aA
Simas Juodviršis – 25-erių metų Europos kartingo čempionas. Kaip pats save apibūdina, jis – perfekcionistas, siekiantis tik aukščiausių rezultatų ir trokštantis įsirašyti į automobilių sporto istoriją.
Simas Juodviršis siekia aukščiausių tikslų
© LASF

Simas teigia, kad jam svarbu įkvėpti jaunąją automobilių sporto kartą, todėl sutiko prisidėti prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) iniciatyvos, kuria siekiama supažindinti su jaunaisiais autosporto atstovais ir paskatinti žmones domėtis autosportu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

- Kas tave atvedė į automobilių sportą?

Aistra automobilių sportui mūsų šeimoje gyvuoja jau ne vieną dešimtmetį. Automobiliais ir kartingu bei jų technika labai domėjosi mano senelis, vėliau tėtis ir jo brolis. Kartu su jais dalyvaudavau įvairiuose šios sporto šakos renginiuose ir varžybose. Būtent dėl šios priežasties, dar būdamas vaikas pats sėdau už karto vairo.

Pirmas mano važiavimas uždarame kartodrome, kuomet teko varžytis su vyresniais už mane lenktynininkais, atnešė man antrą vietą. Po šio laimėjimo, tuometinio sporto klubo „Greičio ruožas“ prezidentas S. Mirošničenko įžvelgė manyje talentą ir potencialą, sugebėjimą greitai įveikti trasas. Tada ir prasidėjo mano, kaip profesionalaus lenktynininko karjera.

- Kokia automobilių sporto šaka užsiimi šiuo metu?

Šiuo metu pirmenybę teikiu kartingo sportui, nes ši sritis man arčiausiai širdies. Tai rodo ir mano pasiekimai. Stengiuosi motyvuoti jaunąją kartą siekti geriausių rezultatų, nepasiduoti ir kovoti dėl pergalių aukščiausio lygmens varžybose. Žinoma, automobilių sporto taip pat nepamirštu. Šį sezoną esu suplanavęs dalyvauti „ENEOS 1006km“ ir „BEC“ 4 valandų lenktynėse.

- Ką manai apie kartingo padėtį Lietuvos automobilių sporte? Gal turi idėjų, ką būtų galima patobulinti, kad susidomėjimas šia sporto šaka augtų?

Norint, kad žmonių susidomėjimas tam tikra sporto šaka augtų, visada turi būti sportininkų, kurie savo pergalėmis garsintų ne tik patį sportą, bet ir šalį. Deja, norint pasiekti svarbius laimėjimus, reikia turėti geras sąlygas, kurios leistų atsakingai ruoštis varžyboms.

Noriu pasidžiaugti, kad Lietuvoje ne tik kartingo, bet ir visas automobilių sportas vis labiau populiarėja, pavyzdžiui, kasmet pajūryje vyksta tarptautinio lygmens žiedinės lenktynės, kurios pritraukia vis daugiau dalyvių ir žiūrovų, atsidaro vis daugiau kartodromų, kuriuose žmonės gali ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sudalyvauti mėgėjiškose varžybose ar Lietuvos čempionatuose. Gaila, bet Lietuvoje turime šiai sporto šakai nepalankius orus.

Viliuosi, kad laikui bėgant Lietuvoje atsiras vis daugiau entuziastų, kurie plės infrastruktūrą šalyje, sugebės motyvuoti žmones ir siekti pergalių.

- Kokias savybes tau išugdė autosportas?

Didžiąją laiko dalį skirdamas šiai sporto šakai išmokau disciplinos, įgavau ištvermės, ryžto. Labiausiai vertinu save už tai, kad gebu nepasiduoti. Ši savybė labai svarbi, ypač jei nesiseka – net startuodamas paskutinėje vietoje per lemtingas varžybas, visgi gali užlipti ir ant aukščiausio pakylos laiptelio.

- Kaip kovoji su įtampa, patiriama varžybų metu ar po jų?

Galbūt tai skambės keistai, bet po daugiau nei 15 metų praleistų šiame sporte, prieš visas varžybas vis dar jaučiu didelę įtampą. Su ja kovoju labai paprastai – koncentruojuosi tik į pozityvias mintis ir galvoju tik apie pirmą vietą!

Galiu drąsiai teigti, kad didžiausią įtampą jaučiu prieš pat varžybų startą, kuomet sėdėdamas kartinge ar automobilyje aplink save matau varžovus, kurie bando kelti spaudimą savo konkurentams. Tačiau, užsidegus žaliam šviesoforo signalui baimės nebelieka, varžovų nebematai ir orientuojiesi tik į važiavimą.

- Kiek laiko paprastai užtrunka pasiruošimas varžyboms?

Tikrai negalėčiau tiksliai suskaičiuoti. Šis procesas, tikriausiai, vyksta kiekvieną dieną. Per varžybas turi būti pasirengęs tiek fiziškai, tiek psichologiškai, todėl kiekvieną dieną sportuoju, ugdau save kasdieninėje veikloje.

- Ar po varžybų nesunku vėl įprastai elgtis keliuose ir laikytis visų nurodytų eismo taisyklių?

Varžybų metu pakankamai išsikraunu, tad sėdęs už savo automobilio vairo dažniausiai važiuoju ramiai, laikydamasis saugaus eismo taisyklių. Kartais atsitinka taip, kad paspaudžiu greičio pedalą stipriau, bet visada svarbu įvertinti savo jėgas ir riziką.

- Tavo nuomone, kiek procentų sėkmingo rezultato sudaro talentas, sunkus darbas ir aplinkybės?

Gerą varžybų rezultatą lemia 50% talento, 40% atsakingo pasiruošimo ir 10% sėkmės.

- Kokius lūkesčius esi sau išsikėlęs autosporte?

Aš manau, kad kiekvienas profesionalus sportininkas išsikelia sau didžiausius tikslus, nes kitu atveju būtų sunku tobulėti, o ir karjera greitai baigtųsi. Aš taip pat prieš kiekvienas varžybas siekiu iškovoti 1 vietą. Noriu būti minimas šios sporto šakos istorijoje.

- Kas tave labiausiai motyvuoja siekti aukštumų?

Būtent išsikelti aukščiausi tikslai ir noras būti geriausiu. Esu įsitikinęs, kad būtent pirmos vietos laimėtojai kuria istorijas ir būna prisiminti, o 2-oji ar 3-ioji vietos – vienadienė šventė. Esu perfekcionistas, tad man svarbus geriausias rezultatas. Pats sau esu užsikėlęs kartelę, kurią kiekvieną dieną stengiuosi kilstelti dar aukščiau.

- Kokius didžiausius savo laimėjimus galėtum išskirti?

Nors mano karjeroje laimėjimų buvo tikrai labai daug ir jie man visi svarbūs, bet keletą įsimintiniausių turiu. 2011 m. tapau „Rotax Eurochallenge“ čempionu, 2012 metais m. „CIK-FIA“ Kz2 klasės Europos čempionu. Tais pačiais metais laimėjau vieno prestižiškiausių „WSK Euro“ serijos čempionatą. Pastarajame varžėsi stipriausios ir didžiausios pasaulio gamyklinės komandos ir lenktynininkai.

Taip pat 2012 m. laimėjau prestižines lenktynes Las Vegase. 2013 m. iškovojau pirmą vietą pasaulio „Rotax Grand Finals“ varžybose.

- Kaip vertini savo praėjusį sezoną? Kokius tikslus esi išsikėlęs naujam?

Praėjusį sezoną vertinu gerai, laimėjau nemažai varžybų. Svarbiausiose „Rotax Grand Finals “ pasaulio finalo varžybose kelias dienas sunkiai sekėsi, tačiau finaliniame važiavime buvau trečias. Apmaudu buvo tai, kad pasibaigus varžyboms sužinojau, jog gavau 10 sek. baudą, kuri mane „numušė“ į 12 vietą. Tačiau be pralaimėjimų nebūtų ir laimėjimų. Šį sezoną ruošiuosi užbaigti pergalėmis.

- Ar turi autoritetų, į kuriuos stengiesi būti panašus?

Nuo vaikystės žaviuosi F-1 lenktynininku Michaeliu Schumacheriu. Automobilių sporto istorijoje ši asmenybė paliko daug svarbių ir įsimintinų pergalių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (41)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Top naujienos

Išaušo istorinio vizito diena: kuo Pranciškus skiriasi nuo pirmtakų (19)

Nusistovėję stereotipai esą popiežius, jų aplinką supa didžiulė prabanga.

Po kelionės keltu – lietuvės perspėjimas: nepasitikrinę prarasite nemažai pinigų (39)

Naują būdą keliauti atradusi vilnietė Justina pasijautė išleidusi daugiau nei turėjo. Pasak...

Orai: temperatūra per parą kris 10 laipsnių kiekvieną dieną šals vis labiau (11)

Labai šiltas dienas keis lietingos ir vėsios. Rugsėjo 22 dieną termometrai rodys 10 laipsnių...

Vilniaus centre „pabiro plytos“: neklusnius vairuotojus tramdė net policijos švyturėliais (15)

Artėjant šeštadieniniam popiežiaus Pranciškaus vizitui Vilniuje, pagrindinėse sostinės...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (166)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (293)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (100)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (163)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...

Tragišką kūdikio pagrobimo istoriją lig šiol gaubia daug paslapčių (6)

Nors įtariamasis buvo identifikuotas, teisiamas ir pripažintas kaltu, vėliau jam įvykdyta mirties...

Naujausias Kepenio užmojis – tam nepritaria net medikai (230)

Alternatyvia Lietuvoje laikoma ajurvedos medicina randa kelią į Lietuvos Seimą. Parlamentaras...