Silpniausia R1600 klasė

Mažiausio tūrio varikliais varomų automobilių R1600 klasėje iki paskutinio ketvirtojo etapo lyderiu buvo Tomas Buškevičius, tiesa, su trapia dviejų taškų persvara. Už jo nugaros – Richardas Martinkevičius. Finišavus lenktynėms Estijoje galime skelbti, kad lyderiui persvaros nepakako apsisaugoti nuo puikiai važiavusio R.Martinkevičiaus, kuris pirmame važiavime finišavo antras, antrame – pirmas. T.Buškevičius, tuo tarpu, abu kartus finišavo tik trečias.

Sudėjus viso sezono metu iškovotus taškus Estijoje Lietuvos čempionu tapo būtent Richardas Martinkevičius, vairavęs 1993 metais pagamintą „Honda Civic“ automobilį.

Intriga R2000 klasėje

Iki dviejų litrų darbinio tūrio variklius turinčių automobilių R2000 klasėje intrigos buvo daugiau. Sezono lyderis, į paskutinį etapą su 5 taškų persvara atvykęs Julius Skirmantas, rodė neįtikėtinai aukštą tempą, kvalifikacijoje net 3,5 sekundės aplenkęs artimiausią konkurentą. Bet jau pirmame važiavime jis turėjo praryti karčią piliulę – neatlaikė jo „Honda Civic“ variklis. Į sezono lyderius išsiveržė Karolis Gedgaudas.

Negana to, sugedęs J.Skirmanto automobilis visą trasą padengė variklio alyvos lašais. Trasa tapo labai slidi, slidinėjo daugelis dalyvių, keletas atsidūrė už trasos, bet „Nissan X-Trail“ pagalbos automobilio neprireikė.

Prieš antrąjį važiavimą J.Skirmanto komanda spėjo pakeisti sugedusį „Honda“ variklį kitu, tačiau šiame važiavime iškovotos pozicijos jam nepakako. Čempionu tapo stabiliai važiavęs klaipėdietis Karolis Gedgaudas. Po pirmojo šių metų etapo K.Gedgaudas sėkmingos metų pabaigos tikrai nesitikėjo - tuomet dėl techninių automobilio problemų jis neiškovojo nei taško. Tačiau fortuna jam buvo draugiška.

R3000 – užtikrinta lyderio pergalė

Iki trijų litrų variklių klasės važiavimai buvo itin įdomūs žiūrovams, bet Lietuvos čempiono paieškose intrigos buvo mažiausiai. Mat sezono lyderis Ignas Domeika į Estiją atsivežė 14 taškų persvarą ir ją sėkmingai išnaudojo važiuodamas saugiai ir užtikrintai. Etapo nugalėtoju tapo Aurimas Mištautas, tačiau prieš I.Domeiką metų įskaitoje jis nepakovojo. Iškovojęs vos dviem taškais daugiau nei konkurentas. Metų įskaitoje jis liko antras.

R3000+ – didžioji drama

Šių lenktynių laukė visi. Du lyderiai - Ramūnas Čapkauskas ir Paulius Reisas – visą sezoną lenktyniavo trasoje ir į Pernu trasą atvyko turėdami lygiai taškų - po 48. Kvalifikacijoje P.Reiso BMW buvo greitesnis, bet R.Čapkausko - iškart už jo, antras. Pirmo važiavimo metu P.Reisas startavo ir finišavo pirmas, o tarp sezono lyderių įsiterpė puikiai važiavęs Edvinas Einikis su „Audi“. Ramūnas atsiliko dvejomis pozicijomis.

Antrojo važiavimo metu P.Reisui rizikuoti nereikėjo, nes butų užtekę finišuoti antram ir vis tiek laimėtų čempionatą. Tačiau jaunam ir karštam lenktynininkui tai prasta instrukcija. Jis, ignoruodamas logikos pasiūlymus, trasoje aplenkė R.Čapkauską ir jau rodėsi, kad finišuos su dviguba pergale ir taps 2018-ųjų čempionu. Bet taip neįvyko.

P.Reiso automobilis susidūrė su techninėmis problemomis, o tai R.Čapkauskui suteikė didelių vilčių. Likus dviems posūkiams iki lenktynių, o tuo pačiu ir viso 2018-ųjų metų čempionato finišo, R.Čapkauskas pradėjo lenkimą. P.Reisas bandė nepasiduoti ir posūkyje kliudė konkurento automobilį, išstūmė jį iš trasos. Abu lenktynininkai sėkmingai grįžo į trasą, o P.Reisas, supratęs savo klaidą, į priekį praleido R.Čapkauską. Jis ir tapo šio važiavimo nugalėtoju, tačiau vienu tašku nusileido sezono nugalėtojui P.Reisui.

Greičiausio rato kovos

Drauge su „Race“ kovomis, trasoje sezoną pabaigė ir „Time Attack“ greičiausio rato lenktynininkai. Dalyviai čia varžosi dvejose kategorijose – „Street“ ir PRO. Jų tikslas - įveikti kuo greitesnį ratą ir konkurentus aplenkti ne trasoje, o laiko protokoluose. „Street“ dalyviai čia varžosi standartiniais, kasdienai tinkamais automobiliais. Tuo tarpu PRO – lenktynėms ruoštais bolidais su saugos lankais ir kita privaloma atributika.

„Street“ klasėje absoliučiai greičiausią ratą „įvežė“ „Audi TTRS“ vairavęs Andrius Gelžinis. Atskirose klasėse greičiausi buvo Julius Ašmontas STR1600 klasėje, Darius Jakštonis STR2000 klasėje, Irmantas Beconis STR3000 klasėje, o galingiausioje STR3000+ – jau minėtas A.Gelžinis.

PRO klasėje greičiausią ratą įsuko PRO3000+ klasės atstovas ir sezono vice-čempionas Ramūnas Čapkauskas su „Seat Leon Cupra TCR“. R1600 klasėjė – Richardas Martinkevičius, PRO2000 - Karolis Gedgaudas, PRO3000 Mantas Matukaitis.

Beje, galingiausioje klasėje antrą rezultatą parodė dalyvis iš Latvijos Roberts Rode. Šis lenktynininkas savo malonumui lenktyniauja „Nissan 200SX“ automobiliu, tačiau „darbo metu“ yra profesionalus slidininkas, atstovavęs savo šalį 2010–ųjų Olimpinėse žaidynėse.

Įspūdingas 2018-ųjų sezonas

2018-ųjų metų „Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas įeis į istoriją, visų pirma, dėl dviejų pirmų kartų. Pavasario etape pirmą kartą Lietuvos istorijoje dalyvavo svečiai iš Lenkijos, kuriems tai buvo Lenkijos žiedinių lenktynių čempionato etapas. Kitas pirmas kartas - tame pačiame etape debiutavusios naktinės ilgų distancijų lenktynės „Night Race“. Šis eksperimentas pasiteisino, tad vasaros pabaigoje buvo surengtos ir antrosios tokio tipo lenktynės „Nemuno žiedo“ trasoje – „Night Race 420“.

Uždarant metus, varžybų organizatoriai džiaugiasi puikiu sezonu ir dėkoja jį sukūrusiems lenktynininkams, kurie sugebėjo išlaikyti intrigą iki paskutiniojo etapo Estijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją