aA
Liko mažiau nei du mėnesiai iki Rokiškio apylinkėse įvyksiančių ralio varžybų „Samsonas Rally Rokiškis“, primenama organizatorių pranešime žiniasklaidai. Praėjusiais metais debiutavusi dviejų dienų ralio fiesta šiemet bus dar įspūdingesnė, mat į Lietuvą atvyks dar daugiau garsių Europos lenktynininkų. Vienas jų – Norvegijos ralio čempionato nugalėtojas Kennethas Johnsrodas.
Kennethas Johnsrodas
© Asmeninio albumo nuotr.

Keturis iš penkių šiemet įvykusių Norvegijos ralio čempionato etapų laimėjęs K. Johnsrodas su šturmanu Eiriku Borge jau užsitikrino šių metų čempionų vardus. Nors iki čempionato pabaigos dar liko vienas etapas, įvyksiantis rugsėjį, tačiau jis jau nieko nebelemia. Varžovai šio dueto pavyti jau nebeturi net teorinių šansų.

„Kartu su šturmanu jau važiuojame ketverius metus. Aš pats lenktyniauju nuo 10 metų kartais, o ralyje lenktyniauti pradėjau būdamas 17. Mano tėvas praeityje yra lenktyniavęs ralio kroso ir ištvermės maratonų lenktynėse. Visus tuos metus, kuriuos aš lenktyniauju, jis yra su manimi. Tėvas atlieka komandos vadovo ir vyriausio mechaniko funkcijas. Mūsų komanda yra labai šeimyniška, todėl ji ir vadinasi „Johnsrod Racing“. Iš penkių mechanikų net trys yra mano šeimos nariai. Iš viso mūsų komandoje yra septyni žmonės. Šiaip daug darbų tarp varžybų garaže pasidarau ir pats, tačiau dar turiu ir normalų darbą – esu BMW automobilių pardavėjas Oslo mieste.

Šiemet pasiekėme geriausią savo karjeros rezultatą – tapome čempionais klasėje. Du kartus finišavome trečioje bendrosios įskaitos vietoje. Pernai sezoną baigėme antri, prieš dvejus metus – treti. Visus šiuos pasiekimus iškovojome su savo N grupės „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Prieš tai vairavome „Subaru Impreza N14“. Dar anksčiau ketverius metus yra tekę važiuoti ir su „Peugeot 206 XS“. Mano pirmoji ralio mašina buvo „Peugeot 106 Rallye 1.3“. Ja pradėjau važiuoti būdamas septyniolikos“, – sakė 32 metų Norvegijos ralio čempionas K. Johnsrodas.

Kennethas Johnsrodas
Kennethas Johnsrodas
© Asmeninio albumo nuotr.

Norvegas prieš daugybę metų yra lenktyniavęs Estijoje, tačiau tuomet dėl sugedusio diferencialo jam iš varžybų teko pasitraukti pačiame pirmame greičio ruože. Taip pat du kartus sportininkas varžėsi asfaltiniame ralyje „Bohemia Rally“, kuris vyko Čekijoje. Tačiau daugiausiai patirties lenktynininkas sukaupė lenktyniaudamas Skandinavijoje – Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje.

K. Johnsrodas įsitikinęs, kad Lietuvoje jo lauks nemažai iššūkių, kadangi Norvegijos ralio čempionato greičio ruožai kardinaliai skiriasi nuo lietuviškų. Pasak pašnekovo, Norvegijoje pusė sezono vyksta važiuojant sniegu ir ledu, o likę etapai būna ant žvyro dangos, kuri taip pat pateikia nemažai siurprizų.

„Šią žiemą buvo labai daug sniego, todėl kai kur greičio ruožai buvo labai siauri su didelėmis pusnimis šonuose. Panašiai, kaip būna WRC varžybose Švedijoje. Ant žvyro dangos mes turime tris ralius, kurie labai skirtingi. Pavyzdžiui „Rally Sorland“ varžybose yra daug akmenų ir uolų pakraščiuose, todėl ten visiškai nėra vietos klaidai. „Rally Aurskog“ greičio ruožai jau yra gerokai platesni ir labai greiti, važiuojama miškų keliais. Dažniausiai danga yra kieta, posūkių nedaug.

„Hedemark“ ralis pasižymi tramplinais. Mūsų šuolis taip pat įamžintas nuotraukoje. Šis ralis yra labai greitas, su daug posūkių ir įspūdingų šuolių. Siauros vietos pereina į plačias ir atvirkščiai. Gruntas taip pat keičiasi nuo kieto iki labai minkšto. Lietus ir rūkas – dažnas šio ralio palydovas.

