aA
Žurnalistų ralį organizuojantis „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ patraukliu lenktynių formatu per du dešimtmečius pritraukė gausybę dalyvių iš užsienio šalių, kurie ilgainiui tapo „Press ralio“ gerbėjais ir nepraleidžia nei vienų varžybų. Šiemet varžybose dalyvaus net 16 ekipažų iš 8 užsienio šalių. Penkios vėliavos starto metu Kauno rotušės aikštėje plazdės pirmą kartą: Baltarusijos, Italijos, Indijos, Islandijos ir Vengrijos, rašoma organizatorių pranešime.
Yogendra Pratapas
Yogendra Pratapas
© Organizatorių archyvas

Rekordinis šiemet ne tik užsieniečių, bet ir visų dalyvių skaičius: planuojama, kad „Press ralyje 2017“, kuris pirmą kartą vyksta kartu su istorinių automobilių raliu „Lietuva 2017“, dalyvaus apie 70 ekipažų. „Press ralio 2017“ startas vyks birželio 2 d. 10 val. prie Kauno rotušės, o finišas numatytas birželio 3 d. 14.30 val. Palangoje, Vytauto gatvėje.

Vėliau visi 70 ekipažų patrauks į Kretingos rajone esantį poilsio kompleksą „Atostogų parkas“, kur sužinos rezultatus ir bus apdovanoti.

Neįsivaizduojamas be užsieniečių

Birželio 2 dieną prie Kauno rotušės startuosiantis „Press ralis 2017“ bus rengiamas jau 22 kartą. Tai vienintelės tokio pobūdžio žurnalistų lenktynės pasaulyje. Tikras ralis su greičio ruožais, kur vairuotojo vietą ekipaže gali užimti tik žurnalistai. Nenuostabu, kad jis sulaukė didelio kaimynų, rašančių arba kuriančių laidas apie automobilius, susidomėjimo.

Renginio organizatorius, „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas Valdas Valiukevičius prisimena, kad užsieniečiai į lenktynes prisijungė jau nuo pirmojo ralio, vykusio 1996 metais.

„Jeigu latvius ir estus galime laikyti užsieniečiais, tai jie dalyvauja jau nuo pat pirmųjų varžybų, – šyptelėjo V. Valiukevičius. – Tarptautiniu šis reginys buvo pripažintas jau 1997 metais, kai prisijungė didelė Rusijos leidinio „Autoreview“ komanda su trimis ekipažais.“

Bėgant metams dalyvių iš užsienio gretos didėjo. „Press ralis“ jau nebeįsivaizduojamas ir be lenkų, ukrainiečių ekipažų, vis didesnėmis grupėmis į Lietuvą birželio pradžioje atvažiuoja ir suomių žurnalistai, varžybas pirmą kartą išbandę prieš 3 metus. Atvažiuoja jie čia ne tik gerai palenktyniauti, bet ir pasismaginti su retai matomais kolegomis, draugais.

Šiemet „Press ralio“ starto metu Kauno rotušėje plazdės dar penkios iki šiol nematytos vėliavos: Baltarusijos, Italijos, Indijos, Islandijos ir Vengrijos. Pirmą kartą savo jėgas lietuviškose lenktynėse išmėgins šių šalių automobilių žurnalistai.

Naujokai bus turistais

Tiesa, ne visi pasiruošę pirmuoju bandymu akceleratorių minti iki dugno nepažįstamoje šalyje, nepažįstamais keliais ir trasomis nepažįstamose varžybose. Kai kurie pasinaudos sugrįžusia „Press ralio 2017“ dalimi – turizmo klase, kurios dalyviai lankys gražiausias vidurio Lietuvos ir Žemaitijos vietoves, kultūros ir istorinius objektus.

„Į šį renginį mane pakvietė V. Valiukevičius. Sudomino. Tačiau važiuosime turizmo įskaitoje. Neturiu jokios patirties automobilių sporte, važiuosime SUV automobiliu, pirmą kartą noriu pamatyti aplinką, susipažinti su Lietuva, kolegomis žurnalistais ir gerai praleisti laiką“, – sakė pirmą kartą varžybose startuosiantis „Abw.by“ puslapio redaktorius Aleksas Kvasčinskis, kuris vairuos Lietuvoje nematytą, Kinijoje gaminamą „Lifan“ visureigį.

Pažintinį džiaugsmą į lenktynių azartą iškeis ir „Auto Today“ žurnalistas iš Indijos Yogendra Pratapas. Jis iš karto pripažįsta, kad yra ne lenktynininkas, o keliautojas. Kartu su Vitoldu Miliumi nuvažiavo ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų skersai išilgai maišant Europą ir Aziją.

„Apie „Press ralį“ pirmą kartą išgirdau prieš daug metų, kai dar dirbau „Autobild“ žurnale. Man apie jį daug pasakojo V. Milius, knietėjo sudalyvauti. Tačiau proga atsirado tik dabar“, – sako „Auto Today“ žurnalistas.

Pirmą kartą tikisi linksmybių

Pirmą kartą važiuosiu turistinėje įskaitoje. Reikia susipažinti su renginio specifika, kaip sakoma – apsiuostyti. Važiuoju į šį renginį be jokių lūkesčių, o pagrindinis tikslas – pasimėgauti šia šalimi. Joje buvau jau 4, o gal ir 5 kartus ir spėjau įsitikinti jos grožiu, kultūriniu ir architektūriniu paveldu. Ir tai suderinsiu su kitu pomėgiu – automobilio vairavimu“, – kalbėjo Y. Pratapas.

Tuo tarpu pietietis, karšto kraujo italas Federico Baglini iš karto stos į kovą sportininkų įskaitoje. Beje, Lietuvą jis puikiai pažįsta, o savo žurnalistinę patirtį kaupė rašydamas lietuviškam žurnalui „Keturi Ratai“. Tekstus į lietuvių kalbą išversdavo antroji pusė – lietuvė Dalia, kurią jis ir sodins į šturmano kėdę.

„Į žurnalistų ralį mane pakvietė V. Valiukevičius dar pernai. Tačiau nebuvau tam pasiruošęs. Šiemet nusprendžiau startuoti sportinėje klasėje. Nors praktiškai neturiu jokios lenktynių patirties, jaučiu joms meilę.

Startuosiu tuose greičio ruožuose ir trasose, kurių gyvenime nesu matęs, važiuosiu automobiliu, kurio dar nesu vairavęs ir šalia pasisodinsiu šturmanę, kuri bijo greičio. Gal ir neparodysiu aukštų rezultatų, bet neabejoju, kad bus labai smagu“, – starto nekantriai laukia Federico.

Tarptautiškumo nauda eismo saugumui

Kuo platesnė „Press ralio“ geografija, tuo smagiau renginio dalyviams ir tuo didesnė nauda renginio partneriams – tą ypač pabrėžia padangų gamintojo „Continental“ atstovai.

„Continental“ yra bene visur atpažįstamas prekės ženklas: koncernas turi vystymo ir gamybos taškus 427-iose pasaulio vietose. Būdami tokio dydžio tarptautine kompanija, galime efektyviau propaguoti saugaus eismo vertybes ir naujausių technologijų svarbą, tad mes ypatingai vertiname gilias tradicijas turinčius renginius, kurie pritraukia dalyvius iš įvairių šalių“, – sužinojęs naujieną apie dalyvius iš naujų valstybių, džiaugsmo neslėpė „Continental“ eksporto vadovas Arūnas Kiaušas.

Jo teigimu, „Press ralis“ vienija automobilių tema rašančius žurnalistus, o tai ypač svarbu formuojant atsakingą požiūrį šviečiant transporto temomis besidominčius skaitytojus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (2)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (22)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Kaune slalomo trasoje susirėmė autosporto veteranai

Kaune finišavo šalies automobilių sporto veteranų tradicinės slalomo – „Kauno rajono“...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Į Lietuvą sugrįžęs Dakaro sunkvežimio ekipažas džiaugiasi: blynas pirmas, bet neprisvilo (2)

Sekmadienio vakarą į Lietuvą sugrįžusi Lietuvos sunkvežimio komanda „ ConnectPay Racing “,...

Top naujienos

Landsbergis: Minsko režimas demonstruoja desperaciją (116)

Susitikdamas su grupe tautiečių, pasivadinusių Lietuvos piliečių delegacija, Minsko režimas...

Rusijai – Erdogano perspėjimas dėl Ukrainos papildyta (125)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas antradienį perspėjo Rusiją nesiveržti į...

NVSC: matome skaičius, kurie tikrai kelia pagrįstą susirūpinimą

Aktyvių koronavirusinės infekcijos protrūkių žemėlapyje situacija per savaitę beveik nepatiko,...

Bilotaitė: noriu pabrėžti, kad ponia Skeberdytė nėra mano draugė (4)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė , atsakydama į Seimo narių klausimus dėl Palangoje...

Jau nuo vasario Lietuvoje bus skiepijama dar viena vakcina nuo koronaviruso: užsakyta 633 tūkst. dozių

Gruodį Europos Sąjungoje (ES) patvirtinta „ Novavax “ vakcina Bendrijos šalis pasieks antroje...

D+Arūnas Milašius

Ekoschemos – kas tai ir kiek pinigų bei kaip iš jų gali pasiimti ūkininkai

Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiame plane net ketvirtadalis visų...

JAV oro linijų bendrovės ragina stabdyti 5G plėtrą: perspėja, kad ryšio bokštai gali sukelti mirtinas katastrofas (4)

Trečiadienį JAV „AT&T“ bei „Verizon“ aktyvuos savo 5G tinklus. Tai, kad dėl to baiminasi...

Ne pabaiga: dar vieno rajono taryboje „valstiečių“ atstovai žada bėgti pas Skvernelį (30)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ( LVŽS ) greičiausiai nebeturės atstovų ir...

Pranešta, kad Vilniuje užminuoti Teisingumo ministerijos, Aukščiausiojo Teismo ir Generalinės prokuratūros pastatai sprogmenų nerasta (73)

Antradienį, 12.08 val., Vilniaus policija iš Teisingumo ministerijos susilaukė skambučio:...

Iki 2030 m. Vilnius planuoja atsisakyti šildymo dujomis: tikina, kad šildymas dėl to bus tik pigesnis (17)

Jau po aštuonerių metų turėtų nelikti iškastinio kuro ir šildymui turėtų būti naudojama tik...