13 dieną, iškeliavo atgal į Pernu trasą, kur trečiadienį buvo pradėtas vykdyti antras savaitės Estijoje planas – treniruotės ir „Mazda RX-8“ testavimas. Tai buvo būtina, norint kaip įmanoma geriau pasiruošti antrajam „Fast Lap“ varžybų etapui, vyksiančiam birželio 17 dieną, šeštadienį.

Komandos planas buvo atrasti silpnąsias automobilio vietas, atlikti reikiamus reguliavus, ištestuoti į šią trasą atsivežtus aerodinaminius elementus, leidžiančius sumažinti trasos įveikimo laiką, bei, žinoma, treniruotės komandos lenktynininkui Livijui Jodeikai.

Pirma diena – ne pagal planą

Pastarasis jau pirmąją planuotų treniruočių dieną, trečiadienį, su nereguliuotu automobiliu, pagerino A. Vėbros su šiuo bolidu 2016 metais užfiksuotą rezultatą.

Žinoma, komanda turėdama praėjusių metų duomenis automobilį šiai trasai kiek kitaip paruošė dar namuose. Pagrindinis patobulinimas – kitokios formos priekinio buferio aptakas, kuris leido gauti daugiau prispaudžiamosios jėgos.

Gaila, bet pirmos dienos treniruotės baigėsi vos po 17 ratų – ventiliatorius pramušė „Mazda“ aušinimo radiatorių. Automobilis taip pat turėjo ir kažkokį mistinį tepalų nutekėjimą, tad nuo 6 valandos vakaro mechanikai kibo į darbą.

Sodyboje komanda įsirengė dirbtuves ir dirbo iki 2 valandos nakties. Bet pastangos buvo vertingos, nes aptikta dar ir kitų smulkių bėdų. Taigi, pirmoji testų diena, nors ir vykusi ne visiškai pagal planą – pasiteisino. Surastos automobilio silpnybės, kurios buvo sutvarkytos, o radiatorius pakeistas į atsarginį.

Automobilio ir vairuotojo galimybių ribos

Ketvirtadienį komanda treniruotes ir testus pradėjo nuo 11 valandos ir tęsė iki pat 18 valandos vakaro. Iš viso įveikta apie 60 ratų. Sustojimų metu buvo reguliuojami aerodinaminiai elementai: dugno aukštis, oro aptako kampas, buvo kietinama važiuoklė bei koreguojama ratų geometrija. Vėl gi buvo atrasta dalykų, kuriuos reikėjo dar patobulinti.

Trasoje buvo sutiktas ir Jonas Dereškevičius, kuris Livijui negailėjo patarimų. Pats lenktynininkas buvo patenkintas automobiliu, jo dinamika, tačiau pats savo galimybių dar maksimaliai neišnaudojo.

Lyginant su trečiadieniu, L. Jodeika rato įveikimo laiką šią dieną pagerino 1,5 sek., tačiau pasitempti dar yra kur. „Anksčiau šioje trasoje esu važiavęs su „Honda Civic“, o persėdęs į „Mazda“ aš tiesiog visą laiką kaifavau. Esu itin patenkintas šiuo automobiliu ir labai pamėgau Pernu trasą. Galėčiau joje sukti ir sukti ratus vieną po kito“, – įspūdžiais apie automobilį dalinosi Livijus.

Penktadienį komanda bandys naujas, platesnes padangas, taip pat reguliuos stabdžius, nes kartais norisi aštresnio stabdymo, o Livijus dirbs su savo psichologija. „Prispaudimo jėga posūkiuose tokia didelė, kad man sunku persilaužti. Jaučiu, kad juose galiu būti dar greitesnis, bet šiek tiek bijau“, – atviravo lenktynininkas.

„Lyginant su pernai metais, posūkiuose automobilis yra apie 14 km/val. greitesnis. Tai lėmė papildomi sparnai ant priekinio buferio aptako, kurie itin gerai prispaudžia automobilio priekį. O lygus dugnas dar pagerino ir prispaudžiamosios jėgos tolygumą. Gamindami aptaką būtent šiai trasai, panašaus efekto ir tikėjomės“, – pasakojo A.Vėbra.

Jis taip pat pridūrė, kad jeigu Livijui pavyks „perlaužti save“, tai trasos įveikimo laiką būtų galima pagerinti dar bent dviem sekundėmis.

Duomenų rinkimas – būtinas

Važiavimų metu komanda viską konspektavo, rinko informaciją, todėl puikiai gali palyginti duomenis su pernai užfiksuota medžiaga. Toks duomenų rinkamas leidžia greičiau priimti įvairius sprendimus bei žinoti, kaip automobilis veikia esant skirtingai oro ar trasos dangos temperatūrai. Kaip jis elgiasi posūkiuose ir koks greitas yra tiesiojoje.

„Mazda RX-8“ automobilis per šiuos testus buvo įsibėgėjęs iki 208 km/val. maksimalaus greičio. Tai yra apie 4 km/val. greičiau nei pernai.

„Turime prielaidą, kad mūsų aerodinaminiai elementai gerina posūkių įveikimą, tačiau mažina maksimalų greitį tiesiojoje, todėl bandėme optimaliai sumažinti aptakų atakos kampus“, – šiek tiek savo virtuvės paslapčių atskleidė A. Vėbra.

Šeštadienį – didieji startai

Komandos vadovas penktadienį numatęs valandos trukmės testus, kuomet planuoja įveikti apie 20-30 ratų. Šeštadienį L. Jodeikos laukia „Time Attack“ varžybos ir „Wolf Race“ lenktynės.

Tuo metu M. Kulvinkas jau su suremontuotu automobiliu penktadienį pajuda į Latvijos sostinę Rygą, kur „Bikerniekų“ trasoje dalyvaus „HGK Drift Challenge 2017“ „drifto“ varžybose, kuriose varžysis kviestinės šios automobilių sporto šakos žvaigždės iš įvairių pasaulio kraštų. Be Manto, čia dalyvaus ir kitas lietuvis – Benediktas Čirba. Taip pat į varžybas atvyksta „drifteriai“ iš Europos, Azijos ir JAV. Iš viso sąraše jų – 27.

Taigi „Promaksa by 50garage“ komandos ir jos lenktynininkų laukia rimtas šeštadienis, užbaigsiantis savaitės trukmės treniruočių, testų ir net trejų lenktynių maratoną.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (13)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Dakaro reporteriai „iGo2Dakar“ sugrįžimą į ralį planavo metus: tai – kaip liga

2018-ųjų Dakaro ralyje keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda...

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (3)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Top naujienos

Santaros klinikose mirė režisierius Eimuntas Nekrošius atnaujinta 09.22 val. (148)

Seimo narys Arvydas Nekrošius paskelbė, kad jo artimas giminaitis, garsus teatro režisierius,...

Širinskienė apie savo „raudonas linijas“: politika – dialogo menas, bet tokių dalykų aš Karbauskiui neatleisčiau (282)

„Valstietė“ Agnė Širinskienė sakė nemėgstanti kalbėjimo apie „raudonas linijas“,...

Lietuvė papasakojo apie motinystės išmokas Vokietijoje: nedirbo nė dienos, o pinigus vis tiek gauna

Po Europos Sąjungą lengvai keliaujantiems ir skirtingose šalyse dirbantiems lietuviams neretai kyla...

Vilniečiai nesikuklindami vardijo, kokių pensijų tikisi: ekonomistai sako, kad realybė gali būti skaudesnė (14)

Sakoma, kad jaunystė pralekia nepastebėtai, bet ne visi džiaugdamiesi gera sveikata ir jaunu kūnu...

Praėjo metai po modelio Dovilės Didžiūnaitytės tragedijos: paaiškėjusios kraupios detalės ir vis dar kylantys įtartini klausimai (120)

Šį antradienį sueina lygiai metai po to kai Klaipėdoje mįslingomis aplinkybėmis žuvo modelis...

Prestižinėje mokykloje – „šiurpūs incidentai“ (13)

Vienoje prestižinėje Toronto katalikų berniukų mokykloje pirmadienį buvo suimti šeši...

Nuovargį jaučiate nuo pat ryto: gydytoja sako, kad padėti gali net ir kavos atsisakymas (34)

Antakalnio poliklinikos šeimos gydytoja Ieva Sterlingė sako, kad nuovargis – vienas dažniausių...

Dar vieną karjeros rekordą pagerinęs Sabonis buvo arti trigubo dublio (29)

Domantas Sabonis buvo per plauką nuo pirmo karjeroje trigubo dublio. Indianos „Pacers“...

Šiauliuose sukčius apsimetė FNTT darbuotoju (1)

Policija informuoja apie sukčiavimą Šiauliuose.

Dizainerė parodė, kaip turi atrodyti šiuolaikiškas lofto interjeras (4)

Jauna pora pageidavo jaukių namų su polėkiu. Interjero dizainerė Indrė Dorofėjūtė 85 kv. m...