Kennethas Johnsrodas
Kennethas Johnsrodas
© Asmeninio albumo nuotr.

Apie lietuvišką ralį ir jūsų greičio ruožus žinau labai mažai. Žiūrėjau keletą vaizdo įrašų iš praėjusių metų „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybų, kad geriau suprasčiau, kokie greičio ruožai laukia. Manau, kad didžiausias skirtumas man bus dangos minkštumas. Beje, šalia greičio ruožų yra daug aukštos žolės, kuri apsunkina matomumą. Vienintelis sportininkas iš Lietuvos, kurį žinau, yra Martynas Samsonas. Naudoju jo pagamintą pavarų dėžę. Taip pat mačiau daug vaizdo įrašų, kur jis vairuoja savo BMW.

Iš „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybų tikiuosi parsivežti daug patirties, patobulinti stenogramos sudarymą, pažinti kitokį gruntą. Taip pat bus labai smagu greičiu pasimatuoti su geriausiais Lietuvos ir užsienio sportininkais. Mačiau, kad šiame ralyje vyrauja nuostabi atmosfera – minios žiūrovų, įspūdingas šou viso ralio metu. Bet svarbiausia mums bus parodyti, kad galime greitai važiuoti ir kitoje šalyje “, – kalbėjo K. Johnsrodas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro raliui besiruošiantis Arūnas Gelažninkas dominavo Balkanų bekelėje

Visą praėjusią savaitę Bulgarijoje vykusios „Balkan Offroad Rallye“ varžybos lietuviams buvo...

Pagrindinis „Kauno rudens“ ralio trofėjus – tituluočiausiems lenktynininkams

Savaitgalį Kaune finišavo jubiliejinis, 45-asis ralis „ Kauno ruduo 2018“, skirtas vienų...

Pirmąjį lenktynių sezoną užbaigusi „Energizer Racing“ neslėpė, kad tokio rezultato ir siekė

Savaitgalį startavusi 95-uoju numeriu pažymėtu sportiniu „Volkswagen Golf GTI TCR“...

Pergalę 4 valandų ištvermės lenktynėse lėmė 2,5 sekundės

Savaitgalį vykusios ištvermės lenktynės Estijoje nenuvylė: tiek žiūrovams, tiek dalyviams...

Virtualių lenktynių čempionams iššūkis realioje trasoje pasibaigė gesintuvo putose

Savaitgalį Parnu mieste, Estijoje, esančioje „ Auto24Ring “ trasoje vyko paskutinis šių metų...

Top naujienos

Ušackas pranešė, kad pralaimėjęs Šimonytei partinius rinkimus, Prezidento posto nesiektų (137)

Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Ingrida Šimonytė . Ką pasirinks TS–LKD: ją ar...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (521)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (37)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Broliai Ballai autobusu grįžo į Lietuvą (5)

Sausio mėnesį krepšininkai Lamelo ir LiAngelo Ballai atvyko į Lietuvą. Tuo metu Vilniaus oro...

Nekaltas pirkinys oro uosto užkandinėje baigėsi tragedija (15)

Viena mergina mirė nuo stiprios alergijos sezamams, kai oro uosto kavinėje „Pret a Manger“,...

Putinas pateikė savo versiją dėl lėktuvo numušimo Sirijoje Kremlius išplatino viešą pareiškimą (254)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Izraelio premjerui Benjaminui Netanyahu pareiškė...

Per žiniasklaidos dieną Valančiūnas driokstelėjo: galime išspardyti kitų užpakalius (3)

Toronto „Raptors“ žiniasklaidos diena neaplenkė ir komandos vidurio puolėjo 26 metų Jono...

Lengviausias būdas iššveisti pridegusį puodą: jokio mirkymo – prireiks tik vienos priemonės (20)

Kam gi nepasitaiko, kad ruošiant maistą pora minučių, kurioms žūtbūt prireikia pasitraukti nuo...

Didelė audra: kur laivams saugiau – uoste ar atvirame vandenyje? (3)

Laivai audrų vengia. Jų krovinys yra brangus, įgula – neišmatuojamai vertinga, o laikas –...

Karšta kaip liepsna: Australijos ugniagesiai kalendoriui fotografavosi su gyvūnėliais (18)

Nuo 1993-ųjų Australija kiekvienais metais džiugina viso pasaulio moteris – šių metų leidinys...